Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Kotitesti tänäänKIN negaa. Ärsyttää nää jatkuvat menkkakivut, näitä on kummiskin ollut jo sunnuntailta asti. Soitin jo klinikallekin et jo sais tukilääkitykset lopettaa. Luget voi kuulemma lopettaa kun ei ne vuodon takia kestä sisässäkään mutta Terolut pitää ottaa vielä tänään ja mennä huomenna verikokeeseen. Ehkä sittenkin oli parempi et vuoto alkoi jo pp11, niinkuin normaalisti. Tää vuodon lykkääminen lääkkeillä on ihan pyllystä, saan vaan viikon kestävän vuodon ja kivut.
 
Ciramille pahoittelut negasta :(

Briitta: Mä en oo edelleenkään ymmärtänyt, miten tossa nollaultrassa voitaisiin antaa arvioita follien määrästä? Eikö ne hormonit ne kuitenkin vasta kasvata? Mulle ei oo koskaan annettu etukäteen mitään määräarvioita, vasta ekassa seurantaultrassa. Eikä toi viisikään nyt mitenkään superhuono tulos ole, joten ihmeellistä että hoidon siirtoa ehdotettiin! Vai oliko se kysta enemmänkin syynä?

Toi Gonapeptyl taitaa kyllä oikeasti ollakin irroituspiikki ja nyt sitä vain jotkut klinikat on ruvenneet käyttämään kiinnittymisessäkin. Ja ilmeisesti hyvin tuloksin. Ei meidänkään klinikka sitä ilman vonkausta olisi antanut, mutta yksityisellä nyt jonkun verran saa (ainakin omasta mielestäni) sanella, miten asiat tehdään. Mutta lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että kyllä se raskaus alkaa ilmankin Gonapeptyliä jos on alkaakseen :)

Itekin kyllä todennut taas viime viikkoina, että tää on kyllä aivan sekopäistä touhua koko yritys! Katseet jo tammikuussa ja vikassa yrityksessä, sitten saa jäädä koko touhu.
 
Viimeksi muokattu:
onpas täällä nyt surullisia viestejä :( On tää hoidoissa käynti niin raskasta, et KUN (mä oon päätyäny että onnistutaan) saadaan toinen lapsi, näytän hanuria Naikkarille, enkä enää ikinä laske päiviä tai seuraile oireita. Päähän tässä hajoaa.

Pahoittelut Ciram :( miten teillä jatkuu nyt hoidot?

Neitoperholle myös tsempit! Toivotaan että tuntemuksesi osottautuisi vääräksi ja testi yllättäisi!

Kovasti yrittää vuoto puskea Lugejen läpi. Haluisin jo lopettaa lääkkeen ja antaa kropan puhdistua..

Melinda pp15
 
Hei

Täällä yksi uusi yrittäjä ilmoittautuu joukkoon mukaan. Eli takana lapsettomuushoitoja, joista tuloksena viime talvena syntynyt tyttö (ivf). Nyt, koska ikää jo on ihan omiksi tarpeiksi aloitimme uudelleen hoidot. Tarkoituksena olisi siirtää yski pakastettu alkio ennen joulua.

Edellinen raskaus onnistui ekan ivf:n tuoresiirrosta. Jotenkin vaan ei oikein usko jaksa riittää siihen, että olisimme yhtä onnekkaita pakastettujen alkioiden suhteen. Olenkin jo valmistautunut siihen, että hoitokierros on aloitettava alusta. Mutta aika näyttää...
 
Nyt pitää pitää yksi välikierto ja sit kokeilla niiden neljän pakkasalkion sulatusta. Jospa tammikuussa päästäis, klinikka on auki jo loppiaisen jälkeen. Sit jos alkiot ei kestä sulatusta, niin pitää kysyä neljättä icsiä. Käsitin aiemmin, että siihen vois olla mahdollisuuksia, vaikka julkisella ollaankin. Mut se ei välttämättä mene enää puolen vuoden hoitotakuuseen. En jaksa ees vielä ajatella sitä et jos se on joskus vuoden päästä vasta...
 
