HPV-testi viimeksi negatiivinen - tartutinko sen kuitenkin mieheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Minulla on todettu 15 vuotta sitten 'kondylooma', joku sellain HPV-virus, joka ei aiheuta näkyviä muutoksia. En tiedä, onko tartunta ollut korkean riskin syöpävirus. Tuolloin papta taisi olla 2-luokkaa. Asia hoidettiin ja unohdin sen kokonaan.

Pari vuotta sitten papa-kokeen yhteydessä tehtiin myös hpv-testi ja se näytti negatiivista.

Nyt minulla oli kesäsuhde yhden miehen kanssa ja olimme kerran ilman kumia yhdynnässä. Tuli mieleeni, että olenkohan voinut tartuttaa viruksen nyt mieheen, vaikka minulla ei olekaan ollut aktiivista infektiota. Suuseksiäkin harrastimme pari kertaa. Onko siis riski, että mies tartuttaa virusta nyt eteenpäin jollekin toiselle?

En ole saanut selvää vastausta tähän, vaikka olen kuinka googletellut.

Kyllä minä murehdin, koska mies oli varattu ja nyt on pelkona, että hänen vaimonsakin saa viruksen. Siis jos se voi tarttua negatiivisessa tilassakin. Vaimolla tuskin virusta vielä on, koska ovat olleet nuoresta asti yhdessä.

[QUOTE="aapee";28790651]Kyllä minä murehdin, koska mies oli varattu ja nyt on pelkona, että hänen vaimonsakin saa viruksen. Siis jos se voi tarttua negatiivisessa tilassakin. Vaimolla tuskin virusta vielä on, koska ovat olleet nuoresta asti yhdessä.[/QUOTE]

Toivottavasti saa sen. Ei jaksa varattujen "ongelmia" kauheasti pohtia jos viittii vielä ilman kumia pettää.

[QUOTE="aapee";28790783]En minä halua, että viaton vaimo saa tartunnan ja sen myötä koko perhe voi hajota. Kumma, että joku voi olla vahingoniloinen siitä, että lapsilta saattaa perhe rikkoontua.[/QUOTE]

Jos on tuollaisesta huolissaan kannattaisi pitää housut jalassa. Sua ei siis hävetä yhtään se että paneskelit varatun kanssa vaan se että siitä voi jäädä kiinni?

[QUOTE="vieras";28790946]Jos on tuollaisesta huolissaan kannattaisi pitää housut jalassa. Sua ei siis hävetä yhtään se että paneskelit varatun kanssa vaan se että siitä voi jäädä kiinni?[/QUOTE]

Juuri näin.

Eikö kenelläkään ole oikeasti asiasta mitään tietoa?

[QUOTE="aapee";28791251]En ole varma asiasta. Pelkään sitä, mutten ole saanut googlaamalla vahvistusta asiaan.[/QUOTE]

"Is there a cure for HPV?
There is no cure for the virus (HPV) itself. There are treatments for the health problems that HPV can cause"

Tarkoittaen että sitä virusta ei saa elimistöstä parannettua. Joten virus leviää, vaikka se olisi "hoidettukin".

Tarttuu nimenomaan suojaamattomassa yhdynnässä ja suuseksissä.

Se ei ole oikeastaan sun ongelmasi, se on sen miehen ongelma.

Sitä paitsi se mies on varmaan pettänyt vaimoaan muidenkin naisten kanssa? HPV on niin monella, että lienee todennäköistä, että mies on sen joltain saanut. Eihän kondomikaan siltä kokonaan suojaa.

HPV-testi ei testaa sitä onko sinulla HPV vai ei. Se testaa vain sen onko sinulla korkean riskin tyypin HPV. Eli liittyykö kondyloomaasi kohonnut syöpäriski. Jos testi on ollut negatiivinen, se tarkoittaa sitä että HPV:si on "kesympää" tyyppiä, ei sitä etteikö sinulla olisi ollut HPV:tä sillä hetkellä. Tämä "ei korkean riskiryhmän HPV" tarttuu seksikumppaniin silti ihan yhtä helposti kuin korkean riskin tyypitkin. Joten mahdollisuus HPV:n tarttumiselle on ollut.

[QUOTE="eee";28791370]Se ei ole oikeastaan sun ongelmasi, se on sen miehen ongelma.

Sitä paitsi se mies on varmaan pettänyt vaimoaan muidenkin naisten kanssa? HPV on niin monella, että lienee todennäköistä, että mies on sen joltain saanut. Eihän kondomikaan siltä kokonaan suojaa.[/QUOTE]

Näin. Olisin ap:na huolissani siitä, mitä tauteja on itse saanut kyseiseltä mieheltä.

No jos noin ajatellaan asiaa ja HPV voi olla oireeton vaikka kuinka kauvvan ja kuppanit voivat vaihtua joskus lennossa eihän se nyt sitten sitä tarkoita että joku on pettännyt jotain toista vaan ei ole ollut tietoinen asiasta.

Yhteistyössä