Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

FUTUREMAMI Mehän mennään samalla aikataululla!
Toivottavasti punktiosi sujuu hyvin ja saalis on riittävä.
Toivottavasti se nyt tärppäisi, vaikka tiedän että ei se niin vaan usein käy.
Itse etenen pienin askelin ja iloitsin esim. nyt siitä että pääsen edes punktioon asti.
Toivottavasti keskiviikkona iloitsen edes muutemasta saadusta munasolusta!
Toivottavasti myös sinä!
Ja sitten taas uusia pieniä tavotteita ja ilon aiheita...

Vautsi Hyvältä kuulostaa! Odota vaan si8nne veritestiin jos vaan millään maltat...

Vuokko75 Rentoutuminen ja tauko voi tehdä ihmeitä parisuhteelle , omalle päälle ja sitten jossain vaiheessa jatkuvalle vauvaprojektille!
Nauti olostasi ja unohda kaikki tämä hetkeksi!

Saako kaikki aina 3 päivää saikkua punkion jälkeen?
Kun me tää eka vaavi saatiin niin en muita et mulla ois ollu saikkua kun vaan se punktiopäivä, mutta nyt ne kirjoittaa sitten kolme.

-t0iv0-
 
Joo, toki ollaan puhuttu tytölle, että lapsen saaminen ei ole itsestään selvyys jne. On vaan niin raakaa katsoa, kun toinen oikeasti suree, sillä lapsen tavallaan. Ja kun kaveri on kertonut, että vanhemmat itse päättää, montako niitä lasta perheeseen aina tulee =) Niinhän ne jotkut päättää, joo...

Tänään oli kakkosultra. 5 rakkulaa tulossa hyvällä kasvuvauhdilla. On siis prikulleen sama kuin viimeksi huhtikuussa. Nyt täytyy vaan toivoa, että myös soluja on kaikissa, niinkuin viimeksi. Meillä kun on vielä jännitysmomenttina se, että miten siittiöt sulavat, ja onhan tässä toki vielä muitakin vaiheita, jotka pieleen voivat mennä. Mut ihan hyvillä fiiliksillä jatkan puregonia 300 yksikköö perjantaihin asti, lauantaina pregnyl ja maanantaina sitten punktio.

Joku kysyi saikusta...minä olen aina saanut sen kolme päivää, ja miehelle kirjoittavat nyt sen punktiopäivän.

Plussatuulia ja jaksuja kaikille!!
 
Myös täällä punktio ohi, vain 3 solua saatiin. Miehelle tehtiin molempiin kiveksiin tesa, toisesta ei löytynyt yhtään siittiötä, toisesta ei viel tiedä ku aikoivat soittaa sit labrasta, mut ei oo mitään kuulunu. Jos ei löydy niin allekirjotettiin jo valmiiksi luovutus siittiöitä varten paperit. Hedelmöittävät sitten luovutetuilla ja perjantaina siirto joka tapauksessa jos siis hedelmöittyvät. Että semmosta, paska fiilis ja vielä paskempi fiilis miehelle, enkä yhtään tiiä, miten lohduttaa... :headwall:
 
Pikaterveiset ja eritysvilkutukset Krisselille, PERÄSSÄ TULLAAN! Ei vitsi, oikeasti jo alkaa naurattamaan... Tämä epäonni. Rauhaisa odottelu vaihtui tänään kp1:ksi, eilen tuli pyyhkiessä kirkasta verta siis ihan normi kp1 ollut tänään. En edes viitsinyt testata. Kovasti jo suunnittelen ja lasken ehdittäiskö vielä huitasemaan viimeinen hoito pitkällä kaavalla heti tähän kiertoon ja ennen joulua. Haluaisin vaan hoidot nyt päätökseen, niin vois sitten joko odottaa kolmatta tai rueta miettimään tulevaisuutta kakslapsisena perheenä. Tää epäselvä elämä hoitojen keskellä ei oo mukavaa.
T0iv0lle tsemppiä ja muillekin!!!!
 
Voi ei Vausti :hug:!! Pystyn niiiin samaistumaan tuohon viestiin. Äkkiä toimintaan mukaan, minä nappasin tänään jo toisen piikin nahkaan, alkaahan tämä olla jo aika syvältä, mutta nyt onnistuu, pakko.

Toivolle ja Futuremamille oikein iso tsemppihalaus hyvien alkioiden puolesta, perästä tullaan!
 
