Palkasta jää 400e ja sillä ruokaa ja joulujuttuja? Miten?

  • Viestiketjun aloittaja mietteliäsnyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
en ostaisi kinkkua, siihen menee paljon rahaa. Tekisin murekkeen tai karjalanpaistin. Laatikot ei ole kalliita eikä rosolli, tortuista ja pipareista puhumattakaan. 50e riittää hyvin joulun ruokakauppaan kun hyvin suunnittelee. Lahjoiksi ostaisin lautapelejä, suklaata, koko perheen elokuvan (esim. joulutarina), pörrösukat ja jotain pientä mieleistä. Yhdessä vietetty aika vaikka peiton alla hyvien satujen ja elokuvien parissa on joulussa parasta. Hyvän joulun saatte, jos vain tuo riittää teille..
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä en saa elareita kuin kahdesta, eikä lapsilisätkään ole täydet. Ja eihän mun tarvi täällä selittääkään miksi mulla on rahaa noin vähän.
Ei mutta mitä olet ehdotuksista mieltä?
Olen ehdottanut soskua, diakoniajuttuja (voi saada jouluruokia) jne.
Ja olet saanut listan, ei kovin kallista...

Joku laittoi linkin jouluruokiin. Joku ehdotti sukulaisille menoa.


Nii.. mitä siis kaipaat? Tätä en pahalla kysy, vaan en nyt ymmärrä...
Lahjoista en voi mitään sanoa, koska vaikea neuvoa mistä teillä pidetään.

Lasten sukulaiset / isät tms. ehkä ostaa lahjoja myös?
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Siis hetkonen..onko toi 400? tarkotettu PELKÄSTÄÄN jouluruokaan,koristeisiin,lahjoihin?
Jos on niin hyvänen aika toi on paljon rahaa..Mä aion käyttää 200? koko sukuun ja sekin on paljon. :snotty:
Sitähän mäkin kysyin, muttei vastausta tipu....
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en ostaisi kinkkua, siihen menee paljon rahaa. Tekisin murekkeen tai karjalanpaistin. Laatikot ei ole kalliita eikä rosolli, tortuista ja pipareista puhumattakaan. 50e riittää hyvin joulun ruokakauppaan kun hyvin suunnittelee. Lahjoiksi ostaisin lautapelejä, suklaata, koko perheen elokuvan (esim. joulutarina), pörrösukat ja jotain pientä mieleistä. Yhdessä vietetty aika vaikka peiton alla hyvien satujen ja elokuvien parissa on joulussa parasta. Hyvän joulun saatte, jos vain tuo riittää teille..
Teini varmaan tykkää olla mamin kainalossa satujen äärellä :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäsnyt:
Osallistuin kyllä tuohon Lahjoitus-ketjuun vai mikä onkaan, mutta vain yksi lupasi ( ja onkin jo laittanut ) yhdelle lapselleni lahjan.
Lapsia siis kolme, ja tuosta pitäisi jäädä siis muuhunkin kuin jouluruokiin ja lahjoihin...
..jos rahaa olisi noinkin paljon käyttää jouluun...Meillä jää tuosta puolet ja sillä rahalla pitäisi siis ostaa jouluruoka ja lahjat kahdelle lapselle. Meillä ei lahjoja edes muualta tule.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en ostaisi kinkkua, siihen menee paljon rahaa. Tekisin murekkeen tai karjalanpaistin. Laatikot ei ole kalliita eikä rosolli, tortuista ja pipareista puhumattakaan. 50e riittää hyvin joulun ruokakauppaan kun hyvin suunnittelee. Lahjoiksi ostaisin lautapelejä, suklaata, koko perheen elokuvan (esim. joulutarina), pörrösukat ja jotain pientä mieleistä. Yhdessä vietetty aika vaikka peiton alla hyvien satujen ja elokuvien parissa on joulussa parasta. Hyvän joulun saatte, jos vain tuo riittää teille..
Teini varmaan tykkää olla mamin kainalossa satujen äärellä :D
meillä ainakin tykkää ja on vielä poika. Teini voi myös lukea pienemmille, kuten meillä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Siis hetkonen..onko toi 400? tarkotettu PELKÄSTÄÄN jouluruokaan,koristeisiin,lahjoihin?
Jos on niin hyvänen aika toi on paljon rahaa..Mä aion käyttää 200? koko sukuun ja sekin on paljon. :snotty:
Sitähän mäkin kysyin, muttei vastausta tipu....
Jos osaa lukea, niin siihen olen jo monesti vastannut.
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Siis hetkonen..onko toi 400? tarkotettu PELKÄSTÄÄN jouluruokaan,koristeisiin,lahjoihin?
Jos on niin hyvänen aika toi on paljon rahaa..Mä aion käyttää 200? koko sukuun ja sekin on paljon. :snotty:
Sitähän mäkin kysyin, muttei vastausta tipu....
Ahaa..okke. :D
Olis helpompi neuvoa ku tietäs pitääkö ne kaikki joulukamat saada 400 vai 40 eurolla :D Jostain sain käsityksen että tuo 400e ei olis kokonaan jouluksi mutten nyt tiedä...