Briitta, vähän samoilla mielialoilla täälläkin, nyt vasta alkaa palata mieleen näitten hoitojen rankkuus. Jos ei aika nyt ollut varsinaisesti kullannut muistoja niin ainakin blokannut kaiken tän epätoivon ja muun shitin syrjemmälle. Nyt se putoaa täysmittaisena vyörytyksenä niskaan.

Onneksi sait sentään lääkärin muuttamaan mielensä, että saatte käydä tän aloitetun hoidon nyt loppuun asti.

Neitoperho, niinhän se Pregnylkin on irroituspiikki… Mä unohdin kysyä tänään siltä lääkäriltä mitä se siitä Gonapeptylistä on mieltä.

Taas lääkäri huokaili ja pudisteli päätään - olin unohtanut, että sillä on sellainen sangen voimauttava tapa. Sitäpä sitten vasta on lysti seurata sivusta. Ja huonosti on kuulemma folleja tulossa - tai no, viimeksi tässä vaiheessa näkyi 14, nyt 9.

Meidän lääkäri oli sitä mieltä, että follit kasvaa liian suuriksi, jos punktio olisi vasta sen pitkän viikonlopun jälkeen, kun taas yhdellä päivällä punktiota voisi kyllä aikaistaa itsenäisyyspäivää edeltävälle torstaille. Joten ilmeisesti pitkä viljely on tällä kertaa sen itsenäisyyspäivän vuoksi ainoa vaihtoehto. Kun ekoissa hoidoissa kyselin toiselta lääkäriltämme pitkän viljelyn mahdollisuutta, se nimenomaan varoitti, että sitten voisi olla, ettei siirtoon päästäisikään. Saa nähdä, tuleeko nyt se eka kerta, ettei päästä siirtoon.

Toisaalta ei tässä sitä siirtoon pääsyä kaipaa vaan toista lasta.
 
Neitoperho, tää oli mulla ja Briitalla just se ensimmäinen seurantaultra tää nollaultra, jossa näkee paljonko noi tähänastiset lääkkeet on pullauttaneet muniksia kasvuun. Kyllähän niitä tulee tän jälkeenkin jonkin verran lisää, mutta nämä nyt kasvuun lähteneet on niitä, jotka ehtivät kasvaa tässä kierrossa kypsiksi asti.

Mutta siis samaa mieltä, viisi follia on kuitenkin viisi follia, ei se nyt toivoton saldo ole. Jos olisivat sitten laadukkaita, kun niitä on vähemmän, niin kuin monesti tilanne kuulemma on.
 
^Aa, totta. En tajunnut että teillä mennään pitkällä kaavalla :) Tsemppiä molemmille hoitoihin!

En oo muuten koskaan ajatellut tuot Pregnylin ja Gonapeptylin yhteyttä, mutta niinhän se taitaa olla, että molemmilla on vaikutusta sekä irroituksessa että luteaalivaiheessa.
 
Mulla on itse asiassa lyhyt kaava, Briitalla pitkä. Kiitos tsempeistä, niitä tarvii!

Jotain sellaista se lääkäri aikanaan selitti (kun ihmettelin, miten irrotuspiikkikamaa pistellään vielä kolmesti siirron jälkeenkin) että se pitää kohdun siinä tilassa kuin raskaus olisi alkanut, jolloin alkioilla on hyvää aikaa kiinnittyä.

Mä meinaan muuten käyttää yhden vanhan raskaustestin jo ennen siirtoa. Irrotuspiikki-Pregnylin vahvuus on 5000 yksikköä, ja seuraavana aamuna haluan nähdä antaako se sen paljon puhutun valeplussan. Viimeksi (ainoalla kerralla, kun mulla se Pregnyl-tuki on ollut) luulin testaavani Pregnyl-valeplussaa, mutta olinkin tullut raskaaksi. Jos nyt edes 5000 yksikön annos ei valeplussaa näytä, voisi olla varma, että jos plussa sattuisi tulemaan, se ei ainakaan niistä 1000 yksikön tuki-Pregnyleistä johtuisi.

