Palstan snobit? Kermaperseet esiin!

• Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti
Aatteellinen
Sanos nyt Astrolabe vielä, että kuka sukulainen on lähin aatelinen sulle? Se on kyllä totta, että jos on aatelista verta ees ripaus, niin sieltä on usein helppo vetää, ainakin kaukaisia, linkkejä muihin eurooppalaisiin aatelissukuihin.

Sen verran oli tommosta ristiinnaimismeininkiä. Vielä sata vuotta sittenkin aateliset meni aika usein naimisiin keskenään. Verta se ei kyllä vahvistanut aina...

säpäle harmaana
astrolabe,

Sinä yrität asiallisesti argumentoida "mobin" kanssa.
Tuhoon tuomittu, mutta hauska ja kaunis, yritys.

Älä kuitenkaan satuta itseäsi.
Todelliset taistelut ovat muualla.

:)
Tämä jaottelu jälleen ihmetyttää. Täältä "mobista" on kyllä tullut ihan asiallisia argumenttejakin, mutta niihin ei jostain syystä asiallisesti sitten voidakaan vastata. Esim metsänpeitolla on ollut todella hyviä kysymyksiä ja näkökulmia, mutta jostain kumman syystä tästä "lynkkaamisesta" nyt huomioidaan vain nuo perusteettomimmat.

Minäkin tuolla muutama sivu sitten halusin täsmennystä tuohon astrolaben ilmaisutapaan, jossa hän käytti tuota "teidän hyväksenne" ilmaisua (mielestäni jälleen ihan asiallisesti, mutta näköjään sen asiallisuudenkin kanssa meillä on ihan eri näkemykset).

Lisätään täysjärkinen sanojen kukaan ja vapaaehtoisesti väliin. Toimiiko paremmin?
Silloin ei ehkä puhuta enää pommi-iskuista, mutta ei väittämäsi siltikään pidä paikkaansa.

Nähdäkseni uhrautuminen on aktiivista toimintaa, joka tapahtuu uhrautuvan omasta valinnasta. Aivan varmasti ihmiset uhrautuvat vapaaehtoisesti jos mistäkin syystä, marttyyrius on varmasti jollekulle hyvä motivaattori.

Kepsis
Lisätään täysjärkinen sanojen kukaan ja vapaaehtoisesti väliin. Toimiiko paremmin?
Täysjärkinen? Ihan täysissä järjissä nuo ihmiset ovat voineet olla. Arvomaailma kun on eri kuin tälläisessä minä itse-valtiossa ja olot riittävän huonot niin alkaa se oman hengen uhraaminen olemaan eri "järkitasolla" jos kokee että sillä voidaan jotenkin vaikuttaa tilanteeseen.

En minä hyväksy tuota toimintaa toki, mutta tuollainen ylimielinen suhtautuminen asioihin mistä ei ymmärrä on aika typerää.

[QUOTE="vieras";26762653]Sähän sanoit että etäopiskelet. Eli opiskelet Suomessa. Daa.[/QUOTE]

Jos mä asun Heinolassa ja suoritan esim etä- tai verkko-opintoja Helsingin yliopistolla, niin mä opiskelen Helsingissä. Vaikka asun Heinolassa.

korjaan
Silloin ei ehkä puhuta enää pommi-iskuista, mutta ei väittämäsi siltikään pidä paikkaansa.

Nähdäkseni uhrautuminen on aktiivista toimintaa, joka tapahtuu uhrautuvan omasta valinnasta. Aivan varmasti ihmiset uhrautuvat vapaaehtoisesti jos mistäkin syystä, marttyyrius on varmasti jollekulle hyvä motivaattori.
Pieni täsmennys, en ole tuon alkuperäisen lauseen kirjoittaja ettei tule väärinkäsityksiä. Viesti lipesi vähän ennen aikaisesti :).

korjaan
Täysjärkinen? Ihan täysissä järjissä nuo ihmiset ovat voineet olla. Arvomaailma kun on eri kuin tälläisessä minä itse-valtiossa ja olot riittävän huonot niin alkaa se oman hengen uhraaminen olemaan eri "järkitasolla" jos kokee että sillä voidaan jotenkin vaikuttaa tilanteeseen.

En minä hyväksy tuota toimintaa toki, mutta tuollainen ylimielinen suhtautuminen asioihin mistä ei ymmärrä on aika typerää.
Ylimielinen suhtautuminen? Minähän vain esitin kysymyksen lauseen toimivuudesta. Sinä vedit tuon johtopäätöksen hihastasi. Sinulla on muuten melkoisen hyökkäävä tyyli kirjoitella näemmä. Kertoisitko minulle järkevän syyn vaikka esim. pommi-iskuun?

Kepsis
Ylimielinen suhtautuminen? Minähän vain esitin kysymyksen lauseen toimivuudesta. Sinä vedit tuon johtopäätöksen hihastasi. Sinulla on muuten melkoisen hyökkäävä tyyli kirjoitella näemmä. Kertoisitko minulle järkevän syyn vaikka esim. pommi-iskuun?
Ylimielistä on leimata automaattisesti kaikki nuo edellä mainitut itsemurhaiskut vähäjärkisten touhuksi.

