Todettu papillooma virus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HPV
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HPV

Vieras
Olen käynyt vuosi sitten papa kokeessa ja siellä ei ilmennyt mitään. Tein nyt kuitenkin korkean riskin HPV testin, joka osoittautui positiiviseksi eli minulla on papillooma virus. Mitä tämä oikein tarkoittaa? Onko minulla sukupuolitauti, onko se voinut tarttua muutoin kuin seksin välityksellä? Olenko saanut sen mieheltäni vai onko se voinut olla minulla tyyliin aina?

Luin, että 80%:lla naisista tämä on, mutta mistä se oikein tulee?

80 prosentilla on ollut kondyloomaa jossain kohdassa kehoa (nielussa, ulkosynnyttimillä, jalkatapeissa) mutta vain horoilla on solumuutoksia aiheuttava HPV juuri kohdunkaulassa.

Hups karkas.

Siis kaikilla seksin alottaneilla on tuo virus, ja 80% se jossain vaiheessa jollain tapaa aktivoituu, nainen ei välttämättä edes tiedä pienestä tulehduksesta\muutoksesta, ja ne yleensä parissa vuodedda paranee itsestään. Kondyloomat huomaa paremmin

Ap, kaikilla se on. Siksi sielä papakokeissa kaikki käy.

Minuakin kiinnostaisii tietää että mitä tuo korkea HPV testi kertoo. Minulla todettu HPV monta vuotta sitten mutta nyt tuo testi näytti ettei ole. Onko niin että HPV ei ole tällä hetkellä minulla mutta voi puhjeta uudestaan koska vaan?

Kondomi suojaa kohdunkaulaa mutta ei ulkosynnyttimiä ja sisäreisiä.

Tartunnan jälkeen HPV pysyy yhdessä paikassa joten syylä sisäreidessä ei kulkeudun vaginaan tai kohdunkaulaan edes omien sormien kautta.

Sinähän fiksu tapaus olet. Käytäppä nyt hiukka omaa päätäs. Ton sun ikioman teorian mukaan virukset pysyy siinä mihin ne kerran ovat päätyneet. Vaan kun ei. Virukset ovat kovin liikuntakykyisiä elimistössä. Ei mikään virus jää just vaan siihen mistä se on tarttunut, ei flunssavirukset, rokot, HPV:t.

Pelkkä HPV ei johda syöpään (lisäksi eri HPV variantteja on yli 150). Se kannattaa muistaa. Tarvitaan jotain muutakin, jotta edes sille muutamalle promillelle tulisi syöpä. HPV häviää yleensä 1-2 vuodessa kokonaan. Suojautua voi vain välttämällä iho- ja nestekontaktia.

80 prosentilla on ollut kondyloomaa jossain kohdassa kehoa (nielussa, ulkosynnyttimillä, jalkatapeissa) mutta vain horoilla on solumuutoksia aiheuttava HPV juuri kohdunkaulassa.

Tiedoksi kaikille ettei papilloomavirus tartunta tarkoita kondyloomaa. Hpv virustyyppejä on yli sata ja niistä ainoastaan muutama aiheuttaa kondyloomaa (sen näkee silmälläkin). Kohdunkaulansyöpää aiheuttavat alatyypit ovat erit kuin kondyloomassa.

Yhteistyössä