Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Heissan,
kirjoittelinkin aiemmin tuonne ketjun alkupäähän...pienen tauon jälkeen uusi yritys. Eli meille olisi PAS tulossa, toivottavasti. Nimittäin...kävin tänään lääkärissä, jossa siis katsotaan limakalvo, johtofolli ja ovistestien aloitus. Nyt on kp 11/26-28 ja johtofolli oli tosi iso, 18mm muistaakseni. Lääkäri veikkasi, että saattaisin jo tänään saada ovistestiin plussan (ei tullut) tai tässä muutaman päivän sisällä, toinen vaihtoehto on, että ovis olisi jo mennyt!!! Hitto että ärsyttää, oikeesti...Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että se hymynaama pamahtaa ruutuun ja päästään siirtoon tällä viikolla.

Meillä on pakkasessa kolme alkiota, samassa oljessa, kaksi parempaa ja yksi huonompi...Meillähän on myös yksi PAS-poika, 1v 9kk, joka lähti kahden alkion siirrosta, luonnolliseem kiertoon.

Miten Minimaikki, joko olet saanut oviksen bongattua?
Leppikselläkin on siirto huomenna? Oletko jo soitellut sulatustuloksia? Ja tsemppiä kaikille muillekkin, en nyt viitsi alkaa selailemaan taaksepäin missä tilanteessa kukin olette :).

Krisseli79, ovis tuli 16. päivänä = perjantai eli tosi myöhään. En usko että sinunkaan ovis on vielä mennyt ohi. Testaa vaan sinnikkäästi! Tänään siis tehtiin 2. pas ihan toppialkiolla taas ja lugestronet alkaa tänä iltana. Yksi siis siirrettiin. Vähän jo keskusteltiin että jos ei tärppää, laitetaanko seuraavalla kerralla kaksi alkiota...

Leppikselle onnea huomiseen siirtoon! :hug:

Uskallanko peukut pystyyn! :heart: Onko keskiviikkona reilu kaksi viikkoa siirrosta?? Mulle sanottiin että 15.6 voisin itse testata (eli 16 päivää siirrosta). Viimeksi alkoikin menkat jo ennen tuota testipäivää.

krisseli79 tamperella on sellainen käytäntö , et huomenna soittelen tai sit ne soittaa ja antaa sen ajan koska tulla. Ihan hullu käytäntö kun 11.00 saa soitella ja mulla menee ainakin 2,5h et ehdin Tampereelle kun oon uudellamaalla töissä.
No kai mä saan sit aika myöhäsen ajan.

Kiitti tsempeistä kerron huomenna miten kävi!

T: Leppis

Todella pikainen huikkaus vain että menossa ollaan taas mukana, tosin hyvin tod.näk. menee pas ohi tässä kuussa koska pahasti näyttää sille että ovisplussa tulee vääränä päivänä... Mut katellaan! Ens viikolla pitäis ovisplussan tulla.

Krisseli, elä vielä luovuta oviksen suhteen! Mun mielestä munis irtoaa ollessaan n. 20mm, joten hyvinkin se on vielä tuloillaan! Ja esim mulla joko munis irtoaa todella suurena tai sit irtoaminen kestää "liian pitkään", mutta tälläselläkin tyylillä on passeissa onnsituttu!

Peukkuja hurjasti kaikille jotka nyt on keskellä odottamista/piinailua!! Kertoilkaahan kuulumisia kaikki! Ite palaan viim ens viikolla, aika haipakkaa pitää näin kesän alussa!

Omaa napaa: Oli aika ylläri siirrossa kun lääkäri ilmoitti, et kaksi selvis sulatuksessa ja ajateltiin siirtää kumpikin! Hämeenlinnassa sanottiin, että kahta ei siirretä... No olin vaan et juu tottahan toki No matkalla sitten kotiin äiti soitti, että pappa on kuollut aamulla ja siitähän mun vatsahaava sit pillastu ja nyt mulla on ollut kauheet kivut koko illan. Oon joutunut ottamaan lääkkeitä mitä raskaana ollessa ei saa käyttää pitää kai lääkärille soitella huomenna.

Uskallanko tsemppiä testaukseen jännää :hug:
minimaikki me sit piinaillaan samaan aikaan kerrohan sit oikeita tai mielikuvitus oireita :D

Tervehdys !
Meillä siirto oli eilen ja nyt piinaillaan....
Ei minkäänlaisia oireita, mulla niitä pitäisi olla heti !? Hätähousu tai perus negatiivinen...
No testi kahden viikon päästä jos ei täti punainen tule ensi viikolla.
Onnea muillekin piinailuun, toivottavasti plussa aalto iskee tähän ketjuun ! =)
t.maariaa

:wave: Täällä ei mitään oireita. Siis turvotuksen jä väsymyksen lisäksi. 1,8 v tyttöseni on ollut kipeä joten yötkin kyllä heräillään jatkuvasti.

Vähähiilihydraattinen ruokavalio aloittaa kohta kolmatta kuukautta ja se ainakin menee jo hyvin. Aikamoisena leivän mussuttajana olen onnistunut siinä että päivässä syön ehkä yhden/en yhtään leipäpalaa!!! Toki syön perunaa ja pastaa mutta määrät ovat varmaankin viidesosan tavallisista määristä.:rolleyes:

Tuon v. 2009 onnistuneen IVF:n aikoihin olin kans samalla ruokavaliolla että siksihän sitä intoa nytkin riittää :heart: - ainakin toistaiseksi

Plussa pärähti!!!
En tietenkään hypi vielä riemusta, sillä olen skeptinen vielä pitkään. Tottakai olen äärimmäisen iloinen siitä, että nyt näyttää onni olleen myötä (ainakin raskaustestin mukaan).
Kiitos peukuista ja tsempeistä! Ne tais auttaa. :hug:
En oikein tiedä, miten päin olla. Täytyy kai sulatella ja tasailla pääkoppaa hetken aikaa.
Voimia, minimaikki: toivottavasti tyttösi paranee pian.
maariaa: pidän sulle peukkuja. Just niin: toivottavasti se plussa-aalto iskee ketjuun.
Ikävää, että Leppis olet saanut murheita matkaan. Lähetän sinulle halauksen täältä ruudun takaa! :hug:

Onnea Uskallanko!
Nyt on sitten plussa-aalto lähetetty matkaan =)!
Sain sitten tänään hymynaaman ruutuun, olin ihan satavarma, että se oli jo mennyt kun lääkäri sitäkin veikkaili...huomenna sitten soittelen klinikalle. Ehtiiköhän siirron vielä maanantaina tehdä : /. Muistaakseni edelliskerrallakin siirto oli useampi päivä ovisplussan jälkeen, pyh ja pah tätä pyhäpäivää, onneksi täällä on aina verkkoklinikka auki =)!

Krisseli

Kiitos!
Toiveena: ei ollut aavistuksia mihinkään suuntaan. Yleensä ennen kuukautisia mulle tulee vihlovia alavatsakipuja. Nyt niitä ei tullut, vaikka välillä oli epämiellyttävä olo alavatsassa kuitenkin. En oo vielä veritestiin mennyt. Yritän mennä tässä pää kylmänä päivä kerrallaan. Onneksi päivät menee nopeesti, kun on kaikenlaista muutakin extraa sattunut elämään just tällä hetkellä. Esikoinenkin 07/10 pitää sopivasti touhukkaana.
krisseli79: hienoa, että sait ovisplussan! Mitähän ne klinikalla sanoivat siirrosta?
Nii just, Toiveena: menkkojen alkaminen on aina yhtä surullista. Jännitän sun puolesta!

Meilläkin siirtoaamuna sulatettiin mutta johtui vain siitä että siirto tehtiin maanantaina. Eihän ne viikonloppuna ole töissä.... edellisellä kerralla sulatettiin jo edellisenä päivänä. Mutta sulatusaikaa en kyllä tiedä.

Finnejä putkahtelee niin kuin aina kun menkat tulossa. Ja olo entistä väsyneempi ja turvonnut. Ja tänä aamuna tulee hiki pintaa ihan istumallakin. Ja mielialat heittelee. Lugen jälkeen aina tosi väsynyt ja kiukkuinen. Sitten meitä on tässä kaksi kiukkupussia, 1,8v ja minä :D

Viimeksi muokattu:
Paljon onnea plussasta, uskallanko :flower: ja tsemppiä piinailijoille!