Anteeksi sekava selitys aiheesta joka ei kiinnosta. Vai oliko jollain toisellakin täällä ollut tuki-Pregnyl?
 
Iltaa!

Täällä alkoi sitten tuhrut eilen illalla ja tänään soitin klinikalle ja sain luvan lopettaa luget. En testannut aamulla sillä mihinkäs se tulos siitä olisi muuttunut. Jostain syystä vuoto ei ole vielä runsastunut vaikka tänään on siis luget jäänyt laittamatta. Kivut on kyllä kuvioissa mukana... Tästä alkaa nyt se välikierto eli joulukuun lopun menkoista laskettuna kp 10 ultraan tarkistamaan että munasarjat on varmasti toipuneet punktiosta ja että ovulaatio on tapahtumassa koska mulle siirto tehdään luonnolliseen kiertoon.

Mulla oli eilen TOSI paska päivä... Otti kyllä koville vaikka tiesin, että näissä hoidoissa ei ole prosentit niin kovin häävit. Mulla on aikaisempaa kokemusta, mutta miehelle tämä oli eka kerta ja hällä ei lapsia vielä ole. Oli hänkin kyllä aika surullisen oloinen ja eilen oli tosi vaikea valaa uskoa seuraavaan siirtoon kun itsellä oli ihan maansa myynyt olo. Tänään olen ollut jo ihan ok mielialalla, kroppa pääsee puhdistumaan ja näkee kuinka paljon tästä mahamakkarasta on uutta läskiä ja kuinka paljon turvotusta. Ja ihan kiva olla pitkästä aikaa oma itsensä tämän kuukauden hormoonikuurin jälkeen.

Harmi Joseliini ja Ciram ,että tämä ei ollut se THE siirto teille (kuten ei minullekaan). Teidän kanssa piinisteltiin samoilla pp -päivillä, joten teidän matkaa olen erityisesti seurannut.

Briita: Mulle ei 0 -ultrassa puhuttu follikkelimäärästä yhtään mitään, lääkäri totesi vain että piikkiä massuun vaan! :D Ekassa seuranta ultrassa follikkeleita löytyi juurikin se viisi ja olivat vielä aika vaatimattoman kokoisia 10 mm puolin ja toisin. Multa lääkäri vain kysyi, että haluanko jatkaa tällä määrällä ja toki halusin. En tuon enempää follikkeleita edes odottanut sillä endo on aika tehokkaasti tuhonnut munasarjoja. Viimeisessä seurantaultrassa follikkeleita oli kahdeksan ja punktiossa saatiin kuusi solua, mihin olin erittäin tyytyväinen! Yksi soluista oli raaka, yksi hajosi ICSIä tehdessä ja yksi ei ollut hedelmöittynyt normaalisti. Eli kolme hyvää solua saatiin ja sekin on enemmän kuin odotin. Elä huoli, toivoa on runsaasti!!!!

Aleksalle myös tsempit tulevaan hoitoon!

Kirsi tervetuloa mukaan!

Ja ne jotka jäivät tässä yksittäin mainitsematta, olen viestinne huolella lukenut ja matkaanne seurannut! Vanhuus vain ei tule yksin ja en vaan muista kuka kirjoitti ja mitä... :D
 
Miten Neitoperholle kävi, alkoiko vuoto? Toivottavasti ei!
Tervetuloa Kirsille.
Mietin tota 0-ultraa, mulle tehty siis kolme pitkän kaavan hoitoa, oon aina luullu et 0-ultra on se jossa tarkastetaan jarruhoidon teho, eli että munasarjat on hiljaiset, ei folleja tms ja sitten aletaan pistää stimuloivaa ainetta, sinä aikana sitten katsotaan paljon on folleja. Älä Briitta huoli, toivoa on, mulla on kahdesta follista=kahdesta solusta syntynyt tyttölapsi, eli vähäinenkin voi riittää. Vaikka ainahan niitä toivoisi enemmän.
 
