Palsta hiljentynyt kun Venäjän rikollisuus selvinnyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei nyt kannata liioitella yhtään enempää kuin on tarpeen.

Ihan sama ilopilleri olen vieläkin. En välttämättä sinulle, mutta todella monelle muulle.
Nyt elät itsepetoksen kuplassa, ei ollut liiottelua
sinun kommenttisi on järkyttäneet enemmistää täällä
niin mustia kuin harmaita
suomalaisten sydämet on ukrainalaisten puolella
toisin kuin sinun

ilopilleri muuttuikin niljakkaaksi otukseksi minun mielessä ainakin
välttämättä en ole yksin sen kanssa

• Vau!
Reactions: Lispetti
toisin kuin sinun

Onpa kerrassaan outoja väitteitä.😦

Minun sydän on ennen kaikkea suomalaisten puolella mutta myös tietenkin siviilien ja sotilaidenkin puolella, jotka kärsivät ja kuolevat Ukrainassa.

toisin kuin sinun

Allekirjoitan ylläolevan.

Koska Lispe oli vielä ensisijaisesti ilopilleri? Uskon, että tämäkin aika oli, mutta siitä on jo tovi.

Jos Lispe olisi oikeesti fiksu, se edes harkitsisi sitä vaihtoehtoa, että olisikin pääosin lähtenyt itse väärään ajatteluun. Mutta kun on kuin aivopestyt venäläiset, niin ei vaan pysty. Mutta kuka hänen tapauksessaan aivopesi ja kenet. ihanko itse?

Onpa kerrassaan outoja väitteitä.

Minun sydän on ennen kaikkea suomalaisten puolella mutta myös tietenkin siviilien ja sotilaidenkin puolella, jotka kärsivät ja kuolevat Ukrainassa.

Tekosi ja etenkin kirjoituksesi aiheuttavat pahaa suomalaisille. On aiheuttanut jo pitkään. Onneksi suurin osa näkee niiden läpi. Naamiot ovat todellakin tippuneet.

• Haha
Tekosi ja etenkin kirjoituksesi aiheuttavat pahaa suomalaisille. On aiheuttanut jo pitkään. Onneksi suurin osa näkee niiden läpi. Naamiot ovat todellakin tippuneet.

Viimeaikaisten viestien perusteella lopuillekkin palstalaisille selvinnyt Lissun todellinen luonto. Minulle se selvisi viimeistään edellisissä USA:n pressanvaaleissa. Silloin ja siitä lähtien viimeistään alkanut uskoa ihan kaikkea mikä itelle vaan sopii.

Trump-fanitus oli vielä ihan ok, mutta se että ei suostunut tuomitsemaan idoliaan Capitol-hommista ja muusta, oli liian paksua. Tähän sitten päälle tuli nää korona-höpinät ja etenkin tämä desantiina-meininki.

Jossain vain menee se raja, milloin tiettyjen ihmisten kanssa ei ees kannata keskustella. Tässä tapauksessa raja on mennyt kauan sitten. Ja siksipö melkein kaikki keskusteluntapaisen ko. henkilön kanssa ovat lopettaneetkin. Ellei sitten ehkä jossain toisessa ketjussa, jossa aiheet ovat jotain viihdettä, ruuanlaittoa etc.

Näitä polarisoivia hahmoja on kaikilla keskustelupalstoilla. Porukka sitten jaksaa aina uudestaan ja uudestaan niiden kanssa ruveta vääntämään. Itsekkin siihen olen syyllistynyt.

Yleensä näiden tapausten meno menee vain pahemmaksi kun ikää, palstailua ja muuta tulee. Näiden aivot ovat tietylä tavalla rakentuneet, ovat kykenemöttömiä aitoon itsereflektointiin. Sama aivojen ja ajattelun rakenne ajaa ihmisen ääriajatteluun, salaliittoteoretisointiin ja muuhun vastaavaan. Joten kaikki vastarinta vain vahvistaa tätä asennetta. Näinhän on tässäkin ko. tapauksessa käynyt.

