Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Heipähei!
Jospas minäkin uskallan tulla tänne kirjoittelemaan. Luin Uskallankon hienot uutiset, onnea vielä tännekin ketjuun :heart: Täällä oli hienoja uutisia monella muullakin :) , :hug: kaikille pettyneille. Piinailijoille hyviä hermoja! Luen vielä myöhemmin lisää viestejä, niin pääsen paremmin perille tapahtumista.

Meillä on 07/10 1.ivf tuoresiirrtosta syntynyt poika. Nyt ollaan menossa ensimmäiseen pasiin ensi viikolla. Siis jos alkiot vaan selviävät sulatuksesta. Tällä hetkellä se jännittää eniten. Mulla pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon. Käytössä Zumenonit ja huomenna alkaa Luget. Onneksi tuon pojan kanssa on niin paljon touhua, ettei tätä ehdi liikaa pohtia ja jännittää.

Meillä on vaan 2 alkiota pakkasessa, jos nyt eivät selviä tai siirto ei onnistu, niin uuteen ivf kierrokseen lähdetään sitten syksyllä. Meille tehdään 1 alkion siirto ja jos molemmat seviää sulatuksesta, niin toinen pakastetaan uudelleen.

Nyt poika herää iltaunilta, täytyy siis lopetella!

verve
 
Tsemppiä Anskubansku ja Toiveena piinailuun. Luotetaan siihen, että sulatuksesta selvinneet ainokaiset sitkeät sissit pysyvät kyydissä!

Terveetuloa mukaan verve!

Tänään siis pp2. Jossain välissä päivällä oli jotain nippailua mahassa, mutta muuten olo ja elo juurkin niin normaali, kun se voi keittiöremontin keskellä olla. Mä en muuten olen lugejen jälkeen pahemmin makaillut, mutta olen sentään yrittänyt ottaa rauhallisesti enkä lähde heti kävelylle tai rehkimään. Pitäisköhän nyt sitten malttaa makoilla tunnin verran lugejen jälkeen, jos se vaikka auttaisi raskautumiseen.

Mä olen miettinyt, että jos ei nyt tärppää, niin mahdollisen passin jälkeen voidaan vielä kerran aloittaa hoidot alusta, mutta sitten ne saa jäädä siihen. Olen pidempään ajatellut, että me voitais ryhtyä sellaiseksi tukiperheeksi ja sovittais varmaan myös sellaiseksi lomaperheeksi. Ja jos se homma luonnistuis, niin sitten voisi harkita sijaisvanhemmuutta. Mies on jo tukiperhetoiminnalla näyttänyt vihreää valoa, mutta sijaisperheasia varmaan vaatisi enemmän kypsyttelyä.... ja ennen sitä pitää kyllä käsitellä lapsettomuuden tuska kunnolla ja perusteellisesti.
 
Ihan pikaisesti omaa napaa,josko joku tietäisi mistä voi olla kyse. Eli minulla nyt pp 8 ja tänään alkoi todella kovat vatsakivut. Ei mitään kuukautisiin viittaavaa, vaan erittäin terävää kipua. Sitä on vähän joka puolella, mutta pääasiassa pallean kohdalla. Onko kenelläkään tullut siiron jälkeen tällaisia oireita? Tuosta siirrostahan on aika kauan aikaakin jo...

-Sarina
 
Hepsan!

Kyllä täällä elossa ollaan :D Kiitos kysymästä krisseli
Juu se hcg oli allle 10 eli tosi herkkä on kyllä toi cb viikkonäyttöinen testi.....
Eli siis nega oli tämäkin hoito. Juuri alkamassa sellaset mnsuuni menkat et huh apua oon jo vetäny panacodia ja litalginia ja ei helppaa. Elokuussa sit pas jos meidän pakkashemmo selvityy sulatuksesta. Niin ja tehtiin sit sellanenkin päätös et me hullut lähdetään vielä 3.ivf/icsin eikös julkiselta puolelta saa vielä ton 3. hoidon ??
Oli kyllä ihana hoitaja kun soitteli mulle tota verikokeen tulosta. Tuo tulos ei ehtinyt tulla soittoajan aikana niin hoitaja lupas kyttäillä tietokonetta ja soitella kun tulos tulee. Kun hoitsu soitteli oli niin pahoillaan ja kysy pärjäänkö ja sano et soittele jos haluat puhua jonkun kanssa tai tuntuu pahalta jotkut on vaan oikeella alalla.
Mut juus elokuussa siirto nro12 huii ekaa lasta kun tekemällä tehtiin tarvittii 6. alkion siirtoa ja nyt tää seuraava olis taas 6. niin eikös tuo ole aika hyvä enne ?:D

