Pamilaiset v*******t enemmän kuin rikkaat

• Viestiketjun aloittaja uyfhg
  • Ensimmäinen viesti
plöööö
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivuska:
Ihanaa, siis uskomattoman ihanaa, kuulla miten mun työtäni arvostetaan! Mun, joka jaksan kuunnella päivittäin valitusta/marinaa/närinää hymy naamallani, ja joka kaikesta niskaan satavasta paskasta huolimatta ajan asiakkaan etua ja autan ja koitan olla mahdollisimman ystävällinen, jotta sille nyrpeälle asiakkaallekin tulisi yhtä hyvä mieli, kuin mullakin on!

Minä asettelen niitä tuotteita hyllyyn niin että ne olisivat sinun tavoitettavissasi mahdollisimman helposti, minä lastaan/kannan/puran. Minä tyhjennän pullopöytää ja täytän sen tupakkiautomaatin puolestasi.

Minä palvelen sinua, asiakas. Minä en istu siinä "vain" rahastamassa, vaan palvelemassa sinua. Ihanaa kuulla miten sinä arvostat sitä, että minä olen ehkä sen päivän ainoa ihminen, joka hymyilee sinulle ja sanoo kiitos.
Siis kuka sua on tässä ketjussa arvostanut muuta kuin muut myyjät?
Ei kukaan.
Kun hoitajat vaati korotuksia niitäkin vaan haukuttiin ahneiksi. Ja me ei saatu edes mennä lakkoo vaan tehtiin pakkolaki, te pääsette kuitenkin lakkoon.

Hoitajat narisee aina, siihenkin turtuu.

Mie kannatan kaikkia lakkoilijoita, jotka yrittävät vain parantaa palkkaansa tai/ja työoloja, yms. Minusta on kamalaa, kun silloin ahtaajien lakon aikana puhuttiin, että pitäisi tehdä joku laki, joka estää noita lakkoja. Duunareilta menisi viimeinenkin mahdollisuus vaikuttaa. Mie käsitin itse ensin, että tässä PAM:n lakossa on vain palkan nostamisesta kyse, mutta tänään kuulin sitten näistä muistakin asioista, joilla työnantajapuoli yrittää heikentään työntekijöiden etuuksia. Itse olen erittäin tyytyväinen tähän lakkoon, koska kerrankin PAM uskaltaa mennä sellaiseen. Yleensä, kun se antaa niin helposti periksi.

rr
Ai että, kyllä teillä olis taas kuhina päällä täällä, jos kassoihin ei enää tarvitsisi oikeita ihimisiä. Olisi oikeen kissanpäivät, kun työttömäksi joutuneet kertovat kuinka ei ole enää varaa ostaa ruokaa lapsille. Ajatelkaa kuinka paljon saisitte sillon haukkua ihmisiä?
Vitun palikat, tajutkaa, että myyjienkin pitää elättää itsensä ja perheensä.
Eikö täällä ihan oikeasti ole yhtä ainoaa ihmistä ketä kiinnostaisi muukin kuin oma perse? Teille en toivo muuta kuin pelkkää pahaa, samanlaista, kuin mitä te toivotte näille, jotka yrittävät taistella oman työpaikkansa eteen.

Mä oon niin vitun kypsä teihin tekopyhiin ääliöihin, ketkä ei näe nenäänsä pidemmälle. Kukaan teistä ei tosiaan tee yhtään sen arvokkaampaa työtä. Ja hoitajien on turha ruveta lätisemään, teiän ammattiryhmän vois poistaa maan päältä. Osaan hoitaa itekki itteeni paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja rr:
Ai että, kyllä teillä olis taas kuhina päällä täällä, jos kassoihin ei enää tarvitsisi oikeita ihimisiä. Olisi oikeen kissanpäivät, kun työttömäksi joutuneet kertovat kuinka ei ole enää varaa ostaa ruokaa lapsille. Ajatelkaa kuinka paljon saisitte sillon haukkua ihmisiä?
Vitun palikat, tajutkaa, että myyjienkin pitää elättää itsensä ja perheensä.
Eikö täällä ihan oikeasti ole yhtä ainoaa ihmistä ketä kiinnostaisi muukin kuin oma perse? Teille en toivo muuta kuin pelkkää pahaa, samanlaista, kuin mitä te toivotte näille, jotka yrittävät taistella oman työpaikkansa eteen.