VAUTSI Patistele vaan uusi hoito vielä tälle vuodelle! Toivotaan että siinä on parempi onni.

KRISSELIMilläs lääkkeillä pääsit nyt pistelemään? Onko sqama vanha kaava menossa kun aijemmin?


Oma kirves jo puoliksi kaivossa:Soittivat juuri että yksi hedelmöittynyt.
Toivottavasti huomenna on edes se siirrettäväksi tai muuten on munkin siirrettävä katseet jo uuteen hoitoon.

-t0iv0 epätoivoisena-
 
Heippa!

Voi ei vausti :hug: mä olin ihan varma että tärppäisi!

Täällä niin huono tunne ettei päästä ollenkaan siirtoon tähän kiertoon kerroin että sunnuntaina alkasi menkat kestihän ne nyt päivän puoltoista :D täh???en tiedä olisko siitä kun limalkalvot oli sen verran ohuet että tuli niukemmat??vai tekeek terolutit tepposet??mitään vuotoa ei ole maanantain jälkeen tullut ei edes tiputtelua..no ens viikolla ultra ja näkee päästäänkö siirtoon täytyy muuten alkaa tikuttamaan ovulaatiota tuleeko edes sellaista tähän kiertoon..vähän tuntuu huonolta..mut taas ens viikolla selvii :)

Oon niin samoilla ajatuksilla vaustin kanssa että kun äkkiä pääsisi siirtoon asti niin vois alkaa tulevaisuutta suunnittelemaan yhden lapsen tai sitten hyvällä onnella kahden lapsen kanssa :)haluan vaan nopeeta ne alkiot sieltä pakkasesta pois!

Toiveikas RP
 
T0iv0: Meillä sama tilanne, yksi hedelmöittynyt. Meillä vaan oli kolme munasolua, joista kaksi oli kypsää. Tänään aamulla oli kuulemma se yksi munasolu kypsynyt sen verran, että yrittävät senkin hedelmöittää. Mut ei ollu oman miehen siittiöitä yhtään missään, niin luovuttajan on nyt hedelmöitetty.
 
Heippa,

alkion siirron jälkeen kolme päivää oli kovat kivut ja nyt sitten alkoi kirkas valkovuoto. Eli ilmeisesti kohtu supisteli alkion ulos ja nyt on tyhjennysvuoto menossa. Kaikki turvotus on kadonnut. Eipä tästä kauaa ehtinyt nauttia. Soitin klinikallekin. Eli odotukset on parempi nyt kuopata. Ei mitään sellaista punaista kiinnittymisvuotoa vaan ihan vain kohtu tyhjenee "limasta yms. Onko kellään ollut koskaan näin`?
 
TRINGA En oole moiseen itse törmännyt, enkä kuullut/lukenut asiasta.
Mitä ne sieltä klinikalta sulle sanoivat?

O.N: Klinikalta soittivat aamulla ja olin ihan varma että perseelleen meni, ettei siirtoon mennäkkään. Mutta soittivat ja kysyivät että haluanko sitä ainokaista viljeltävän maanantaihin asti kun se ei ole kovin hyvä ja siinä oli ilmeisesti liikaa tumia.Joskus se korjaantuu, mutta aika harvoin.Ja aikani pähkäiltyä tulin siihen lopputulokseen että tarvitsen sen epätoivon siemenen sisälleni tänään ,jotta minulla olisi n. kaksi viikkoa aikaa asennoitua uuteen hoitoon.Sillä jos maanantaina ei olisikaan ollut edes sen kuntoista alkiota ,niin olisin joutunut käymään asian nopeamaan läpi päässäni.
Eli rupean asennoitumaan kohti uutta hoitoa ja "nautin" nyt tästä sisälläni olevasta "raskaudesta" sen n. kaksi viikkoa.

Mites Futuremamille kävi, saitko jotain mukaan ja matkaan?

-t0iv0 ja epätoivon siemen pp0-
 
Moi!

eli siis soitin lääkärille että oli tosi niukat kuukautiset keski ehkä noin puoltoista päivää siis ja suurimmaksi osaksi oli rusehatavaa vuotoa ja sanoi kuulemma etteivät ne olleet menkat??WTF!??eli jokin häikkä oli tai sitten odotan vielä viikon ja mitä tapahtuu..sanoi myös että periaatteessa tässä pitäisi tehdä raskaustesti,mutta siihen ei kummatkaan luotettu että sellasta ihmettä olis tapahtunut :D eli ens viikon ultraan en mene ja nyt odotetaan sitten oikeita kuukautisia :D noh tässä on nyt niin kaikkea ohjelmaa seuraavat pari viikkoa ettei kyl yhtään haittaa :)

Olipas Tringalla outo kokemus..mulla tuli vatsakipeäksi 3 päivää tuoresiirron jälkeen ja se oli kiinnittymiskipua.oliskohan se nyt sit sitä ennemmin??odota nyt vaan ihan rauhassa.

