Palstan uskovaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja elämä pilalla;29390343:
pitää vaan elää yksin kaikkien eronneiden ei saa erota vaikka toinen tekisi miten pahasti ja jos eroaa niin joutuu ole yksin kun on ERONNUT = paska! :( sama vaikka tappaisi itsensä kun joutuu ilman puolisoa ja seksiä elämään koko loppuelämän vaikka olisi syytön eroon. :(

En mä ajattele noin ainakaan. Mun mielestä on ihan hyvä jos löytää jonkun uuden vaikka ero onkin valitettava asia. Tai siis se erohan on vaan ulkoinen merkki jollekin, joka on ollut käynnissä ja joka todella on se valitettava asia.

[QUOTE="vieras.";29390401]Missä kohtaa Raamattua naisen asema päivitetään siihen mitä se on nyt? Vai onko niin tehty?[/QUOTE]

No eihän naisen nykyisin tarvitse myydä itseään jos ero tulee. Rahat jaetaan. Lapsetkin nainen usein saa itselleen.

[QUOTE="vieras.";29390441]Onlo Raamattu siis aikaisemmin käskenyt miehen jättää naisen rahattomaksi ja viedä lapsetkin? Eikö jumala ole antanut mitään ohjeita naisen turvaksi?[/QUOTE]

Häh? Miten sä oikein ajattelet? Oisko ihan sen aikainen kulttuuri jossa avioliitto muutenkin oli liiketoimi.

[QUOTE="vieras.";29390374]"Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

Luetaan Paavolan opein, eli vain vaimo voi tehdä huorin ja hänet saa hylätä. Vaimo ei voi hylätä miestä, edes pettämisen takia. Joten miten siitä vaimosta saadaan hyljätty?[/QUOTE]

Mies HYLKÄÄ huorin tehneen vaimonsa, huorin tehnyt vaimo hylätään=on hyljätty. Miehellä on ollut tähän oikeus. Yksi kymmenestä käskystä; "Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa", tämä siis käännöksessä vuodelta ????. Kannattaisi lukea tuo eroamiskohta ajatuksen kanssa.

Aapeen ongelmaan; se on ihan sama onko avopari vai aviopari, pettäminen ei ole yhtään sen pienempi juttu. Eikä eroakaan voi pähkäillä Raamatun kevyemmällä tulkinnalla jos onkin "vain" avoliitossa. Ja teidän on itse päätettävä suhteenne jatkosta. Ensiksi kannattaa kyllä hoitaa se anteeksianto osuus...

Mä ihmettelen tuota, että ero tuhoaa lapsen elämän ja plaaplaaplaa... No Miksi se Jumala ei voi huolehtia siitä lapsesta, että elämä ei mene pilalle? Lapsihan on syytön.
Mun kaveri tuhosi perheensä ja ihan tieten tahtoen tajusi, että tekee vastoin Jumalan tahtoa. Samalla kuitenkin rukoili, että vaikka hän itse sössii, niin Jumala pitäisi lapsista huolta. Miksi siis Jumala ei voisi lasta suojella, vaikka äiti ja isä tekisi mitä?

Voihan se rikollinenkin tietää rikoksia tehdessään, että joutuu vankilaan ja aiheuttaa lapsilleen siten tuskan ja jatkaa rikollista toimintaansa tietoisesti ja silti samalla rukoilla, että Jumala pitäisi silti lapsista huolta. Joten eihän sen rikollisen teot ole lapsien vika. Voihan Jumala silti pitää lapsista huolen ja auttaa lapsia.

Vai??!!!

[QUOTE="carelia";29390515]Mies HYLKÄÄ huorin tehneen vaimonsa, huorin tehnyt vaimo hylätään=on hyljätty. Miehellä on ollut tähän oikeus. Yksi kymmenestä käskystä; "Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa", tämä siis käännöksessä vuodelta ????. Kannattaisi lukea tuo eroamiskohta ajatuksen kanssa.[/QUOTE]

No sitähän minä olen sanonut koko ajan. Ja hyljätyn naiminen on huorintekemistä, eli kiellettyä. Paavolan mielestä hyljätty = pettäjä.

Huvittavaa eron tuomitseminen, kun samat ihmiset ei itse noudata kaikkia raamatun ohjeita. Ja rikkoo samalla tuomiseminen kieltoa vastaan. :D Ainiin. Jokainen tuomitsija itse valitsee mitä pitää noudattaa ja mitä ei tarvitse, ja tuomisee sen mukaan. :D REPS. :D :D :D

[QUOTE="Lapseton";29390528]Mä ihmettelen tuota, että ero tuhoaa lapsen elämän ja plaaplaaplaa... No Miksi se Jumala ei voi huolehtia siitä lapsesta, että elämä ei mene pilalle? Lapsihan on syytön.
Mun kaveri tuhosi perheensä ja ihan tieten tahtoen tajusi, että tekee vastoin Jumalan tahtoa. Samalla kuitenkin rukoili, että vaikka hän itse sössii, niin Jumala pitäisi lapsista huolta. Miksi siis Jumala ei voisi lasta suojella, vaikka äiti ja isä tekisi mitä?

