A
aapuuva
Vieras
Eli tulin valituksi syksyn haussa sekä ammattikorkeaan it-tradenomilinjalle (kansainvälinen) sekä yliopistoon tietojärjestelmätieteeseen. Samaa asiaa siis, mutta ekonomi vai tradenomi?
Olisi varmasti kova sana olla kauppatieteiden maisteri, mutta toisaalta, olen jo 25 ja tutkinnossa menisi ainakin viisi vuotta ja muutenkin tuntuu kamalan pitkältä ajalta kituutella opintotuella ja satunnaisilla töillä
Tuntuisi ehkä vähän hölmöltä lähteä tässä iässä teinien sekaan ja kun perhettäkin pitäisi jossain vaiheessa suunnitella, niin olisin jo 30 valmisutuessani
Amk:ssa houkuttelee lyhyempi tutkinto ja haastattelutilanteessa opettajat kertoivat työllistymismahdollisuuksien olevan monipuolisemmat ja paremmat kuin ekonomeilla. Eli amk:sta valmistuisin ihan ihmisten aikaan (28-vuotiaana) ja haastattelun perusteella jäi ainakin se kuva, että koulu on arvostettu ja porukka sijoittunut hyvin, paremmin kuin ekonomit ja että it-tradenomin tutkinto olisi myös monipuolisempi ja kilpailukykyisempi.
Sitten taas toisaalta voisin jatkaa nykyisessä työssäni (olen ravintolassa esimiestehtävässä), paikkani vakinaistettaisiin ja palkka nousisi myös hieman. Tässä olisi varma paikka ja työkin ihan ok ja palkka myös. Ei tarvitsisi lähteä vanhana vastavalmistuneena työnhakurumbaan. Ja olenhan jo tavallaan hyvässä asemassa työssäni. Mutta, mutta...
Kokemuksia ja vinkkejä kaipaan! Mitä te tekisitte tilanteessani?
Olisi varmasti kova sana olla kauppatieteiden maisteri, mutta toisaalta, olen jo 25 ja tutkinnossa menisi ainakin viisi vuotta ja muutenkin tuntuu kamalan pitkältä ajalta kituutella opintotuella ja satunnaisilla töillä
Amk:ssa houkuttelee lyhyempi tutkinto ja haastattelutilanteessa opettajat kertoivat työllistymismahdollisuuksien olevan monipuolisemmat ja paremmat kuin ekonomeilla. Eli amk:sta valmistuisin ihan ihmisten aikaan (28-vuotiaana) ja haastattelun perusteella jäi ainakin se kuva, että koulu on arvostettu ja porukka sijoittunut hyvin, paremmin kuin ekonomit ja että it-tradenomin tutkinto olisi myös monipuolisempi ja kilpailukykyisempi.
Sitten taas toisaalta voisin jatkaa nykyisessä työssäni (olen ravintolassa esimiestehtävässä), paikkani vakinaistettaisiin ja palkka nousisi myös hieman. Tässä olisi varma paikka ja työkin ihan ok ja palkka myös. Ei tarvitsisi lähteä vanhana vastavalmistuneena työnhakurumbaan. Ja olenhan jo tavallaan hyvässä asemassa työssäni. Mutta, mutta...
Kokemuksia ja vinkkejä kaipaan! Mitä te tekisitte tilanteessani?