palstan älykkö?

No jos yhtään niin painostava tilanne kun ylppäreissä niin nou tnx. :D
Kokemukseni mukaan on rennompi tilaisuus. Testin eri osioiden välillä voi jutella testaajan ja muiden (mahdollisten) testiin osallistujien kanssa. Ei pitäisi jännityksen nousta liian kovaksi.

Mielestäni helpottaa myös, että olet (ehkä) vieraiden ihmisten seurassa, kun yo-kokeesi teet tuttujen ihmisten ympäröimänä.

Kokemukseni mukaan on rennompi tilaisuus. Testin eri osioiden välillä voi jutella testaajan ja muiden (mahdollisten) testiin osallistujien kanssa. Ei pitäisi jännityksen nousta liian kovaksi.

Mielestäni helpottaa myös, että olet (ehkä) vieraiden ihmisten seurassa, kun yo-kokeesi teet tuttujen ihmisten ympäröimänä.

Mä kyllä olen rennompi tuttujen ympäröimänä kun vieraiden.

Mä oon joskus ollut joissain palikkatesteissä, kesti tunteja. Ei ihan niin painostava fiilis ollut, kun en tähdännyt mitään arvosanaa. Toi mensahomma olis ihan killeri, koska haluaisin saada hyvän. Oikeesti, mulle riittää että tiedän et oon ihan suht järkevä, se riittää. Saan käyttäytyä ihan ääliömäisesti jos huvittaa, kun huvittaa, aika useinkin. :p

Jos nuo testit osaa ottaa huumorilla niin mikäpä siinä, kuten aiemmin täällä mainittiin että testien kuuluisi antaa sitten samankaltaisia tuloksia, sitä ne ei tee jollet toista samaa testiä ja valitse juurikin samoja vaihtoehtoja saman ajan puitteissa, jos intuitio viekin toiseen suuntaan uudella yrityksellä oletkin yhtäkkiä älykkäämpi / tyhmempi, ja suurin osa vaan valitsee mutu-pohjalla niitä vastauksia muutenkin, eli älykkyys ei olekkaan älykkyyttä vain tuuri valitsemista monasti jopa siitä johtuen että aika alkaa kulumaan loppuun, jotenkin omasta mielestä oikea älykkyys tulkitaan vapaamuotoisista vastauksista ilman eri vaihtoehtoja tai ajastinta. onpa siinä sekin muuttuja että mitä se älykkyys on kenenkin mukaan, yleistietoa, vai matematiikkaa, kolmiulotteinen ajattelu vai tilanteen hallintaa? Älykkyys kun on jonkun tietyn rajan yli niin se on hyvin abstraktia ja omasta mielestäni mahdotonta mitata tarkasti, tietyllä rajalla tarkoitan sitä sanomatonta kohtaa minkä alle jäävät ihmiset pystyy erottamaan muutaman hetken dialogilla satunnaisista asioista. Joskus tein tieteen kuvalehden testin asiasta ja tulos oli 143, enkä nyt oikein osaa ajatella että olisin jotenkin erityisen älykäs tai tyhmä yleisesti ottaen, ihminen kun on monia asioita yhtäaikaa ja harva meistä on yksiulotteinen elämässä yleisesti, ne jotka on, kyllä erotetaan selkeästi.

Siis tuollaiset testithän kuvaavat vain yhtä älykkyyden osa-aluetta, tässä tapauksessa loogista älyä. Älykkyyttä on kuitenkin myös esim. sosiaalista-ja tunneälykkyyttä, joita tuollaiset testit eivät kerro.

Siis jos joku on vaikka Mensan jäsen, hän voi olla sosiaalisesti täysi törppö.

[QUOTE="vieras";25168713]Heh, huvittavaa, että 90% väestöstä on enintään 120 aö, mutta palstalaisista ketjun mukaan 90% onkin yli tuon 120 ;)[/QUOTE]

No joo, tohon testiin kannattaakin luottaa :D 20 ihme kuviokysymystä ja sekö sitten kertoo, onko ihminen älykäs vai ei.... not...

Siis tuollaiset testithän kuvaavat vain yhtä älykkyyden osa-aluetta, tässä tapauksessa loogista älyä. Älykkyyttä on kuitenkin myös esim. sosiaalista-ja tunneälykkyyttä, joita tuollaiset testit eivät kerro.

Tunneäly ja sosiaalinen äly ovat lohdutuspalkintoja tyhmille. Ne ovat subjektiivisesti arvioitavia persoonallisuuspiirteitä joten siinä kategoriassa kaikki ovat voittajia.

[QUOTE="vieras";25168713]Heh, huvittavaa, että 90% väestöstä on enintään 120 aö, mutta palstalaisista ketjun mukaan 90% onkin yli tuon 120 ;)[/QUOTE]

Ei kai kaikki palstalaiset tähän oo vastanneet? :o Aika vähän meitä tääl si on :D

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips

Niin, esim. Tieteen kuvalehden testissä mä pärjäsin kaikessa muussa, paitsi keskittymistä vaativissa jutuista. Täysin nolla oon sillä alueella :D

Nettipalstoilla keskiarvo 126 ja keskihajonta pienempi kuin muulla väestöllä.

[QUOTE="vieras";25168736]Tunneäly ja sosiaalinen äly ovat lohdutuspalkintoja tyhmille. Ne ovat subjektiivisesti arvioitavia persoonallisuuspiirteitä joten siinä kategoriassa kaikki ovat voittajia.[/QUOTE]

no sinulle ei kyllä kommentin perusteella ole luotu kumpaakaan :D

• Tykkää
Reactions: idunnor

Yhteistyössä