ANSKUBANSKU Tsemppiä piinailuun! Mulla on ollut näitten hoitojen aika vielä vaikeempaa kun ekaa yritettiin jotenkin sitä tietää mitä menettää tai siis vois saada.... Tietää mistä jää paitsi ääh ei tästä mun sepustuksesta mitään ymmärrä :D Mulla on aina kauhea kaipuu saada vielä kokea raskaus ja vauva aika .

toiveena:En ottanut lugeja 12 tunnin välein kun mulla oli 3 x 200 eli otin n8h välein heitteli kyllä välillä10-6 h välein tuo lääkkeiden otto.
Mulla ei ainakaan tullut menkkakipuja ennen kun nuo zumet lopetin ja ei kai ne menkatkaan voi alkaa kun noi lääkkeet pitää ne pois. Lopetin lääkkeet keskiviikkona ja varmaan yöllä tai huomis aamuna menkat alkaa. Tsemppiä piinailuun!!! Toivotaan et nyt löytyi se sitkeä sissi alkio mikä jaksaa loppuun asti :D

Sarina tsemppiä myös sinne piinailuun :D !!

Krisseli:hug: Koitahan säkin vetää happea ja voimia ja lähetään taas syksyllä uudella innolla jostain syvältä ne voimat pitää repiä vaikka ei tää ittensä rääkkääminen enää kiinnostakaan.

T: Leppis
 
Moi kaikille! Voi kun te olette olleet ahkeria kirjottelijoita! Mulla ei tunnu olevan mitenkään aikaa, kesälomaa kun vietellään (mies kotona) ja haluaa vaan tehdä jotain kivaa koko ajan. Se sitten tarkoittaa että illat menee kodin siivoamiseen..

Tsemppiä hurjasti Anskubanskulle, Toiveena:lle, Krisselille (aikas jännää sulla, hui...!!), Vuokolle, Sarinalle! Leppikselle pahoittelut että ei nyt onnistunut tämä pas. Luotetaan että se syksyn 6. siirto on nyt sit taas tämän kakkosprojektin viimeinen!

Sarina, vieläkö koskee? Koita pärjäillä olla huolehtimatta! Mulla ainakin on pitkin elämää ollut välillä ihan ihmeellisiä, kovia mahakipuja millon mistäkin syystä, mut kaikki menee ajallaan kyl ohi. Jospa se siis ei olis mitenkään siirtoon liittyvä?

Mä pääsin passin-siirtymis-angstistani nopeasti, mutta tänään, kun on olevinaan kp1 niin angsti tuli takaisin; tänään ei nimittäin vielä olekaan kp1 vaan ehkä huomenna, ja se tarkoittaa että todennäköisyys kasvaa että se seuraavan passinkin ovis (heinä/elokuun vaihteessa ilmeisesti) tulee vääränä päivänä. Mä kun olin NIIIIIN laskenu se varaan että kierto pysyy nyt ihan säännöllisenä. Murr... No, onhan tässä vielä aikaa, ja jos nyt jämähdetään tähän väärään rytmiin niin sitten pitää vaan kokeilla sitä lääkkeellistä. TAI, mietin että kun mun luteaalivaihe on aika lyhyt, niin saisinkohan lugeilla huijattua sitä pari päivää pidemmäksi?

Anskubanskulle muuten vielä tuosta solujen katoamisista, niin meillä ekan hoidon ekassa passissa 4-soluinen oli sulatuksessa menettänyt yhden solun, mutta siitä syntyi meidän esikoinen kuitenkin.

Tässäpä mun kuulumiset... Oikein hyvää kesänjatkoa kaikille ja tsemppiä kenellä vielä hoitoa tiedossa ennen kesätaukoa!