Lahjoistakin olis helpompi vinkata jos tietäs sukupuolet... :)


 
Ja hei miks yhtäkkiä täytyy joulukoristeita vääntää tai ostaa?
Meillä ainakin ollut käytössä jotain perintökoristeita jo monen monta vuotta.Uusia en osta ennen kun kaikki hajalla ja siinä kunnossa ettei kehtaa näyttää kellekään.Ai niin,ostinhan tänä jouluna 5? jouluverhot hemtexistä ja 3? jouluseimen kirpparilta. :whistle:
 
ap
Mä en nyt oikein tajua... jos haluatte arvostella jne, menkää tekemään se tuohon lahjoitus-ketjuun.
Alunperin tarkoitin kysymykselläni, että antaisitte vinkkejä miten pärjätä hyvin pienellä rahalla jne. En ymmärrä jos joku nyt oikeesti luulee, että mulla on tuo 400 joulua varten :) Kai nyt jokainen tajuaa, että on muutenkin elettävä.
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Siis hetkonen..onko toi 400? tarkotettu PELKÄSTÄÄN jouluruokaan,koristeisiin,lahjoihin?
Jos on niin hyvänen aika toi on paljon rahaa..Mä aion käyttää 200? koko sukuun ja sekin on paljon. :snotty:
Sitähän mäkin kysyin, muttei vastausta tipu....
Jos osaa lukea, niin siihen olen jo monesti vastannut.
Et edelleenkään ole kertonut PALJONKO jää niihin joulujuttuihin?
300 vai 30e????

Ja mitä olet mieltä vinkeistä, mitä yleensäkin nyt haluat kun et vastaa jne. oikein mihinkään...
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en nyt oikein tajua... jos haluatte arvostella jne, menkää tekemään se tuohon lahjoitus-ketjuun.
Alunperin tarkoitin kysymykselläni, että antaisitte vinkkejä miten pärjätä hyvin pienellä rahalla jne. En ymmärrä jos joku nyt oikeesti luulee, että mulla on tuo 400 joulua varten :) Kai nyt jokainen tajuaa, että on muutenkin elettävä.
Olis hieman helpompi neuvoa, kun tietäs sun JOULUbudjetin.
On eroa onko se 20 vai 200e.

Olis helpompi neuvoa!

Ja edelleen, oletko kysynyt apua sossusta /diakoniatoimistosta.
Monet saa jouluruuat sieltä.


Veikkaan ettet vastaakaan :)
So hyvää joulua
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Siis hetkonen..onko toi 400? tarkotettu PELKÄSTÄÄN jouluruokaan,koristeisiin,lahjoihin?
Jos on niin hyvänen aika toi on paljon rahaa..Mä aion käyttää 200? koko sukuun ja sekin on paljon. :snotty:
Sitähän mäkin kysyin, muttei vastausta tipu....
Jos osaa lukea, niin siihen olen jo monesti vastannut.
Et edelleenkään ole kertonut PALJONKO jää niihin joulujuttuihin?
300 vai 30e????

Ja mitä olet mieltä vinkeistä, mitä yleensäkin nyt haluat kun et vastaa jne. oikein mihinkään...

