Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Mestari Muumi: Sullahan on ihan mahtava saalis! Kyllä noista varmasti saadaan pienokainen alkuun;)

Sairaalassa ollaan vielä, mutta onneksi mahan turvotus on jo laskenut mukavasti ja kipu on poissa ja miten ihanaa onkaan kävellä selkä suorassa ilman kipua! Lääkäri meinasi, että pistävä kipu hartiaseudulla oli heijastekipua siitä, että alapäätä oli ronkittu. Itsestä kun taas tuntui, että eihän tälläinen kipu voi johtua punktioista. Maanantaina vatsan ympärysmitta oli 102cm ja tänään 96cm ja kyllä tuo maanantain mitta oli yli 10cm suurempi, joten ei ihme, että oli tukalaa. Oikeastaan jo sunnuntaina maha alkoi turvota, kun edellisenä iltana olin pistänyt Pregnylin. Lääkäri ultrasi aamulla ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Muutama labratulos pitää vielä odotella ja jos ne on kunnossa niin pääsen kotiin. Lääkäri meinasi, että voisi kirjoittaa sairasloman syyn sellaisen, että saisin palkan ja perjantaikin olisi vielä sairaslomaa. Jos soittoa ei kuulu, niin siirto pitäisi olla huomenna klo 13.

Mitäs kaikille muille kuuluu? Miten Paijun piinaili on edennyt?
 
Pikkumyy Onpas sua koeteltu :( Mutta kiva että kaikki alkaa olla paranemaan päin :) itelläni oli v. 2010 hyperin iskiessä vyötärön ympärys 104 cm, ja olin kuin viimeisilläni raskaana. Viikon olin saikulla, kivut oli kamalat :( Mut onneks palkinto seisoi lopussa, ja tulin siis raskaaksi, tai pikemminkin hyperi iski just raskautumisen vuoksi.

Pelottavan paljon ihmisillä ollut ongelmia punktion yhteydessä kun noita muitakin keskusteluja lukee :( Oikein pelottaa jos tässä itsekkin siihen vielä joutuu. :( Multa punktioitiin viimeksi 20 folliikkeliä, mutta tyhjiä oli aika monta. Mistä sekin sitten on johtunut?? Mestari muumin tilastot on mielenkiintoista katsottavaa! Mitä teillä nyt on tehty toisin kun saalis noin parani? :) Ihan huikea hedelmöittymismäärä :)

Täällä herätty kamalaan migreeniin ja pinna on lyhyt, menkkatuntemuksia on, eli ne lienee alkamassa. Positiivista on, että pitkästä aikaa se luteraalivaihe näyttäisi olevan ns. normaalin pituinen (oviksesta nyt 12 pv), mitään ei ole tiputellut/tuhrutellut sunnuntain jälkeen :) Vaikka en tiedä onko sillä PASsien yms. kannalta mitään merkitystä, mutta aina se on mukavaa olla ns. normaali :)

Jokos Paijulla on tullut tuntemuksia? :)
 
Annabell hyvä, että jotain positiivista näkyy sieltä migreenin seasta. Tuollaiset vuotosekaisuudet tosiaan hermostuttaa, mullahan oli vaivaiset 10 pv välivuotoa rennossa välikierrossa. Hyvä jos sulla parempaan päin!

Pikkumyy oi ei. Olisi tässä perussäädössä ihan riittävästi, että sitten vielä hyperiä ja sairaalaa pukkaa. Uskaltaako ne siirtää torstaina? Toivottavasti olet jo kotiutumassa! Ja hieno munasaalis tosiaan!

Mestarimuumi
hyvältä kuulostaa!. Vaikka siellä olisi paljonkin huonoja, niin eiköhän tuolta se tarvittava hyvä alkukin löydy!

Niin omista tuntemuksista; alavatsassa sellaista tylppää kipua, josta tulee kyllä kaikkea muuta kuin raskaus mieleen...yöhikoilua, eikä sitten muuta. Ei ole raskaana oleva, eikä toiveikas olo. Näin siis pp 7. Miten Pikkukarhu? Ajattelin kyllä pitää itseni erossa testeistä, koska muistan, kuinka viivanpaikan tuijottelu ennen testipäivää vain sekoittaa päätä. Testipäivän nega on kuitenkin selvä tuomio, johon voi suhtautua sen mukaisesti. Selviää jotenkin siis vähemmällä. Tämä siis suunnitelma A, mutta tokihan ihmisen heikkous voi johtaa toisenlaiseen lopputulokseen..
 
