Palkasta jää 400e ja sillä ruokaa ja joulujuttuja? Miten?

  • Viestiketjun aloittaja mietteliäsnyt
  • Ensimmäinen viesti
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneksi meillä joulu menee omalla painollaan kun muu suku höösää. Mietin vaan, eikö ap:lla ole vanhempia, eikö mies osta mitään, ei mitään tule muulta suvulta? Ei edes ketään, jolta saisi vähän joulukoristeita?
Ei ole ketään. Viime jouluna äitini osti lahjoja, mutta nyt on pieni eläke. Liian pitkä matka mennä sukuloimaan.
Ex ei ole mun lasteni isä, hän on kuollut. Siis oikea isä. Ex taas teki mulle lisää velkaa ja nyt ei olla missään tekemisissä.
Aina vaan paranee tarina :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneksi meillä joulu menee omalla painollaan kun muu suku höösää. Mietin vaan, eikö ap:lla ole vanhempia, eikö mies osta mitään, ei mitään tule muulta suvulta? Ei edes ketään, jolta saisi vähän joulukoristeita?
Ei ole ketään. Viime jouluna äitini osti lahjoja, mutta nyt on pieni eläke. Liian pitkä matka mennä sukuloimaan.
Ex ei ole mun lasteni isä, hän on kuollut. Siis oikea isä. Ex taas teki mulle lisää velkaa ja nyt ei olla missään tekemisissä.
Ok. No toivottavasti silti saatte kivan joulun viettää yhdessä!
 
vieras
No niin, tässä ketjussa sitten oli paljon muitakin avuntarvitsijoita, joilla joulun viettoon on jokin minisumma käytössä. Se joka rehellisesti myöntää apua tarvitsevansa ja sen ilmaisee yhteystietoineen (siis rekisteröitynä sähköpostiosoite/yv saatavilla) niin laittakoon perusteluineen mihin rahaa tarvitsee jouluna. Hyviä vinkkejä toki tässäkin ketjussa säästämiseen ja "halpaan jouluun" on tarjottu, mutta kaikilla ei tunnu edes siihen riittävän rahaa. Pistän ensi viikolla vähintään 50? eniten tarvitsevalle ja hyvin perusteluin.
 
Meimi
Kyllä tää on ihan uskomaton ketju!

Ihan järkyttävää miten pienestä ihmiset on kateellisia! Miten jaksetaan huutaa jostakin "miten paljon sulla on oikeasti rahaa" -asiasta, josta on sen seittemän vastaustakin.

Siis missä ihmeessä on ihmisten joulumieli? Jos joku tahtoo antaa toiselle jotakin (kerjätköön sitä tai ei, mulle ihan yks ja sama), niin siitäkin tulee sanomista. Siis hei, keneltä se on pois?!

Voi apua!
 
Inhottaa tällaset ketjut jossa aloittaja heti alussa kertoi et jouluKUULLE on 400?, ja tammikuussakin pitäis elää niin siinä on sata harmaata nokkimassa.

Ihanaa että AP sait tarvitsemasi. Meillä ei lahjoja enää onneksi tarvitse, mummit ja papat ostelee paljon. Rahasta varmasti tulee olemaan tiukkaa, enkä sitä täältä ole vailla vaikka ketjuun jossakin kohtaa vastasinkin.

Sen sijaan sitä kaipaa kohtalotovereita. :hug:
 
ap
Sellaista se aina on, joku haukkuu, toinen laittaa että pärjää vähemmällä jne. Me ei kuitenkaan tunneta toisiamme, mistään kohtaa.
Mä haluan että mun lapsillani on iloa joulusta, vaikka ollaankin yksin, minä ja lapset .
Yritän olla ihan liikaa sekä äiti että isä, ja jos siihen apua saan niin mikäs ettei.
Otan AIVAN kaiken avun nyt vastaan, sillä mun lapsilleni on parempi onnellinen kuin surullinen äiti.
 