Olen poiminut vinkkejä joo, aiomme askarrella koristeita kuuseen esim. Mutta mun on ostettava ensin tarvikkeita, kun nyt just mitään ei ole mistä tehdä.
Ja kinkku on kallis, mutta olis kiva olla.
Ja joulujuttuihin on rahaa tosi vähän, jos meinaamme pärjätä muutenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en nyt oikein tajua... jos haluatte arvostella jne, menkää tekemään se tuohon lahjoitus-ketjuun.
Alunperin tarkoitin kysymykselläni, että antaisitte vinkkejä miten pärjätä hyvin pienellä rahalla jne. En ymmärrä jos joku nyt oikeesti luulee, että mulla on tuo 400 joulua varten :) Kai nyt jokainen tajuaa, että on muutenkin elettävä.
Joo joo en pahalla tarkottanut mutta kuinka paljon ajattelit varata tuosta rahasta joulua varten?
Tuo linkki jonka joku laittoi että jouluruoka 70?:lla niin sehän on aivan h.elvetisti pelkkään jouluruokaan!
Meillä ollut hieman tiukkaa..Meidän joulupöytä:

-piknikrulla
-joulutorttuja
-keitettyjä perunoita
-itse tekemääni lanttulaatikkoa ja maksalaatikkoa ja makaronilaatikkoa
-lisäksi esim keitettyjä munanpuolikkaita,suolakurkkua
-jälkiruoaksi vaikka piirakkaa,lättyjä,puuroa tai luumujälkkäriä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en nyt oikein tajua... jos haluatte arvostella jne, menkää tekemään se tuohon lahjoitus-ketjuun.
Alunperin tarkoitin kysymykselläni, että antaisitte vinkkejä miten pärjätä hyvin pienellä rahalla jne. En ymmärrä jos joku nyt oikeesti luulee, että mulla on tuo 400 joulua varten :) Kai nyt jokainen tajuaa, että on muutenkin elettävä.
Vinkkejähän on tullut jo vaikka kuinka paljon!
Olet kauhean negatiivisella asenteella ja annat ymmärtää muille nää jutut ihan väärin. Ensin sulla on 400e ja sit ei olekkaan ja sit jo osa siitä 400e:sta pitää laittaa ens kuullekin ja sit tuleekin jo joku lasku sinne väliin ja pitääkö sekin maksaa tuosta 400e:sta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en nyt oikein tajua... jos haluatte arvostella jne, menkää tekemään se tuohon lahjoitus-ketjuun.
Alunperin tarkoitin kysymykselläni, että antaisitte vinkkejä miten pärjätä hyvin pienellä rahalla jne. En ymmärrä jos joku nyt oikeesti luulee, että mulla on tuo 400 joulua varten :) Kai nyt jokainen tajuaa, että on muutenkin elettävä.
Olis hieman helpompi neuvoa, kun tietäs sun JOULUbudjetin.
On eroa onko se 20 vai 200e.

Olis helpompi neuvoa!

Ja edelleen, oletko kysynyt apua sossusta /diakoniatoimistosta.
Monet saa jouluruuat sieltä.


Veikkaan ettet vastaakaan :)
So hyvää joulua
No veikkaa vain :) hyvää joulua sullekin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en nyt oikein tajua... jos haluatte arvostella jne, menkää tekemään se tuohon lahjoitus-ketjuun.
Alunperin tarkoitin kysymykselläni, että antaisitte vinkkejä miten pärjätä hyvin pienellä rahalla jne. En ymmärrä jos joku nyt oikeesti luulee, että mulla on tuo 400 joulua varten :) Kai nyt jokainen tajuaa, että on muutenkin elettävä.
Vinkkejähän on tullut jo vaikka kuinka paljon!
Olet kauhean negatiivisella asenteella ja annat ymmärtää muille nää jutut ihan väärin. Ensin sulla on 400e ja sit ei olekkaan ja sit jo osa siitä 400e:sta pitää laittaa ens kuullekin ja sit tuleekin jo joku lasku sinne väliin ja pitääkö sekin maksaa tuosta 400e:sta.
No mä oletin, että jokainen ymmärtää että muutenkin on elettävä? Ikävää jos sinä et.
 
