Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Voi ei Iitu, olen tosi pahoillani :( Paljon halauksia ja voimia jatkoon <3

Ciram, kyllä mäkin juon paljon enemmän, koska suu tuntuu kuivalle. Jännä, vaikka suun kautta mä en lääkkeitä otakkaan.

Popcorn: Hienon kyytiläisenä sait matkaan! Älä murehdi, vaikka pakkaseen ei paljon jäänytkään. Yks hyvä riittää :) Tsemppiä piinailuihin!

Smirg: Plussa onnea sulle ja tuu heti kertomaan miten kävi!

Tiiku: Loistava tulos! Tsemppiä loppuviikosta siirtoon. Toivottavasti saat loistoyksilön kyytiin.

Melinda: Mä uskon tohon et asenne vaikuttaa myös! Pitäis yrittää olla vaan huoleton ja positiivinen, vaikka aina se ei oo niin helppoo.

Mulla on pieniä kuukautiskipu tuntemuksia sillon tällöin. Lähinnä enemmän yöaikaan tuntuu mahassa. Mietin et noi Lugetkin voi ärsyttää Endoa ja siitä johtua noita nipistelyjä alavatsassa.?? Tissit/nännit on tullu myös pikkusen aroiksi. Mulla ei ennen menkkoja oo mitään elämää rinnoissa ;), joten sen takia tiedän et tää on harvinaista. Mut luulenpa et Luget varmaan aiheuttaa senkin.???

Joseliini pp4

Pahoittelut Iitulle :'( Toivoin niin että teillä olisi tärpännyt. Miten teillä nyt jatkuu noi hoidot vai jatkuuko?

Popcornille tsemppiä piinailuun! Noilla 8-soluisilla taitaa olla hyvät mahikset kiinnittyä, joten toivotaan että se yksi riittää! Ja toivotaan tietysti, että saatte vielä yhden pakkaseenkin :) Meidän klinikka ei kyllä kustannusten takia olisi jatkoviljellyt soluja yhtään pidempään, mutta kai siinä on ideana varmistaa alkion laatu, jos on taipumusta monitumaisuuteen.

Tiikulle onnittelut punktiosaaliista! Milloin saat tietää ovatko ne hedelmöittyneet?

Joseliini: mulla ainakin Luget aiheuttaa kipuja vatsassa, mutta eihän noista tuntemuksista koskaan tiedä ;)

Me ei kyllä ikinä onnistuta, jos asenne vaikuttaa :ashamed: Meidän hoidot on menneet alusta asti "perse edellä puuhun ja mutakuoppien kautta", niin että usko onnistumiseen alkaa olla melko kovilla. Lähdettiin suoraan IVF/ICSI hoitoihin kevyellä mielellä kun meillä piti olla hyvät mahikset onnistua, mutta toisin kävi. Miehen siittiöiden pakastus mokattiin, niin että niitä on nyt liian vähän, mä en reagoi hoitoihin niin että mulle kasvaisi munasoluja ja ne muutamat mitkä kasvaa, on huonolaatuisia. Koko syksy ollaan mietitty, onko järkeä maksaa vielä tuosta viimeisestä hoidosta keväällä, jos nyt kerran on jo käynyt selväksi, että tuo pakastettu siittiösatsi ja mun solut ei nyt vain kertakaikkiaan sovi yhteen! Mutta silti ei haluaisi luovuttaa niin kauan kuin on yhtään toivoa :( Mutta kun tämä yksi PASkin on niin pirun vaikea saada tehtyä kaiken maailman tautien ja muiden kohtalon oikkujen takia!!! Lapsi oksensi taas eilen. Eiköhän se itselle iske keskiviikkona puolen päivän aikaan, kun alkiot on jo sulatettu... Että näin positiivisella mielellä taas täällä tänään. Hiiva sentään alkaa hiukan talttua. Huomenna tarkistetaan tilanne ja saan lisälääkettä jos vielä tarvii.

Neitoperho, PAS huomenna

Viimeksi muokattu:
Kääk, Smirg, joko teit testin?

Mulla olis klinikan ohjeistama testipäivä vasta pp14 eli tulevana torstaina. Lähden kuitenkin työmatkalle ulkomaille jo huomenna, niin sain lääkäriltä luvan käydä veritestissä jo huomenna. Mulla ei ole yhtään testitikkua kotona, joten taidan pitää hullua jännityksessä ;-)

Ei oikeastaan mitään tuntemuksia. Joitakin repäisykipuja, menkkajomotuksia, jäätävää turvotusta iltaisin, väsymystä, vilua. Kaikki oireita, jotka sopii niin PMS:iin kuin flunssaankin. Eli go figure. Onhan se kiva kuvitella itsensä raskaanaolevaksi ennen kuin putoaa korkealta. Jotain toivoa kai. Nyt olis puregon-pistoksista alkaen kp27, tyhjennysvuodosta reilusti yli 5viikkoa (mulla kierto siis jämpti 28-29). Ainakin saan lopettaa noi lugesteronit huomiseen, ne on välillä pitäneet menkat pois, mutta joskus on alkanut kyllä läpikin. Saas nähdä...

