Pamilaiset v*******t enemmän kuin rikkaat

  • Viestiketjun aloittaja uyfhg
  • Ensimmäinen viesti
jääenkeli
nyt alkoi vituttaa pamilaiset yli kaiken, kävin äsken kaupassa hakemassa vaippoja pikkuiselle. joku vanha rouva arviolta 85.v oli menossa sisälle niin nämä saatanan lakko urvelot veti mummon väkisin ulos kaupasta ja huusi sille päin naamaa että et mene ostoksille tänään. mummo alkoi itkeä ja oli selvästi hyvin peloissaan. menein sanomann näille järjen jättiläisille että nyt mummo menee ostoksille tai soitan poliisit paikalle. siinä sai vielä kuulla vitut ja huorat selän takana kun saatoin mummon sisälle. pitääkö sitä nyt jumalauta noin tosissaan ottaa että käydään käsiksi ihmisiin? harkitsen vielä soittoa pamiin ja kysyä onko tuo heidän tapansa toimia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
nyt alkoi vituttaa pamilaiset yli kaiken, kävin äsken kaupassa hakemassa vaippoja pikkuiselle. joku vanha rouva arviolta 85.v oli menossa sisälle niin nämä saatanan lakko urvelot veti mummon väkisin ulos kaupasta ja huusi sille päin naamaa että et mene ostoksille tänään. mummo alkoi itkeä ja oli selvästi hyvin peloissaan. menein sanomann näille järjen jättiläisille että nyt mummo menee ostoksille tai soitan poliisit paikalle. siinä sai vielä kuulla vitut ja huorat selän takana kun saatoin mummon sisälle. pitääkö sitä nyt jumalauta noin tosissaan ottaa että käydään käsiksi ihmisiin? harkitsen vielä soittoa pamiin ja kysyä onko tuo heidän tapansa toimia?
Vaikka pamilainen olenkin ja lakon kannalla, niin sinuna soittasin, toi on törkeetä. :x
 
jääenkeli
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
nyt alkoi vituttaa pamilaiset yli kaiken, kävin äsken kaupassa hakemassa vaippoja pikkuiselle. joku vanha rouva arviolta 85.v oli menossa sisälle niin nämä saatanan lakko urvelot veti mummon väkisin ulos kaupasta ja huusi sille päin naamaa että et mene ostoksille tänään. mummo alkoi itkeä ja oli selvästi hyvin peloissaan. menein sanomann näille järjen jättiläisille että nyt mummo menee ostoksille tai soitan poliisit paikalle. siinä sai vielä kuulla vitut ja huorat selän takana kun saatoin mummon sisälle. pitääkö sitä nyt jumalauta noin tosissaan ottaa että käydään käsiksi ihmisiin? harkitsen vielä soittoa pamiin ja kysyä onko tuo heidän tapansa toimia?
Vaikka pamilainen olenkin ja lakon kannalla, niin sinuna soittasin, toi on törkeetä. :x
No oli en ikinä ole nähnyt noin huonoa käytöstä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
No oli en ikinä ole nähnyt noin huonoa käytöstä.
Laittaisin palautetta vähintäänkin tuonne http://www.pam.fi/yhteystiedot/palaute/ tai soittaisin suoraan. Toi on ihan jumalattoman naurettavaa, lakko ei ole syy käydä toisten päälle.
 
pampam
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaisin myös..:
Siivoajien lakkoa! Heillä on aivan liian huonot työehdot :(
niin on mutta kuka siivojista välittää saavat painaa hiki hatussa orjapalkalla hommia,palkasta ei saa napista koska kyllä aina löytyy joku mamu tekemään työt..
 
jääenkeli
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
No oli en ikinä ole nähnyt noin huonoa käytöstä.
Laittaisin palautetta vähintäänkin tuonne http://www.pam.fi/yhteystiedot/palaute/ tai soittaisin suoraan. Toi on ihan jumalattoman naurettavaa, lakko ei ole syy käydä toisten päälle.
harkitsen asiaa. No taitaa jotkut ottaa sen liian tosissaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja pampam:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaisin myös..:
Siivoajien lakkoa! Heillä on aivan liian huonot työehdot :(
niin on mutta kuka siivojista välittää saavat painaa hiki hatussa orjapalkalla hommia,palkasta ei saa napista koska kyllä aina löytyy joku mamu tekemään työt..
Ja siivoajia koghdellaan kuin saastaa. Meilläkin töissä on muutama minulle (olen siivouksen yhteyshenkilö) valittanut siivoajista, kun eivät kuulemma pyyhi pöytien alta joka paikasta, no eivät varmaan kun nämä kyseiset ihmiset eivät halua tehdä siivoajille tilaa, kun ovat kierroksella :kieh:
 
ärsyttää!!


