Pamilaiset v*******t enemmän kuin rikkaat

  • Viestiketjun aloittaja uyfhg
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnu:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnu:
Vetelen kuukaudessa palkkaa käteen 1400-1600 ?, 25-30 h viikko, helppoo kun heinänteko. Ei käy hoitsuja kateeksi.
No jää mulle sairaanhoitajalle kutenkin käteen lähes 2000e :D
Ei haittaa ku teidän työ on henkisesti, fyysisesti raskasta
Niinpä, siihen hommaan ei moni pystykään, myyjän töitä kun voi tehdä kuka vain.
Että en todellakaan tue myyjien lakkoa
Juu, ei todellakaan pysty tekeen kuka vaan... Eikä kaikista siihen olekaan. Se on nähty, kun tulevia työntekijöitä on perehdyttänyt. Ja sen huomaa kyllä ihmisestä heti, jollei siihen hommaan ole.
Toikin voi sittenkin olla totta, monet ei halua tehdä myyjän työtä.
Mun liukuhihnatyökin oli paljon kehittävämpää,kuin kaupassa työskentely
Ootko sä ollut kaupassa töissä?
Olen jonkun aikaa ja mun mutsi oli vuosikausia myyjä myös, nekin hommat on tulleet tutuksi
 
se joku
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Hei eiks vartijatkin kuuluis tähän keskusteluun :xmas:
Kuuluu. Puhuin tänään yhden Tiimarin työntekijän kanssa eräässä kaupakeskuksessa ja hän sanoi minulle että se kyseinen Tiimari on ainut joka on kiinni koko kaupungissa, koska siellä ei ole tarpeeksi myyjiä ja vartijat on lakossa. Niin hän oli ilmoittanut pomolle, että kauppa pysyy kiinni, turvallisuus syiden vuoksi.
 
se joku
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Myyjän voi korvata melko helpolla.

Sä taisit vastustaa ahtaajien lakkoa, mutta myyjien lakko on ok. Just, tottakai kun sulla on oma lehmä ojassa
Mun tekis mieli sanoa sulle jotain, mutta taitaa olla paras, etten sitä tee... :/
aika uskomatonta tekstiä, kyllä tulee, mutta ei perusteluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Sulla ilmeisesti on kokemusta myyjän työstä? Täällä sä puolustit ahtaajien lakkoa, mutta myyjien lakko on turhaa? Just.
Badiksella on aika ailahtelevainen suhtautuminen työläisiin, kaikki "duunarit" ovat loppujen lopuksi samassa veneessä ja huom! aina ei lakkoilla vain paremman plakan vuoski vaan esim. työolojen kuten nyt. Sitä Badis ei taida tajuta...
Sitähän ne ahtaajatkin teki,mutta ei sulta voi sellaista järjen käyttöä olettaa vai moniko teistä kannatti ahtaajan lakkoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Kuuluu. Puhuin tänään yhden Tiimarin työntekijän kanssa eräässä kaupakeskuksessa ja hän sanoi minulle että se kyseinen Tiimari on ainut joka on kiinni koko kaupungissa, koska siellä ei ole tarpeeksi myyjiä ja vartijat on lakossa. Niin hän oli ilmoittanut pomolle, että kauppa pysyy kiinni, turvallisuus syiden vuoksi.
Ihan ymmärrettävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Myyjän voi korvata melko helpolla.

Sä taisit vastustaa ahtaajien lakkoa, mutta myyjien lakko on ok. Just, tottakai kun sulla on oma lehmä ojassa
Mun tekis mieli sanoa sulle jotain, mutta taitaa olla paras, etten sitä tee... :/
Sano ihmeessä :D
Turhaa huutaa tuulitunneliin.
 
Ränttis
Sitäpaitsi mä ihmetteln tätä "vihaa" lakkolaisia kohtaan... PAm:han on aina yleensä ollut se joka on ensimmäisenä hyväksynyt työnantajien sopimuksen ja aina on ollut ajatus "kun ne ei saa mitään aikaseks" Vai muistaako kukaan milloin oltais oltu lakossa??
Aina haukutaan kun ei naisvaltainen ala saa mitään aikaseks ja sen kerran kun yritetään niin hirveen negatiivista palautetta..
Ja sitten pitäis palkkoihin saada tasa-arvoa... Eihän siitä mitään tuu jos matalapalkka-alalla nostettais palkkoja se 0,6%, eihän se ole edes yhtä tuntipalkkaa kuussa, kun taas näillä aloilla jotka jo nyt tienaa sen 2000-3000 kk ja enempikin, niin se tuntuu ja silti ne saa isommat korotukset.