Oho Pikkumyy, jopas sulle on sattunut! :O Musta se tavallinenkin turvotus punktion jälkeen oli jo tarpeeksi inhottavaa. Tsemppiä!

Mestarimuumilla hieno saalis!

Annabell mulle välikierrot eivät todellakaan ole rentouttavia, kun ajaudun aina toivomaan luomuihmettä ja sitten stressaan jos ei pupuilut onnistu sopivaan aikaan jne. Mitään en ole siis näiden vuosien aikana oppinut :kieh:

Minä kuvittelen taas kaikenlaisia oireita. Ei mulla oikeasti mitään niistä ole. Ihan luovuttaja-fiilis.
 
Mestari muumi Harmi että kato on käynyt :( Mutta toivottavasti nuo loput 3 selviävät loppuun asti. :)

Täällä alkoi sitten se odotettu vuoto ( ja runsaana alkoikin). Hetken jo olin taas ajatellut että mitäs jos kuitenkin ihme on sattunut, mutta ei ollut. Ihme joka tässä tapahtui oli täysin normaalipituinen lutreaalivaihe. Mutta hyvä niinkin sillä nyt ei tarvitse miettiä lugejen käyttöä luomukierrossa :) Kohta lähtee soitto tk:hon niin saadaan tuo julkisen hoitorumban käynnistäminenkin alkuun.

Pikku karhu tiedän niin ton tunteen. Mekin pupuiltiin tässä välikierrossa 1 aikaan yöllä kun mies tuli työmatkalta, ihan väsyneinä "kun on pakko" :D ja ihan kamalaa oviksen kyttäämistä ( minkä mulla kyllä näkee ilman testiäkin) ja sitten oireiden kyttäämistä... blaah. Mitään en ole minäkään oppinut...

Vertasin muuten nyt hartaudella eroja lugekierto/normikierto. Suurinpana erona on että rinnat oli paljon kipeämmät luomukierrossa!! etenkin nännit! ja kuumia aaltoja ei ollut lainkaan, mitä mulla lugekierrossa taas on. Myös painon tunnetta mahalla oli vähemmän. Mielenkiintoista sinänsä..
 
Mestarimuumi tylyä tilastoa on, mutta eihän me tässä oltaisi, jos kaikki solut olisi ihan upeita. Ehkä ymmärtää, että lapsen saanti kestää kun vain joka kymmenennellä alkiolla on edes mahdollisuuksia. Teillä tumaongelmat, meillä hitaus, mikä kelläkin sitten niitä muita estää. Mutta tuosta kolmesta kyllä vielä hyvä löytyy!!

Annabell ja Pikku karhu lohdullista kuulla, etten ole ainoa, joka ei ole mitään oppinut. Se olisi vaan niin mieletöntä, jos tulisikin hups yllättäen raskaaksi, että ryhtyy kaikkiin ihme virityksiin.
 
Viu
Heippa vaan tyttöset! Hengailen vieläkin täällä taustalla lukemassa teidän vaiheita. Mestarimuumilla ihan uskomaton saalis, hurrailin tässä lukiessa ja sit olikin tulit kato! Voi että. Mutta kolme on hyvä määrä, ja viisaita sanoja paijulta. Tsemppiä piinailuihin paiju, negaolo kun ei tarkoita vielä mitään!

Pakko sanoa myös tuosta luomuihmeestä, että en me oltiin esikon syntymän jälkeen siis ilman ehkäisyä koko vuosi ennen hoitoihin palaamista, ja montakohan raskaustestiä ehdin tehdä. Aika monta. Eli ei opi mitään tämäkään.

