Palovamma, lääkärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sormissa rakkulaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sormissa rakkulaa

Vieras
No joo, nyt sit sattui näin että lapsi oli kerennyt läpätä kätensä kuumalle hellanlevylle. Itse en tapausta nähnyt, olin makkarissa järjestelemässä leluja lattialta.. Eikä lapsikaan millään lailla itkenyt tai muuta. Leikki olkkarissa leikkejään ja jossain siinä leikin tuoksinnassa sit sanoi "äiti, poltin käden levyllä". Arvioisin et tapahtuman ja sanomisen välillä oli kulunut aikaa n.20min ?, katsoin kättä ja kahdessa sormessa nivelen kohdalla oli vaaleat rakkulat. Nyt ollan sit kättä pidetty viileässä vedessä.

Mietinkin et lähteäkö näytille lääkäriin ts. päivystykseen? Lähinnä sen vuoksi ajattelin lääkäriä et ku palovamma on sormissa nivelten kohdalla ja ensiapu (viileä vesi) alkoi pitkän ajan jälkeen itse tapahtumasta ja ilmeisesti toi et palovamma on sormissa on aika tulehdusriski.

Voihan vamma olla aika laajakin kun ei heti ensiapua saanut? vaikuttaa ainakin 2.asteen palovammalta kertomasi mukaan.

tuossa jotain ohjetta myös: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,20234,1249,1265 ..tuon mukaan käsien palovammat olisi syytä näyttää lääkärille.

Pirautin päivystykseen ja olivat sitä mieltä että tulla näyttämään, jotta saadaan Flamazine voidetta.

Toki, voi olla että meidät nauretaan siellä pihalle mutta otan sen riskin.

[QUOTE="aloittaja";27106843]Pirautin päivystykseen ja olivat sitä mieltä että tulla näyttämään, jotta saadaan Flamazine voidetta.

Toki, voi olla että meidät nauretaan siellä pihalle mutta otan sen riskin.[/QUOTE]

No mitäs siellä päivystyksessä sanottiin?