Panacod ja Panadol

nn
panacod on mun mielestä vain ja ainoastaan reseptilääke, korjatkaa jos olen väärässä. Se on vielä kolmiolla varustettuna eli ei tod raskauden aikaseen käyttöön. mulla kusi tuon takia imetyskin, kun jouduin vajaan viikon verran syömään noita lääkärin määräyksestä...
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
panacod on mun mielestä vain ja ainoastaan reseptilääke, korjatkaa jos olen väärässä. Se on vielä kolmiolla varustettuna eli ei tod raskauden aikaseen käyttöön. mulla kusi tuon takia imetyskin, kun jouduin vajaan viikon verran syömään noita lääkärin määräyksestä...
Jos tällainen tilanne tulee vielä eteen, ota yhteyttä - tai pyydä lääkäriä ottamaan - Teratologiseen tietopalveluun http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Useimmat lääkkeet EIVÄT estä imetystä, vaikka Pharmacassa lääketehtaan ilmoituksena lukisikin, että ei imetyksen aikana.
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
just nin, älä sekoita kefeiinia ja kodeiinia. ihan eri tökötit on ne.
Olisko peräti ollut, että kodeiini luokitellaan huumeeksi?
juu, mä voin myöntää että olen tuon lääkkeen takia jäänyt huumetestistä kiinni. Näkyvät siis testeissä huumausaineena vaikka mullakin tuo ihan lääkärin määräyksestä ja reseptilääkkeenä... Oli kyllä aikamoinen shokki kun töissä tuo huumetesti tehtiin ja käry kävi tuon takia. Monet lääkkeet ovat kuulema sellasia, että näkyvät huumetesteissä vaikka ei heti luulis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
just nin, älä sekoita kefeiinia ja kodeiinia. ihan eri tökötit on ne.
Olisko peräti ollut, että kodeiini luokitellaan huumeeksi?
toi on totta. lääkäri muutes määrää useinkin raskauden aikaan panacodia,ite en menis syömään ilman lääkärinmääräystä ja siltikin saattasin jättää ottamatta....
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
panacod on mun mielestä vain ja ainoastaan reseptilääke, korjatkaa jos olen väärässä. Se on vielä kolmiolla varustettuna eli ei tod raskauden aikaseen käyttöön. mulla kusi tuon takia imetyskin, kun jouduin vajaan viikon verran syömään noita lääkärin määräyksestä...
Jos tällainen tilanne tulee vielä eteen, ota yhteyttä - tai pyydä lääkäriä ottamaan - Teratologiseen tietopalveluun http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Useimmat lääkkeet EIVÄT estä imetystä, vaikka Pharmacassa lääketehtaan ilmoituksena lukisikin, että ei imetyksen aikana.
no mulle lääkäri sanoi, että ei imetystä noiden lääkkeiden aikana... en sitten edes ajatellut sen enempiä.
 
Kodeiini: Neonataalisten vieroitusoireiden riski tulee ottaa huomioon pitkäaikaisen käytön yhteydessä raskauden aikana.

Näin sanottiin lääkelaitoksen sivuilla. Mutta kai mä sit kärvistelen tän särkyni kanssa mieluummin, kun alan mitään huumeita syömään :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
panacod on mun mielestä vain ja ainoastaan reseptilääke, korjatkaa jos olen väärässä. Se on vielä kolmiolla varustettuna eli ei tod raskauden aikaseen käyttöön. mulla kusi tuon takia imetyskin, kun jouduin vajaan viikon verran syömään noita lääkärin määräyksestä...
Jos tällainen tilanne tulee vielä eteen, ota yhteyttä - tai pyydä lääkäriä ottamaan - Teratologiseen tietopalveluun http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Useimmat lääkkeet EIVÄT estä imetystä, vaikka Pharmacassa lääketehtaan ilmoituksena lukisikin, että ei imetyksen aikana.
no mulle lääkäri sanoi, että ei imetystä noiden lääkkeiden aikana... en sitten edes ajatellut sen enempiä.