On. Vuodot on pysyneet kurissa ja 8+6 ultrattiinuudelleen ja siellä oli pieni mönkerö, joka heilutteli jo hieman pikkuruisia jalkoja ja käsiään. Toinen sikiöpussi oli yhä paikallaan eikä täysin tyhjentynyt, toiveena on että se kuivuis kasaan. Oli kuitenkin puolet pienempi kuin se, jossa elävä tyyppi on. Kohdussa yhä hyytymiä ja nestekiila, eli keskenmenon mahdollisuus kummittelee. Nyt sinnitellään kohti nt-ultraa. Olen ollut erittäin huonovointinen, oksenteleva , vapiseva, itkeskelevä mytty, nytbehkä on olo vähän helpottanut. Toivotaan vaan parasta ja pelätään pahinta, näinhän se menee.

Tsemppiä kaikille ja toiveikasta joulunodotusta.

Viu 10+2
 
Nyt on sitten top alkio kyydissä!:) Yhdeksän munasolua olivat keränneet ja kaikki olivat hedelmöittyneet, joista yksi tämä kyydissä oleva, neljä pakkasessa ja neljää jatkoviljellään.

Olo alkaa helpottamaan ja uskoisin, että huomenna saisi olla jo siinä kunnossa kun yleensä ollaan. On tämä vain erikoista touhua, koko päivä matkassa, 10min klinikalla, viikko pois töistä, joista kaksi päivää sairaalassa yms.

Mestari Muumi: Olipas yllättävää, kuinka munasoluille oli käynyt. Peukut pystyyn, että loput jaksaa jatkaa kehittymistään ja saat huomenna mukaan mukavan seuralaisen:)

Viulle voimia! Yritä pysyä positiivisena, olet kuitenkin raskaana, mikä on meille jo kova saavutus, vaikka mörkö vähän piinaileekin vieressä!
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Pikkymyylle onnittelut kyytiläisestä :)
Viulle Voimia ja tsemppiä loppuraskauteen! :)

ON: tk- aika varattu, tammikuun puolessa välissä vasta pääsen! Tsiisus. Minä kun luulin että tk-jonot on vaan 3 viikkoa... :( Mut tuleepahan tuttu lääkäri joka on tehnyt synnytyksen jälkeisen tarkastuksen ja tarkastanut meidän Onninkin lastenneuvolapuolella. Toivottavasti lähete heltiää...
 
Annabell: Mä pyysin lähetettä ohi mennen lääkäriltä, kun olin näyttämässä lapsen korvia. Kysyi muutaman kysymyksen ja se siitä. Myöhemmin vähän ihmeteltiin, kun mulle ei oltu tehty edes gynetutkimuksia;) Neljän kuukauden päästä olimme suunnittelukäynnillä ja hoidot alkoivat seuraavasta kierrosta. Olisimme päässeet jo aiemminkin, mutta kun mies ei toimittanut näytettään ennemmin, kun oli aina mukamas niin työkiireitä ja söi pari antibioottikuuriakin, niin ajateltiin ettei kuurin aikana kannattaisi mennä, mutta eihän niillä vissiin olisi ollut mitään merkitystä. Täällä meillä päin pääsee kyllä ihan mukavalla aikataululla ja itsekin olin jo ajoissa matkassa, että joo, joo, kauan ollaan jo yritetty;)
 
pikku karhu :hug: Itsellä joskus tuli crinonen läpi ja täytyy sanoa, että oli kuvottavan näköistä mönjää.

Aamulla haettiin alkiot Myrsky ja Tuisku matkaan :heart: :heart: . Soluja veijareilla oli 7 ja 8. Pakkaseen ei jäännyt mitään. Lääkärin kanssa juteltiin pitkään kaikkea ja ihan hyvillä mielin lähdin klinikalta. Oikeastaan tänään on vallanmainio päivä.
 
Mestari Muumi: Onnea kahdesta kyytiläisestä! Miten päädyitte kahteen? Yritä pitää tunnelma hyvänä mahdollisimman pitkään;)

pikku karhu: Missä vaiheessa sun piinapäivät menevätkään?

ON: En tiedä, koska sitä saisi mahansa taas tavalliseksi. Alavatsassa on kyllä kaikki mahdolliset tuntemukset. Yöllä vihloi alavatsaa muutaman kerran pitkään. Tosi inhottava tunne. Muuten vatsa on laskenut, jos vain sais nämä muut tuntemukset pois. Illalla oli vielä kylmäkin ja lämpö oli vähän koholla, tänään tosi saamaton ja väsynyt olotila. Näyttää olevan vieläkin lämpö koholla. Voi hemmetti, jos tähän konkurssiin tulee vielä flunssa.