[/quote] Minä en sinun palveluasi kaipaa. Tulen kauppaan ostaakseni ruokaa, en palveltavaksi.

Sinulta odotan, että et tee virheitä laskuni kanssa ja että osaat vetää maksukortin mankelin läpi. Lisäksi odotan, että jos haluan maksaa luottokortilla osaisit myös tätä toivetta noudattaa (ei ole muuten itsestäänselvää).

Minä katson sinun läpi ja hymyilyä en tarvitse.

Kiitos.[/quote]

Toivottavasti sitten itse myös laitat ne ruoat sinne hyllyyn, kerran et palvelua kaipaa. Ja jos katsot jatkossa sen kassaihmisen läpi, niin myös kassaihmiset voivat katsoa sinun läpi. Mitäpä sinua sitten tervehtimään - tai oikeastaan miksi edes koskea sinun kortteihisi, jos sinä et kerran sitä palvelua tarvitse.

Oikeesti, onpa täällä suppealla näkökulmalla varustettuja ihmisiä, jos tuollai ajattelette!! Samalla tavalla ajattelette sitten varmaan myös sairaanhoitajista (niiden tehtävähän on "vaan" hoitaa sua, eikä sun siis tartte siihen kiinnittää huomiota") tai vaikka palomiehistä (sen tehtävähän on vaan sammuttaa tulipaloa, ei siis palvella sua). Mä en voi käsittää, miksi kaupan kassa voi olla se pakollinen paha kaupassa, jolla ei oo mitään ihmisarvoakaan..

 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja pampam:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaisin myös..:
Siivoajien lakkoa! Heillä on aivan liian huonot työehdot :(
niin on mutta kuka siivojista välittää saavat painaa hiki hatussa orjapalkalla hommia,palkasta ei saa napista koska kyllä aina löytyy joku mamu tekemään työt..
Ja siivoajia koghdellaan kuin saastaa. Meilläkin töissä on muutama minulle (olen siivouksen yhteyshenkilö) valittanut siivoajista, kun eivät kuulemma pyyhi pöytien alta joka paikasta, no eivät varmaan kun nämä kyseiset ihmiset eivät halua tehdä siivoajille tilaa, kun ovat kierroksella :kieh:
Ei varmaan ole olemassa ammattialaa josta ei epäkohtia löytyis, mut käydään nää lakkotaistelut nyt ala kerrallaan... ;)

Mut sen verran täytyy sanoa, että ihmisten kunnioitus siivojia kohtaan kyllä on olematon, mutta niin se näyttää olevan niitä kaupan kassojakin kohtaan..Ikävä juttu.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
nyt alkoi vituttaa pamilaiset yli kaiken, kävin äsken kaupassa hakemassa vaippoja pikkuiselle. joku vanha rouva arviolta 85.v oli menossa sisälle niin nämä saatanan lakko urvelot veti mummon väkisin ulos kaupasta ja huusi sille päin naamaa että et mene ostoksille tänään. mummo alkoi itkeä ja oli selvästi hyvin peloissaan. menein sanomann näille järjen jättiläisille että nyt mummo menee ostoksille tai soitan poliisit paikalle. siinä sai vielä kuulla vitut ja huorat selän takana kun saatoin mummon sisälle. pitääkö sitä nyt jumalauta noin tosissaan ottaa että käydään käsiksi ihmisiin? harkitsen vielä soittoa pamiin ja kysyä onko tuo heidän tapansa toimia?
:eek: :'(
Jumalauta, onneksi en ollut paikalla, niin pistää vihaksi tuollainen |O
 
niin metsä vastaa
No jotkut vaan on niin ollakseen että. Mä taidan olla meidän toimistolla ainoa joka moikkailee siivoojia. Ja kiitäs myös kaupan kassalla. Avarsi kummasti tehdä kaikenlaisia hommia opiskeluaikoina.. parasta palvelua muuten saa ei itsekään aloita huutamalla tulppa punaisena.

Tsemppiä ja mukavaa päivää kaikille siivoojille, myyyjille ja sairaanhoitajille!
 
sori vaan
Minä en sinun palveluasi kaipaa. Tulen kauppaan ostaakseni ruokaa, en palveltavaksi.

Sinulta odotan, että et tee virheitä laskuni kanssa ja että osaat vetää maksukortin mankelin läpi. Lisäksi odotan, että jos haluan maksaa luottokortilla osaisit myös tätä toivetta noudattaa (ei ole muuten itsestäänselvää).

Minä katson sinun läpi ja hymyilyä en tarvitse.