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin, käyn kyllä joka päivä lukemassa, mutta en ehdi aina päivittämään. Nytkin tuli kovin omanapainen juttu.

F pp12

Voi itku Iitu78, niin toivoin että teillä nyt tärppäisi :'(
En löydä kirjoitustasi, mutta oliko se niin että teillä oli nyt avalla hoito? Jatkuuko ne miten? Paljon voimaa pettymyksen keskellä :hug:

Täällä on nyt niin paljon piinailijoita ettei perässä pysy, mutta tsemppiä kovasti kaikille!

Neitoperho83 itsekin mietin tuota asenneasiaa. Kaiken kaikkiaan on niin ristiriitaiset fiilikset: hoidot menneet miten menneet, tyritty ja viivytelty, niin me kuin hoitotahot. Toisaalta ympäristön asenne ei ole myöskään mitä kannustavin. Klinikalla toistetaan kokoajan sitä miten ikä nyt on tullut vastaan (se oli sitä jo 4 vuotta sitten, eikä sieltä ohjattu julkiseen, vaikka siihenkin meillä olisi ollut oikeus) ja muut jotka tietää/ei tiedä että ollaan hoidossa, ja tietävät kuinka kovasti ollaan viime vuodet yritetty, ovat asenteella, että eikö sulle mikään riitä? Että kun oon ollut onnekas ja saanut luomuna terveen, niin miksi ahnehtia. Vaikka nämä arvostelijat ovat ykslapsisia itse eivätkä syystä ja toisesta ole toista saaneet, niin kurjalta tuntuu tuomitsevuus. Itsekin huomaan ajattelevani ajoittain, että miksi uhmata luontoa ja miksi ei taipua kohtaloon, mikäli tämä sitä sitten on. Toisaalta ympärilläni on myös yli nelikymppisiä jotka ovat tuosta vaan tuumanneet vielä pyöräyttävänsä iltatähden, ja noin vain siinä onnistuneetkin.

ON: Tänään ip voi soitella hedelmöittymistilannetta. Vatsa tosi turvokkeessa, saa nähdä mitä työpäivästä tulee

Frangipani, kävin juuri veritestissä, joten nyt ahdistutaan sit vielä lisää ja odotetaan puhelua.... Meen iltaan töihin joten kiva siellä sitten vetistää joko ilosta tai ketututksesta. Ei menkkoja (lutinukset pitävät poissa?), ei oireita.. ei turvotuksia tai tissikipuja.. Flunssa vaan vaivaa... Argh!
Voi Iitu, toivotaan vielä vähän, ett veritesti näyttäs sulle yllätyksen??
Sellasta... Tuun sitten kertomaan, mikö tulos tuli...

Ei tarvinnut edes iltapäivään odotella, kun klinikalta soitettiin. Vain kaksi oli hedelmöittynyt seitsemästä, ja toisessa kaksi siittiötä joten vain yksi, ehkä, voidaan siirtää. Muut viisi olivat epämuodostuneita tms. En ihan ymmärtänyt mitä sanottiin, shokissa. Kyllä tippua voi todella korkealta. Nyt turvotuksen lisäksi todella apean mielialan kanssa töihin.

Voi harmi Iitu, voimia!

Tiiku, toivotaan et se yksi pääsis vielä siirtoon asti! Nuo päivät punktion ja siirron välillä on melkein pahempia kuin itse piinapäivät...

Mulla on vihlonut tuonne oikealle alas jo viime yöstä lähtien. Samaa oli viime hoidosta, joten ei oo kovin toiveikas olo. Onneks ei enää janota niin paljoa! Tänään siis PP5.

Voi itku Tiiku! Miksei tota kaksisiittiöistä voisi siirtää? Eikö se siis tarkoita kaksosia? Ja jospa se yksi kuitenkin riittäisi. Tiedän niin ton tunteen, kun kaikki on sen yhden ainokaisen varassa :ashamed:

Frangipangille ja Smirglle tsemppiä viime hetken jännäilyyn! Toivotaan parasta :)

Voi Tiiku, toivottavasti se yksi hyvä on sitten SE, niin ettei muita tarvitakkaan. Kylläpä on harmi, että niin hyvälle kuin tilanne näytti... Tsemppiä! Nyt kaikki toiveet siihen yhteen sissiin!

