Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

tiiti+: Oon kans lukenut aiemminkin tuosta foolihaposta, mutta nyt on otettu meidän hoitopaikassa tavaksi kirjoittaa reseptiööä ainakin IVF-hoitoihin sitä. Lääkäri sanoi että sitä pitää jatkaa rv 7 saakka, jolloin sikiön keskushermosto sulkeutuu...ilmeisesti auttaa siihen asiaan huomattavasti. Ai niin, ja mulla on käytössä multivita ( vai oliko multitabs ;) ) niin lääkärin mukaan silti on otettava resepti foolihappoa! No, kait he tietävät :)
 
Täältä saa piinailuseuraa :) menossa kp 6 ja lääkkeellinen PAS tulossa, maanantaina kans ultra. Onko sulla PAS luomukiertoon vai lääkkeellinen? Mulla zumenon käytössä... tämän päivän ollut pääkipeänä, johtuukohan zumenonista? :/
 
heippa kaikille ja piinailijoille pitkää pinnaa.meillä 2010 synt.pas tyttö 3ivfn tokavikasta kiekasta.syksyllä alkoi kakkos yritys.vika passi oli nega joten tammikuussa alkoi 4ivf.siitä tuoresiirrosta plussa,mutta kesken 6+2.nyt odottelen välivuotoa ja sitten passiin.pakkasessa on 6 alkioo.tää odottaminen on niiiiiin syvältä.terkuin risto
 
Täällä kans ultrassa käyty..limis 10mm.. keskiviikkona aloitan luget ja maanantaina olisi siirto jos alkio selviää sulatuksesta. Meillä on tosiaan vain yksi alkio pakkasessa :( Kuinka teillä Mestari Muumi on tarkoitus tehdä siirto? montako päivää oviksesta? entä montako alkiota teillä on pakkasessa?
 
Meillä odotetaan nyt että ovulaatio testi näyttää plussaa ja siitä 3-4 päivää niin tehdään siirto. Alkiot on muistaakseni kolmen päivän ikäisiä. Tuki lääkkeenä mulla on Crinone, joka aloitetaan siirron jälkeen. Toi Crinonehan on siitä ärsyttävä, että se maksaa 80 euroa ja siitä ei saa kelakorvausta. Mulla oli ihan ekassa siirrossa joku muu lääke mutta se aiheutti mulle kutinaa kurkkuun, niin piti sitten vaihtaa lääke.

Meillä on onneksi vielä kolme alkiota pakkasessa ja ne pitäisi olla niin hyvä laatusia, että siirretään aina vaan yksi.

Lääkäri veikkaili että huomena olisi ovulaatio ja äsken vessassa käydessä tuli selvä lima köntti, että eiköhän tohtori ole oikeassa ovulaation ajankohdasta.
 
Heippa kaikille!

Marraskuussa piinailin 1. IVF hoidon toisen ja viimeisen PASsin kanssa. Nega tuli silloin. Ensimmäisestä passista on 2,5 v. poika. Oli suunniteltu, että jos siitä ei tärppää niin sit ei tärppää ja ei lähdetä lisähoitoihin. Mut sit kun nega tuli niin oli se kova paikka. Siitä alkoi miehen pehmitys toiseen hoitokertaan ja lopulta sain tahtoni periksi. Toissa päivänä oli punktio on tänään siirto. Nyt siis taas piinaillaan...
 
Mestari Muumi: Onnea siirtoon :) Ehkä päästään samaan aikaan piinailemaan!!!

Lion33: Onnea piinailuun :) Millainen saalis punktiosta tuli? siirrettiinkö yksi vai kaksi?

Täällä jännäillään... huomenna olisi siirto jos meidän ainokainen alkio selviytyy sulatuksesta.... ikää alkiolla on 4 päivää eli blastokystaksi kasvattivat. Meidän klinikalla on sellainen käytäntö että pitää itse soittaa klo 11 pääseenkä siirtoon vai ei. Jos pääsee niin voi heti lähteä ajamaan klinikkaa kohden.
 
Tiinuli81, toivottavasti alkio kestää sulatuksen ja pääsette siirtoon asti.

Luon33, tervetuloa ja tsemppiä piinailuun.

Oletteko muuten tunteneet alkion kiinnittymistä aikaisemmilla kerroilla? Itse olen tuntenut sen molemmilla kerroilla kun olen plussannut. Ekalla kerralla heräsin yöllä kun oikein tuikkas pari kertaa kunnolla ja toisella kertaa vähän nippaili, mutta tämähän raskaus kesti vaan ruhtinaalliset kaksi päivää.
 
Tänään haettiin kyytiläinen mukaan, hienosti oli selvinnyt sulatuksesta 100% ja oli lääkärin mukaan hyvä alkio. No, nyt pääsin piinailemaan 3 vuoden tauon jälkeen..tosin lääkäri sanoi että jos tästäkin vauvan saan niin voi verrata lottovoittoon :ashamed: Ekasta IVF hoidota vain 2 alkioo ja molemmista vauva... mutta en masennu tilastoista. Ehkä tääkin alkio jaksaa tarrata tiukasti kiinni niin kuin ensimmäinenkin :)
 
Tiinulille ja Mestari Muumille myös tsemppiä piinailuun!

Meillä punktiossa saatiin 8 solua, joista 4 hedelmöittyi. Yksi siirrettiin nyt ja kaksi meni pakkaseen ja yksi jatkoviljelyyn (sen kohtalosta en tiedä).

Teillä Tiinuli käynyt todella hyvä säkä vauvojenne suhteen. Toki toivotaan, että myös tämä nyt laitettu kaveri on yhtä vahva! Onko tämä teidän toin IVF? Meillä on ja ekasta hoidosta siis 2,5 v poika.