Mä olin viime viikonloppuna päättänyt, että nyt tässä kuussa saa hoitojen jatkuminen olla ja siirrän ne suosiolla elokuulle. On alkamassa keittiöremontti ja se teettää lisää hommia. Mies vaan tuumasi, että meidän elo ei ole myöhemminkään sen rauhallisempaa ja ajomatka klinikalle ei ole sen mukavampi, vaikka ajankohtaa siirtäisinkin. Niin minä sitten keskiviikkoaamuna kun yöllä oli alkanut tiputtelua, soitin klinikalle ja sain ajan iltapäivälle. Eilen illalla aloitin puregonilla ja tiistaina menen katsomaan tilanteen. Että tässä sitä sitten ollaan aiemmista päätöksistä huolimatta =)

Nyt sitten uusin toivein ja odotuksin hoitorumbaan, toivottavasti edes saadaan parempilaatuisia alkioita kuin viimeksi, jotta riittäisi niitä sitten passiinkin.

Aurinkoista viikonloppua!

Täällä toinen zumenon-päivä menossa ja olo on ärtynyt, väsynyt ja kiukkuinen ja ehkä hieman masentunutkin. Ollaan sukulaisissa ja katselin sukulaistyttöä 15v joka oli niin jotenkin elämänsä kukassa. Mietin sitten itseäni, että tässä sitä ollaan kolmikymppinen vanha ämmä joka ei saaedes lasta alulle luonnollisesti. Jotenkin tuli surkea olo ja sellainen että elämä alkaa olla jo ohi.
Tsemppiä! Näitä tuntemuksia tulee monesti. En tiedä johtuuko aina hormoneista - siis ihan naishormoneista yleensä vai näistä "ylimääräisistä". Emmehän me ole kokonaisia kun emme saa lapsia normaalisti. Kun sen pystyisi hyväksymään. Mutta ei pysty. Ei ainakaan nyt kun hoidot on päällä. :hug:

Onneksi on sentään tuo ihana esikoinen, joka tosin kyllä tällä hetkellä ei ole mikän kaikkein helpoin tapaus: hampaita tulee, kiukkua riittää ja menoa myös.
Juuri näin. Joskus vaan tuntuu että rakastaa liikaa ja välillä tuntee syyllisyyttä kun joutuu olemaan niin "kovana" lapselle. Mutta ne rajat ne rajat. On ne lapsella oltava.

Minun masennuksen ( siis onneksi välillä vain) takana on se ettei tukiverkostoa ei ole. Mutta minkäs teet. Sukulaisia ei kiinnosta ja muutamat ystävät kauempana. Se on jaksettava aina itse. Ja mehän jaksetaan (tänään alkaa päivä positiivisuudella). Kiitos siitä tämän palstan keskustelijoille! :heart:

Moikka!
Mahtuuko mukaan? Olen taustaillut jo pitkään mutta nyt kun menkat alkoi eilen niin ajattelin hypätä mukaan. Aloitin tänään progynovalla ja ensimmäinen lääkkeellinen PAS olisi tarkoitus tehdä vielä ennen juhannusta. Jännittää ihan hirveesti, sillä vasta viides punktio antoi meille 4 pakkasukkoa ja meillä ei ole ollenkaan kokemuksia näistä PASeista. Niin, ja siis viidennestä tuoresiirrosta tulin raskaaksi ja meillä on ihana ICSI poika tuolla nukkumassa.
Ihanaa viikkoa kaikille ja lämpimät onnittelut uskallanko!

Heissan, ihan pikaseen...Tänään siirreettiin kaksi kyytiläistä! Kolme oli samassa oljessa, yksi ei selviytyny, eli nyt on pakkanen tyhhjä mutta maha täys :)!

Ei yhtään tiedä miten kehittyvät, toivottavasti hyvin, aiemmin on otettu sulamaan muistaakseni edellisenä päivänä jolloin on voitu seurata kehitystä.

Anskubansku80 miksi lääkkeellinen PAS? Huh, viisi punktiota! Kuinka tiheästi tehtiin? joka toinen kk? Ison rumban olet käynyt läpi.