Frangipani ja Simrgi peukutukset loppujännäilyyn! Toivottavasti te molemmat saisitte plussan! Olisi kyllä huisia, että täällä olisi sellainen plussatuuli. Huuui, jännittää teidän molempien puolesta!

Täällä oli puhetta tuosta omasta asenteesta. Positiivisuuden ylläpitäminen jatkuvasti on kyllä ihan mahdotonta, ainakin minulle. Välillä on niin syviä vesiä, että ihan miettii, vieläkö sieltä pääsee pois. Onneksi ainakin toistaiseksi on päästy, mies on kyllä korvaamaton tsemppari. Viimeisin räpiköinti oli, kun ystävältä tuli tieto, että he saavat lapsen. Jotenkin se iski päin kasvoja, vaikka heidänkin tapauksessa oli lasta toivottu jo vuosia. Kyllähän te tiedätte, ettei missään tapauksessa halua heiltä sitä iloa pois - mutta MIKSI EI MEILLE - soi päässä monta päivää. Taisi vielä samana päivänä alkaa omat menkat, joten siitä sai vielä lisäpotkua fiilikselle. Noh, onneksi parin päivän j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-ä-n itsesäälikohtauksen jälkeen pääsin asiasta yli. Ihan hävettää, että oli semmoisia tunteita.

ON, synarela-suihkeissa menossa 5 päivä. Kierto on 25/26-28 - ei tuntemuksia pms:stä tai muutenkaan, kait. Se taitaa olla ihan yleistä, että Synarela pitkittää kiertoa? Normaalisihan mulla olisi alkanut tuhrut jo melkein viikko sitten.

Viimeksi muokattu:
Tänään aamulla pöntöllä pyyhkäistessäni paperiin tuli vaaleanpunaista limaa :/ Menin sitten hätäpäissäni tekemään testin ja negaahan se näytti. Edelleen ehdistaa ja päivät kuluvat liian hitaasti. Jotenkin olisin toivonut, että jotain viivan tynkää siellä olisi näkynyt, mutta ei mitään.

Aamulla oli myös todella menkkamaiset jomotukset, jotka tuntuvat nyt hieman laimempina oikealla alaselässä. Oikeastaan muita oireita pienen huippauksen lisäksi ei ole ja toiveet onnistumisesta laskevat. Ei pitäis käydä testailemassa näin aikasin, mutta viimeksi testasin ensimmäisen kerran muistaakseni pp9 ja haalea viiva oli nähtävissä.

Tää fiilis alkaa taas pian muuttua epätoivosta vihaksi. Juuri tänään paasasin myös hoitoja käyneelle ystävälleni, että lapsen pitäisi syntyä ilosta, rakkaudesta ja onnesta! Nämä hoidot käyneenä voi sanoa, että on tämä piinaava odottelu niin ahdistavaa ja vittumaista, että turha edes yrittää olla stressaamatta! Vaikka mulla onkin tuo ihana 1,3v poika toivoisin silti onnistumisia. Ja toivon niitä kaikille tässä ketjussa! Vaikea kenenkään joka ei hoitoja ole läpikäynyt on samaistua näihin Briitankin mainitsemiin tunteisiin, kateuden tunteisiin. Huomaan kysyväni ystäviltäni kauan ovat yrittäneet lasta ja kateuden nousevan, kun he kertovat jo ensimmäisellä tai toisella kerralla napanneen.

Mutta nyt sain purettua ja toivotan kaikille onnea ja onnistumisia!

Taidan rääkätä itseäni ja tehdä huomisesta alkaen joka aamu testin.

-Melinda pp7

Voi kun täällä tapahtuu nopeaan kaikkea ettei perässä pysy. Tiiku, ymmärrän niin sun harmituksen! Meilläkin 16:sta selvisi siirtoon kaksi. Toivottavasti sun yksi sinnittelee! Joo meillä oli Avalla hoidot. Mikäli saadaan taas rahaa kasaan, ja riippuen koska saadaan, yritetään varmaan vielä uudelleen ensi vuoden puolella..kyllä on pitkää kaavaa tämä lapsen yritys ja niin ymmärrän juuri noi fiilikset kun toiset saa tosta vaan ja kuin monta vaan..ja onhan se super-asia että on jo yksi lapsi..ei ole täysin lapseton..mutta on se tuska ja suru siitäkin ettei sisarusta saa ja henkilökohtainen menetys joka tapauksessa, ei sitä ole muilla oikeutta arvostella väittämällä ahneeksi.

IIIIIK Smirg, ihanaa :heart: Ota mut junan kyytiin, joohan?