-vausti-
 
Niinhän se vuoto sitten alkoi eilen, pp12. Tuntuu niinku ois matto vedetty jalkojen alta :'(.
Meilähän on pakkanen nyt tyhjä, että uusi hoito pitäisi alottaa, klinikka menee tietty kiinni heinäkuun alusta kolmeksi viikoksi ettei seuraavaan kiertoon ainakaan onnistu...sitten meneekin taas elokuun loppun :mad:.
Ajattelin maanantaina pyytää lääkärille soittoaikaa, kysellä kortisonin käytöstä ym, on tähän saakka ollut sellaista liukuhihnatoimintaa, että itse saa kaikki selvittää. Ajattelin myös kysäistä, että onnistuisiko jos siirtäisi heinäkuun menkkoja vähän, että päästäisiin piikittämään heinäkuun lopussa ja punktioon elokuun alussa, passaisi lomat ja kaikki niin ettei tarvitsisi töitä järjestellä..saisi rauhassa keskittyä hoitoon, työt kumminkin haittaa sitä aika olellisesti :D!

Periksi en vielä pysty antamaan, elää niin vahvana toive vielä siitä yhdestä. Kerran kun saisi vielä olla raskaana ja elää sen vauva-ajan...saisi samalla tehtyä "surutyön" ja valmisteltua itsensä siihen, että se on sitten viimeinen kerta tätä hommaa.

Krisseli
 
Heipat kaikille! Se olis kesä nyt sitten:)

Mukavia uutisia täällä jälleen ja paljon suruakin. Tuo tyhjä pakkanen on kyllä aina jotekin todella loputtoman surullinen hetki. Mutta kyllä siitä jälleen noustaan. Meillähän tuo pakkanen tyhjeni kanssa toukokuussa ja sovittiin,että uuteen hoitoon lähdetään heti kesätaukojen jälkeen. Ajattelin,että menee varmaan elokuulle,mutta ihmeekseni tuli kirje,että hoidonsuunnittelukäynti onkin jo 22.6. Piikittelyissä menee kyllä aikansa ja itse siirto menee elokuulle.

Luulimme,että tauko kestää koko kesän ja päätinkin kääntyä homeopaatin puoleen. Meille annettiin miehen kanssa molemmille omat luontaislääkkeet ja olemme nyt käyneen 2 kertaa akupunktiossa,kolmas ja viimeinen kerta on ensi viikolla. En olisi ikinä uskonut turvautuvani mihinkään tälläiseen,mutta sitä kaipasi jotakin hoitojen väliin,vaikka vain rentoutusta ja kropan huoltoa. Hauskaa tässä on se,että vaikka en tiedä auttaako luontaislääkkeet siittiöiden laatuun,niin ainakin mieskuntoon vaikuttaa positiivisella tavalla:D

Mies suostui akupunktioon,sillä ehdolla ettei kukaan soita hänelle hoidossa valaanääniä ja tampuriinia:kiss: Akupunktion meille suoritti ihan tavallinen fysioterapeutti,eli kokemus hyvin asiallinen,vähän kuin hierojalla olisi käynyt.


Olipas pitkä tarina. Itse olin niin maassa kun viimeksi hoito meni mönkään,että pidin palstalta tauon,nyt taas oon intoa piukassa....tottakai tämä onnistuu onhan meillä kaikilla siitä mitä parhain todiste,vai mitä!!!

jaksamisia ja tsemmpejä
Renu
 
Tere!

Täällä piinaillaan (pp2) ja ei mitään tuntemuksia!!! Ihan sama feelis kun sulla toiveena.

