M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
no sinulle ei kyllä kommentin perusteella ole luotu kumpaakaan![]()
Jos nuo testit osaa ottaa huumorilla niin mikäpä siinä, kuten aiemmin täällä mainittiin että testien kuuluisi antaa sitten samankaltaisia tuloksia, sitä ne ei tee jollet toista samaa testiä ja valitse juurikin samoja vaihtoehtoja saman ajan puitteissa, jos intuitio viekin toiseen suuntaan uudella yrityksellä oletkin yhtäkkiä älykkäämpi / tyhmempi, ja suurin osa vaan valitsee mutu-pohjalla niitä vastauksia muutenkin, eli älykkyys ei olekkaan älykkyyttä vain tuuri valitsemista monasti jopa siitä johtuen että aika alkaa kulumaan loppuun, jotenkin omasta mielestä oikea älykkyys tulkitaan vapaamuotoisista vastauksista ilman eri vaihtoehtoja tai ajastinta. onpa siinä sekin muuttuja että mitä se älykkyys on kenenkin mukaan, yleistietoa, vai matematiikkaa, kolmiulotteinen ajattelu vai tilanteen hallintaa? Älykkyys kun on jonkun tietyn rajan yli niin se on hyvin abstraktia ja omasta mielestäni mahdotonta mitata tarkasti, tietyllä rajalla tarkoitan sitä sanomatonta kohtaa minkä alle jäävät ihmiset pystyy erottamaan muutaman hetken dialogilla satunnaisista asioista. Joskus tein tieteen kuvalehden testin asiasta ja tulos oli 143, enkä nyt oikein osaa ajatella että olisin jotenkin erityisen älykäs tai tyhmä yleisesti ottaen, ihminen kun on monia asioita yhtäaikaa ja harva meistä on yksiulotteinen elämässä yleisesti, ne jotka on, kyllä erotetaan selkeästi.
Mensan testit on suunniteltu mittaamaan ns yleisälykkyytä, g-faktoria.
Tuurilla pärjäämistä estää kysymysten & vaihtoehtojen määrä. En mä ainakaan niitä summittaisesti valinnut vaan katsoin, että mikä tässä on logiikka: Mihin tuo viiva siirtyy, miten päin kuvio kääntyy, yms jotta sarja jatkuisi. Vastausvaihtoehtoja oli joka(?) kysymyksessä viisi, eli 0,2 todennäköisyys saada yhdellä kerralla oikein. Todennäköisyys sille, että saisi kaikki kysymykset oikein vain arvaamalla on siis 0,2^20, eli n 1,05*10^-14. Siis 0,00000000000001048576. Todennäköisyys sille, että saa puolet oikein on 0,0000001024. Aika pieni sekin siis...
Älykkyys on yhdenlainen ominaisuus siinä missä musiikillinen lahjakkuus tai liikunnallinen lahjakkuus. Älykkyyden tutkimus on kiehtovaa ja siitä voi olla ihan hyötyäkin, siis yleisellä tasolla, harvemmin yksilön älykkyysosamäärän selvittämisellä kauhean suurta merkitystä onKenenkään ei tarvitse hävetä sitä, että pistemäärä on keskimääräistä alhaisempi, mutta ei sitäkään tarvitse hävetä, että se on korkeampi. Aivan kuten ei tarvitse kokea ahdistavaksi sitä, että ei ole taiteellisesti lahjakas tai kauhean urheilullinen.
eikä onnellisuus ole kiinni älystä![]()
Eipä nämä testit totuutta kerro, mutta huvikseen tein samalla kun imetin ja tässä tulos.
Älykkyysosamääräsi lienee noin 135 tai enemmän. Siten lienet älykkäämpi kuin 99 prosenttia väestöstä, eli selvästi älykkäämpi kuin Mensan jäsenyys vaatii. Tämä on myös paras tulos, minkä tämä testi voi antaa. Kannattaa tulla testiin!
Pyh!, sanon minä. Pitäkööt testinsä.
Nii ja ajatella kun ne sanoo että naisesta tulee tyhmä kun siitä tulee äiti. Olet elävä todiste että pötypuhetta. Muahahaa...
Joo, leikkimielellä mä noista testeistä tykkäänkin.
Skabattiin miehen kanssa kumpi saa paremman tuloksen.![]()
Te ketkä innostuitte tästä, tehkää tämäkin: Testaa älykkyytesi - tee ÄO-testi | Tieteen Kuvalehti
Paljon rasittavampi.
Mä muuten veikkaan, että tuosta nettitestistä saa muutenkin korkeampia tuloksia kuin oikeasta mensan testistä, koska se on yksi tapa saada ihmisiä menemään mensan testiin. Tällä tapaa mensa saa lisää rahaa ja rahahan se on, joka tässä maailmassa ratkaisee.
Mulla äidiksi tuleminen ei tainnut tyhmyyteen vaikuttaa. Muistiin kylläkin.![]()
Tein testin: Siten lienet älykkäämpi kuin 99 prosenttia väestöstä, eli selvästi älykkäämpi kuin Mensan jäsenyys vaatii. Tämä on myös paras tulos, minkä tämä testi voi antaa. Kannattaa tulla testiin!
![]()
Viimeiseen en ehtinyt vastata, aika loppui kesken. Jos testi pitää paikkansa niin ei se näkynyt koulussa, keskiarvo oli peruskoulussa kasi ja kielten oppiminen on erittäin vaikeaa. Olen myös epämusikaalinen![]()