Veritestissä käyty aamulla, lähden nyt ulkomaan työreissulle, niin saas nähdä ehdinkö lennoilta soittamaan klinikalta tuloksen. Jos jotain positiivista haetaan oloista, niin iltaturvotus on edelleen megalomaaninen, kaikenlaista jomotusta ja vihlontaa alavatsan seudulta (voi toki olla menkkojakin). Tänään kp 28 puregon piikityksen alusta ja pp13 siirrosta. Argh!

No täällähän on tapahtunut. Paljon onnitteluja Smirg ja varovaisesti jo Melindakin :) Eiköhän se Melinda huomiseksi vahvistu. Aika sissi oot kun noin aikasin testailit ;)

Tiikulle tsemppi halit! Toivottavasti pääsette kuitenkin siirtoon asti. Tiedätkö mikä on tilanne tällähetkellä? Koska olis siirto?

Pääsikö Neitoperho passiin tänään?

Joko Frangipani ehti saada tuloksen? Täällä jännitetään.

Mulla on menkkajomotukset pienentyny, mut edelleen sillon tällöin pieniä nipistelyjä mahassa. Tissit on hullun arat edelleen ja turvotus on ihan megamaaninen. Vilu on myös koko ajan, mut mulla on melkein aina kylmä! Tänään kattelin aamulla piirrettyä, jossa oli vähän surullinen tarina, niin rupes itkettää hulluna. Huh, ota nyt noista oireista sit selvää mihin ne liittyy. Toisaalta Luget selittää osan ja tulevat kuukautiset myös osan... Täällä vielä pari päivää jännitystä, ennen kuin testaillaan.

J pp6

Joo en todellakaan uskalla vielä innostua liikaa, mutta oon ilonen edes pienestä sutusta kun ennen ensimmäistä raskautta, ei ollut tullut haamun haamua.

Ekan testin tein siis jo tiistaina pp7 kaupan Pregcheck testillä ja se oli puhdas nega. Tänään tein Apteekin Raskaustestillä ja herkkyys siinä ilmeisesti 25 IU HCG/l.

Joseliini&Ciram: Koska ajattelitte testata vai aiotteko pysyä "ruodussa" testipäivään asti?

Mulla on ollut kovat menkkamaiset kivut nyt pari päivää alaselässä, myöskin erittäin pienesti tuhruttaa jotain ruskeata. Mietin, että voisko johtua Lutinuksen laitosta? Välillä tuntuu, että asetti pitää oikein runtata sinne kun paikat jotenkin turvonneena. Tänään ja eilen on myöskin huimannut aika paljon. Tissituntemuksia tai muita ei ole ollut ollenkaan.

Täälläkin jännätään Frangipanin tuloksia :heart:

Löytyi syy tälle mun palelulle. Keltarauhashormoni vissiin nostaa ruumiin lämpötilää ja nyt kun mä käytän lugeja ja teroja, niin eiköhän tää palelu johdu niistä!

En todellakaan pysty ottaa veritestiä ens viikon torstaille! :D Ajattelin testata perjantaina, koska sillon pitää ottaa jalasta röntgen. Ja sit varmasti vielä la, ja su...

Joseliinin tissioireet (haha mikä sana!) kuulostaa lupaavilta, jos niitä ei normaalisti esiinny! Mulla on ihan tosi kipeet rinnat, mut ne on aina näitten hoitojen aikaan. Sit kun ne ennen menkkoja ei enää oo kipeet ja turvonneet, niin tietää jo oottaa negaa...

Onnea Smirg ja :flower: Ihan mahtavaa kuulla MYÖS onnistumisesta! Tulee tunne että elämässä on mahdollisuuksia :)

Iitu78, on todeeellaa piiiiitkää kaavaa :-( Kuka muu kuin todellinen sissi pystyy tähän? Rahaa palaa, saa vastineeksi pettymystä, surua. Ja toisaalta sitä myös haluaa tietää tehneensä kaikkensa. Piikit ja muut lääketieteelliset aktit tekee tästä vielä niin enemmän iholla ja sielulla olevaa, mun mielestä. Ja toisaalta samat laskemiset, ajoittamiset ja piinailut on luomuyrittämisessäkin joka kuukausi, ja taas riipaisevat pettymykset, kun vuoto alkaa. Ja samalla on tosi upeaa kuulla onnistumisista, vaikka itsellä menee vetelässä kerta toisensa jälkeen.

Meidän ainokainen on lähtenyt jakautumaan, joten tällä tietoa huomenna siirto.
Yritämme lähettää täältä kannustavaa, huoltapitävää ja rakkaudellista energiaa sinne jonnekin laboration uumeniin missä meidän sukusolut köllöttelee ;-)

Yhteistyössä