Olen jo antanut periksi. Mietin koko ajan sitä että milloin se on mennyt kesken. Onko kukaan teistä miettinyt samaa? Siis että milloin se alkio antaa periksi. Heti kun se siirretään, pari tuntia sen jälkeen vai pari päivää? Mä en tiedä miksi mutta tälläiset kysymykset mulla vaan pyörii päässä. Olen varmaan tulossa hulluksi? ;) Mittailen myös mun lämpöä koko ajan. Tiedän että luget pitää lämmön koholla, mutta silti en voi olla mittaamatta.
vautsi Mä sain ainakin kerran hoitojen välillä jotain tabuja jolla pystyttiin ihan tarkkaan siirtää sitä seuraavaa kiertoa jopa viikoilla, eli kysy vaan, niitä kyllä on. Valitettavasti en nyt muista mitä tabuja sain.

toiveena Itse haaveilen kolmesta lapsesta ja pelottaa niin että se jää vain haaveeksi. Mua kyllä pelottaa se elokuun hoito, se olisi jo mun kuudes punktio ja en tiedä jos kestän kuudetta. Neljä on mennyt niin mönkään, pelottaa tehdä taas uusi.

No niin, kuten huomaatte niin pessimisti on yhä pessimisti... ;) Toivottavasti ensi viikosta tulee kuitenkin hyvä viikko ja hieman positiivisempi. :LOL: Aion muuten testata kotona jo tulevana lauantaina, sopivasti kun on juhannus ja kaikki. Kun tulin viimeksi raskaaksi niin testasin plussan jo samana päivänä, eli pp8.

Palataan positiivisin mielin ensi viikolla! :) Haleja!
 
Vervelle unohdin ed viestissä huikata tervetuloa!! Ja toivottavasti pääset pian paremmille palstoille kirjottelemaan.

Voihan Krisseli, sun tilantees kuulosti jo niin lupaavalta! Tosi harmillista... Mutta nyt vaan yrität nauttia kesästä, ja siitä ettei tarvitse odottaa ja jännittää mitään, ja sit syksymmällä taistoon taas. Mä itsehän en näe oman passin ohimenossa todellakaan mitään muuta hyvää kun sen et saa olla kesän "rauhassa"...

ReNulle tervetuloa takaisin!

Tää on kyllä jännää tää miten eri asenteella mä olen hoidon suhteen kun meillä on jo kaksi lasta. Elkää nyt ymmärtäkö väärin, sillä kun me alettiin tehdä toista, olin H-A-J-A-L-L-A pitkän kaavan sumujen ja piikkien ja sitä seuranneen tuoresiirtonegan jälkeen, ja olihan mulla siinä alla vielä 2 passia ekan hoidon rupu-soluillakin. Niin silloin oli vielä se tunne että menettää jotain todella suurta, jos sitä toista ei tulekaan. Ja se ei tuntunut edes vaihtoehdolta että toista ei tule. Nyt taas ajatus on lähinnä se, että oispa kiva jos se kolmaskin tulis, mutta jos ei tule, niin kaikki on hyvin. Ja elämä helpottuu koko ajan kun lapset kasvaa.

Joops, nyt täytyykin lähteä leikittämään tuota esikoista. Taisteluhenkeä puhallan teihin kaikkiin, koittakaa jaksaa naiset!!!
 
Hei taas,
krisseli79, olen pahoillani, jaksamista sinulle!:hug:
toiveena. Olet täysin oikeassa sen testaamisen suhteen. Eli kyllä toi pp8 on tosi aikaisin, mutta kun tiedän että plussasin viimeksi pp8 (toki se oli tuoresiirto) niin tiedän että en voi olla testaamatta. :ashamed: Se että minä menen veritestiin jo pp12 johtuu kai siitä, että alkio oli siirtäessä jo kolme päivää vanha, joten turha odottaa sen pidempää. Lääkäri sanoi että kaikki riippu alkion iästä siirtovaiheessa ja periaatteessa voisin tulla jopa aikaisemmin.

Ja pp3 ei mitään tuntemuksia...
 
:hug: krisseli79 jaksamista!

toiveena ei sitä pienen lapsen kanssa voi aina ottaa rauhallisesti. Tämä on sitä elämää. Pidän peukkua kaikille piinailijoille, myös anskubanskulle. Kaksi viikkoa on pitkä aika odottaa!

leppis, meillä alkaakin taas urakka elokuussa. Siihen asti kun taas jaksetaan. En ole päässyt negan yli millään. Piehtaroin itsesäälissä ja vaikka missä! Mutta ei sekään auta. Mutta yritetään yritetään! Syksyllä jatketaan, kaikille oikein rakkaudentäyteistä kesää!
:heart: :heart:
 
voi Toiveena!:hug: Jokainen raskausaika on erilainen. Älä heitä kirvestä kaivoon! Minulla taas oli koko ajan menkkamainen olo eli oireita joka lähtöön ja nega tuli. Oireettomuus voipi olla hyväkin asia!