Voi luoja mitä pässejä niissä lääkäreissäkin on ! Anna ku arvaan, se oli arvauskeskuksesta ?? Ja sit ihmiset uskoo kaiken, mitä siellä joku idiootti sanoo. On se lujassa tää auktoriteetti lääkäreihin. Siinä Panacodin pakkausselosteessakin muuten lukee, että voi käyttää raskaus- ja imetysaikana.
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
panacod on mun mielestä vain ja ainoastaan reseptilääke, korjatkaa jos olen väärässä. Se on vielä kolmiolla varustettuna eli ei tod raskauden aikaseen käyttöön. mulla kusi tuon takia imetyskin, kun jouduin vajaan viikon verran syömään noita lääkärin määräyksestä...
Jos tällainen tilanne tulee vielä eteen, ota yhteyttä - tai pyydä lääkäriä ottamaan - Teratologiseen tietopalveluun http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Useimmat lääkkeet EIVÄT estä imetystä, vaikka Pharmacassa lääketehtaan ilmoituksena lukisikin, että ei imetyksen aikana.
no mulle lääkäri sanoi, että ei imetystä noiden lääkkeiden aikana... en sitten edes ajatellut sen enempiä.

Voi luoja mitä pässejä niissä lääkäreissäkin on ! Anna ku arvaan, se oli arvauskeskuksesta ?? Ja sit ihmiset uskoo kaiken, mitä siellä joku idiootti sanoo. On se lujassa tää auktoriteetti lääkäreihin. Siinä Panacodin pakkausselosteessakin muuten lukee, että voi käyttää raskaus- ja imetysaikana.
juu arvauskeskuksesta oli tosiaan kyse, enkä sitten alkanu enempiä miettimään tuota vaan ajattelin, että en ota kerta ei suositella...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
No periaatteessa Panadol on huuhaalääke (ei siis auta särkyyn vitamiinipilleriä kummemmin..) kun taas Panacod on vahva särkylääke, kolmiosellainen.
Mielenkiintoinen mielipide.
No mä olen kyl siinä mielessä samaa mieltä, et mulla ei Panadol auta enempää ku vitamiini. Vain ibuprofeeni tepsii. Raskausajan päänsäryt olikin siksi aika ikäviä :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
panacod on mun mielestä vain ja ainoastaan reseptilääke, korjatkaa jos olen väärässä. Se on vielä kolmiolla varustettuna eli ei tod raskauden aikaseen käyttöön. mulla kusi tuon takia imetyskin, kun jouduin vajaan viikon verran syömään noita lääkärin määräyksestä...
Jos tällainen tilanne tulee vielä eteen, ota yhteyttä - tai pyydä lääkäriä ottamaan - Teratologiseen tietopalveluun http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Useimmat lääkkeet EIVÄT estä imetystä, vaikka Pharmacassa lääketehtaan ilmoituksena lukisikin, että ei imetyksen aikana.
no mulle lääkäri sanoi, että ei imetystä noiden lääkkeiden aikana... en sitten edes ajatellut sen enempiä.

Voi luoja mitä pässejä niissä lääkäreissäkin on ! Anna ku arvaan, se oli arvauskeskuksesta ?? Ja sit ihmiset uskoo kaiken, mitä siellä joku idiootti sanoo. On se lujassa tää auktoriteetti lääkäreihin. Siinä Panacodin pakkausselosteessakin muuten lukee, että voi käyttää raskaus- ja imetysaikana.
juu arvauskeskuksesta oli tosiaan kyse, enkä sitten alkanu enempiä miettimään tuota vaan ajattelin, että en ota kerta ei suositella...
Apua, ja sulla meni imetys pieleen tän kommentin takia :/ Mä olisin kyllä tehnyt huomautuksen siitä lääkäristä.

 
sini
4.6 Raskaus ja imetys

Raskaus

Parasetamoli: Ei tunneta riskejä käytettäessä raskauden aikana.

Kodeiini: Neonataalisten vieroitusoireiden riski tulee ottaa huomioon pitkäaikaisen käytön yhteydessä raskauden aikana.

Imetys

Parasetamoli: Parasetamoli erittyy äidinmaitoon, mutta käytettäessä terapeuttisia annoksia vaikutus lapseen on epätodennäköinen.

Kodeiini: Kodeiini erittyy äidinmaitoon. Normaaleissa tapauksissa lapseen kohdistuva riski on epätodennäköinen käytettäessä terapeuttisia annoksia. Kuitenkin aktiivisten metaboliittien, kuten morfiinin muodostumisessa kodeiinista on laajaa yksilöllistä vaihtelua (ks. myös kohta 4.4). Imeväisellä on raportoitu kuolemaanjohtanut morfiinimyrkytys tapauksessa, jossa äiti oli terapeuttisia annoksia kodeiinia saanut ultranopea metaboloija. Imettävien äitien tulisi sen takia käyttää pienintä mahdollista kodeiiniannosta ja heitä tulisi opastaa tarkkailemaan lasta huolellisesti mahdollisten morfiinin yliannostusoireiden (kuten uneliaisuus, pienet pupillit, imemisvaikeudet, velttous ja hengitysvaikeudet) takia ja ottaa yhteyttä lääkäriin, jos epäilee morfiinimyrkytystä. Imettäville äideille ei suositella Panacodin pitkäaikaista käyttöä.
 
Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
panacod on mun mielestä vain ja ainoastaan reseptilääke, korjatkaa jos olen väärässä. Se on vielä kolmiolla varustettuna eli ei tod raskauden aikaseen käyttöön. mulla kusi tuon takia imetyskin, kun jouduin vajaan viikon verran syömään noita lääkärin määräyksestä...
Olisit soittanut teratologiseen palveluun,imettäessä voi käyttää panacodia kyllä.
Tietty onhan se kiva että on joku asia mitä syyttää....
 
Zoe-F
Kyllä mulla panadol on särkyyn auttanut, paremmin kuin burana, on tullut popsittua buranaa sen verta, että on vissiin joku vastustus kyky tullut.
Mutta panacod, voi jeesus, musta se on ihan sairasta tavaraa. Oon kyllä kuullu, että jollekkin on sitä raskauden aikana määrätty. Itte en sitä enää syö, raskaana tai ei.
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja sini:
4.6 Raskaus ja imetys

Raskaus

Parasetamoli: Ei tunneta riskejä käytettäessä raskauden aikana.

Kodeiini: Neonataalisten vieroitusoireiden riski tulee ottaa huomioon pitkäaikaisen käytön yhteydessä raskauden aikana.

Imetys

Parasetamoli: Parasetamoli erittyy äidinmaitoon, mutta käytettäessä terapeuttisia annoksia vaikutus lapseen on epätodennäköinen.

Kodeiini: Kodeiini erittyy äidinmaitoon. Normaaleissa tapauksissa lapseen kohdistuva riski on epätodennäköinen käytettäessä terapeuttisia annoksia. Kuitenkin aktiivisten metaboliittien, kuten morfiinin muodostumisessa kodeiinista on laajaa yksilöllistä vaihtelua (ks. myös kohta 4.4). Imeväisellä on raportoitu kuolemaanjohtanut morfiinimyrkytys tapauksessa, jossa äiti oli terapeuttisia annoksia kodeiinia saanut ultranopea metaboloija. Imettävien äitien tulisi sen takia käyttää pienintä mahdollista kodeiiniannosta ja heitä tulisi opastaa tarkkailemaan lasta huolellisesti mahdollisten morfiinin yliannostusoireiden (kuten uneliaisuus, pienet pupillit, imemisvaikeudet, velttous ja hengitysvaikeudet) takia ja ottaa yhteyttä lääkäriin, jos epäilee morfiinimyrkytystä. Imettäville äideille ei suositella Panacodin pitkäaikaista käyttöä.
no tuota vähän itekin ajattelin... varsinkin kun mulla ei ollut kyse mistään parista tabletista...
 

Yhteistyössä