Mä oon niin vitun kypsä teihin tekopyhiin ääliöihin, ketkä ei näe nenäänsä pidemmälle. Kukaan teistä ei tosiaan tee yhtään sen arvokkaampaa työtä. Ja hoitajien on turha ruveta lätisemään, teiän ammattiryhmän vois poistaa maan päältä. Osaan hoitaa itekki itteeni paremmin.
Muuten samaa mieltä, paitsi hoitajia arvostan paljon. :)

Tässä esimerkki mun työpäivästä

7:30 olen pukenut työvaatteet päälleni ja aloitan työt.
-Tarkastan kassat
-Teen tilityksen pankkiin
-Avaan kaupan ja postin kassat
-Laitan lehdet esille
-Haen postin paketit ja leivät sisälle
-Hyllytän leivät
-Hyllytän maidot

8:00
Avaan kaupan ja vien mainokset ulos
-Vaihdan lehtien hinnat
-Muutan Hevin hinnat
-Tulostan ja vaihdan muut muuttuneet hinnat
-Teen maitotilauksen
klo: 9:00
-Puran ja hyllytän liha ja eines kuormat
-Puran ja hyllytän hevikuorman
-Teen Hevi tilauksen
-Teen liha ja einestilauksen
Ja huom tämän kaiken lisäksi olen myös vain näpytellyt sitä kassaa
klo:11 saan avukseni toisen myyjän
-Teen leipätilauksen
-menen tauolle
-Teen edellisen päivän tilityksen
-Tilaan vaihtorahat
-Soitan muutaman puhelun tuotepuutteista ja muista ongelmista
12:00
-Hyllytän postin paketit
13:00
-hyllytän Valion kuorman
-Päästän työkaverin syömään
-Alan hyllyttämään teollisia tavaroita
15:00 pääsen kotiin

Eli kaikki ne jotka sanovat että työ on vaan kassa naputtelua niin halin tatit, sopii tulla yrittämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:

-Tarkastan kassat
-Laitan lehdet esille
-Hyllytän leivät
-Hyllytän maidot

-Vaihdan lehtien hinnat
-Muutan Hevin hinnat
-Teen maitotilauksen
-Teen Hevi tilauksen
-Teen leipätilauksen
-menen tauolle
-Tilaan vaihtorahat
-Hyllytän postin paketit
-hyllytän Valion kuorman

Eli kaikki ne jotka sanovat että työ on vaan kassa naputtelua niin halin tatit, sopii tulla yrittämään.
kaikkien työt on just sitä mitä ulkopuolinen sattuu näkemään... hoitajatkin istuu aina vaan kahvilla ja puhelimet soi täyttä häkää. Samoin poliitikot vaan lomailee, ja ahtaajat siirtää sillipurkin per päivä. Lastenhoitajat tekee kaikkea muuta paitsi hoitaa lapsia, ja autonkuljettajatkin ajaa itseohjautuvia autoja. Toimistotyöntekijät istuu päivät facebookissa ja entäs sitten siivojat! pyörivät vaan kärryjen kans auloissa vahtaamassa ketä näkyy. Ja kukaan ei ansaitse palkkaansa likimainkaan.

Eiks oo aika suomalaista.

Vieras
Bad Virgin se tässä ketjussa paljasti jälleen kerran white trash kuorensa, salli mun nauraa :D mut mikäs siinä pukaa kakaroita liukuhihnalla ja lorvi kotona, osotteet eri paikoissa, ja tuet juoksee...ihanaa, suorastaan kadehdittavaa...kyl mie mielummin meen nököttää sinne kassalle paskalla palkalla kun jämähän tänne mammapalstalle kyselee, et mitäköhän se sossu tuumais tästä ja tästä hankinnasta...

Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:

-Tarkastan kassat
-Laitan lehdet esille
-Hyllytän leivät
-Hyllytän maidot

-Vaihdan lehtien hinnat
-Muutan Hevin hinnat
-Teen maitotilauksen
-Teen Hevi tilauksen
-Teen leipätilauksen
-menen tauolle
-Tilaan vaihtorahat
-Hyllytän postin paketit
-hyllytän Valion kuorman

kaikkien työt on just sitä mitä ulkopuolinen sattuu näkemään... hoitajatkin istuu aina vaan kahvilla ja puhelimet soi täyttä häkää. Samoin poliitikot vaan lomailee, ja ahtaajat siirtää sillipurkin per päivä. Lastenhoitajat tekee kaikkea muuta paitsi hoitaa lapsia, ja autonkuljettajatkin ajaa itseohjautuvia autoja. Toimistotyöntekijät istuu päivät facebookissa ja entäs sitten siivojat! pyörivät vaan kärryjen kans auloissa vahtaamassa ketä näkyy. Ja kukaan ei ansaitse palkkaansa likimainkaan.

Eiks oo aika suomalaista.
Peesi! :flower:

vieras
Itse saan palkaa 10.89e tunti ja viikossa tunteja 32.
Iltalisä 3.91e klo 18--> ja lauantailisä 5.16e klo 13-->

Suljemme arkisin klo 19 ja lauantaisin klo 16 joten lisiä ei pahemmin kerry.50-70e - vero riippuen kuinka paljon on iltatunjeja ja lauantaitunteja.

Alkuperäinen kirjoittaja ei heru sympatiaa:
Jos tekee pelkkää kaupankassaa niin en näe tarvetta palkankorotuksille..koulutksen mukaan sitten sitä bonusta.
Eipä sinne kassallekaan ilman mitään koulutusta pääse :hug: Totta on se, että ei kassan työstä ihan mahdottomia tarvitse maksaa, mutta kohtuullista olisi että sillä palkalla tulisi toimeen, eikä travitsisi hakea toimeentulotukea lisäksi, vai oletko eri mieltä?

ei heru sympatiaa
Alkuperäinen kirjoittaja :
Jos tekee pelkkää kaupankassaa niin en näe tarvetta palkankorotuksille..koulutksen mukaan sitten sitä bonusta.
Eipä sinne kassallekaan ilman mitään koulutusta pääse :hug: Totta on se, että ei kassan työstä ihan mahdottomia tarvitse maksaa, mutta kohtuullista olisi että sillä palkalla tulisi toimeen, eikä travitsisi hakea toimeentulotukea lisäksi, vai oletko eri mieltä?
Useampi täysin kouluttamaton kaverini tekee kaupan kassalla keikkahommaa 12e/h. Kyllä sillä pärjää.

mies
Olen tehnyt myyjän (R-kioski) ja hoitoapulaisen töitä. Molemmissa joutuu tekemään kunnolla töitä, joten siltä kannalta ajateltuna palkan pitäisi olla suurempi. Mutta missä työssä nykyään ei tarvitse huhkia töissä kunnolla? Korkeasti koulutetuilla työ on henkistä, stressaavampaa ja enemmän vapaa-ajalle tunkevaa, mutta ruumillisesti vähemmän kuormittavaa. Kuitenkin olen PAMlaisten puolella, minimipalkka on aivan liian pieni heillä. Sairaanhoitajiin ei heitä kannata verrata, sairaanhoitajilla on kuitenkin AMK-tutkinto ja vastuuta ihmishengistä. Kannatan täysin naisvaltaisten alojen palkankorotuksia, he laahaavat miesten alojen palkkojen jäljessä.

