Alkuperäinen kirjoittaja Kellään kokemusta:
Itselläni ollu tuota sairauksien pelkoja.
Siis kartellut lapsen kans paikkoja ja ihmisiä joissa vaikka vähän nuhaa.
Eli siis ei enää normaalia välttely´ä ole ollut.
Auttasko tuo Cipralex siihen?
Kävin ensin psykologilla juttelemassa peloista yms. lapsuuden aikaisista kokemuksista. Minulla oli pitkään sitä, etten poistunut kotoa mihinkään, pelkäsin mm. autolla ajessa, että vastaan tuleva rekka ajaa päälle. Sairauksien pelko oli suorastaan järjetöntä. Kun sitten sain vielä äidiltäni kiskottua tiedon, että suvussakin oli ollut masennusta yms. mutta aikoinaan sitä on pidetty niin häpeällisenä asiana, ettei sitä ole voitu edes meille lapsille kertoa.
http://finland.lundbeck.com/finland/professionals/products/cipralex/default.asp tuossa vielä lääkkeestä hieman.
Minulle lääkäri sanoi niin, että älä lue tuoteselostetta pilkun tarkkaan. Jos luen tarkkaan ennenkuin alan nauttia lääkettä, voi jäädä lääkkeen syönti siihen. Noudatin neuvoa ja luin selosteen vasta 3 kk:n päästä, jolloin olo oli jo normalisoitunut. Muutenkaan en kaiva netistä tietoa, koska siitä ei hyötyä minulle varmastikaan ole. Onneksi minulla on ihana lääkäri, joka selostaa asiat juurta jaksaen. Ilman häntä ja tätä lääkettä, ei elämäni varmasti olisi näin tasapainoista. Mieheni sanoi, että on ihana saada vuosien takainen vaimo takaisin, joka nauttii elämästä. Tuon kuullessani tiesin, että lääkitys oli minulle paikallaan.
Nyt minulla on menossa lääkkeetön vaihe eli kokeillaan, josko voisin olla ilman. Mutta lääkäri sanoi, että jos lääkityksen joutuu aloittamaan kolme kertaa, niin sen jälkeen se jää pysyväksi lääkitykseksi.