Hetkinen, Briitta, rupesitko sä pistelemään vasta tänään? Mä en nyt ymmärrä. Mua hoidetaan lyhyellä kaavalla ja mä aloitin pistämisen jo perjantaina, nyt siis olen pistellyt kolmea eri ainetta jo kuutena iltana. Miten siinä ultrassa voi näkyä kuinka monta follia on tulossa, jos nyt vasta kuvioon tulee injektiot..?

Pitäkää peukkuja mullekin. Multa on ennenkin punktoitu isompia määriä muniksia - kahdesti 13 - ja kato käy aina siihen malliin, että just ja just on tuoresiirtoon päästy. Ja nyt niitten pitäis muka blastokystiksi selvitä… Jep jep.

Tervetuloa Kirsi!
 
Pahoittelut Ciram ja Haave :( Taidetaan kaikki mennä samoihin aikoihin Passiin eli tammikuussa? Sit saadaan piinailla taas kimpassa. Toivottavasti paremmalla säkällä :)

Mulkakin Haave oli eilen niin paska päivä! Mut tänään oon jo uus ihminen. Onneks mies on 100 prosenttisesti tukena ja kyselee fiiliksiä jne. helpottaa kun saa kotona jakaa asiat jonkun kanssa.

Ciram: onko teillä joku syy kun nuo huurunenät ei tahdo sulatuksesta selvitä?

Mä jätin jo eilen illalla Luget pois kun niin ärsytti. Nyt tuntuu et menkat on hyvässä vauhdissa ja kroppa pääsee tyhjentymään kunnolla. Toiv. tää turvotuskin laskisi pikku hiljaa. Buranaa menee myös hulluun tahtiin, kun muuten olis järkyttävät kivut. Huomenna soittelen klinikalle jatkotoimenpiteitä varten. Toiv. pääsen tammikuussa Passiin, jota itse jo olen tässä suunnitellut :)

Ihana jännätä Popcornin ja Neitoperhon puolesta. Tsemppiä piikittelijöille! Hyvä Briitta kun pidit puoles.

Kirsille tervetuloa mukaan matkaan! Meillä kävi ekassa tuoresiirrossa yhtä hyvä tuuri, mut pakkaseen ei saatu mitään. Toiv. te onnistuisitte huurunenillä! Älä vielä manaile etukäteen mitään ;)
 
Mä en kans ymmärrä tota Briitan nollaultra-juttua. Nollaultrassahan tarkistetaan että munasarjat on lepotilassa eikä siellä saa olla mitään toimintaa. Sitten aloitetaan hormonit jotka kasvattavat munarakkuloita. Ekassa seurantaultrassa nähdään miten munikset ovat lähteneet kasvamaan. Omituista että olisivat nollaultran perusteella siirtäneet hoitoa. Missä oot hoidoissa Briitta?

Täällä taitaa menkat alkaa ens yönä, ihan sellainen olo. Mahaa polttelee. Tais tää olla tässä. :(
 
Kiitos kun pääsin mukaan :) .

Oletteko hoidossa yksityisellä vai julkisella puolella? Kuinka paljon on aktiivisia yrittäjiä mukana? ketselin hieman tuota ketjua taaksepäin, mutta taisin sujuvasti tipahtaa kärryiltä.
 
Äh, ei vuotoa edelleenkään! Eihän tässä toki oo mennyt ku reilu vuorokausi ilman lugeja mutta sellanen tunne ja kivut mahassa että niagara olis tulossa.... Pyyhittäessä tulee ruskeaa tuhrua kyllä, mutta siteeseen ei mitään. Minä jo sitä PASsia niin odotan ja kun vuoto ei tule niin joutuu kauemmin odottaa... Kuin kauan teillä on menny lugejen lopetuksesta siihen, että kunnon vuoto alkaa?
 