Ymmärrän senkin että pienillä yrittäjillä se tuntuukin, mutta nää isot: keslog, inex, stockman.. niin se ei niiden kk voitoista veis edes murto-osaa tää liiton ehdotus.. mutta ei.. raha tulee rahan luo..
Tosiasiahan on että jos ei olis näitä sopimuksia niin työnantaja ei maksais yhtään ylimääräistä mikä ois pakko..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Myyjän voi korvata melko helpolla.

Sä taisit vastustaa ahtaajien lakkoa, mutta myyjien lakko on ok. Just, tottakai kun sulla on oma lehmä ojassa
Mun tekis mieli sanoa sulle jotain, mutta taitaa olla paras, etten sitä tee... :/
Sano ihmeessä :D
Turhaa huutaa tuulitunneliin.
Sitä samaa sinnekin B)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ränttis:
Sitäpaitsi mä ihmetteln tätä "vihaa" lakkolaisia kohtaan... PAm:han on aina yleensä ollut se joka on ensimmäisenä hyväksynyt työnantajien sopimuksen ja aina on ollut ajatus "kun ne ei saa mitään aikaseks" Vai muistaako kukaan milloin oltais oltu lakossa??
Aina haukutaan kun ei naisvaltainen ala saa mitään aikaseks ja sen kerran kun yritetään niin hirveen negatiivista palautetta..
Ja sitten pitäis palkkoihin saada tasa-arvoa... Eihän siitä mitään tuu jos matalapalkka-alalla nostettais palkkoja se 0,6%, eihän se ole edes yhtä tuntipalkkaa kuussa, kun taas näillä aloilla jotka jo nyt tienaa sen 2000-3000 kk ja enempikin, niin se tuntuu ja silti ne saa isommat korotukset.

Ymmärrän senkin että pienillä yrittäjillä se tuntuukin, mutta nää isot: keslog, inex, stockman.. niin se ei niiden kk voitoista veis edes murto-osaa tää liiton ehdotus.. mutta ei.. raha tulee rahan luo..
Tosiasiahan on että jos ei olis näitä sopimuksia niin työnantaja ei maksais yhtään ylimääräistä mikä ois pakko..
Tää on NIIIIN totta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Sitähän ne ahtaajatkin teki,mutta ei sulta voi sellaista järjen käyttöä olettaa vai moniko teistä kannatti ahtaajan lakkoa?
Miksi sitten ahtaajien lakko oli oikeutetumpi kuin myyjien, selitä.
Ei välttämättä olekaan, mut eihän he tahtoaan saaneetkaan läpi, eikä saa myyjätkään kokonaisuudessaan
Ahtaajia saa nimitellä vaikka miksi, mutta jos sattuu arvostelemaan myyjän työtä, niin vedetään jo hormat nekkuun?
 
Ränttis
ja mitä tulee noihin vartioihin, niin suurin osa olis ollu ihan tyytyväinen edelliseen sopimukseen, mutta nyt työnantajapuoli yrittää kovasti heikentää heidän sopimustaan mm. lepoajoissa, siinä että työvuoroa voitaisiin muuttaa vielä edellisenä päivänä ennen vuoron alkua, palkka nousis vaan 5 senttiä tunti jne..

Ja toivoisin tosiaankin että ne jotka kommentoi tänne tyyöiin että haistakaa vee, niin ottais ensin selvää minkä vuoksi taistellaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnu:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnu:
Vetelen kuukaudessa palkkaa käteen 1400-1600 ?, 25-30 h viikko, helppoo kun heinänteko. Ei käy hoitsuja kateeksi.
No jää mulle sairaanhoitajalle kutenkin käteen lähes 2000e :D
Ei haittaa ku teidän työ on henkisesti, fyysisesti raskasta
Niinpä, siihen hommaan ei moni pystykään, myyjän töitä kun voi tehdä kuka vain.
Että en todellakaan tue myyjien lakkoa
Juu, ei todellakaan pysty tekeen kuka vaan... Eikä kaikista siihen olekaan. Se on nähty, kun tulevia työntekijöitä on perehdyttänyt. Ja sen huomaa kyllä ihmisestä heti, jollei siihen hommaan ole.
Toikin voi sittenkin olla totta, monet ei halua tehdä myyjän työtä.
Mun liukuhihnatyökin oli paljon kehittävämpää,kuin kaupassa työskentely
Ootko sä ollut kaupassa töissä?
Olen jonkun aikaa ja mun mutsi oli vuosikausia myyjä myös, nekin hommat on tulleet tutuksi
Siinä tapauksessa ihmettelen vielä enemmän sun halventavaa asennetta myyjän työtä kohtaan. :eek:
 
