Paniikkihäiriö ja Cipralex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kellään kokemusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kellään kokemusta

Vieras
Kellään kokemusta ko. lääkkeestä?
Itselleni määrättiin paniikkihäiriöön tänään tuota 5mg per päivä.
Ja sitten vielä Opamoxia alkuun 15mgx3 , niin kauan että tuo Cipralex alkaa caikuttamaan.

Nyt kuitenkin emmin että uskallanko aloittaa...
Pelottaa että meenkö ylikierroksille tmv. ja joudun sairalaan sen takia.
Tyhmää kai mutta minähän se näitä pelkoja löysän :)

ei siitä ylikierroksille mee, se on masennuslääke myös. vaikutus alkaa pikkuhiljaa cipralexista. opamox on rauhoittava ota alkuun pieni annos mulla tehos tosi hyvin eli tulin aika rauhalliseksi, vähän liiankin B) . aloita lääkitys aamulla niin saat päivän aikana tarkkailla oloasi. mutta vain otettu lääke auttaa :hug:

ok. rauhoitu B)
sit vaan aloitat sen cipralexin. siin menee muistaakseni pari vk ennenkuin on hyvä taso elimistössä lääkettä, että alkuun voi olla vähän huonompi mieli. mulla oli vähän ruokahaluttomuutta. mut se olo kun ei ole paha olo on aivan mahtava!

Mullekin määrättiin sama lääke paniikkihäiriöön viime talvena. Lähdin lääkäristä resepti kourassa, mutta päätin kuitenkin miettiä yön yli ja tutkia muiden käyttäjien kokemuksia netissä. Löysin paljon aineistoa jonka mukaan ko. lääke latistaa seksi elämän. Sen takia jätin lääkkeen ottamatta ja hyvä niin, sillä paniikkihäiriöni on harventunut ja lieventynyt lähes olemattomaksi enkä ole enää masentunut. Jotenkin tuon reseptin saatuani päätin, että perkele, kyllä mä elämässä pärjään! Paniikkihäiriö ja masennus kuitenkin johtuvat jostakin, ja voin niihin itse vaikuttaa - kukas muukaan! Onneksi en ole nyt pillerikoukussa!

Minulla kokemuksia tuosta Opamoxista.
Oikein hyvä lääke tarvittaessa.
Aloita puolikkaalla koska kokonainen voi tehdä 'humalaisen' tunteen.

Itselläni Opamoxit edelleen tarvittaessa nukahtamiseen. Silloin otan 2 kpl. jos tuntuu että tänä yönä en heti saa unta.

Onneksi olen selvinnyt hyvin kauan ilman vaikka nyt onkin ollut paha olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teidän mielestä eroa sillä ottaako esim. Opamoxia rauhoittumiseen, juoko oluen vai polttaako jointin?

Tuo on muuten hyvä kysymys ja minuakin vastaukset kiinnostaa.

Aina kun ajatellaan että lääke parempi kuin kalja.
Toisaalta kun se yksi kalja voi auttaa yhtä hyvin kuin tabletti.

Tuohon jointiin en sano mitään koska olen huumeita vastaan.

Itse käytin tuota lääkettä masennukseen. Kaksi viikkoa meni ennenkuin olo alkoi helpottamaan, mutta sen jälkeen olin kuin toinen ihminen ja ennen kaikkea pääsin kaikista peloista yms. eroon. Seksiä ei masentuneena edes huvittanut ajatella, mutta sen jälkeen silläkin saralla alkoi kukoistaa. Orgasmin saanti ehkä pikkuisen saattoi kärsiä eli sai olla hyvin kiihottuneessa tilassa ennenkuin laukesin, MUTTA mies oppi äkkiä kikat siihenkin ;)

Itselläni ollu tuota sairauksien pelkoja.
Siis kartellut lapsen kans paikkoja ja ihmisiä joissa vaikka vähän nuhaa.
Eli siis ei enää normaalia välttely´ä ole ollut.
Auttasko tuo Cipralex siihen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teidän mielestä eroa sillä ottaako esim. Opamoxia rauhoittumiseen, juoko oluen vai polttaako jointin?

