Palkoista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekonomi98
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekonomi98

Vieras
Mulla on kauppatieteiden maisterin paperit vuosimallia -98 ja työkokemusta hirveen vähän. Sisäinen laskenta oli suuntautumisena ja siitä on gradukin väännetty. No sitten tehnyt lapsia ja erinäisiä hanttitoimistohommia... Ihan koulutusta vastaavasta työstä en enää ole haaveillutkaan mutta nyt sitten tarjolla onkin kaksi paikkaa. Mutta mistähän tää johtuu, että...

Toinen homma on vientiassistentti. Periaatteessa tommosia hommia tehdään merkonomin tai tradenomin koulutuksella. Olin ajatellut laittaa palkkapyynnöksi 2500e, mutta ennen kuin ees ehdin niin paikasta tarjottiin 2700 e/kk. Sanoi, että osittain koska olen kumminkin ekonomi. No hieno homma...

Sitten sain kuulla, että minut olisi valittu taloushallinnon assistentiksi erääseen toiseen firmaan. Tässä firmassa olisi varmaan ylemmäksikin mahdollisuus myöhemmin. Työ sisältää osto- ja myyntireskontraa, kirjanpidossa avustamista jne. Ja palkka on sitten 2200...

Miksi noista taloushallinnon hommista aina maksetaan noin hemputin vähän. Onko se siksi, että jos mies on taloushallinnossa se on melkein aina vähintään "controller"? Ja sitten taas vienti- tai ostopuolella mies voi olla alemmallakin nimikkeellä ja silti palkka on ainakin sen 2500?

Niin miksi? Ja toiseksi, kumman homman ottaisit minun asemassani?

Ottaisin sen vientiassarin paikan. Uskoisin että siitä olisi enemmän hyötyä jatkossa uutta työpaikkaa etsiessä. Avustavista reskontra- ja kirjanpitohommista tuskin on. Ja vaikka siellä voisi edetä, palkan hilaaminen ylöspäin voi olla todella vaikeaa. Pitää myös muistaa, että ellei itse usko itseensä ja tavoittele mitään, ei myöskään mitään saa.

Yhteistyössä