se joku
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Sitähän ne ahtaajatkin teki,mutta ei sulta voi sellaista järjen käyttöä olettaa vai moniko teistä kannatti ahtaajan lakkoa?
Miksi sitten ahtaajien lakko oli oikeutetumpi kuin myyjien, selitä.
Ei välttämättä olekaan, mut eihän he tahtoaan saaneetkaan läpi, eikä saa myyjätkään kokonaisuudessaan
Ahtaajia saa nimitellä vaikka miksi, mutta jos sattuu arvostelemaan myyjän työtä, niin vedetään jo hormat nekkuun?
Mä en ole nimitellyt yhtäkään ahtaajaa (ihan tiedoksi ) duunarit istuu samassa veneessä loppujen lopuksi jos kukaan ei puolustasi omia oikeuksiaan, niin kaikki dunnarit saisi painaa niskalimassa ja verenamku suussa töitä jos työnantaja saisi päättää.
Mutta tosi asiahan on oma suu on lähempänä kuin naapurin... Ja tällä ajattuletavalla poljetaan kkaikkien yhteisiä etuuksia alas.

Olet juuri paljastanut oman kaksinaamaisuutesi tässä asiassa, joten en uskottavauus pohjaa sulla ei ole enää pätkääkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Sitähän ne ahtaajatkin teki,mutta ei sulta voi sellaista järjen käyttöä olettaa vai moniko teistä kannatti ahtaajan lakkoa?
Miksi sitten ahtaajien lakko oli oikeutetumpi kuin myyjien, selitä.
Ei välttämättä olekaan, mut eihän he tahtoaan saaneetkaan läpi, eikä saa myyjätkään kokonaisuudessaan
Ahtaajia saa nimitellä vaikka miksi, mutta jos sattuu arvostelemaan myyjän työtä, niin vedetään jo hormat nekkuun?
Ehkä tuo johtuu taas enemmän palstasta tai sitä käyttävästä porukasta. Uskoisin, että paikalla on vähän enemmän myyjiä, kuin ahtaajia. :)
 
AnniTanni
Sa........na et mut saa pahalle päälle tyypit jotka kuvittelee myyjän työn helpoksi. Tulkoot epäileväiset kokeilee vaik päiväksi ja nariskoo sitten vasta. Se on kaukana siitä et tiskin takana vaan hymyillään. Hommat sen kun lisääntyy ja väki vähenee ja pitäis vielä keretä palvelemaan asiakkaita ja palkka on köyhyysasteella, et nassut kiinni!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Sitähän ne ahtaajatkin teki,mutta ei sulta voi sellaista järjen käyttöä olettaa vai moniko teistä kannatti ahtaajan lakkoa?
Miksi sitten ahtaajien lakko oli oikeutetumpi kuin myyjien, selitä.
Ei välttämättä olekaan, mut eihän he tahtoaan saaneetkaan läpi, eikä saa myyjätkään kokonaisuudessaan
Ahtaajia saa nimitellä vaikka miksi, mutta jos sattuu arvostelemaan myyjän työtä, niin vedetään jo hormat nekkuun?
Mä en ole nimitellyt yhtäkään ahtaajaa (ihan tiedoksi ) duunarit istuu samassa veneessä loppujen lopuksi jos kukaan ei puolustasi omia oikeuksiaan, niin kaikki dunnarit saisi painaa niskalimassa ja verenamku suussa töitä jos työnantaja saisi päättää.
Mutta tosi asiahan on oma suu on lähempänä kuin naapurin... Ja tällä ajattuletavalla poljetaan kkaikkien yhteisiä etuuksia alas.

