paniikkikohtaus ja deja vu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anni

Vieras
Onkohan nämä paniikkikohtauksia?Näitä on tullut jo usean vuoden ajan,väliä päivä-vuosi.Kohtaus alkaa ihan yhtäkkiä,äskenkin olin vessassa.Eka tulee "kylmiä väreitä" ja sitten sellaine paniikki olo ja päässä alkaa pyöriä filmi erilaisia juttuja ja tuntuu että nämä olen nähnyt ennenkin,ilmeiseti unessa.Sitten on ulkopuolinen olo,tiedän kuitenkin missä olen ja kuka olen.Ulkopuolinen ei huomaa mitään.Kohtaus kestää muutaman minuutin ja sitten on tunnin verran vähän väsy olo.Kohtaus on tosi pelottava,pelottaa että mitä jo skohtaus ei lopukkaan niin mitäs sitten.Kävin aivosähkökäyrässä tämän takia pari vuotta sitten,se ok.Onko kellään samanlaisia kohtauksia?

No mulla alkaa sillä että kylmät väreet menee koko kropan läpi. Päästä varpaisiin. Sitten rupee sydän lyömään tuhatta ja sataa. Sitten meneekin maha sekasin. Rupee oksettaa ja tuntuu että paskat tulee housuun (ja on tullukkin)... Että semmosta.

Enemmän kuulostaa epilepsia kohtaukselta mutta jos se on poissuljettu juttu niin ehkä paniikki/ahdistuskohtaus voisi olla se oikea juttu.
Selviää sillä että menet lääkärille ja kerrot tuon jutun, pyydä rauhoittavia kokeiluun ja otat niitpä pari, kolme päivää-jos apua niistä niin sitten lääkitys SSRI lääkkeellä.
Eli esim Cipralex.

Kannattaa hakea apua, olo paranee huomattavasti.

Kuulostaa epilepsiakohtaukselta. Ellet ole käynyt lääkärissä, niin menepä piakkoin. Pääset tietokonetomografiaan ja saat lääkityksen, jos epilepsiasta on kyse.

Yhteistyössä