Missäs kaikki muut ovat? Tuntuu, että ketju on vähän hiljaisempi kuin joku aika sitten.
Tulkaa vaan rohkeasti kertomaan ajatuksianne, sitä vartenhan tämä paikka on:)
 
Myrsky ja Tuisku! Ihanat! Nyt peukut pystyyn pikkuisten puolesta!

Pikkumyy, hui toivottavasti ei tule enemmän kuumetta ja maha rauhoittuu. Onnea kyytiläisestä!

Mulla on nyt pp10. Punaisen tulo loppui toistaiseksi mutta välillä jomottaa alamahaa oikein kunnolla. Eilisen vessalöydöksen jälkeen menin tapaamaan kaveriani, joka ilmoitti olevansa raskaana puolivahingossa. Sattuipa sekin sopivaan saumaan. Tämän kaverin kanssa me oltiin viimeksi yhdessä mammiksella, käytiin vauvakinossa jne. Ketuttaa ihan kympillä, kun en itse pääse "puolivahingossa" äitiyslomalle!!!
 
Pikkumyy meillä päädyttiin kahden siirtoon, koska takana on 7 alkion siirtoa, yllättävä kato saaduissa alkiossa ja jäljelle jäänneet olivat tasalaatuiset. Lääkärin käsityksen mukaan jos siirretään 2 alkiota pitää niiden olla saman laatuiset, jotta ne tukisivat toinen toistaan. Jos toinen on hyvä ja toinen rupunen, alkiot eivät tue toisiaan vaan haittaavat toisiaan.

Vähän jäi mieltä vaivaamaan kun lääkäri kertoi, että meille tapahtunut kato oli todella poikkeuksellinen. Eli ulkoisesti todella hyvän näköiset munasolut, ovatkin sitten täysin epäkelpoja. Että mitähän piilovikoja näissä siirretyissä on.

Hieno homma pikku karhu, että vuoto loppui.

Miten piinailijoilla menee? Itse en vielä edes tajua että tässähän on piinapäivät käynnistyneet :cool:
 
Mestarimuumi kuulostaa tosiaan, että vallan hyvin meni teidän jutut lopulta sitten kuitenkin, tai ainakin kaksi noin pitkälle jaksanutta kyydissä tuntuu turvalliselta. Nautinnollisia piinapäivien aloituksia

Pikku Myy jaksamista kysytään joo. Sairastelu kyllä vie innot vähän kaikesta
Pikku_karhu

Annabell tottahan saat lähetteen, ei siinä mitään syytä ole mikset, ei tarvitse jännittää, mutta onpa tosiaan jonot.

Pikku_Karhu ihan samaa meininkiä täällä :(. Alaselkää jomottanut pari päivää, ja tänään pikkuisen vertakin. Pp 10 ja kp 24, ihan hyvin sopii kiertoon..Voi ruma sana. Ja kuitenkin edessä vielä ne ankeimmat päivät, kun ajatukset pyörii tässä ainaisessa samassa. Jos jotain hyvää haetaan, niin ei ehkä tarvitse venailla testailuun asti kun täti kohta alkaa. Onko muuten muilla ollut kuumia aaltoja lugeista? Joka yö herään aivan yltä päältä hikisenä. Tai sitten tämä on joku uusi äkilliset vaihdevuodet keksintö. Niiiiiin haluisin sen toisen lapsen meille!
 
En ole piiiitkään aikaan oiekin ehtinyt päivystää koneella, mutta nyt pääsin piipahtamaan. Tsemppiä kaikille piinistelijöille! Itsellänikin on aikamoiset piinailut menossa... välillä on hyvä fiilis välillä taas paniikki päällä! Voi kunpa jo saisi iloisia uutisia! Tää odottaminen on NIIIIIN hermojaraastavaa, että hiukset putoaa päästä!
 
Pikku_Karhu varovaiset onnittelut! Ja tosiaan toivotaan, että onni kestää.