Krisseli79 Tsemppiä!! Nyt pääset jännittämään!

Omaa napaa: pp 8 menossa. On varmasti menkat tulossa. Tää on saletisti tieto. Ei voisi olla enempää menkkamainen olo. MIKS MIKS MIKS????:'(

Viimeksi muokattu:
Anskubansku meille lääkäri sanoi edellisessä IVF:ssä, josta tulin raskaaksi tuoresiirrosta, (joka sitten myöhemmin kyllä meni kesken) että siitä hoidosta on saatu hyviä soluja kun on yksi raskaus saatu alulle. Ja niinhän siitä olikin, kun saatiin sitten toisesta passista toivottu tulos :).

Miten muut piinailijat? En nyt jaksa alkaa selailemaan taaksepäin ketä kaikkia täällä olikaan, Leppis ja Vausti ainakin : /...Missä vaiheessa Toiveena on menossa?

Minimaikki, älä vielä heitä kirvestä kaivoon, menkkaolo kuuluu asiaan...tönäse mua sitten kun valitan itse samaa ;).

Tää lähtis pyöräileen ea 2 kurssille, ihana ilma ja 7 km matkaa, hermo lepää :)!

Moikkali!
minimaikki, meille tehdään varmuuden vuoksi lääkkeellinen PAS, koska kierto on ollut niin sekaisin ja haluamme varmasti päästä siirtoon. Aina on se riski että menee just viikonlopulle ja musta vaan tuntuu että se menis just viikonlopulle, pessimisti kun olen. Mulle tehtiin siis 5 punktiota 13 kuukauden sisällä. Oli kyllä rankkaa kokemus, mutta onneksi löysivät syyn kaikkeen ja nyt ollaan toivoa täynnä. Pidän peukkuja sulle! :)
krisseli79, kiva kuulla, toivottavasti lääkäri on oikeassa PASin suhteen ja pärjäämme näillä pakkasukoilla. :)
Toiveena Mulla on lääkkeenä ainoastaan toi Progynova ja siitä oon saanut ihan hirveen migreenin. Nyt kolmas päivä meneillään ja mitä luultavimmin päästään siirtoon vasta ensi viikon perjantaina tai sitä seuraavana maanantaina. Jännitellään siis kohta yhdessä! :)

:whistle:Hip hurraa, hienoa Uskallanko!! Hurjasti onnea plussasta!!!!!

Mulle kuuluu yllätysyllätys ovisplussan tulo juuri vääränä päivänä (eli huomenna), joten pas-yritys siirtyy elokuulle. On tämäkin nähty jo monen monta kertaa, eikä tää mua kamalasti hetkauta, mut voi sitä v***tuksen määrää että tässäkin asiassa joku korkeampi voima jyrää oman tahdon ja ajatuksen siitä miten asiat menee. No, ainakin on varmaa että ei kesällä tarvitse kärsiä pahasta olosta! Jotain hyvää siis tässäkin. Lääkkeelliseen passiin en halua, joten "sitä saa mitä tilaa".
Parempaa onnea muille!!

Onnea Uskallanko!!!!! =)

Täällä menossa pp7 pian jo pp8 ei sit yhtään mitään oloa tai tuntemuksia : /
Kenelläkään tehty lääkkeelistä pas:ia voiko menkat alkaa ennen kun lääkityksen lopettaa ?? Mun 8 edellistä pas:ia tehty ihan luonnonkiertoon.......

vausti voi paska! Onko vähän huonoa tuuria. Nyt sit vaan leppoisaa kesää :D Ja syksyllä uudella innolla. Nautihan kesästä!!

toiveena: Mulla tais olla siirto hmmm 17 päivää zumejen aloituksesta....

vausti voi vätty. Tuon ovispäivän sattuminen väärälle päivälle on yksi niitä suurimpia stressin aiheuttajia. Harmittaa puolestasi :(

Kiitos kaikille tsempeistä. Eilisilta ja viime yö oli yhtä suurta vitutusta. Jaah kun jaksaisi tästä taas. Aikamoista vuoristorataa on. :'(

Yhteistyössä