Ilmoittaudunpa minäkin ketjuun mukaan, olen seurannut keskustelua pitkin syksyä taustalla. Olen 38-vuotias reilu 2-vuotiaan ICSI tytön äiti ja kakkosta on yritetty jo kohta vuoden päivät hoidoilla.

Nyt on meneillään kakkosen yrityksen 4. ICSI hoitokierto. Lääkkeitä olen pistellyt puolitoista viikkoa, perjantaina on punktio ja siirto sitten ensi viikolla, tällä tietoa keskiviikkona.
 
Tervetuloa Veea, täällä ollaan samaa vuosikertaa myös minä ja Briitta.

Kirsi, tämä ketju on ollut niin aktiivinen, ettei ihme, jos ei pysy perässä… Päivittäin tapahtuu paljon ja mukana on paljon porukkaa - molemmat tosi hyviä juttuja :) Me ollaan tuon iän takia (minä 38) yksityisellä. Saatiin eilen just pankista tieto, että meidän kymppitonnin lapsentekolaina on hyväksytty. Jokseenkin tasan 10 000 euroa meni myös tuon ekan lapsen alkuun saamiseen.

Mä voin hei sekoilla noitten termien kanssa, siis sen nollaultra-sanan. Olen siis piikitellyt kohta viikon ja eilisessä (ekassa seuranta-)ultrassa näkyi, paljonko muniksia olisi tulossa. Mutta silloin alussa, suunnittelukerralla, lääkäri kyllä näki silloinkin jo sanoa, että vasemmalla puolella oli neljän follin rypäs odottamassa kasvuun lähtöä. Eli kyllä siellä jotain alkufolleja lääkäri pystyy näkemään jo ennen hormonistimulaatiota, mutta silloin ei vielä voi nähdä kuinka moni niistä intoutuu kasvuun hoidon aikana.

Haave, mulla aina vuoto alkoi Lugeista huolimatta. Tuota noin, oletko ihan varma, että kyse on siitä vuodosta eikä vain välituhrusta, jos menkat kerran eivät ota alkaakseen..? Täällä vaan kun kuuluu olleen noita välivuotoja monilla ihan alkaneistakin raskauksista. En tässä nyt yritä sekoittaa pakkaa, jos tiedätte jo, että ei tärpännyt, mutta toisaalla yksi tuttu just pelästyi tällaista välivuotoa ja sit kaikki olikin hyvin… Siis teitkö testiä missään vaiheessa?
 
Huomenta ladyt! Ihan ensimmäisenä lämmin kiitos tsempeistä! Ne auttavat ihan oikeasti :)

Vastaan nyt vain näin nopeasti kännykällä, tällä on niin rasittava kirjoittaa ja kommentoin myöhemmin tarkemmin. Minullahan alkoi pistelyt vasta eilen, 0-ultran jälkeen. Minäkin ymmärsin niin että Synarelan tarkoitus on ajaa oma hormoonitoiminta ensin alas ja nyt sitä lähdetään puregonilla kiihdyttämään + synarelalla jarrutetaan. Mutta nyt kuulemma jo voi nähdä viitteitä siitä, onko sellaisia rakkuloita olemassa, joita saadaan kiihdytettyä. Näitä näkyi siis viisi. Lääkäri olisi toivonut sekä näitä enemmän että ns. verikystan poistumista. Mutta oli onneksi samaa mieltä siitä, että yksikin rakkula riittää, jos siitä lapsi alulle saadaan. Jos saataisiin yksikin pakkaseen niin olisin erittäin tyytyväinen.

Uusille lämpimästi tervetuloa! Tarkemmat jutut jahka pääsen koneen ääteen.

-Briitta, pistospv nro2
 
Voi kurja, että täällä on nyt negoja sadellut :( Olin niin varma, että tähän kuun loppuun tulisi kunnon plussarypäs, kun niin monella oli testipäivä tulossa. Ei oo helppoja nää hoidot.

Tervetuloa mukaan Kirsi ja Veea! Kirsi: me ollaan yksityisellä, kun ei miehen syöpädiagnoosin takia oltaisi päästy julkiselle vielä pitkään aikaan.