Minullakin neljäkymppiä alkaa kohta paukkua joten kiirettä pitää kaikinpuolin. Ja tosiaan, isoja mahoja pyörii ympärillä. Turha ainakin alkaa selvittää kuinka itsekin haluaisi lasta mutta ei saa, ei edes hoitojen avulla. Ei sitä ymmärrä kukaan muu kuin lapsettomuuden kokenut. Ei vaikka rautalangasta vääntäisi. Kyllä se korventaa sisusta, tämä naisenpuolikkaana oleminen. Mutta tsemppiä. Piinailu sinulla jatkukoon! :whistle:
 
Krisselille :hug: keräät kesällä aurinkoenergiaa syksyä varten.

leppäkerttu Harmittava tulos :'(, mutta jospa se on teillä se maaginen 6. kerta, joka tuo plussan :)

minimaikki, sulle kanssa ihanaa kesää ennen seuraavaa koitosta!

Toiveena, Anskubansku ja Sarina Piinatsemit teille!! Oliko vielä joku lisääkin piinailemassa? Kaikille hyviä hermoja, niitä tarvitaan. Älkää Toiveena ja Anskubansku heittäkö vielä kirvestä kaivoon, vaikka oireita ei olisi tai on "vääränlaisia". Ja muistuttakaa tästä mua, kun itse pähkäilen samaa viimeistään viikon päästä ;)

ReNu kiva kuulla, että akupuntiokäynti on tuonut ainakin jotain positiivista sinne :) Itselle ainakin migreeniin on auttanut hyvin, niin miksipä ei auttaisi näissä lapsettomuusasioissakin.

vausti En osaa sanoa, millä kiertoa saisi huijattua. Mulla on lääkkeellinen pas juuri siksi, että kierto vaihtelee ja siirtopäivä voisi osua viikonloppuun.

(.) Tänään kävimme siirrossa. Olivat meidän molemmat alkiot sulaneet ja säilyttäneet kaikki solunsa (4 ja 5). Tänään molemmat olivat 7 soluisia. Toinen "parempi" alkio siirrettiin (Taysin luokituksella 2,5 pistettä) ja toista viljellään pari päivää. Jos jakaantuu hyvin, niin pakastetaan uudelleen. Limakalvo oli kuulemma hyvä, paksuutta en huomannut edes kysellä (oli kp12 ultrassa 11mm). Testata saa 2 viikon kuluttua eli pp14. Ei ollut mitään puhetta veritestistä.

Edellisestä raskaudesta en itse ehtinyt testata ennen kuin pp16, koska jouduin hyperin takia sairaalaan pp9, jolloin jo veritestissä näkyi jotain. Olinkin sitten viikon sairaalassa ja arvoa seurattiin siellä parin päivän välein. Kotitestin halusin tehdä, koska en ollut koskaan saanut edes haamun haamua testiin ennen sitä.

Itsellä on ollut jo pelkistä lääkkeistä alavatsan nippailuja, turvotusta, väsymystä, vilutusta yms. Joten varmasti jatkossa olen ihan pöhkö mahdollisten oireiden seuraamisessa:ashamed: Edellisestä alkuraskaudesta jäi päällimmäisenä mieleen hyperi ja raskauden jälkeen myös menkkaoireet ovat muuttuneet ensiseen verrattuna. Eli ei ole mitään mihin vertailla, ehkä hyvä niin :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas,

verve, tsemppiä piinailuun ja toivotaan parasta. =) Jäikö teille vielä alkioita pakkaseen vai oliko teillä vaan ne kaksi joista nyt sitten toinen siirrettiin? Pidän peukkuja!

toiveena, olen kanssasi ihan samoilla linjoilla. Viet joka kerta sanat suustani. Mä en jaksa tätä enää! Olen jo antanut periksi. Mun lämpö on nyt laskenut asteella, eli ei edes luget pidä sitä enää koholla. Ärsyttää ihan sikana, miksi tää pitää olla niin hemmetin vaikeeta. Tää on kyllä niin epäreilua ja ottaa todella koville. Mitä jos tosiaan vaan se tuoresiirto toimii?