Voihan se rikollinenkin tietää rikoksia tehdessään, että joutuu vankilaan ja aiheuttaa lapsilleen siten tuskan ja jatkaa rikollista toimintaansa tietoisesti ja silti samalla rukoilla, että Jumala pitäisi silti lapsista huolta. Joten eihän sen rikollisen teot ole lapsien vika. Voihan Jumala silti pitää lapsista huolen ja auttaa lapsia.

Vai??!!![/QUOTE]

Samaa mäkin ihmettele?

[QUOTE="vieras.";29390531]No sitähän minä olen sanonut koko ajan. Ja hyljätyn naiminen on huorintekemistä, eli kiellettyä. Paavolan mielestä hyljätty = pettäjä.[/QUOTE]

Ok ja anteeksi, täytyy sanoa etten Paavolaa viittinyt lukea. Eli Paavolalta on jäänyt ymmärtämättä jotain aika oleellista... Pitäskö sille Paavolalle jonkun kertoo sen vääristä Raamatun tulkinnoista......

[QUOTE="carelia";29390576]Ok ja anteeksi, täytyy sanoa etten Paavolaa viittinyt lukea. Eli Paavolalta on jäänyt ymmärtämättä jotain aika oleellista... Pitäskö sille Paavolalle jonkun kertoo sen vääristä Raamatun tulkinnoista......[/QUOTE]

Säkö sen määrittelet mikä on oikea tulkinta? Reps taas. :D

[QUOTE="Lapseton";29390528]Mä ihmettelen tuota, että ero tuhoaa lapsen elämän ja plaaplaaplaa... No Miksi se Jumala ei voi huolehtia siitä lapsesta, että elämä ei mene pilalle? Lapsihan on syytön.

Vai??!!![/QUOTE]

Ei ero automaattisesti lapsen elämää pilaa, oli vanhemmat uskossa tai ei. Ero on varmasti kova paikka, vaikka Jumala suojelisikin. Jos eroaa, ei kannata sysätä lapsen hyvinvointia kuitenkaan Jumalan vastuulle, vaan molempien aikuisten tehdä lapsen puolesta parhaansa. Moni eroperhe esimerkiksi käyttää lasta kosto- ja kiusantekovälineenä, koitetaan estää toisen vanhemman tapaaminen, laitetaan lapsi "valitsemaan puoli" ym. mikä vahingoittaa lasta. Rukoilisin itselleni (ja entiselle puolisolleni) kärsivällisyyttä ja viisautta toimia lapsen parhaaksi, vaikka olisi exän kanssa pahasti tulehtuneet välit, että lapsi kärsisi erosta mahdollisimman vähän.

[QUOTE="carelia";29390515]Mies HYLKÄÄ huorin tehneen vaimonsa, huorin tehnyt vaimo hylätään=on hyljätty. Miehellä on ollut tähän oikeus. Yksi kymmenestä käskystä; "Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa", tämä siis käännöksessä vuodelta ????. Kannattaisi lukea tuo eroamiskohta ajatuksen kanssa.

Aapeen ongelmaan; se on ihan sama onko avopari vai aviopari, pettäminen ei ole yhtään sen pienempi juttu. Eikä eroakaan voi pähkäillä Raamatun kevyemmällä tulkinnalla jos onkin "vain" avoliitossa. Ja teidän on itse päätettävä suhteenne jatkosta. Ensiksi kannattaa kyllä hoitaa se anteeksianto osuus...[/QUOTE]

Matti pettää ja jättää Maijan, Matti on hylätty? Vaiko sittenkin Maija?

Eihän avoliitto ole edes sallittua Raamatun mukaan, joten ei siinä voi pettää.

[QUOTE="vieras.";29390640]Matti pettää ja jättää Maijan, Matti on hylätty? Vaiko sittenkin Maija?

Eihän avoliitto ole edes sallittua Raamatun mukaan, joten ei siinä voi pettää.[/QUOTE]

Avoliittokin syntiä? :D Kunhan vaan elää avioliitossa eikä eroa niin pelastuu? Entä muut ohjeet, onko niillä väliä? :D

[QUOTE="hmmmmmm";29390638]Mites se kohta että avionrikkojat ei peri Jumalan valtakuntaa tms?[/QUOTE]

Jumalan valtakunta on vähän monimutkaisempi käsite kuin päästä taivaaseen. Jumalan valtakuntahan on koko ajan tulossa, lähellä. Ja uskovat on Jumalan valtakunnassa siis ihan jo nyt.

Jos joku vaikka joskus varastaa, niin ei se välttämättä silti lopunelämäänsä ole rosvo vaan se voi hylätä semmoisen elämäntavan ja muuttua parempaan suuntaan.

Yhteistyössä