ON: Täällä vuoto käynnissä ja tarkistin vielä, että on nega, ja kyllä tosiaan oli todella selvä nega. Eilinen ennen vuodon alkua oli ihan hirveä luge-PMS, minut olisi pitänyt laittaa johonkin karanteeniin kun oma lapsikin pelästyi :'( , joten melkein helpotti kun vuoto sitten kunnolla alkoi. Vaikka on tämä ihan hirveän ankeata verrattuna siihen, että voisi olla raskaana, kuten varmaan tiedätte. Vaan tosiaan toivon, että joskus sekin hetki meille vielä koittaa, voin siihen asti pitää täällä pinoa pystyssä itsekseni :kieh:. Nyt joulutauolle ainokaista hemmottelemaan - hän on tänään kotona kipeänä ja laitellaan joulukoristeita, mikäs sen suloisempaa. Tammikuussa sitten PAS.
 
Pikku karhu täältäkin varovaiset onnittelut, oletko menossa verikokeisiin?

Paiju :hug:

Keltäs seuraavaksi loppuu piina?

Itsellä meni gonapeptyl mahamakkaraan. Oon tässä tsekkaillut kaksosrattaita netistä ja toisaalta taas lueksinut tota luovutettu munasolu ketjua. Pieni vuoristorata ajelu tässä meneillään :D
 
Täällä taustalla olen lueskellut ja nyt aion ottaa pienen tauon töistä ja kirjoitella.

Pikkuisen varovaiset onnittelut Pikku-Karhulle. Jokos asia on varmistunut?

Paijulle tsemppiä jaksaa eteenpäin!

ON: PAS tehtiin viime perjantaina ja nyt taas piinaillaan, pp5. Meillähän oli pakkasessa 2 yksittäistä alkiota ja sit yhdet kaksoset. Yksittäisistä sulatus oli aloitettu ja ensimmäinen ei siitä selviytynyt, joten joutuivat sulattamaan toisenkin, joka sit siirrettiin eli pakkaseen ei enää paljoa jäänyt. Tämä siirretty yksikö oli kuuulemma tosi hyvä, mut niinhän oli se viimekertainenkin, joten en kauheasti jaksa hihkua. Tämä tehtiin nyt luonnolliseen kiertoon, mut tuohon viimeiseen yritykseen saan sit lääkkeet ku niillä se viimeksi onnistui, jos se sit vaikka auttais tässä kiinnittymisessä. Eilen tapahtui ihan kummallista kun olin kyyristynyt laittamaan pojalle kenkiä jalkaan niin vihlaisi tosi kovasti alavatsasta, tällaista ei ole ennen tapahtunut, mikäköhän sekin sit oli...
 
Pikku karhu: Ihanaa, että saadaan positiivista jännitystä ja toivoa näin meille muillekin. Toivotaan kovasti, että raskaus vahvistuu päivä päivältä!;

Paijulle voimia jatkaa eteenpäin, vaikka se aluksi raskasta onkin.

Tiihkis: Samoissa mennään, meillä tuoresiirto oli viime torstaina:)

ON: Oma olotila on nyt vihdoin ja viimein normaali punktion jälkeisen sairaalareissun ja viikon sairasloman jälkeen. Tänään oikein huomasin, miten olen virkeä pitkästä aikaa. Ihanaa, kun maha ei ole kipeä ja jokainen askel ei tunnu. Olen piinapäiviin nähden hyvin rauhallinen, koska nythän kaikki on vielä mahdollista. Piinaksi tämä muuttuu vasta viikonloppuna, kun saa alkaa pelätä menkkojen alkamista. Aluksi ajattelin, että en halua testata, vaan odottelen vaan menkkojen alkua, mutta nyt mieli on muuttunut! Jos vuoden aikana tämä on ainut mahdollisuus meille raskautua, niin miksi hemmetissä en saisi olla sen verran positiivinen, että ajattelisin tämän onnistuvan ja siksi testaavan;)

Aurinkoisia ajatuksia kirpeästä pakkasesta ja valonsäteistä!
 
Verikokeessa hyvät uutiset varmistuivat, joten kaipa sitä raskaana ollaan, ainakin kunnes toisin todistetaan ;) Mietin kyllä koko ajan kaikkea kamaluuksia, mitä voi vielä sattua...
Tsemppiä piinailijoille ja voimia kaikille hoitorumbaan!
 

Yhteistyössä