Kiitos.[/quote]

Toivottavasti sitten itse myös laitat ne ruoat sinne hyllyyn, kerran et palvelua kaipaa. Ja jos katsot jatkossa sen kassaihmisen läpi, niin myös kassaihmiset voivat katsoa sinun läpi. Mitäpä sinua sitten tervehtimään - tai oikeastaan miksi edes koskea sinun kortteihisi, jos sinä et kerran sitä palvelua tarvitse.

Oikeesti, onpa täällä suppealla näkökulmalla varustettuja ihmisiä, jos tuollai ajattelette!! Samalla tavalla ajattelette sitten varmaan myös sairaanhoitajista (niiden tehtävähän on "vaan" hoitaa sua, eikä sun siis tartte siihen kiinnittää huomiota") tai vaikka palomiehistä (sen tehtävähän on vaan sammuttaa tulipaloa, ei siis palvella sua). Mä en voi käsittää, miksi kaupan kassa voi olla se pakollinen paha kaupassa, jolla ei oo mitään ihmisarvoakaan..

[/quote]

Sairaanhoitaja käy 3,5 vuotta korkeakoulua, pelastaa henkesi ja saa siitä surkeaa palkkaa. Kassantäti ei käy kouluja, palvelee jos on hyvällä tuulella ja vikiseen lisää palkkaa. Palkasta voi nitistä jos siitä on oikeasti aihetta.
 
pampam
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja pampam:
Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaisin myös..:
Siivoajien lakkoa! Heillä on aivan liian huonot työehdot :(
niin on mutta kuka siivojista välittää saavat painaa hiki hatussa orjapalkalla hommia,palkasta ei saa napista koska kyllä aina löytyy joku mamu tekemään työt..
Ja siivoajia koghdellaan kuin saastaa. Meilläkin töissä on muutama minulle (olen siivouksen yhteyshenkilö) valittanut siivoajista, kun eivät kuulemma pyyhi pöytien alta joka paikasta, no eivät varmaan kun nämä kyseiset ihmiset eivät halua tehdä siivoajille tilaa, kun ovat kierroksella :kieh:
niin tuttua..
 
riistäjä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja riistäjä:
Meillä myyjät saa 10,89e/tunti, ja töitä 36-39h/viikko riippuen viikosta. Kuuden jälkeen töissä ei enää olla. Kuukausipalkat aika tarkkaan 1715,18eur/kk. Jokaisella on kaksi peräkkäistä päivää viikossa vapaata. Miinuksena työssä se, että lauantaivapaita on hankala järjestää kaikille samaan aikaan kuten ennen neljää kotiin lähtöäkin. Pamin tessin mukaan on palkkaus. Mistäköhän meille löytyisi noita tonnilla töihin tulevia?
Minä saan 10,48e tunti olen ollut alalla 6,5v. Todella harvoin on kahta peräkkäistä vapaapäivää. Tunteja kuukaudessa 125-135h...brutto n.1200e...
Mun mielestä yli 10 euron tuntipalkka ei ole huono. Ongelmahan on sitten muualla, jos ei täysiä viikkotunteja pääse tekemään. Tuntipalkkaa nostamalla ongelma ei ratkea. Meidän tuntipalkat on ihan pamin tessin mukaisia, mutta kaikille pyritään takaamaan kutakuinkin täysi viikko. Muutaman tunnin heittoja toki tulee viikossa, mutta ei samalle henkilölle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja pampam:
niin tuttua..
Suuttuivat mokomat vielä kun sanoin, että saavat katsoa peiliin eikä valittaa siivoajasta, joka on meillä todella hyvä!
Siivoojat on kyllä kans yks täydellisen dissattu ammattiryhmä. Ja sitä alaa olen ihan kokeillut, ei tosiaan mitään herkkua ole. Raskasta duunia tiukalla aikataululla, hatunnosto niille jotka sitä jaksaa. Itse en toiste siihen ryhtynyt.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Niinpä, siihen hommaan ei moni pystykään, myyjän töitä kun voi tehdä kuka vain.
Että en todellakaan tue myyjien lakkoa
Ai pystyy vai? Ei todellakaan, kuten ei siivoustyöhönkään. Solidaarisuuden vuoksi en mene huomenna kauppaan, vaikka mikä olisi!
No melkeimpä kuka vain, ei myyjän työhön paljon aivotoimintaa tarvitse.
Mä meinasin käydä huomenna tossa vähän matkan päässä kaupassa, kun se kauppa on auki taatusti,vaikka huominen lakko kestäis kuukauden! :D
Sulla ilmeisesti on kokemusta myyjän työstä? Täällä sä puolustit ahtaajien lakkoa, mutta myyjien lakko on turhaa? Just.
Myyjän voi korvata melko helpolla.

