Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hiinni:No meillä ainakin trdenomit tekee ihan samoja hommia kuin ekonomitkin ja osaavat ne jopa paremmin, että se siitä ekonomien paremmasta koulutuksesta... Eli amk:hon vaan, sama asia, mutta viisas pääsee vähemmällä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hiinni:No meillä ainakin trdenomit tekee ihan samoja hommia kuin ekonomitkin ja osaavat ne jopa paremmin, että se siitä ekonomien paremmasta koulutuksesta... Eli amk:hon vaan, sama asia, mutta viisas pääsee vähemmällä![]()
Palkkapussissa viimeistään näkee sen eron...
Alkuperäinen kirjoittaja juuf:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hiinni:No meillä ainakin trdenomit tekee ihan samoja hommia kuin ekonomitkin ja osaavat ne jopa paremmin, että se siitä ekonomien paremmasta koulutuksesta... Eli amk:hon vaan, sama asia, mutta viisas pääsee vähemmällä![]()
Palkkapussissa viimeistään näkee sen eron...
Riippuu vähän... Moni trade tienaa paremmin kuin ekonomit.
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:Yliopisto-opiskelu ei ole sitovaa, voit käydä luennoilla ja tenttiä omaan tahtiisi. AMK opiskelu on luokkamuitoisempaa ja läsnäolopakkoja on enemmän. Yliopistoa voi käydä "sivutoimisesti" ja siinä ohessa menee se ravintola-alan työkin tai perheen perustaminen. Itse olin 23-vuotias kun aloitin yliopiston ja valmistuin 28-vuotiaana diplomi-insinööriksi, olisi tosiaan ehtinyt tehdä vaikka mitä opiskelun ohella, niin paljon siinä oli luppoaikaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja chemm:Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:Yliopisto-opiskelu ei ole sitovaa, voit käydä luennoilla ja tenttiä omaan tahtiisi. AMK opiskelu on luokkamuitoisempaa ja läsnäolopakkoja on enemmän. Yliopistoa voi käydä "sivutoimisesti" ja siinä ohessa menee se ravintola-alan työkin tai perheen perustaminen. Itse olin 23-vuotias kun aloitin yliopiston ja valmistuin 28-vuotiaana diplomi-insinööriksi, olisi tosiaan ehtinyt tehdä vaikka mitä opiskelun ohella, niin paljon siinä oli luppoaikaa![]()
Ai yo:ta voi käydä "sivutoimisesti"? En allekirjoita, tai no, riippunee hieman alastakin. Jos haluaa saada hyviä arvosanoja ja todella oppia asiat, niin aika raskaaksi käy vakityö siinä ohessa, saati perheen perustaminen. Tai edes viikonlopputyö joka vkonloppu. Millä ajalla sitten opiskellaan jos illat ja viikonloput menee töissä. Luennot ovat aika pieni osa opiskelusta.
Toki riippuu jaksaminen myös ihmisestä, itse en olisi kyennyt edes töihin joka viikonloppu ja vielä vähemmän viikolla. Mutta mun ala onkin biokemia, ja labroissa mm. läsnäolopakko.
Alkuperäinen kirjoittaja jee:No, me ihmiset ollaan niin erinlaisia. Mun mielestä 25 on jo aika vanha noin pitkään kouluun. Olisi hyvä valmistua alle 25.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja itsekkin trade:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja itsekkin trade:Hmm, no sinuna jäisin nykyiseen työpaikkaan, ravintola-alallakin voi olla ihan hyvät etenemismahdollisuudet ja jos tarjoavat vakivirkaakin, niin miksi lähteä opiskelemaan?:O Mut jos pakko lähteä koulunpenkille niin sitten ehdottomasti amk!
Tradenomeilla on enemmän työpaikkoja joista valita, koulutus osaavampaa ja käytännöllisempää ja tutkinnon arvostus menemässä jopa ekonomien ohi, lähivuosina siis hyvät mahdollisuudet trdenomeilla. Ja valmistut amk:sta nopeammin ja ehdit hyvin perustamaan vielä perhettäkin. Yliopistoon jos menet niin siellä saattaa venähtää, ja se 5 vuottakin on kyllä jo paljon, saattaa perhe jäädä haaveeksi siinä vaiheessa. Näitä kannattaa miettiä, mutta mielestäni sulla on asiat hyvin nykyisessä työpaikassa. Vaikka täälä ihmiset kannustaa yliopistoon niin ei se yliopisto onnea takaa, muistutuksena vain.
Onko sinut aivopesty![]()
Mitä? Tosiasioita kerroin. Kun fakta on, että kaikkea ei voi saada. Ja jos vastakkain on perhe ja yliopisto, niin tuskimpa se yo niin hieno paikka on että menisi edelle perheen. Ja onhan ap jo 25, vuosia ei ole monia jäljellä. Minusta tuon ikäisen kannattaisi keskittyä jo nykyiseen työhön tai kouluttautua oppisopimuksella tai amk, jotka ei vie aikaa niinpaljon. Pidemmät koulut tulisi suorittaa aiemmin, jos niin haluaa.
Sanoisin että vasta 25 v. Ennen muinoin yliopistosta valmistuttiin nopeimmin nimenomaan ekonomipuolelta, miehen serkkupoika valmistui muistaakseni n. 3-4 vuodessa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä valkkaisin aina ylemmmän tutkinnon =)
ei kolkytvee ole vanha vielä valmistumaan!! =)