Over and out,
Anskubansku
 
toiveena, jepp, mittaan joka päivä samaan aikaan. Ja ei mitään tuntemuksia. :( Mä en tiedä miksi mutta just tänään iski mulla pelko että mitä mä oikeesti teen jos niitä lapsia ei tulekaan lisää?! Tuun varmaan hulluksi! :headwall: Ai niin joo, mutta sitähän mä jo olen! :LOL:
 
Kun lukee tätä ketjua niin alkaa tuntua, että kaikki on enemmän tai vähemmän kaheleita :D Ehkä noi muksut on tehnyt sen meille.... Juu ja se et aika monelle tuntuu nää olevan pahempii nää toiset hoidot on just varmaan se kun tietää mistä jää paitsi niistä ihanista hetkistä kun miettii et onko toi oikeesti nyt potku ja tunnustelee ja tunnustelee masuaan jne... Uiii ne ekat potkut tuntu niiiin ihanilta ihan tippa tulee linssiin kun miettii.

Anskubankukoitahan kestää älä nyt vielä luovuta . Revi siitä hulluudesta voimia :hug:
Vausti hyvää kesää!! Syksyllä sit uusin voimin. Mä sain joskus stressaamalla siirrettyä menkkoja ja sit joskus jatkoin lugejen ottamista viel pari päivää ylimäärästä kun en halunnut et menkat alkaa.
krisseli. Haleja :hug: ja juu hullun raivolla uusiin hulluihin hoitoihin on nää sellasia päänhajoitus hoitoja
minimaikki Hyvää kesää sinne ! Ei muuta kun mansikkaa poskeen ja voimia keräämään :D
verve Tsemppiä piinailuun ehkä tämä kesä ja lämpö sen + tois!!
Toiveena Äläs nyt siellä vielä luovuta!! Jokanen raskaus on erilainen. Kaveri odottaa just 5 lastaan ja kerto , että joissain ollut kauhee pahoinvointi jo heti ja joissain ei yhtikäs mitään ei nippailuja jne...
 
Kaheleita juu! Ja milloinkaan ei ole hyvä... Musta tuntuu huonoina päivinä että jossain on vikaa kun haluan vielä juosta klinikalla kolmannen perässä, kun nuo kaksikin jo saa repimään hiukset päästä. Tahtoa ja energiaa kun riittää molemmilla vaikka muille jakaa...

Kiitos luge-kommenteista, sitä kokeilen, koska jos saisin siirrettyä menkkoja vaikka 2 päivällä, se riittäisi. Ehkä. Katellaan.. Nyt on taas vähän hälläväliä-olo kun on tää kesä ja hauskaa ilman hormonimietteitä ja tuntuu että heinä-elokuun vaihteeseen on ikuisuus!

Anskubansku ja toiveena sekä verve mukaanlukie, tsempatkaa nyt ja saakaa edes yksi plussa (mieluiten toki plussa kaikille kolmelle) tähän pinoon niin sitten on hyvä mieli lähteä viralliselle kesätauolle!!!

Ja sitten, pitäiskö sit kesätauon jälkeen kun hoidot taas alkaa, pistää uus pino pystyyn? Alkaa olemaan mittaa tällä jo, ja porukkakin vaihtunut aikas lailla?

Mä kuittaan nyt ja lähden juhannuksen viettoon! Sarina ja Vuokko käykäähän kertomassa tekin uutisia, ja kaikille oikein oikein HYVÄÄ JA AURINKOISTA HEINÄKUUTA! Sitten syksyllä uusin mielin taas ja taistelutahtoa täynnä kohti plussaa!

-vausti-
 
Täällä ollaan!!

