Panacod ja Panadol

Alkuperäinen kirjoittaja yyp:
Ei se Panadol ole huuhaalääke. Esim. kirurgian osastolla suurimmalle osalle leikatuista potilaista määrätään peruskipulääkkeeksi paracetamolia 1g kolmesti päivässä. Ja isolla osalla toimii oikein hyvin. Sitähän saa kotioloissakin ottaa 2kpl 500mg tablettia kolmesti, jos tuntuu että 500mg ei vielä auta. Ja kun se paracetamol on tosiaan monelle ainut vaihtoehto, jos esim. astman tai verenohennuslääkkeiden takia ei voi ottaa Buranaa.

Ei se olekaan. Mulle ei tehoa pääkipuun tai vaikka menkkakipuun lainkaan, mutta esim flunssassa se lievittää kipuja. Onha se helppo sanoa huuhaaksi jos itselle ei tehoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
No periaatteessa Panadol on huuhaalääke (ei siis auta särkyyn vitamiinipilleriä kummemmin..) kun taas Panacod on vahva särkylääke, kolmiosellainen.

No olen sitten varmaan kuvitellut sen, että panadol on vienyt särkyjä pois ja laskenut kuumetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
No periaatteessa Panadol on huuhaalääke (ei siis auta särkyyn vitamiinipilleriä kummemmin..) kun taas Panacod on vahva särkylääke, kolmiosellainen.

No olen sitten varmaan kuvitellut sen, että panadol on vienyt särkyjä pois ja laskenut kuumetta.

Kummasti se huuhaa tehoaa lapsen kuumeeseen ja särkyyn. Outo kyl tuo huuhaaväite. Ei oo periaatteessakaan sitä.

Itse soitanaina suoraan teratologiseen, jos on raskaus/imetysajan lääkityksestä kyse. Olen niin monta kertaa törmännyt siihen, että lääkärit ei todellakaan tiedä lääkkeiden sopivuudesta yhtään mitään. Ei lääkiksessä opeteta imetyksestä mitään, ja kun pharmacassa kielletään kaikki varmuuden vuoksi, on ihan lääkärin omasta harrastuneisuudesta kiinni, onko viitsinyt nähdä vaivaa ja ottaa selvile sopivia lääkkeitä. Ihan sama käykö terveyskeskuksessa, sairaalassa vai yksityisellä. Netistä saa ladattua lääkelaitoksen sivuilta oppaan "lääkkeet raskaus- ja imetysaikana", suosittelen.

Panacodista itse soitin teratologiseen, kun piti imetysaikana syödä isoilla annoksilla. Ei ollut mitään estettä sille. Söin kuukauden maksimiannoksilla, ja buranat siihen päälle lisäksi. Ei imetysaikana tarvi käsiä sen vuoksi, ettei muka voi lääkkeitä syödä. Panacod on kuitenkin vanha lääke, ja sen vaikutuset tunnetaan, toisin kuin jotkun uuden sukupolven kipulääkkeet.

Naiset, muistakaa se TERATOLOGINEN!

Yhteistyössä