Jos et kykene samaistumaan elinoloihin ja tapahtumiin kaoottisen tilanteen omaavissa maissa, niin turhaa minä sinulle selvitän mitä kaikkea voi eri asioiden taustalla olla. Lue joskus maailman tapahtumia syvemminkin kuin lööpeistä.

korjaan
Ylimielistä on leimata automaattisesti kaikki nuo edellä mainitut itsemurhaiskut vähäjärkisten touhuksi.

Jos et kykene samaistumaan elinoloihin ja tapahtumiin kaoottisen tilanteen omaavissa maissa, niin turhaa minä sinulle selvitän mitä kaikkea voi eri asioiden taustalla olla. Lue joskus maailman tapahtumia syvemminkin kuin lööpeistä.
Väitätkö siis, että täysissä ruumiin ja sielun voimissa oleva ihminen kokee parantavansa jotenkin muiden kaltaistensa elämää tappamalla viattomia (omasta mielestään tietenkin vihollisia)?

On muuten helppo keino paeta keskustelua kun leimaa toisen tyhmäksi.

"vieras"
Mummeliisa ja astrolabe ovat nyt asettaneet itsensä melko noloon tilanteeseen. Tuollaista asiasisältöä, ei kannata sanoa ääneen sivistyneiden ja koulutettujen ihmisten parissa. Vaahdota saisi mutta täydellinen hiljaisuus valtaisi kuulijakunnan, eikä kukaan haluaisi otta puheenvuoroa keskustelua jatkaakseen. Tämä oni hupailu ja se sopisi näyttämölle.
Voisiko sivistyksestäkin sanoa että se on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki? Astrolaben jutut tukee sitä mielikuvaa sosiaalisesta norsusta joka minulle on aikojen saatossa muodostunutkin. On hämmentävää miten tällaiset ihmiset hakeutuvat aloille joissa hyvia vuorovaikutustaitoja tarvittaan mutta niitä ei ole.

Joukossa on aina muutama pikkupoika joka näkee ettei keisarilla ole vaatteita.

• Tykkää
Reactions: erinys ja päätön
Kepsis
Väitätkö siis, että täysissä ruumiin ja sielun voimissa oleva ihminen kokee parantavansa jotenkin muiden kaltaistensa elämää tappamalla viattomia (omasta mielestään tietenkin vihollisia)?

On muuten helppo keino paeta keskustelua kun leimaa toisen tyhmäksi.
Typerästi toimiminen ja tyhmä ihminen on eriävät asiat muuten.

Ja ensimmäinen kysymyksesi... Ei voin kuin huokaista syvään. Turhaapa sinulle mitään sanoo. Idealistin kanssa ei saa kuin kiistelyä aikaiseksi.

hhm
Astrolabe, sanoit aiemmin: "Tiijän olevani mustavalkoinen ihminen siinä suhteessa, että minua joko inhotaan tai rakastetaan. Se luultavasti johtuu sosiaalisesta kyvyttömyydestäni ja kuten mieheni eilen totesi minulle, että anteeksipyytelevyys ja nöyryys vain ärsyttävät ihmisiä lisää."

Tämä saattaa koskea reaalimaailmaa, mutta minulla ei ainakaan ole kumpaakaan noista tunteista sinua kohtaan, ei lähimainkaan. Ja ne negatiiviset vibat, jotka sinusta _minun mielestäni_ välittyvät eivät todellakaan liity anteeksipyytelevyyteen tai nöyryyteen - päinvastoin.

Vilpittömästi vieläkin ihmettelen, kuinka paljon vaikkapa kriisinhallinnassa tai rauhantyössä auttaa korkea äo., jos on omien sanojensakin (ja puolen palstasta) mukaan "sosiaalisesti kyvytön"?! Siksi olen tähän (älyttömään) ketjuun jo pari kertaa palannut.

Ja ne perimän viisi eurooppalaista aatelissukua tosiaan kertonee enemmän ristiinnainnista kuin mistään muusta. Ei sillä: jollain tavalla siistiä se minustakin olisi siitä huolimatta! :D (Tuo ei siis tarkoita olla ilkeilyä vaan loppukevennys.)

korjaan
Tähän olisi ollut 100 ja yksi erilaista vastausta, mutta se vaan johtaa taas uusiin tappeluyrityksiin sinun puolelta. Ole ihan rauhassa sitä mitä olet :) Olen jo sanottavani sanonut.
Ööh, en ole haastanut riitaa vaan yritin keskustella asioista. Sinä esitit väittämiä ja minä kysyin niille perusteluita. Vaikenit ja leimasit keskustelun kanssani hyödyttömäksi koska olen sinusta ylimielinen ja idealisti. Mutta mennään näillä, enhän toki halua pakottaa sinua keskustelemaan kanssani.

Yhteistyössä