RP
 
Tänään sain yhden ainokaisemme kohtuuni. Oli kuulemma Top-alkio, paras mahdollinen. Toivon vaan, että se riittäis tällä kertaa tuomaan sen toivotun tuloksen. Ainakin tällä hetkellä vielä hyvä fiilis mulla. Lääkäri vaan ihmetteli, että mikä meitä vaivaa, ku mielellä siittiöiden määrä laskenut ja nyt siis ei yhtään. Samoten mulla eka hoidossa (2009) saatiin 8 munasolua, tokassa 6 ja nyt vaan 3.
T0iv0: Tsemppiä teille kovasti, onko ihan satavarma, että tuosta ei nyt vois raskaus alkaa??

-MM ja pieni toivonkipinä pp0
 
Viimeksi muokattu:
Futuremamille nyt kiinnittymissäteitä ja paljon!! Toivotaan parasta! Meillä myös sama tilanne, ettei tiedetä mikä miestä vaivaa, kun siittiöitä ei vaan enään muodostu. Viimeiseksi apukeinoksi (kun ei tesastakaan enää saatu) löytyi kivesten avoleikkaus Turussa, josta saatiin saalista. Näillä nyt yritellään raskautta alulle saada. Punktio ens viikolla.
 
Moi kaikille!

Olen tekstejänne seurannut parin viikon päivät. Ja nyt päätin kirjoittaa itsekin :)

Meillä takana 1 IVF vuoden 2008 lopussa. Saatiin 5 munasolua, joista 3 hedelmöittyi ja olivat top-luokkaa. Tuoresiirto ei tuonut toivottua tulosta, mutta alkuvuodesta -09 tehtiin PAS ja siirretystä 8 soluisesta alkiosta syntyi poika lokakuussa. Poika täytti juuri siis 2-v. Meillä oli silloin pakastettu nuo kaksi alkiota samaan olkeen, toinen siirrettin ja toinen jatkoviljeltiin 5 päiväiseksi blastokystiksi ja pakastettiin uudelleen. Tämä viimeinen siirrettiin onnistuneesti tällä viikolla. Nyt taas siis jännitetään! On ollut pientä pahoinvoinnin tuntua, mutta en tiedä voiko oikeasti vielä olla???

Lion PP 4
 
Viimeksi muokattu:
lion33Tervetuloa ja toivottavasti tämä olisi nyt vaan piinapäivien aikainen pyrähdys tällä palstalla ja raskaus alkaisi.

Vienolle tsemppiä punktioon!

FuturemamiMillaiset fiilikset siellä on?

TringaMikäs piinapäivä sulla on meneillään? Millainen nyt on olo?

O.N. Täällä ei tuntemuksia suuntaan ei toiseen...Suunnittelen silti jo varuulta uutta yritystä. Pitääköhän tuossa odotella ensin yksi kierto vai antaakohan lääkärit aloittaa heti uuden munisten kasvattelukierroksen tän perään?

-T0iv0 pp3-
 
T0iv0 Aika sekavat fiilikset on kyllä. Jotenki tuntuu, et voiko tästä mitään tulla ku kolme kertaa aikaisemmin on siirretty 2 alkiota ja nyt vaan yks. Toisaalta toivon enemmän ku ikinä, että tarttuis. Tää odotusaika on vaan niin pitkä. Olis vaan niin ihana, ku miehen veljen vaimolla laskettu aika toukokuussa, niin olis ihana saada itekki toinen lapsi sit kesän lopulla, olis sit leikkikaveria, ku ovat sit melkein saman ikäisiä jne. tämmöisiä tyhmiä asioita mietin. Sit ku testipäivä on just isänpäivänä, niin olis vaan niin ihana saada miehelle ihana isänpäivälahja.