Sä taisit vastustaa ahtaajien lakkoa, mutta myyjien lakko on ok. Just, tottakai kun sulla on oma lehmä ojassa
Pitäytyisit typerissä kommenteissasi edes hatarasti totuudessa. Mä kun en ole ahtaajien lakosta täällä kommentoinut mitään. Enkä ole ajattelemassa itseäni, vaan myyjien huonoja työoloja. Tuo palkankorotus, huimat 30?/kk vai mitä lie, ei vaikuta mun talouteen mitenkään vaikka se läpi menisikin.

Vaan kun mä TIEDÄN millaiset työolot monilla myyjillä on ja mä TIEDÄN myös että myyjää ei voi helpolla korvata ja se ei todellakaan ole mitään älyvapaata työtä.

Ja mä myös TIEDÄN että sun kanssa mä en jaksa vääntää tästä, enkä kyllä mistään muustakaan. Oikeastaan sä ärsytät mua sen verran pahasti, että eipä mulla taida olla sulle yhtään mitään asiaa. Mutta sä voit olla saavutuksestasi ylpeä. Tarvii olla todella ärsyttävä tyyppi ja vastenmieliset jutut ennen kuin mä ärsyynnyn jostain nettipersoonasta. Saavutus sekin, ainakin sinun kaltaisellesi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
nyt alkoi vituttaa pamilaiset yli kaiken, kävin äsken kaupassa hakemassa vaippoja pikkuiselle. joku vanha rouva arviolta 85.v oli menossa sisälle niin nämä saatanan lakko urvelot veti mummon väkisin ulos kaupasta ja huusi sille päin naamaa että et mene ostoksille tänään. mummo alkoi itkeä ja oli selvästi hyvin peloissaan. menein sanomann näille järjen jättiläisille että nyt mummo menee ostoksille tai soitan poliisit paikalle. siinä sai vielä kuulla vitut ja huorat selän takana kun saatoin mummon sisälle. pitääkö sitä nyt jumalauta noin tosissaan ottaa että käydään käsiksi ihmisiin? harkitsen vielä soittoa pamiin ja kysyä onko tuo heidän tapansa toimia?
No varmasti kävi juuri näin, helppo uskoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
nyt alkoi vituttaa pamilaiset yli kaiken, kävin äsken kaupassa hakemassa vaippoja pikkuiselle. joku vanha rouva arviolta 85.v oli menossa sisälle niin nämä saatanan lakko urvelot veti mummon väkisin ulos kaupasta ja huusi sille päin naamaa että et mene ostoksille tänään. mummo alkoi itkeä ja oli selvästi hyvin peloissaan. menein sanomann näille järjen jättiläisille että nyt mummo menee ostoksille tai soitan poliisit paikalle. siinä sai vielä kuulla vitut ja huorat selän takana kun saatoin mummon sisälle. pitääkö sitä nyt jumalauta noin tosissaan ottaa että käydään käsiksi ihmisiin? harkitsen vielä soittoa pamiin ja kysyä onko tuo heidän tapansa toimia?
No varmasti kävi juuri näin, helppo uskoa.
Telkussa myyjät ilkesivät ärhennellä pitemmillä lakoilla. Toivottavasti värväävät facebookissa somppuja tilapäismyyjiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Pitäytyisit typerissä kommenteissasi edes hatarasti totuudessa. Mä kun en ole ahtaajien lakosta täällä kommentoinut mitään. Enkä ole ajattelemassa itseäni, vaan myyjien huonoja työoloja. Tuo palkankorotus, huimat 30?/kk vai mitä lie, ei vaikuta mun talouteen mitenkään vaikka se läpi menisikin.

Vaan kun mä TIEDÄN millaiset työolot monilla myyjillä on ja mä TIEDÄN myös että myyjää ei voi helpolla korvata ja se ei todellakaan ole mitään älyvapaata työtä.

Ja mä myös TIEDÄN että sun kanssa mä en jaksa vääntää tästä, enkä kyllä mistään muustakaan. Oikeastaan sä ärsytät mua sen verran pahasti, että eipä mulla taida olla sulle yhtään mitään asiaa. Mutta sä voit olla saavutuksestasi ylpeä. Tarvii olla todella ärsyttävä tyyppi ja vastenmieliset jutut ennen kuin mä ärsyynnyn jostain nettipersoonasta. Saavutus sekin, ainakin sinun kaltaisellesi.
Mä olen yleensä lähes aina samaa mieltä kuin Turkilmas ja nyt olen sitä erityisen paljon!

Hyvä Turkilmas! :flower:
 

Yhteistyössä