Oikeassa elämässä tunnen muutaman vastaavankaltaisen. Eivät ole suoranaisesti hörhöjä, mutta aina lukittautuvat tiettyyn ajattelumalliin ja ovat täysin kykenemättömiä näkemään sen ulkopuolelle. Yleensä naamioivat ajattelunsa niin, että "ovat vain pohdiskelleet asiaa toiselta kannalta". Poikkeuksetta sieltä takaa paljastuu lähes fanaattinen usko tietynlaiseen totuuteen.

Kaikkihan me näitä tapauksia tunnetaan. Kenties jotkut muutkin meistä sellaisia ovat?

• Tykkää
Viimeaikaisten viestien perusteella lopuillekkin palstalaisille selvinnyt Lissun todellinen luonto. Minulle se selvisi viimeistään edellisissä USA:n pressanvaaleissa. Silloin ja siitä lähtien viimeistään alkanut uskoa ihan kaikkea mikä itelle vaan sopii.

Trump-fanitus oli vielä ihan ok, mutta se että ei suostunut tuomitsemaan idoliaan Capitol-hommista ja muusta, oli liian paksua. Tähän sitten päälle tuli nää korona-höpinät ja etenkin tämä desantiina-meininki.
Meneekö sulla taas vähän lujaa?😁

Jossain vain menee se raja, milloin tiettyjen ihmisten kanssa ei ees kannata keskustella. Tässä tapauksessa raja on mennyt kauan sitten. Ja siksipö melkein kaikki keskusteluntapaisen ko. henkilön kanssa ovat lopettaneetkin. Ellei sitten ehkä jossain toisessa ketjussa, jossa aiheet ovat jotain viihdettä, ruuanlaittoa etc.

Näitä polarisoivia hahmoja on kaikilla keskustelupalstoilla. Porukka sitten jaksaa aina uudestaan ja uudestaan niiden kanssa ruveta vääntämään. Itsekkin siihen olen syyllistynyt.

Yleensä näiden tapausten meno menee vain pahemmaksi kun ikää, palstailua ja muuta tulee. Näiden aivot ovat tietylä tavalla rakentuneet, ovat kykenemöttömiä aitoon itsereflektointiin. Sama aivojen ja ajattelun rakenne ajaa ihmisen ääriajatteluun, salaliittoteoretisointiin ja muuhun vastaavaan. Joten kaikki vastarinta vain vahvistaa tätä asennetta. Näinhän on tässäkin ko. tapauksessa käynyt.

Oikeassa elämässä tunnen muutaman vastaavankaltaisen. Eivät ole suoranaisesti hörhöjä, mutta aina lukittautuvat tiettyyn ajattelumalliin ja ovat täysin kykenemättömiä näkemään sen ulkopuolelle. Yleensä naamioivat ajattelunsa niin, että "ovat vain pohdiskelleet asiaa toiselta kannalta". Poikkeuksetta sieltä takaa paljastuu lähes fanaattinen usko tietynlaiseen totuuteen.

Kaikkihan me näitä tapauksia tunnetaan. Kenties jotkut muutkin meistä sellaisia ovat?
Olen huomannut saman. 👍🏻

Nukahdin, heräsin ja nyt en saa unta.

Lissu, mä oon kans huolissani susta.
Tuo vieraan linkittämä, Venäjän suunnitelma 25 vuoden opettamisesta sodan keinoin paljastaa mitä Venäjä/Putin oikeasti aikoo. Jotkut itä-Ukrainan tapahtumat 2014 on ihan yks hailee sen rinnalla.

Ei tässä tilanteessa laiteta hauskoja hymiöitä tai gifejä.

Mä oon salaliittoja kolunnu enemmän kuin sä. Voi olla, että kaikki on suurta kusetusta NWO:n saavuttamiseksi - ensin maailmaa yritettiin yhdistää koronalla, sit yhteisellä vihollisella. Vihaan globalisaatiota.

Mutta tuo Venäjän ajattelu on faktaa. Se on ikiaikaista Venäjän todellisuutta ja ajattelua. Se ei liity salaliittoihin.

Sun on turha lässyttää olevasi Suomen puolella tai laittaa puolen sivun kauniita litanioita Suomesta, jos naurat tässäkin ketjussa oleville, huolestuneille ihmisille. Sun tilannetaju heittää. Sun huumorisi on erittäin mautonta tällä hetkellä.

