Palkasta jää 400e ja sillä ruokaa ja joulujuttuja? Miten?

  • Viestiketjun aloittaja mietteliäsnyt
  • Ensimmäinen viesti
sentään töissä olet
No hyvin sulla on rahaa, mulla jää 100 euroa jouluun ja ruokiin, 2 lasta joille pitäis lahjatkin ostaa.

23pvä tulee lapsilisät onneksi, silloin vasta pääsen ostamaan edes jotain
 
kait tää tästä joskus helpottaa
Alkuperäinen kirjoittaja sentään töissä olet:
No hyvin sulla on rahaa, mulla jää 100 euroa jouluun ja ruokiin, 2 lasta joille pitäis lahjatkin ostaa.

23pvä tulee lapsilisät onneksi, silloin vasta pääsen ostamaan edes jotain
paitsi, että lapsilisistäkään ei oikeasti olisi varaa lahjoja ostaa, koska tammikuu tulee olemaan tasan yhtä tiukka. Pari lahjaa per muksu tilasin osamaksulla, että edes jotain saisivat..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja höpsö:
Hei ap, tuolla Anna hyvän kiertää jouluksi -ketjussa joku ainakin aiemmin tarjosi pariinkin kertan vanhoja/tarpeettomia joulukoristeitaan, joita ilmeisesti löytyi aika paljonkin. Ja jos en väärin muista niin lahjoittaja oli Helsingistä päin. Etkös sinäkin ap sanonut olevasi Helsingistä..?
Ja tuo linkki, jonka joku ystävällisesti sinulle jo laittoi ("Joulupöydän ruoka 70 eurolla"), vaikutti aika hyvältä. Ajattelin itsekin siihen tutustua...joten kiitos sen laittajalle! :)

Hmmm...tuon ikäisille pojille tietysti voi olla vaikeampi keksiä halpoja, mutta kuitenkin mieluisia lahjoja...pelkät itse tehdyt villasukat tuskin saavat riemua repeämään... Toisaalta lapset ovat jo niin isoja, että varmaan ymmärtävät taloudellisen tilanteenne. Joku tuossa jo aiemmin ehdottikin, että jos sopisit lasten kanssa, että saavat lahjaksi jotain itselle mieluista sitten joulun jälkeen alesta. Nyt ostaisit sitten heille vain jotain pientä ja edullista kivaa kuten suklaata, sukkia tms. Onko ketään sukulaisia tai muita tuttuja, joilta lapset saisivat paketteja?
kiitos ystävällisestä vastauksestasi.

Eiköhän lapset ymärrä, että alestakin voi hankkia lahjoja. Tosin joulun idea hieman vesittyy, mutta.... lapsethan sitä eniten odottaa.

En ole huomannut sellaista viestiä, mistähän löytyisi? Siis lahjoitetaan joulukoristeita?

Ja joo, olen katsonut tuon linkin myös, suomalainen joulu vai mikä olikaan :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole huomannut sellaista viestiä, mistähän löytyisi? Siis lahjoitetaan joulukoristeita?
Se on tossa sivun yläosassa keikkuvassa joulumieli ketjussa. Oiskohan kirjoitettu eilen tai toissapäivänä.

Mä olen periaatteessa ton keräyksen osalta nyt kaupoissa juossut enkä postissa aio jonottaa enää. Mutta ilahtuisko noi sun kaksi isompaa poikaasi, jos laittaisin sellasen leffateattereiden lippulahjan, jossa 4 lippua? Voisivat yhdessä käydä kaks kertaa haluamaansa leffaa katsomassa ja se lahja tulisi mun kannaltani kätevästi kirjekuoressa?

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole huomannut sellaista viestiä, mistähän löytyisi? Siis lahjoitetaan joulukoristeita?
Se on tossa sivun yläosassa keikkuvassa joulumieli ketjussa. Oiskohan kirjoitettu eilen tai toissapäivänä.