Minä en muista että olisin kiinnittymistä mitenkään tuntenut. Muistan, että minulla ei ollut silloin mitään oireita ja sen takia olin varma, että ei onnistu. Lisäksi vuoto alkoi testaus aamun edeltävänä iltana ja jatkui koko alkuraskauden. Vuodon alettua olin ihan varma negasta, mutta sitten aamulla olikin sitten iloinen yllätys =)
 
Meilläkin alkio selviytyi sulatuksesta :) Nyt sitten piinaillaa. Perjantaina pitäisi pistää Gonapeptyl, onko teillä muilla tämä käytössä? Ilmeisesti joku uusi juttu, ensimmäistä kertaa oli mulla käytössä helmikuun siirrossa. Siinä on vaan yksi piikki, joka pistetään lääkärin määräämänä päivänä.
 
MestariMuumi: Tosi kiva juttu että pääsit mukaan piinailemaan :) Mulle on kans iha uusjuttu tuo Gonapeptyl, ei ole sellaista edes ehdotettu.

Lion33: Kiva saada piinailuseuraa :) Hyvin teille jäi vielä pakkaseenkin huurunenut :) Taisin viimeksi kirjoittaa epäselvän sepustuksen..eli meillä oli 2009 eka IVF josta saatiin 2 alkioo, toinen siirrettiin ja toinen laitettiin pakkaseen. Tästä tuoresiirrosta alkoi raskaus josta tuloksena on kohta 2,5 vuotias tyttö :) nyt sitten siirrettiin tämä alkio joka meni 2009 pakkaseen :) lääkärin mukaan lottovoitto jos IVF:stä saadaan 2 alkioo ja molemmista tulisi vauva :)

Minkäänmoisia tuntemuksia ei ole :( siirron jälkeisenä iltana mahaa vähän juili ja yölläkin mutta sen jälkeen ei mitään...tilasin netistä 10kpl raskaustestejä :kieh: Luultavasti oikeesti alan testaileen kun saapuvat ;) viimeraskaudesta aloin testailun varmaan pp9 ja plussaa se näytti jo silloin... nyt kyseessä kompakti morula ( hahahahah mitä sit tarkoittaakin ) niin pitäisi vissiin kiinnittyä heti?

tiinuli pp2
 
Tota Gonapeptylia käytetään vissiin vaan passin jälkeen?!?

Tiinuli Lottovoitosta puheen niin eräs tuttavani on kanssa ollut hoidoissa ja heillä toisen IVF hoidon tuoresiirrolla tärppäs ja ekalla passilla. Nyt heillä kaksi ihanaa lasta. Muutama jäi vielä huuruileenkin. Eka IVF menikin ihan hukkaan, yhtään ei hedelmöittynyt :(

Minullakaan ei juuri mitään tuntemuksia ole ollut. Alkuun oli vatsa hieman kipeä, mutta uskon sen johtuvan punktiosta. Toissa iltana seisoin ulko-ovella paitasillani ja sisään tultuani rintoja oikein nipisteli, ihan kun olisivat kylmää saaneet. Rinnat on toki olleet arat, mutta lugethan tekee sen kanssa. Tosin ekasta raskaudestanikaan ei ollut mitään oireita koko kahden viikon aikana. Oikein kaipasin silloinkin oireita :) Viimeksi passista aloin testaileen ennen aikojaan, nyt yritän pinnistää sinne varsinaiseen päivään asti. Vielä reilu viikko siis odotusta. Vappukin menee siinä sivussa :(

Lion pp6
 
Se mun helmikuun siirto oli tuore siirto, joten kaippa sitä Gonpeptylin voi laittaa mihin siirtoon vaan.
Huomena olisi pisto, vähän jännittää kun viimeksi se sattui ihan tolkuttomasti. Sehän on jääkaappi kamaa ja nehän sattuu aina enemmän kuin huoneen lämpöiset.

Tällähetkellä alakerrassa on oireena 'tipotteleva hana'. Sinänsä raivostuttavaa, mutta tällähetkellä kaikki oireet otetaan vastaan avosylin. Aikaisemmin mulla on ollut aamulla nenä aina tukossa, mutta nyt ole ollut. Vielä kerkee.

MM pp2
 
Perjantaina tuli pieni veri vuoto. Todellakin toivon että se oli alkion kiinnittymisestä. Mitään kiinnitymiskipua ei ole tuntunut :(. 'Hanakaan' ei vuoda niin pahasti enää. Muuten on oireetonta. Suhteellisen positiivisella mielellä mennään, mutta kyllähän ne onnistumis prosentit on silti mielessä.

MM pp5
 
MestariMuumi Olisikohan tosiaan ollut kiinnittymisvuotoa ?! =) Ainakin kuulostaa lupaavalta.

Mites Lion, onko ollut oireita?

Itse hätähousuna testasin jo aamusta (pp6) aamusta erittäin herkällä testillä aivan selkeän negan :ashamed: Juu, jatkan kyllä lugeja ja zumeja ens viikon sunnuntailla ( pp13) saakka. Viimeksi testasin pp9 plussan ja kyseessä oli 2-päivän ikäinen alkio, testi ei ollut extraherkkä. Periaatteessa nyt kyseessä 4 päivän ikäinen blasto joka kiinnittyy heti, niin olisi pitänyt näkyä..edes haalea viiva. Noh, nyt tietää mitä tuleman pitää. Syksyllä uuteen IVF hoitoon =)

Muoks, roskiksesta bongattu haamuista haamuin :cool: eli olisiko ollut jotakin kiinnittymis yritystä tai kemiallista tai jotain
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä