Papakokeen jälkeinen verenvuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justwondering
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

justwondering

Vieras
Löysin aiheesta jo keskustalujakin, mutta ne taisivat kaikki keskittyä sen toimenpiteen aikana tulevaan vereen. Terveysportin sivuilla taas luki, että papan jälkeen voi tulla niukkaa ruskeaa vuotoa.

Minulla tosiaan on alkanut jokaisen papakokeen jälkeen kuukautisten tyyliset vuodot. Syön tosiaan minipillereitä, eikä minulla ole ollut kuukautisia yli 2 vuoteen, muuta kuin juuri papan jälkeen..

Nyt tosiaan kävin pari päivää sitten ja itse tutkimuskin oli kyllä niin kivulias, että huh-huh. Vuoto alkoi vasta seuraavana päivänä.

Nyt tosiaan tulee todella kirkasta verta ja suht paljonkin. Olokin on vähän kuin kuukautisissa. Onko muilla kokemuksia, että olisiko minipillerien aikana kuukautiset jotenkin käynnistyneet papan jälkeen? Netissä kun ihmiset sanoivat, että runsas vuoto ei ole normaalia papan jälkeen...

Aloitin juuri omega 7, jota ei suositella vuotoherkille ja mietin nyt vaan, että ei kai ne tätä ole aiheuttaneet? En kyllä kerennyt kuin yhtenä päivänä ottaa :D

Jos se ronkkiminen avasi kohdunkaulaa jotenkin ja laukaisi siksi vuodon, mitä ei minipillerien kanssa tule. Kun eikös ne vaikuta juurikin siihen kohdunkaulan liman koostumukseen..?

Osaatko ylipäätään käyttää niitä pillereitäsi?? Tuskinpa pillerien kanssa alkaa kuukautisvuodon kaltaiset vuodot tosta vaan, ei ainakaan itselläni ole koskaan alkanu. Ja jos jossain julkisella otattaa sen papan, niin en kyllä ihmettele jos kaikki on sen jälkeen päin p***että, kirjaimellisesti! Riippuu paljon kuka sen kokeen ottaa ja miten ottaa. Itse olen käynyt julkisessa seulonnassa tasan kerran: sitä vouhotuksen määrää heidän muka "löydöksestään" ja kuitenkaan oma erikoislääkärini, siis gynekologini, ei löytänyt TASAN MITÄÄN poikkeavaa! Että mieluummin maksan kuin menen noihin osaamattomien seulontoihin...