En tunne sua enää, palstasiskoni.

Viimeksi muokattu:
Sillä ei oo v-tunkaan väliä tunnetko sä venäläisiä ihmisiä IRL, joo mäkin tunnen, ja mä tunnen suomalaisia ja virolaisia.
Joka kansassa on ne symppikset ja pahikset.

Mut pitää katsoa niitä asioita, mitä se valtion johto ajaa.

Joskus ihmisten tunteminen estää joidenkin ylempien juttujen ja arvojen toteutumista. Ihminen alkaa katsoa toisen törttöilyjä sormien läpi. Mä sanoisin sitä sosiaaliseksi korruptioksi.

- - Sun on turha lässyttää olevasi Suomen puolella tai laittaa puolen sivun kauniita litanioita Suomesta, jos naurat tässäkin ketjussa oleville, huolestuneille ihmisille. Sun tilannetaju heittää. Sun huumorisi on erittäin mautonta tällä hetkellä.

En tunne sua enää, palstasiskoni.
Erittäin osuvasti kirjoitettu, varmaankin kaikki Lispettiä (=Lissu) lukuunottamatta allekirjoittaa tuon
Hänen nauruhymiönsä huolestuneille ovat pöyristyttäviä, minun mielestä Lissun alamäki alkoi Trumpin järkyttävöstö fanittamisesta ja tosiaan siitä Capitolin tapahtumien vähättelystä alkaen myös

Lissu on pudottanut naamionsa ja olen vakuuttunut siitä että se huumorintaju hänellä ei tule muuttumaan, hän on nyt paljastanut mikä hän oikeasti on, aivan kuten putinkin

ennen Trumpin aikaa ajattelin että olisi kiva tavata Lissu, mutta enää en haluaisi häntä nähdä koska minäkään en tunne häntä samaksi ihmiseksi enää

• Surullinen
Reactions: Echo
Mutta nyt hänen otsassaan on pysyväisleima. Sen takia monet tulevat karttamaan häntä

-Olen Putinisti ja Trumpisti-

Mulle ainakin tuollainen pysyväisleima estää jo keskustelun. Sinällään mun mielestä Trump on lähes yhtä paha tapaus kuin Putin. Mutta kun USA kuitenkin on yhä demokratia, niin hän ei päässyt mellastamaan. Mut en nyt ala liikaa Trumpia haukkua kun tiedän, että moni hänestä täällä tykkää.

Joo todella karseita nuo Lissun naureskeluhymiöt. Oikeesti mietin, että onkohan sulla kaikki ihan hyvin. Tiedän, että tämmöset jutut on aina loukkaavia kirjoitettuna, mutta näin nyt vaan ajattelen. Ja kuten huomaat, en ole ainoa. Melkeinpä voisi sanoa, että eihän kukaan enää oikein tue sun meininkiä. Kannattaisiko oikeesti miettiä, että voisko se johtua ihan susta, eikä syyllistää muita?

”Jäätelön ja Platon yhdistäminen ontuu hieman, koska Platon eli noin 400 eaa ja jäätelö on 'keksitty' 1700 luvulla. Ei siis voi olla Platonin sanomaa.”