Mä olen periaatteessa ton keräyksen osalta nyt kaupoissa juossut enkä postissa aio jonottaa enää. Mutta ilahtuisko noi sun kaksi isompaa poikaasi, jos laittaisin sellasen leffateattereiden lippulahjan, jossa 4 lippua? Voisivat yhdessä käydä kaks kertaa haluamaansa leffaa katsomassa ja se lahja tulisi mun kannaltani kätevästi kirjekuoressa?

kyllä varmasti ilahtuisivat! Siis vau! Ihanaa!
Sopiiko että laitan sulle yksityisviestiä?

 
sivusta
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen periaatteessa ton keräyksen osalta nyt kaupoissa juossut enkä postissa aio jonottaa enää. Mutta ilahtuisko noi sun kaksi isompaa poikaasi, jos laittaisin sellasen leffateattereiden lippulahjan, jossa 4 lippua? Voisivat yhdessä käydä kaks kertaa haluamaansa leffaa katsomassa ja se lahja tulisi mun kannaltani kätevästi kirjekuoressa?
Täytyy Keittiönoita sanoa että sä olet hyvä ihminen. Tuntuu että aina haluat auttaa. :) Antaa uskoa ihmisiin.
 
Minusta tuo on älyttömän paljon. Mulle jää ehkä 50e jouluruokiin ja -lahjoihin. Toivon että saisin sen 70 euron lahjakortin, jotta saataisiin myös suklaata ja jotain spesiaalia ;)

Kolme lasta pitäisi saada syötettyä ja lahjottua, onneksi eivät odota mitään suurta. Mulla ei ole jouluverhoja, ostettuja koristeita, hyvä kun tarpeellinen määrä astioita on :D En ymmärrä miten 400e voi olla liian vähän, anteeksi vain :ashamed:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Täytyy Keittiönoita sanoa että sä olet hyvä ihminen. Tuntuu että aina haluat auttaa. :) Antaa uskoa ihmisiin.
En mä mikään erityisen hyvä ihminen ole. Varsin itsekäs, laiska ja mukavuudenhaluinenkin useimmiten :D Mutta mielelläni mä yleensä autan. Ja nytkin mietin, että vasta hetki sittenhän mun poikani oli 15 v ja joulu se on joulu isollakin pojalla, niin..... :xmas:
 
v
Siis mä ainakin ymmärsin, että ap:llä on nyt tuo 400?, josta pitäs riittää normaaliin elämiseen + jouluun. Mun mielestä se ei ole kovin paljoa 4 henkilölle.

Ihanaa Keittis, kun viitsit ilahduttaa :)
 
ihme vatkausta
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut saathan sä ap elarit =) Ja 350e lapsilisiä. Vai oliks tää kusetusta?
Joo, ainahan nää on ku.setusta... not.
Siis yhteensä jää tuon verran kaikista rahoista. Ja sillä pitää pärjätä myös yli joulun tammikuuhun.
Kun on niitä laskuja jotka on maksettava. Lisäksi pitää ostaa lapsille vaatetta jne.
Otsikossa sanot, että jää 400? palkasta ja sillä joulujutut. Mites se nyt meni, ku siitä pitääkin nyt ostaa sitä sun tätä ja maksaa laskuja ?? ;) Kerro nyt paljonko sitä rahaa jää jouluun, ni keksitään, miten sen saa riittään !
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Siis mä ainakin ymmärsin, että ap:llä on nyt tuo 400?, josta pitäs riittää normaaliin elämiseen + jouluun. Mun mielestä se ei ole kovin paljoa 4 henkilölle.

Ihanaa Keittis, kun viitsit ilahduttaa :)
kivaa, että joku ymmärsi ilman rautalangan vääntämistä :)
Ja iso kiitos Keittikselle, nyt on lahjat lapsille, kaikille tasapuolisesti.

En toivonut liikoja, mielestäni. Kerroin lapsille että saatte ehkä yhdet tai kaksi lahjaa per nenä tänä jouluna.
Nyt on kaikille sitten se kaksi lahjaa. Muuta emme tarvitse.