Omalla alalla palkka on hyvä, mutta kunnan työssä ollessa se on pieni koulutukseen nähden. On se kuitenkin kelvollinen vaikka sairaanhoitajiin verrattuna (Ylempi korkeakoulututkinto ja 2400e alle vuoden työkokemuksella).

mies
Useampi täysin kouluttamaton kaverini tekee kaupan kassalla keikkahommaa 12e/h. Kyllä sillä pärjää.
Tuo palkka on myyjillä harvinainen. Jos PAM saisi edes 11e minimituntipalkaksi niin ongelmaa ei olisi. Kannattaisitko lakkoilua niin kauan kunnes kassan tuntipalkka saataisiin 11e/tunti?

ei heru sympatiaa
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Tuo palkka on myyjillä harvinainen. Jos PAM saisi edes 11e minimituntipalkaksi niin ongelmaa ei olisi. Kannattaisitko lakkoilua niin kauan kunnes kassan tuntipalkka saataisiin 11e/tunti?
Mun mielestä 11?/h peruskoulu/lukiotaustalla on liikaa. Työn vaativuus vastaa mielestäni nyt palkkatasoa. Kansainvälisessä vertailussa suomen myyjät tienaa oikein hyvin.

Ehkä pääkaupunkiseudulla on mahdolisuus tällaiseen, mutta ei juuri muualla. Jos on nuori ja kouluttamaton, pitää vaikka välivuotta voi tuollaisella pärjätäkin, mutta ei enää sitten kun on perhettä, eikä voi juosta jokaisen vapaan työvuoron perässä hullunkiilto silmissä.

Sinulla jäi myöskin vastaamatta kysymykseeni, olisiko kohtuullista ettei sen surkean kassankaan tarvitsisi hakea soskusta toimeentulotukea palkkansa lisäksi? Motivoisiko sinua työ, josta maksetaan niin vähän että joudut käymään soskun luukulla elättääksesi perheesi?

vieras
Mulla palkka 8v kokemusvuosien mukaan (joka pamin suurin)
10.89e tunti ja olen palvelemassa asiakkaita enkä istu koko päivänä kassalla.

Jeppers
Alkuperäinen kirjoittaja pampam:
lakkoilkaa ihan rauhassa kaupantädit ja vartijat ei mulla ole asiaa kauppaan :D
toivon seuraavat lakkolaiset olis siivojat.
Kiinteistöpalvelualan lakko alkaa maanantaina 3.5.2010 klo 06.00 ja päättyy tiistaina 4.5.2010 klo 06.00.

Ketä koskee?
Lakko koskee kiinteistöpalvelualan töitä, ja lakossa ovat kaikki työntekijät, joihin noudatetaan kiinteistöpalvelualan työehtosopimuksen määräyksiä. Sillä ei ole merkitystä, onko työntekijä liiton jäsen tai ei.

Katso lisätietoa www.pam.fi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla palkka 8v kokemusvuosien mukaan (joka pamin suurin)
10.89e tunti ja olen palvelemassa asiakkaita enkä istu koko päivänä kassalla.
Tuo on tuntipalkkana jo ihan ok, minun mielestäni. Kunhan tunteja saisi niin paljon että palkalla pärjäisi.

pampam
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppers:
Alkuperäinen kirjoittaja pampam:
lakkoilkaa ihan rauhassa kaupantädit ja vartijat ei mulla ole asiaa kauppaan :D
toivon seuraavat lakkolaiset olis siivojat.
Kiinteistöpalvelualan lakko alkaa maanantaina 3.5.2010 klo 06.00 ja päättyy tiistaina 4.5.2010 klo 06.00.

Ketä koskee?
Lakko koskee kiinteistöpalvelualan töitä, ja lakossa ovat kaikki työntekijät, joihin noudatetaan kiinteistöpalvelualan työehtosopimuksen määräyksiä. Sillä ei ole merkitystä, onko työntekijä liiton jäsen tai ei.

Katso lisätietoa www.pam.fi
tää on menny ihan ohi :O HYVÄ...paitsi lakko saisi kestää ainakin viikon tai kaksi

Yhteistyössä