Vausti ja Toiveena: Enää ei niin kauheasti satu mutta turvottaa senkin edestä. Kiitos kysymästä : ) Kävin jo lääkärissäkin (terveyskeskus) sen takia, kun ei pystynyt muuta tekemään kuin makaamaan. Eihän ne siellä tienneet mitä voisi olla. Ummetusta veikkasivat ja sain jotain pulveria. Soitin maanantaina ivf klinikalle ja kysyin, että voiko hyperi alkaa viikonkin siirron jälkeen ja kuvailin oireita. Siellä hoitaja meinasi, että siitä on kyse. Kipulääkettä käski ottaa ja soittaa jos ei mene ohi. Kipuja ei siis enää ole, mutta näytän kuin olisin 7 kuulla raskaana.Aivan hirveän iso ja kova tuo maha.

Miten muut piinailijat? Toiveena, Verve, Anskubansku,Vuokko... Oliko muita?

Krisseli :hug:

(.) Samalla kun soitin klinikalle tuosta vatsankoosta niin kertoivat, ettei meillä saatu mitään pakkaseen : ( Sen ja hyperin lisäksi, kyllä hieman positiivisempiakin uutisia. Tein tuossa pp11 testin ja plussaahan se kuulkaa plikat näytti!!! Testaan uudestaan vielä pp14 ja sitten iloitsen jonkin aikaa. Koska nyt jo mietin tuulimunaa, kemiallista, keskenmenoa, pahaa kehityshäiriötä jne jne. Mutta kyllä siellä jotain on tapahtunut, vaikka himmeä plussa olikin.

Sarina pp 12
 
Sarina ONNEA :heart: :heart: ja toivottavasti sun olo on helpottanut!

Mulle tuli paha hyperi noin viikko tuoresiirron jälkeen ja sitä pahensi vielä alkanut raskaus. Mulla myös vatsa näytti kuin 7kk raskaana, paino nousi muutamissa päivissä 8kg. Olin viikon sairaalassa ja dreenillä poistettiin vatsaontelosta nestettä yli 7 litraa. Mulla oli tosi kipeä vatsa ja närästi hulluna, sairaalassa ennen dreenin asennusta kipu yltyi aivan karseeksi. Sulla on kuitenkin kivut helpottaneet, niin uskoisin sulla olevan menossa jo parempaan suuntaan. Ottiko ne siellä tk:ssa verikokeita? Niistä näkee heti, jos on paha hyperi päällä. Etkös säkin muuten ole Taysin asiakas? (Muistelen yhtä Tays ketjua). Mulle silloin sanottiin, että jos hyperioireita alkaa tulla, pitää mennä synnytysvastaanottoon, jossa osataan katsoa tilanne.

Toiveena: Meidän alkiot otettiin sulamaan maanantaina ja siirto oli tiistaina.

Mulla on jotenkin aivan epätodellinen olo tästä piinailusta :) Jotenkin tuntuu, että olisin vaan nähnyt unta siirrosta.
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Toiveena, aika oireettomanan mentiin ja mennään. Siirrosta muutaman päivän päästä tunsin ehkä jotakin kuplintaa ja nipistelyä mahassa. Mutta oli kyllä niin pientä, etten ole varma oliko mitään. Tein testin pp11 ja samana iltana alkoi pieni pahoinvointi. On nyt alkanut joka päivä tuossa iltapäivän jälkeen. On kyllä todella pientä. Muita oireita ei ole. Tsemmppiä sinne ja puhaltelen plussa tuulia sinne! Myös kaikille muille. Mulla ollut nyt yhteensä kolme plussaa hoitojen aikana. Kaikki hyvinkin oireettomia. Ensimmäinen meni kesken. Toisesta tuli tyttö. Kolmannesta... kaksi tyttöä? :p

Verve: Minullakin kyseessä tuoresiirto ja oireet alkoivat viikko siirron jälkeen. Samaa sanoivat, että kestää aika kauan tuo mahan pullotus, koska olen raskaana. Juu, toivottavasti sen 9 kuukautta! Minulla ei tosiaaan niin paha kuin sinulla ja kun kipujakaan ei enää ole, niin eiköhän tämä tästä. Mutta tuota vatsaa on aika hankala peittää töissä ja nyt kun mennään juhannukseksi sukulaisiin... Ja Tayssilaisia ollaan :wave:

Perinteistä jussia kaikille! Ja nyt tarkoitan tota säätä. Muutenhan pitää ottaa rauhallisemmin. Eli juoda siideripullosta vettä...