Vieno Todella paljon tsemppiä punktioon. Meillekkin ehdotettiin sitä kiveksen leikkausta, mut mä sanoin, että ei. Jopa tesa oli tarpeeksi kivulias viimeksi ku piti molempiin pistää ja aivan turhaan. Mies oli kans samaa mieltä, että ei. Tässä vaiheessa me ajateltiin nostaa kädet pystyyn ja jatkaa vaan luovutus siittiöillä.
 
Viimeksi muokattu:
FuturemamiMiten sulla on testi päivä vasta isänpäivänä kun eikös meillä ollut siirto molemmilla pe?!? Mulla on veritesti 10.11 ja 11.11 saa tuloksen.Ja silloin sai tehdä jo myös itsekkin testin jos haluaa...Tosin melko turhahan se mulla taitaa olla.Vaikka toivoa täytyy olla aina niin kauan kun sitä ei enää ole.
Tuskallisen pitkät on nää odotusajat tuohon testiin....

-T0iv0 ja aina vaan pp3-
 
T0iv0: Meille ei oo ikinä mitään veritestiä ehdotettu, nytkin sanottiin vaan, että 13.11 olis hyvä sit pissatesti tehdä. Sit jos pos niin 3vkon päästä ultra väestöliitolla tai muualla.
Mut mä luulen, että testaan jo pp 9 eli su ku ekastaki näky pp 9 aika selkee plussa ;)
 
Hellou kaikille,

Punktio oli tänään. Aika kauan toimenpide kesti, eikä ihan kivuttakaan mennyt, mutta ok silti. Saaliina 7 munasolua, joka oli kyllä yli odotusten, koska perjantaina lääkäri sanoi, että 5 potentiaalista näkyvillä. Mut hyvä näin. Nyt jännäillään sitten torstaille, että onko siirrettävää.

Futuremami: Kivuliashan se leikkaus oli sitten jälkikäteen ja toipuminen kesti pari kuukautta. Sanotaanko näin, että tosissaan olis aivoon ottanut jos saalis sieltäkin olisi nolla ollut.

Plussapuhurit kaikille!! :)
 
Heissan, täällähän on monella jännät ajat menossa, onko Vienolla väliaikatietoja hedelmöittymisestä ym?

Täällä olisi perjantaina punktio, maanantaina kävin ultrassa, 21 munasolua, joista 12 potentiaalista, loput oli pienempiä eivätkä ehdi kasvaa perjantaiksi. Onkin aika täysi olo, huhhuh :x. Tänään vielä Pregnyl.

Miten Vausti ja Rouva Papunen?
 
No pitihän se soittaa ja kysyä väliaikatietoja :) 7 munasolusta, 1 raaka. 4 hedelmöittynyt hyvin ja 1 vähemmän hyvin. Näillä nyt mennään ja toivotaan huomiselle siirrettävää.

Krisselille tulossa hieno saalis, vau!
 
Hyvältähän tuo vaikuttaa Vieno, huomenna sitten kyytiläisen hakuun :)!

Tiedättekö muuten, tai onko teillä kaikilla progesteron tukihoitona Lugesteron, vai onkohan niitä muitakin merkkejä, sellaista joka olisi Kela-korvattava? Lääkekatto on täysi, voisin aivan hyvin vaihtaa jonkin toisen merkin jos edullisemmin saisi...
 
Heissuliveissuli taas kaikille! Pää on ihan pyörällä teitä on nyt niin monta samassa tilanteessa... Yritetääs kuitenkin sanoa jotain;
t0iv0lle ja futuremamille tsemppiä ja pitkää pinnaa piinaan! Toivotaan nyt t0iv0 teillekin onnistumista, eihän sitä koskaan tiedä jos lääkäritkin on sanoneet et joskus korjaantuu?! Se kerrasta poikki -hoidon keskeytyminen on kyllä aika jurkkä pudotus, joten ihan paras valinta oli ottaa alkio heti kyytiin!
Yleensä kai tuoresiirron jälkeen vaaditaan yks kierto väliin ennenku uutta aletaan. Tietty riippuu myös kai onko pitkä vai lyhyt hoito?