Veealle tsemppiä huomiseen punktioon!

Peukkuja Aleksalle munisten kasvatteluun!

Popcornille tsempit viimeisiin piinapäiviin. Milloin meinaat testata?

Haave: mulla meni viimeksi kaksi päivää lugejen lopetuksesta kunnon vuodon alkuun.

Ei alkanut vuoto vielä eilen (lauantai on siis todennäköisin vuodon alkupäivä) ja nyt jännään koko ajan, joko kohta lorahtaa. En tiedä pitääkö tää pienempi Luge-annos vuodon poissa niin kuin tuoresiirron jälkeinen tupla-annos, mutta viikonloppuna se viimeistään selviää. Kaksi testiä polttelee jo kaapissa ja ajattelin huomenna tehdä epätoivoisen aikaisen viivatestin, niin tietää edes jotain suuntaa.

Neitoperho, pp8
 
Tervetuloa Veea ja Kirsi!

Ei vielä menkat alkaneet, mutta ihan on sellainen olo että pian alkaa. Tänään pp10 ja huomenna virallinen testipäivä. Meillä oli yövieraita, joten en uskaltanut testata aamulla. Taidan säästää kotitestin huomisaamuun ja sit käydä veritestissä sen jälkeen. Ois sit jo ennakkoon tieto.

Popcorn pp10
 
Täältä tulee nopeesti omaa napaa.

Tein aamulla testin joka näytti haaleasti plussaa. Miten se voi olla mahdollista?

Pp8 haalea plussa, sen jälkeen pp9-11 täys nega. Pp13 veritestistä hcg 13,8.

Tänään pp16 eikai sen yrityksen enää pitäisi näkyä missään?!

Melinda pp16
 
Oho, Melinda, kyllä sun viivat sahaa varmaan hermoja! Miksei nekin voi olla yksiselitteisiä?

Tervetuloa uudet :)

Neitoperho ja Popcorn, miten mustakin tuntuu että menkat alkaa viimeistään vkl, vaikkei ne nyt normikierronkaan puitteissa alkaisi kuin aikaisintaan alkuviikosta.. Hikoiluttaa, tympäisee, juilii ja jomottaa. Finniäkin pukkaa. Huoh.

Tiiku13 pp7
 
Aleksa2: ettekö muka pääsisi enää iän puolesta muka julkiselle? Mä olen 37 ja kohta 38, mies yli 40v. Ja me ollaan nyt julkisella. Tosin ollaan sahattu edes takaisin. Aloitettiin hoito ekalla lapsella julkisella, mutta hoito saatettiin loppuun yksityisellä, kun julkisella ajat veny ja paukku. Nyt toinen aloitettiin suoraan yksityisellä, mut jatkettiin julkisella. (Niillä vissiin jäi paha mieli meistä kun ei päästy icsiin vaan jouduttiin kauan jonottamaan, joten otti meijät jonojen ohi) Täytyy kyllä sanoa et vaikka yksityinen maksaa niin saa kyllä rahoilleen vastinetta!!!

Soittelin tänään hoitajalle et pyllylleen meni eka hoito. Hän lupasi että päästään Passiin heti tammikuussa eli yksi välikierto, mutta mutta kun laskettiin aikatauluja niin mulla pitäis olla päivä nro 10 ultra, niin eiköhän se luultavasti juuri osuisi joululoma taukoon eli meneekin luultavasti kaksi välikiertoa :( Voi PRKLE!!! Eli yksityisellä ei olis taas tätäkään ongelmaa... Nyt vaan sormet ristiin. Et tulis suuuuuper pitkä kierto mulle.

Onko teillä muilla ollut minkä pitunen kierto verrattuna normaalikiertoon epäonnistuneen hoidon jälkeen?

Tervetuloa Veea ja tsemppiä punktioon!

Melinda vitsiläinen sentään :) Nyt täällä on peukut pystyssä et saisit pienen ihmeen :D
 

Yhteistyössä