Papa-kokeesta ja sen otosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TuskainenKeikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TuskainenKeikka

Vieras
Sattuuko se teitä? Ja mikä kohta teitä on sattunut, jos voi eritellä?

Kun mulla ei ole ennen sattunut yhtään (2 krt), mutta viimeeksi oli sellasta tuskaa, että, ihan hiki kihosi otsalle. Että olikohan vika tekijässä vai mussa... Jäi suorastaan kammo, vaikka niin rohkeesti sinne meninkin. Ei se näytteiden ottaminen sattunut vaan se jonkun levittimen asentaminen sinne (en tiedä siitä välineestä mitään).

Mä kävin jälkitarkastuksessa, niin nuori mieslääkäri sähräs papaa ottaissa... auts, se siis laittoi ne atulat, vai mitkä ne onkaan nimeltään, tuonne alapäähän ja väänsi sen auki, niin värkin reuna jäi sinne väliin....aiiii, hitto ko vedet nousi silmiin ko kävi niin kipiää!! Lääkäri pyysi anteeksi ja aloitti kaiken alusta.
Mut siitä on jäänyt sellainen pelko, että pelkään joka kerta papakokeen ottoa. Onneksi viimeksi otti terkka sen ja en tuntenut juuri mitään!

Ettei sulla sitten olisi jotain tulehdusta? Nimittäin kävin justiinsa papassa, ja sen levittimen laitto sattui niin paljon ettei koko juttu onnistunut. Viikko sen jälkeen kävin uudestaan eikä sattunut yhtään. Ja mulla oli ollut hiivatulehdus silloin ekalla kerralla, hoidin sen pois sitten. Itse en edes osannut epäillä hiivaa ennen kuin sairaanhoitaja sanoi, että näyttää hieman siltä.

Samoin voi kuulemma olla limakalvot hellinä jos on justiinsa ollut kuukautiset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettei sulla sitten olisi jotain tulehdusta? Nimittäin kävin justiinsa papassa, ja sen levittimen laitto sattui niin paljon ettei koko juttu onnistunut. Viikko sen jälkeen kävin uudestaan eikä sattunut yhtään. Ja mulla oli ollut hiivatulehdus silloin ekalla kerralla, hoidin sen pois sitten. Itse en edes osannut epäillä hiivaa ennen kuin sairaanhoitaja sanoi, että näyttää hieman siltä.

Samoin voi kuulemma olla limakalvot hellinä jos on justiinsa ollut kuukautiset.

En mä tiiä, ei omasta mielestä ole mitään, tai ei ainakaan mitään oireita ole (kutina tms.). Eikä se hoitajakaan sanonut mitään. Ja mä en nyt oikein tiedä, että miten leveelle se sen röörin levittää...siis että tarkoitan että hmm...sen ei siis pitäisi sattua. Kun siitä testistä joskus sanotaan, että nipistää tai jotain ja olen ymmärtänyt, että se on se näytteiden ottaminen, mutta sehän oli ihan piece of cake. Mutta se välineen laittaminen. Aattelin, että miten syvälle se sillä poraa...en tiedä mihin otti kiinni. Tai voiko sen laittaa jotenkin huonoon asentoon sinne.

Musta se ankan nokka tuntuu aina tosi epämiellyttävälle ja sattuu jonkin verran sen laitto ja sitten kun se jätetään roikkumaan kun lääkäri/hoitaja tarttee käsiään jossain muualla :| Tai kun se pahuksen nokka tipahtaa värkistä keskenkaiken kun on laitettu huonosti :$

Mutta mä luulen että omalla kohdalla johtuu paljon siitä etteä osaa rentoutua siinä tarpeeksi vaan "pistän vastaan".

Yhteistyössä