Ote Jyrki Lehtolan kolumnin kommentista.
Ei ammattikirjoittajillakaan ole helppoa. Tekstiin jää joskus epätarkkuuksia.
Oletukseni mukaan Lsipetti on noin 40+ ikäinen teini-ikäisten lasten yh-äiti. Hänen jutut tuovat muistoja mieleeni elämästäni 20 vuoden takaa. Olin silloin herkkäuskoinen. Sain kerran oudon kirjeen Sveitsistä. Kirje oli kauniisti kirjoitettu. Muka selvännäkijä kuolinvuoteellaan näki elämäni vaikeudet. Maksamalla pienehkön summan rahaa tietylle tilille elämäni helpottuisi. Käteni tärisivät luettuani kirjeen. Keskustelin aiheesta työkaverin kanssa. Hän oli täysin varma, että sain huijarikirjeen. Revin kirjeen roskiin ja mietin mistä lähettäjä noukki yhteystietoni.
Tällä palstalla on muutama rekisteröitynyt kirjoittaja, joilla on jalat tukevasti maassa. En viitsi mainita heidän nimimerkkejä.
Jokaisella on oikeus kirjoittaa Suomessa eikä ketään pidä häätää tältä palstalta.
Aamun uutisissa kerrottiin Saksan presidentin vierailusta Niinistön luona.
Saksalaiset ruoskivat nyt itseään henkisesti tyhmästä ja lepsusta suhtautumisesta Venäjään.
Luin illalla seurakuntalehteä. Lehden sanaristikon täytän myöhemmin.
Suosittelen lukemaan emeritusprofessori Paavo Kettusen kirjoituksen Kun minusta tulee minä. Jutun lopussa hän sanoo ettei suosittele avautumaan elämästään netin palstoilla.
Sen virheen olen tehnyt jo kauan sitten lörpöttelemällä elämästäni Annan palstoilla.
Se on ainut kanava, jossa olen ollut esillä.
Säälin syvästi esim. Sanna Kiiskeä, joka näyttää taas avautuneen ongelmistaan jossakin humpuukki reality-tv-sarjassa.
Lispetti ja moni muu tällä palstalla oppii ja muuttuu ihmisenä. Luotan siihen, että jopa Vladimir Putin joku päivä valaistuu ja löytää totuuden. Kirkko ja kaupunki-lehden pääkirjoitus Me selviämme tästä on totta joka sana.
Elämäni kauhein tragedia oli puolisoni sekoaminen. Hän voi nykyään hyvin. Siksipä ymmärrän hyvin ihmisten mielenliikkeitä. Syyllistäminen ja tuomiseminen ei auta mitään eikä ketään.
Kannattaa vain lukea ja hymyillä kirjoituksille. Aivot korjaavat itseään.
Uusimmissa hävittäjäkoneissa lentäjillä on tietokonekypärät päissään. Suurin ongelma lentämisessä on, että lentäjät tekevät oikeita ratkaisuja.
Minua kiinnostaa aivot monesta syystä. Olin kerran katsomassa huippukirurgin leikkaushuoneessa ja käytävän tv-ruudulla potilaan aivoleikkausta. Kukaan ei saanut puhua huoneessa. Sellaista hiljaisuutta kaipaan maailmaan. Ajatukset selkenevät hiljaisuudessa ja rauhassa.

Mä kannatan Trumpia edelleen presidentiksi, mutta en ole ''Putinisti''.

Olis ihan kiva juttu, jos keskusteluissa pyrittäisi pysymään edes jotenkin aiheessa...tämä ketju on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun asiasta lähdetään rönsyilemään henk.kohtaisuuksiin...itse en ainakaan muista kunnolla mitä tämä ketju alunperin käsittelee?

Mutta jatkakaa...mä menen potetaan päänsärkyä tonne kissan viekkuun.

Mä kannatan Trumpia edelleen presidentiksi, mutta en ole ''Putinisti''.

Olis ihan kiva juttu, jos keskusteluissa pyrittäisi pysymään edes jotenkin aiheessa...tämä ketju on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun asiasta lähdetään rönsyilemään henk.kohtaisuuksiin...itse en ainakaan muista kunnolla mitä tämä ketju alunperin käsittelee?

Mutta jatkakaa...mä menen potetaan päänsärkyä tonne kissan viekkuun.

Psykopaatteja molemmat. Toinen ei vaan voinut mellastaa ihan rauhassa, koska USA on kuitenkin demokratia. Ihme, ettet sitä nää.

Kyllä tämä tavallaan liittyy aiheeseen, kun käsitellään palstan hiljentymistä ja Venäjän rikollisuutta. Moni on sitä mieltä, että joidenkin (Ne muut kuten Koowee ja Latte katosivat jo) keskustelijoiden hommat menee överiksi.

Psykopaatteja molemmat. Toinen ei vaan voinut mellastaa ihan rauhassa, koska USA on kuitenkin demokratia. Ihme, ettet sitä nää.

