Arvon palstatohtorit antakaas mullekin diagnoosi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Flunssa jatkunut kolme viikkoa.
Viimeisen viikon aikana vain pahentunut päivä päivältä.
Yöllä ja aamuisin tukehdun räkään.
Päivällä yskä on todella kuivaa.
Hengästyn jo pelkistä kodin portaiden kävelystä, puhumattakaan lähikaupassa käymisestä - tuntuu että kuolen.
Keuhkoihin polttelee ihan pienestäkin hengästymisestä ja istuallaankin varsinkin jos joutuu paljon puhumaan.
Päätä särkee.
Silmät ovat valon arat.
Silmiä särkee.
Ohimoja särkee.
Kulmien väliin.
Silmät ihan turvoksissa.
Kauheita palelemis kohtauksia. Kylmiä väreitä menee pitkin kroppaa.
Uusin oire on tältä päivältä heikotus ja niska jäykkyyttä joka kohdistuu pään ja niskan rajaan.
Huonohko olo, mutta kenties se vaan johtuu tästä paskasta yleisvoinnista.
Ainiin ja lämpöä vaan on.

Tässäpä nämä :D

Olo on hirveä!!

[QUOTE="aloittaja";25827370]Olen jo kertaallee soittanut ja vastaus oli: tätä on liikkeellä, seuraile kotona ja eihän sinulla ole edes kuumetta[/QUOTE]

No nyt soitat uudestaan ja vaikka väkisin tyrkkäät itsesi sinne ajanvarauslistalle. Keuhkokuumetta kun on ihan kuumeetontakin mallia.... Ja tottahan se on, nuo on samoja oireita mitä monella muullakin nuha-kuumepotilaalla tähän aikaan vuodesta, mutta tuo niskan jäykkyys, ja noin vallitseva kipu päässä, ohimoissa yms. on jo eri juttu! Kipin kapin vaikka sitten yksityiselle!

[QUOTE="Niin";25827607]No nyt soitat uudestaan ja vaikka väkisin tyrkkäät itsesi sinne ajanvarauslistalle. Keuhkokuumetta kun on ihan kuumeetontakin mallia.... Ja tottahan se on, nuo on samoja oireita mitä monella muullakin nuha-kuumepotilaalla tähän aikaan vuodesta, mutta tuo niskan jäykkyys, ja noin vallitseva kipu päässä, ohimoissa yms. on jo eri juttu! Kipin kapin vaikka sitten yksityiselle![/QUOTE]

Itsekkin aloin tota niskajäykkyyttä miettiä että onko ihan normi juttu.
Ja tosiaan päänsärky on ohimossa, silmiem välissä, otsassa. Silmiäkin särkee jostain syystä.
Täytyypä koittaa uudestaan sinne työterveyshuoltoon. Minulla olisi nimittäin la 13h työvuoro. :(

[QUOTE="aloittaja";25827647]Itsekkin aloin tota niskajäykkyyttä miettiä että onko ihan normi juttu.
Ja tosiaan päänsärky on ohimossa, silmiem välissä, otsassa. Silmiäkin särkee jostain syystä.
Täytyypä koittaa uudestaan sinne työterveyshuoltoon. Minulla olisi nimittäin la 13h työvuoro. :([/QUOTE]

Ei susta kyllä töihin ole. Et parane ite millään jos et lepää ja tartutat taudin vielä muihin. Lääkäriin siis mars mars! Ja toivotaan että saat avun sieltä! :)

[QUOTE="Vieras";25827663]Ei susta kyllä töihin ole. Et parane ite millään jos et lepää ja tartutat taudin vielä muihin. Lääkäriin siis mars mars! Ja toivotaan että saat avun sieltä! :)[/QUOTE]

Meillä todella huono tilanne muutenkin töissä. Työvoimapula ja sairaslomia :/
Ja nyt jos vielä minä jäisin niin voi voi. Ihan pahaa tekee pomon puolesta.
Nyt iski taas kauhea horkka päälle.Palelee niin paljon ettei mitään järkeä. Ei tepsi vaikka olis mitä päällä. Ja silti mittari laskenut taas sinne 35

[QUOTE="vieras";25827808]Heiii.. minä kysyn tässä.. jos lääkäri kirjoittaa saikkua onko sitä pakko ottaa vastaan?[/QUOTE]

Ei tietenkään, mutta eihän ne turhaan niitä saikkuja jakele, että ihan omaksi parhaaksihan ne on....

[QUOTE="vieras";25827819]Aivokalvontulehduksessa on tuollaiset oireet..[/QUOTE]

meinaan...
- niskajäykkyys
- päänsärky
- silmien valoarkuus/särky
- vilun väristykset ...............

Aivokalvontul.oireet: Korkea kuume, päänsärky ja tajunnan häiriöt ovat tyypillisiä bakteerin aiheuttaman aivokalvontulehduksen oireita. Jokaisella sairastuneella on ainakin jokin näistä oireista. Virusaivokalvontulehduksissa oireet ovat muuten samankaltaiset, mutta tajunnan alentumista tai muita hermosto-oireita niihin ei liity. Kannattaisi tarkistuttaa poskionteloiden ja keuhkojen tilanne. Vitusinfektiot aiheuttavat usein alilämpöä. Influenssa korkean kuumeen.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;25828090:
Aivokalvontul.oireet: Korkea kuume, päänsärky ja tajunnan häiriöt ovat tyypillisiä bakteerin aiheuttaman aivokalvontulehduksen oireita. Jokaisella sairastuneella on ainakin jokin näistä oireista. Virusaivokalvontulehduksissa oireet ovat muuten samankaltaiset, mutta tajunnan alentumista tai muita hermosto-oireita niihin ei liity. Kannattaisi tarkistuttaa poskionteloiden ja keuhkojen tilanne. Vitusinfektiot aiheuttavat usein alilämpöä. Influenssa korkean kuumeen.

Mitä järkeä maksaa lääkäristä kun viruksille ei mitään voi..??

[QUOTE="vieras";25828111]Mitä järkeä maksaa lääkäristä kun viruksille ei mitään voi..??[/QUOTE]

No jos vaikka sais selville että onko se virusperäistä??? Voihan ihan hyvin olla, että aivokalvontulehdus on bakteerin aiheuttama JA siihen kyllä tarvitaan sairaalahoitoa. Että ei sen nyt niin turhaa kuitenkaan ole!

[QUOTE="vieras";25828240]ei muuten pidä paikkaansa.[/QUOTE]

juu ei niin,koska mulla oli kerran aivokalvontulehdus ja olin siitä aivan tietämätön. Pientä päänsärkyä ja niskajäykkyyttä vain. Ei edes kuumetta.

Yhteistyössä