vieras
että joulujuttuihin on varaa 400e. Se ei ole mielestäni hirveästi mutta sillä varmasti pärjää. Kuten jo laitoin viestiä, että ruoat saa 50e:llä (me ostimme viime vuonna sillä rahalla hyvän pöydän) toki kinkkua ei siihen saatu, mutta kyllä joulu menee ilman kinkkuakin. Olet helsingistä?
Kierrätyskeskuksesta voi löytää ilmaiseksi askartelutarpeita. Joululauluja tulee ilmaiseksi jouluradiosta, yhteiset elokuvat eivät paljon maksa, niitä saa myös kirjastosta lainaan. Yhteinen luisteluretki. Leipominen ja afrikan tähden pelaaminen ei kovin kallista ole. Mutta jos on materialisti ja joulu tulee tavarasta niin ymmärrän että ahdistaa. Kai sillä exä:lläkin on velvollisuus jotain lapsille jouluksi laittaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en nyt oikein tajua... jos haluatte arvostella jne, menkää tekemään se tuohon lahjoitus-ketjuun.
Alunperin tarkoitin kysymykselläni, että antaisitte vinkkejä miten pärjätä hyvin pienellä rahalla jne. En ymmärrä jos joku nyt oikeesti luulee, että mulla on tuo 400 joulua varten :) Kai nyt jokainen tajuaa, että on muutenkin elettävä.
Vinkkejähän on tullut jo vaikka kuinka paljon!
Olet kauhean negatiivisella asenteella ja annat ymmärtää muille nää jutut ihan väärin. Ensin sulla on 400e ja sit ei olekkaan ja sit jo osa siitä 400e:sta pitää laittaa ens kuullekin ja sit tuleekin jo joku lasku sinne väliin ja pitääkö sekin maksaa tuosta 400e:sta.
No mä oletin, että jokainen ymmärtää että muutenkin on elettävä? Ikävää jos sinä et.
No aika moni on täällä olettanut, että sä kerrot, kun kysytään, että kuinka paljon varaat tuosta 400e:sta joulubudjettiin, mut ikävää jos et ole sitä tajunnut.
 
Keittiönoita
- perunoita
- porkkanoita
- lanttua
- punajuuria
- 2 maustekurkkua
- muutama sipuli
- 1 omena
- pari purkkia kermaa

Yhteensä noin 10 euroa ja siinä on perunalaatikko, porkkanalaatikko, lanttulaatikko ja rosolli. Kinkun sijasta voi ostaa muunkin possurullan tai kalkkunarullan. Maksaa noin 10 euroa. Pussi luumuja ja litra omenatuoremehua = muutama euro. Siinä on jälkkäriksi luumukiisseli. Lounasta varten litra maitoa ja pussi puuroriisiä = alle 3 euroa.

Tossa siis yksi ehdotus jouluateriaksi.
 
höpsö
Hei ap, tuolla Anna hyvän kiertää jouluksi -ketjussa joku ainakin aiemmin tarjosi pariinkin kertan vanhoja/tarpeettomia joulukoristeitaan, joita ilmeisesti löytyi aika paljonkin. Ja jos en väärin muista niin lahjoittaja oli Helsingistä päin. Etkös sinäkin ap sanonut olevasi Helsingistä..?
Ja tuo linkki, jonka joku ystävällisesti sinulle jo laittoi ("Joulupöydän ruoka 70 eurolla"), vaikutti aika hyvältä. Ajattelin itsekin siihen tutustua...joten kiitos sen laittajalle! :)

Hmmm...tuon ikäisille pojille tietysti voi olla vaikeampi keksiä halpoja, mutta kuitenkin mieluisia lahjoja...pelkät itse tehdyt villasukat tuskin saavat riemua repeämään... Toisaalta lapset ovat jo niin isoja, että varmaan ymmärtävät taloudellisen tilanteenne. Joku tuossa jo aiemmin ehdottikin, että jos sopisit lasten kanssa, että saavat lahjaksi jotain itselle mieluista sitten joulun jälkeen alesta. Nyt ostaisit sitten heille vain jotain pientä ja edullista kivaa kuten suklaata, sukkia tms. Onko ketään sukulaisia tai muita tuttuja, joilta lapset saisivat paketteja?
 

Yhteistyössä