Kaikkiinhan noihin voi jäädä koukkuun, mutta lääke on varta vasten kehitetty siihen omaan tarkoitukseensa (en osaa selittää hienoin sanoin). Olutta jos alkaa rauhoittumiseen lipittää, niin se vaikuttaa muutoinkin elimistöön. Huumeita vastaan olen ja se mitä se pidemmän päälle tekee aivoille yms. niin onko siinäkään järki. Itse olisin sen kannalla, jota on erilaisin kokein testattu, jos kerran jotakin rauhoittavaa on otettava.

Alkuperäinen kirjoittaja Kellään kokemusta:
Itselläni ollu tuota sairauksien pelkoja.
Siis kartellut lapsen kans paikkoja ja ihmisiä joissa vaikka vähän nuhaa.
Eli siis ei enää normaalia välttely´ä ole ollut.
Auttasko tuo Cipralex siihen?

Kävin ensin psykologilla juttelemassa peloista yms. lapsuuden aikaisista kokemuksista. Minulla oli pitkään sitä, etten poistunut kotoa mihinkään, pelkäsin mm. autolla ajessa, että vastaan tuleva rekka ajaa päälle. Sairauksien pelko oli suorastaan järjetöntä. Kun sitten sain vielä äidiltäni kiskottua tiedon, että suvussakin oli ollut masennusta yms. mutta aikoinaan sitä on pidetty niin häpeällisenä asiana, ettei sitä ole voitu edes meille lapsille kertoa.

http://finland.lundbeck.com/finland/professionals/products/cipralex/default.asp tuossa vielä lääkkeestä hieman.

Minulle lääkäri sanoi niin, että älä lue tuoteselostetta pilkun tarkkaan. Jos luen tarkkaan ennenkuin alan nauttia lääkettä, voi jäädä lääkkeen syönti siihen. Noudatin neuvoa ja luin selosteen vasta 3 kk:n päästä, jolloin olo oli jo normalisoitunut. Muutenkaan en kaiva netistä tietoa, koska siitä ei hyötyä minulle varmastikaan ole. Onneksi minulla on ihana lääkäri, joka selostaa asiat juurta jaksaen. Ilman häntä ja tätä lääkettä, ei elämäni varmasti olisi näin tasapainoista. Mieheni sanoi, että on ihana saada vuosien takainen vaimo takaisin, joka nauttii elämästä. Tuon kuullessani tiesin, että lääkitys oli minulle paikallaan.

Nyt minulla on menossa lääkkeetön vaihe eli kokeillaan, josko voisin olla ilman. Mutta lääkäri sanoi, että jos lääkityksen joutuu aloittamaan kolme kertaa, niin sen jälkeen se jää pysyväksi lääkitykseksi.

Eikös opamox oteta iltaisin ja cipralex aamuisin?
Mun muistaakseni cipralex ei ole millään tapaa rauhoittava.. Olen syönyt cipralexia muutama vuosi sitten masennukseen ja lääke vaihdettiin, koska se aiheutti ikäviä sivuoireita. Lääke auttoi kyllä, mutta itselleni efexor sopi paremmin.
Ja se piti vielä sanoa, että seksihalut cipralex vei aivan tyystin! Joku tuolla siitä puhuikin, mutta tietysti kaikki oireet ovat henk.koht. eli kaikille ei samoja tule!

Alkuperäinen kirjoittaja siiperi:
Eikös opamox oteta iltaisin ja cipralex aamuisin?
Mun muistaakseni cipralex ei ole millään tapaa rauhoittava.. Olen syönyt cipralexia muutama vuosi sitten masennukseen ja lääke vaihdettiin, koska se aiheutti ikäviä sivuoireita. Lääke auttoi kyllä, mutta itselleni efexor sopi paremmin.
Ja se piti vielä sanoa, että seksihalut cipralex vei aivan tyystin! Joku tuolla siitä puhuikin, mutta tietysti kaikki oireet ovat henk.koht. eli kaikille ei samoja tule!

Jep, cipralex aamuisin ja opamox illalla. Todellakin lääkeen vaikutus on yksilöllinen!! Mutta siis mulle kävi cipralex ja mulla siitä vain hyviä kokemuksia.