Olet juuri paljastanut oman kaksinaamaisuutesi tässä asiassa, joten en uskottavauus pohjaa sulla ei ole enää pätkääkään.
En mä nyt uskottavuutta tässä haekaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Sitähän ne ahtaajatkin teki,mutta ei sulta voi sellaista järjen käyttöä olettaa vai moniko teistä kannatti ahtaajan lakkoa?
Miksi sitten ahtaajien lakko oli oikeutetumpi kuin myyjien, selitä.
Ei välttämättä olekaan, mut eihän he tahtoaan saaneetkaan läpi, eikä saa myyjätkään kokonaisuudessaan
Ahtaajia saa nimitellä vaikka miksi, mutta jos sattuu arvostelemaan myyjän työtä, niin vedetään jo hormat nekkuun?
Ehkä tuo johtuu taas enemmän palstasta tai sitä käyttävästä porukasta. Uskoisin, että paikalla on vähän enemmän myyjiä, kuin ahtaajia. :)
Ja onhan sillä palkallakin oma vaikutus.
Nekin jotka nurisee ahtaajien palkoista, voi vapaasti itsekin yrittää päästä sinne hommiin :flower:
 
Mä en ees oikeesti jaksanu lukea koko ketjua, mutta mua ärsyttää se seikka että suurin osa ihmisistä luulee että tässä lakossa on kyse pelkästään palkankorotuksista.. kyllä joo, osa syytä mutta kun on monia muista asioita jonka vuoksi tässä taistellaan...
 
se joku
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Olet juuri paljastanut oman kaksinaamaisuutesi tässä asiassa, joten en uskottavauus pohjaa sulla ei ole enää pätkääkään.
En mä nyt uskottavuutta tässä haekaan ;) [/quote]

Mä oletan että sä olet tavallinen ihminen etkä mikään abstrakti asia ja sori jos olen sinun mielestäsi yksinkertainen, mutta mä lähden siitä että sitä mitä ihminen sanoo/kirjoittaa on ensisijaisesti tarkoituksen mukaista ja uskottavaa. Ja täten tekee ihmisen uskottavaksi. Mutta sinusta tulee lähinnä mieleen pelle ilman minkäänlaista arvopohjaa.
Ja tällaisia ihmisiä minä en arvosta enkä usko.

Mä pyrin perustelemmaan asiani, mutta sä auot päätäsi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Sitähän ne ahtaajatkin teki,mutta ei sulta voi sellaista järjen käyttöä olettaa vai moniko teistä kannatti ahtaajan lakkoa?
Miksi sitten ahtaajien lakko oli oikeutetumpi kuin myyjien, selitä.
Ei välttämättä olekaan, mut eihän he tahtoaan saaneetkaan läpi, eikä saa myyjätkään kokonaisuudessaan
Ahtaajia saa nimitellä vaikka miksi, mutta jos sattuu arvostelemaan myyjän työtä, niin vedetään jo hormat nekkuun?
Ehkä tuo johtuu taas enemmän palstasta tai sitä käyttävästä porukasta. Uskoisin, että paikalla on vähän enemmän myyjiä, kuin ahtaajia. :)
Ja onhan sillä palkallakin oma vaikutus.
Nekin jotka nurisee ahtaajien palkoista, voi vapaasti itsekin yrittää päästä sinne hommiin :flower:
Mulla ei ollut mitään ahtaajien lakkoa vastaan. Niinkuin joku täällä aiemmin jo mainitsi, että samassa veneessä kaikki duunarit. Eli en menis arvostelemaan yhdenkään ammatin vaativuutta tai sitä paljonko palkkaa ansaitsisivat. :)
 
Hoovee
Alkuperäinen kirjoittaja syy:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
On todellakin. En ymmärrä miten ihmiset pärjää tuollaisilla tuntiliksoilla ja huomattava palkankorotus kassoille olisi kyllä paikallaan.
Ei todellakaan. Minä asiakkaana en ole valmis maksamaan yhtään enempää.
Minä olen =)
Kyllä tehdystä työstä pitäisi maksaa sellainen korvaus että kunnolla tuntuu tilipussissa verrattuna kotona lorvimiseen.
Tässä se vika onkin. Kaikki yh-lisät yms tuet pois niin kannattaisi olla kassanakin eikä lorvia kotona.


Toivotan sulle pikaista eroa, ja pitkäaikaistyöttömyyttä, ni johan loppuu tollaset puheet :D

 

Yhteistyössä