Vienolle onnea kivasta saaliista! Kyllä noista jo yhden lapsukaisen saa, eikös vaan?! =)

Onko tää tesa muuten biopsia? Mä en siis tiedä muita toimenpiteitä... Tuleeks toi tesa joistain sanoista? Meidän klinikoilla on aina käytetty sanaa biopsia (jos nyt edes sama). Mielenkiintoista sinällään lukea näistä siimahäntien määristä, meillä on aina ollut tosi vähäinen määrä, mutta on nämä vuodet pysynyt kuitenkin samana. Syytä ei ole löytynyt. Ja kysympä samaan hengenvetoon että onko teillä kellään kokemusta Kelan lääkekorvaushakemusten käsittelyajoista? Mulla oli tullut katto täyteen jo keväällä, kun nyt syksyllä tarvitsin taas kallista lääkettä. Olin vain toisella paikkakunnalla ja unohdin tietenkin sen "ale-kupongin" kotiin joten jouduin maksamaan kalliin hinnan. Lähetin korvaushakemuksen 1,5kk sitten enkä ole vieläkään saanut päätöstä...

Krisseli jo hyvää vauhtia menossa uuteen punktioon, kyllä lyhyt kaava on todellakin lyhyt!! Nyt vaan peukut pystyyn taas!!! Ja tsemppiä perjantaille, koita kestää taas se kurja ronkkiminen!

Tringa mikäs sulla on meno? Elä huoli siitä valkkarista, mä en kyllä ole kuullut että se alkio vois sieltä yksinään tulla pois. Eikös se nimenomaan sitten tule vuotona limakalvojen kera tyyliin kaikki tai ei mitään, jos on tullakseen...? Uskoisin että aiheuttajana on vaan luget?? tai muut sprog-hormonit. Nythän sulla on jo ihan hyvät pp:t, onko oireita?? Peukut pystyssä!!

Lion tervetuloa ja toivottavasti myös tervemenoa!! Ja vedä sitten meidät täällä roikkujat mukaan plussajunaan, eikös joo? =)

Kukas muuten kysyi Lugeista, mä oon ite aina käyttänyt lugeja, mut onks joku Crinone toinen vastaava? Mitään en kyllä tiedä hinnasta... Joku on ainakin huomattavasti miellyttävämpi käytössä kuin luget.

Mä pääsin negapettymyksestä hyvin yli, kun ei ollut mitään tuntemuksia plussan puolesta, niin jotenkin se nega ei sitten yllättänyt. Oon jo soittanut klinikalle ja otin ajan ens viikon perjantaille. Aikaa varatessa kerroin kyllä jo suunnitelmani että uutta hoitoa vaan putkeen... Jospa se menis iloisin mielin joulua odotellessa. So not.. Mulla on tullu aivan kauheat henkiset (+fyysiset) sivuoireet sumuista, joten saan päänsärkyä jo pelkästä ajatuksesta että se on taas edessä...

Mitäs RouvaPapunen, joko menkat tuli kunnolla? Entäs Vuokko, joko olet löytänyt taistelumieltä jatkoon?? Entäs Leppis, missä olet mitä kuuluu??
 
Heissan!!

VaustiTäällä ollaan :wave: En ole jaksanut kirjoitella, mutta lukemassa olen kyllä käynyt melkein joka päivä. Ens viikolla alkaa menkat ja sit 3. ja viimeinen ivf/icsi.....
Täällä vaan halutaan hoidot alkamaan ja tää 7v "harrastus" loppumaan. Puhuttiin miehen kanssa , että tosiaan voishan sitä jonkun toisen harrastuksen hankkia kun lapsettomuushoidoissa ramppaamisen. Meillä on niin paljon mennyt aikaa hoidoissa ramppaamiseen, kuljetusten järjästelyyn, työvuorojen järjästelyyn ja pään hajoamiseen et eiköhän tää meidän perheelle riitä mut juu kaikkihan on vielä mahdollista siis ehkä pari alkoinsiirtoa jäljellä et toivoahan vielä on.
Tsemppiä sulle myös jospa se joulu lahjan sois hei toihan on jopa runollista :D
Katellaan miten meillä sujuu tuleeko pojanoteeraus vai kunnon lahjat!!

t0iv0lle ja futuremamille Tsemppiä piinailuun!!! Toivotaan , että plussat napsahtaa...

Kirjottelen ens viikolla lisää......

T: Leppis
Ps. Mä vaan niiiin odotan et saan nää hoidot päätökseen kävi miten kävi kunhan nää loppuu mä on niin valmis lopettamaan nää. On meillä onneksi tuo rakas kultamussukka aikamoine aarre kyllä kun melkein 9v lapsen tekemisestä hän on tuloksena aikamoinen tuuri meillä käynyt huteja onkin sitä enemmän , kun tätä toistakin jo väännetty yli 2v.
 

Yhteistyössä