papillooma virus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oops
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oops

Vieras
kiva, kuulin eilen että papa-kokeessa selvisi että mulla on papillooma virus, toisin sanoen kondylooma, joka voi kehittyä kohdunkaulan syöväksi. Tää kuka mulle vastaukset kertoi oli joku harjoittelija ja sanoi että puolen vuoden päästä otetaan kontrollinäyte. Mietityttää vaan että miten asiantuntevaa henkilökuntaa siellä oli tätä tutkinut, kun harjoittelija kertoi että lääkäri osais kertoa paremmin, mutta ei sit kuitenkaan ohjannu lääkärille...tää papilloomavirus on sit tarttunu varmaan mun mieheenkin. ei oo mitään tietoa, mitä virus voi miehille aiheuttaa. mistä tiedän ettei mulla jo ole kohdunkaulan syöpää? tietääkö joku asiasta jotain?

Puoli vuotta on normaali väli alussa kontrollikäyntien väliksi.Myöhemmin kontrollien väli pitenee vuoteen.Jos säännöllisesti käy kontrollissa,pystytään kondylooma pitämään kurissa.Jos kontrollikäynnit ja papakokeet laistaa,voi syöpä alkaa kehittymään.Jos kohdunsuulla oli kondylomaa,ne voidaan hoitaa mm.Loop-hoidolla pois.Jos ulkosynnyttimissä,niin siihen on Condyline-penslausainetta.Harvoilla miehillä tulee oireita tuosta,joillekkin saattaa nousta paukuroita heppiin.Miehillä kun ei ole kohdunkaulaa tai kohdunsuuta,jossa tämä konlylooma elelee ja tekee solumuutoksia.
Uskon,että olisit joutunut jatkotutkimuksiin ja papaluokka olisi ollut hälyyttävä,jos olis syövästä kyse.

Yhteistyössä