Osan ruuista teen itse ja kinkkuunkin jää nyt rahaa.

Olen niin onnellinen... kiitos kaikille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Luin jostain, että osoitteessa suomalainenjoulu.fi on neuvoja, miten laittaa halvalla jouluruuat. Mitäs joulujuttua tarttet?
ihan kaikki, kinkku jne, ja meillä ei ole mitään koristeitakaan jne enää jäljellä.
Koristeita jne enää jäljellä?Mitäs niille on tapahtunut?
jäi erossa exälle, niitä en kyllä enää hae.
Exän jouluhan on tärkeempi kuin lasten. Ei sun vika ap kylläkään...
 
Jouluruuat ei ainakaan ole kalliita. Muistelen joskus nähneeni tv:ssä miten joku toimittaja kävi martan kanssa kaupassa ja osti jouluruuat perheelle sillä olikos se 60-70 e minkä saa siitä ylen hyvä-keräyksestä. Sai ainekset usean päivän ruuiksi, kun osti esim. porkkanat ja lantut kokonaisina ja niistä isoista pusseista tulee monta laatikkoa.

Mäkin teen niistä sen 5-6 laatikkoa ja jouluna syödään niitä 3 päivää ja loput pakastan hätävara-ruuiksi tammi-helmikuulle, koska musta joku porkkanalaatikko on ok lisuke vaikka lihapullien kanssa. itse tykkään myös lanttulaatikosta paljon ja voin syödä niitä vaikka lounaaksi alkuvuonna (oon työtön).

Teillä tietenkin nuo pojat kyllä todennäköisesti syö ja juo paljon, ymmärrän kyllä...

Koristeena meillä oli yhtenä vuonna taikataikinasta tehdyt piparit, joita maalattiin punaiseksi. Ja viime vuotiset korteista on askarreltu koristeiksi niin, että leikataan korteista nätit kuvat pois, liimataan johonkin pyöreään kartonkiin kuvaksi ja narut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap sai sen mitä halusi, eli pummattua lisää lahjoja kun tuosta toisesta ketjusta tuli vain yksi.
niin, siis niin totta! Nimenomaan sain pummattua lisää :D
Onneksi joillakin on sydän paikallaan, toisin kuin sinulla rakkaani.
 
vieras
Onneksi meillä joulu menee omalla painollaan kun muu suku höösää. Mietin vaan, eikö ap:lla ole vanhempia, eikö mies osta mitään, ei mitään tule muulta suvulta? Ei edes ketään, jolta saisi vähän joulukoristeita?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneksi meillä joulu menee omalla painollaan kun muu suku höösää. Mietin vaan, eikö ap:lla ole vanhempia, eikö mies osta mitään, ei mitään tule muulta suvulta? Ei edes ketään, jolta saisi vähän joulukoristeita?
Ei ole ketään. Viime jouluna äitini osti lahjoja, mutta nyt on pieni eläke. Liian pitkä matka mennä sukuloimaan.
Ex ei ole mun lasteni isä, hän on kuollut. Siis oikea isä. Ex taas teki mulle lisää velkaa ja nyt ei olla missään tekemisissä.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Kultainen Nuoruus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vinkui avustuksia. Tosin onhan se tuossa aloitusviestissä jo aika hyvin mainittu (motiivi tälle ketjulle), lahjaketjusta tullut VAIN yksi paketti... Oksettavaa!
Mä olen ap. Vai oli se oksettavaa kun ajattelen kaikkia lapsiani. Ikävää..
Että ihan 1 kokonainen viesti lähetettynä :D Pikkasen haiskahtaa tää sun stooris, sori vaan :/
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap sai sen mitä halusi, eli pummattua lisää lahjoja kun tuosta toisesta ketjusta tuli vain yksi.
Mitä ap sai, ei ole kenenkään muun asia. Se ei ole pois sinulta eikä keneltäkään muultakaan. Joten rauhallista joulun odotusta myös sinulle :xmas:

 

Yhteistyössä