Kyllä tämä tavallaan liittyy aiheeseen, kun käsitellään palstan hiljentymistä ja Venäjän rikollisuutta. Moni on sitä mieltä, että joidenkin (Ne muut kuten Koowee ja Latte katosivat jo) keskustelijoiden hommat menee överiksi.
Mutta monet diktaattorit kunnioittivat Trumpia, Biden lähinnä naurattaa heitä.
Presidentti Obama kävi juuri valkoisessa talossa ja oli todella noloa nähdä miten Kamala ja Obama jättivät Bidenin varjoonsa, siitä oli ainakin pari videoita ja niissä Biden seisoi taustalla ja yritti saada huomiota itseensä kun Kamala ja Obama juoksentelivat kuvattavina....ei jotenkin nykyiselle presidentille arvollista käytöstä heiltä eikä muulta henkilökunnalta tai medialta.

Tää maailma olisi paratiisi, jos asiat olisivat hyvin tai täydellisesti, mutta kun niin ei ole niin ehkä tänne tarvitaan Trumpin kaltaista ylimielistä öykkäriä...isot pojat ainakin kuuntelevat häntä enemmän kuin Bideniä?

Mutta monet diktaattorit kunnioittivat Trumpia, Biden lähinnä naurattaa heitä.
Presidentti Obama kävi juuri valkoisessa talossa ja oli todella noloa nähdä miten Kamala ja Obama jättivät Bidenin varjoonsa, siitä oli ainakin pari videoita ja niissä Biden seisoi taustalla ja yritti saada huomiota itseensä kun Kamala ja Obama juoksentelivat kuvattavina....ei jotenkin nykyiselle presidentille arvollista käytöstä heiltä eikä muulta henkilökunnalta tai medialta.

Tää maailma olisi paratiisi, jos asiat olisivat hyvin tai täydellisesti, mutta kun niin ei ole niin ehkä tänne tarvitaan Trumpin kaltaista ylimielistä öykkäriä...isot pojat ainakin kuuntelevat häntä enemmän kuin Bideniä?

Eli pahalla pahaa vastaan. Putin ei todellakaan kunnioittanut Trumpia. Putinhan halusi juuri Trumpin pressaksi, juuri siksi että kaveri oli heikko ja antoi Putinin mellastaa. Ukrainaan Putler pystyi hyökkäämään vasta nyt kun pystyi toimittamaan kaasua toistakin kautta Eurooppaan. Olisi kyllä ollut mielenkiintoista nähdä Trump pressana tämän kriisin aikana. Olisi voitu unohtaa lännen yksimielinen rintama.

Paha pahaa vastaan toimii joskus lyhyellä tähtäyksellä. Mutta lähtökohtaisesti luottamukseen perustuva demokraattinen meininki, jossa lakeja kunnioitetaan, on paras resepti sille että mahdollisimman monella ihmisellä menee hyvin.

Silmä silmästä-menohan kuuluu primitiivisiin kultuureihin. Niihin, joihin käsittääkseni sinäkin suhtaudut aika kriittisesti.

Eli pahalla pahaa vastaan. Putin ei todellakaan kunnioittanut Trumpia. Putinhan halusi juuri Trumpin pressaksi, juuri siksi että kaveri oli heikko ja antoi Putinin mellastaa. Ukrainaan Putler pystyi hyökkäämään vasta nyt kun pystyi toimittamaan kaasua toistakin kautta Eurooppaan. Olisi kyllä ollut mielenkiintoista nähdä Trump pressana tämän kriisin aikana. Olisi voitu unohtaa lännen yksimielinen rintama.

Paha pahaa vastaan toimii joskus lyhyellä tähtäyksellä. Mutta lähtökohtaisesti luottamukseen perustuva demokraattinen meininki, jossa lakeja kunnioitetaan, on paras resepti sille että mahdollisimman monella ihmisellä menee hyvin.

Silmä silmästä-menohan kuuluu primitiivisiin kultuureihin. Niihin, joihin käsittääkseni sinäkin suhtaudut aika kriittisesti.
Kuten sanoit: Joskus ei muuta vaihtoehtoa ole kuin laittaa kaksi pahaa vaihtoehtoa toisiaan vastaan.

Yhteistyössä