etootosissas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sellaista se aina on, joku haukkuu, toinen laittaa että pärjää vähemmällä jne. Me ei kuitenkaan tunneta toisiamme, mistään kohtaa.
Mä haluan että mun lapsillani on iloa joulusta, vaikka ollaankin yksin, minä ja lapset .
Yritän olla ihan liikaa sekä äiti että isä, ja jos siihen apua saan niin mikäs ettei.
Otan AIVAN kaiken avun nyt vastaan, sillä mun lapsilleni on parempi onnellinen kuin surullinen äiti.
Onnellisuus on itsestä kiinni!!! Säälittävää, että sut tekee onnelliseksi täällä muilta kerjääminen...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja etootosissas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sellaista se aina on, joku haukkuu, toinen laittaa että pärjää vähemmällä jne. Me ei kuitenkaan tunneta toisiamme, mistään kohtaa.
Mä haluan että mun lapsillani on iloa joulusta, vaikka ollaankin yksin, minä ja lapset .
Yritän olla ihan liikaa sekä äiti että isä, ja jos siihen apua saan niin mikäs ettei.
Otan AIVAN kaiken avun nyt vastaan, sillä mun lapsilleni on parempi onnellinen kuin surullinen äiti.
Onnellisuus on itsestä kiinni!!! Säälittävää, että sut tekee onnelliseksi täällä muilta kerjääminen...
kyllä, myönnän sen. Jos ihmiselle kasautuu paljon epäonnea jne, miksi ei saisi iloita tällaisesta?
Ehkä olen säälittävä, mutta sun mielipide ei paina yhtään mitään.
 
vieras
Voi hyvänen aika ihmiset, hävetkää!! Että te osaatte olla kateellisia joka asiasta.

Mä ostin 11 kilon kinkun 22 eurolla :D
Siitä saa vielä monet kiusaukset ja hernerokat joulun jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Alkuperäinen kirjoittaja järkky:
siis joku raja, ihan ns. aikuiset ihmisetkö täällä kehoittaa ketään 'vetää itses narun jatkeeksi' ?
Kuka aikuinen ihminen kerjää täällä almuja??? Ja kuka hyväuskoinen lahjoittaa vielä?????
sopiiko että rekkaudut ja laitat mulle viestiä, niin jutellaan sit siitä? Vai onko sulla edes rohkeutta tehdä sitä?
Nimimerkilläsi kertoisit, mitä mieltä olet tällaisista "kerjääjistä"?
Luulen, että et sitä tee...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kultainen Nuoruus:
sopiiko että rekkaudut ja laitat mulle viestiä, niin jutellaan sit siitä? Vai onko sulla edes rohkeutta tehdä sitä?
Nimimerkilläsi kertoisit, mitä mieltä olet tällaisista "kerjääjistä"?
Luulen, että et sitä tee...
Jälkimmäisen kysymyksen "niih" varmaan tarkoitti mulle, joten voi pukata mullekin yytä, jos asia kiinnostaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kultainen Nuoruus:
sopiiko että rekkaudut ja laitat mulle viestiä, niin jutellaan sit siitä? Vai onko sulla edes rohkeutta tehdä sitä?
Nimimerkilläsi kertoisit, mitä mieltä olet tällaisista "kerjääjistä"?
Luulen, että et sitä tee...
Jälkimmäisen kysymyksen "niih" varmaan tarkoitti mulle, joten voi pukata mullekin yytä, jos asia kiinnostaa.
Luultavasti. Mut silti on paha mieli. Tottakai mä tiiän, että aina jollain on vielä heikommin asiat.
Onko se sit joku syy miksei voi toivoa omille lapsilleen hyvää... en tiedä. Tuskin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kultainen Nuoruus:
Luultavasti. Mut silti on paha mieli. Tottakai mä tiiän, että aina jollain on vielä heikommin asiat.
Onko se sit joku syy miksei voi toivoa omille lapsilleen hyvää... en tiedä. Tuskin.
Njäh, älä välitä :hug: Viimeistään noista ilkeilijöistä tietää, että joulu on tulossa. Sama homma kun toistuu palstalla joka ainoa vuosi :xmas: Koita ajatella niin, että nää sulle kuittailleet ovat saaneet nyt hyvän joulumielen itselleen ja olet siis omalta osaltasikin päässyt ilahduttamaan muita. Ja että onneksi heidän kanssaan ei sentään tarvitse aattoa viettää :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kultainen Nuoruus:
Luultavasti. Mut silti on paha mieli. Tottakai mä tiiän, että aina jollain on vielä heikommin asiat.
Onko se sit joku syy miksei voi toivoa omille lapsilleen hyvää... en tiedä. Tuskin.
Njäh, älä välitä :hug: Viimeistään noista ilkeilijöistä tietää, että joulu on tulossa. Sama homma kun toistuu palstalla joka ainoa vuosi :xmas: Koita ajatella niin, että nää sulle kuittailleet ovat saaneet nyt hyvän joulumielen itselleen ja olet siis omalta osaltasikin päässyt ilahduttamaan muita. Ja että onneksi heidän kanssaan ei sentään tarvitse aattoa viettää :D
:hug: totta, mieluummin vietän aaton lasteni kanssa,( iloisten lasteni, koska saivat lahjoja ) kuin muistellen tälläistä.
 

Yhteistyössä