Sarina ja "tytöt"
 
Heippa Toiveena ja muutkin piinalilijat :wave:
Oireraporttia toivottiin, no eipä juuri mitään oireita ole ollut :| nyt menossa pp3. Eilen rinnoissa tuntui samanlaista (mutta laimeampaa) pistelyä ja "vilutusta" kuin maidon noustessa/heruessa. En yhtään muista onko sitä ollut edellisessä raskaudessa. Luultavasti johtuu vaan lääkkeistä. Väsymystä on, mutta se johtuu varmasti lugeista. Edellisessäkin raskaudessa väsymys helpotti heti kun luget jäi pois.

Rentouttavaa juhannusta kaikille :)
 
Moro kaikki!

Ihanan aktiivisia olette olleet. Mulla on riittänyt kiirettä keittiöremontin ja pihahommien kanssa, etten ole muuta kun illalla ennen nukkumaan menoa kerennyt pikaisesti koneelta lukemaan kuulumisia.

Paljon onnea Sarinalle!! :flower:

Mulla pp12. Luget ovat väsyttäneet, vai onko ne noi sateet ja matalapaineet kun niin väsyttävät. Ihan alussa siirron jälkeen mahaa nippaili ja viime viikolla aina välillä toispuoleisesti oikealta alavatsaa kivisti. Tissit on olleet pari päivää arat, mutta muuten olo on aivan normaali. Huomenna aion aamulla tehdä pissatestin. Jos näyttää plussaa, niin sitten menen keskiviikkona verikokeeseen. Mulla ei esikoisenkaan aikaan ollu mitään kummoisia oireita vielä piinailujen aikaan, joten pitää vaan odotella huomenaamun pissitestiä ennen kuin voi vetää johtopäätöksiä suuntaan tahi toiseen.

Lauantaina lähdetään perheen kansas lomalle Italiaan. Ihanaa päästä pois remonttihärdellistä =)
 
Toiveena, täällä ollaan. Olimme maalla ja voi hitto, netti ei jostain syystä toiminut siellä. Lähdetään taas loppuviikosta sinne ja ollaan pari viikkoa, joten tuun todella hulluksi jos mun "pitää lomailla". No, ehkä se tekis vaan hyvää! :D
Eli, itse olen jo testaillut ja puhdasta negaa on näyttänyt kaikki maailman testit joka päivä. Olen jo antanut periksi, joten tämä oli kai sitten tässä. En kyllä usko että se enää muuttuu plussaksi. Toki menen siihen veritestiin keskiviikkona (pp12), koska meidän klinikka vaatii sen aina. Ne kai haluaa nähdä jos olis edes kemiallinen... Ja niin, ei mitään tuntemuksia missään vaiheessa, niin normaali olo kun olla ja voi. Odotan nyt vaan niitä menkkoja. :headwall:

Haleja ja tsemppiä muille! =)
 
Heipähei! Juhannus reissun päällä, niin nyt ehdin tänne kurkkailemaan. Toiveena ja Anskubansku, täälläkään ei mitään erityisiä oireita ole ilmaantunut. Päänsärkyä oli parina päivänä, mutta voi johtua vieraassa sängyssä huonosti nukkumisesta yhtä hyvin. Tänään oli päivällä huono olo ja vatsassa kiersi, mutta sekin meni nopeesti ohi. Rinnoissakaan ei ole enää ollut mitään oiretta... Plaah! Ja mä kun niin ajattelin, että en nyt ehtisi/jaksaisi seurata näitä oireita näin tarkkaan :headwall:

Anskubansku :( Pahoittelut, että testit näyttää negaa. Ymmärrän myös hyvin, että usko on mennyt. Mulla ei ole tulossa veritestiä ja taysin klinikka menee kiinni ennen mun testipäivää. Mun tarvii vaan jatkaa lääkitystä 3 viikkoa, jos testi on positiivinen ja tietty lopettaa lääkkeet heti, jos testi negatiivinen. Saakohan tuollaisen veritestilähetteen ihan tk:sta tai yksityiseltä?

Vuokko, Tulethan kertomaan miten kävi :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä