Palkasta jää 400e ja sillä ruokaa ja joulujuttuja? Miten?

  • Viestiketjun aloittaja mietteliäsnyt
  • Ensimmäinen viesti
mietteliäsnyt
Osallistuin kyllä tuohon Lahjoitus-ketjuun vai mikä onkaan, mutta vain yksi lupasi ( ja onkin jo laittanut ) yhdelle lapselleni lahjan.
Lapsia siis kolme, ja tuosta pitäisi jäädä siis muuhunkin kuin jouluruokiin ja lahjoihin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Luin jostain, että osoitteessa suomalainenjoulu.fi on neuvoja, miten laittaa halvalla jouluruuat. Mitäs joulujuttua tarttet?
ihan kaikki, kinkku jne, ja meillä ei ole mitään koristeitakaan jne enää jäljellä.
 
hmm
Koristeitahan voi askarrella, eikä maksa paljoa... Esim. valkoisesta paperista lumihiutaleita ikkunaan, pari kynttilää ja havunoksia vaikka. Onko teille sattunut jotain, kun laitoit, ettei ole enää koristeitakaan jäljellä? Iloa ja valoa kuitenkin joulun odotukseenne!
 
yks köyhä kans
Meillä kans tulossa tosi niukka joulu, ja tuntuu ihan kauhealta kun ennen on voinut jouluisin laittaa kaiken niinkuin on halunnutkin, mutta tällähetkellä tilanne on niin huono että hyvä kun saadaan joulukuun vuokra maksettua :( Itku tässä tulee kun alkaa miettimään.
 
Leivot itse mahdollisimman paljon, niin joulutortut jne ei tule paljoa maksamaan. Porkkanalaatikko porkkanoista ja riisistä itsetehtynä on halpaa, kinkku varmaan kallein yksittäinen hankinta ja sitäkään ei tarvii kilotolkulla olla. Meillä joulupöydässä myös itsetehtyjä lihapullia, lapset tykkää enemmän kuin kinkusta.

Riisipuuro on edullista ja hyvää. Laitat kaveriksi kuumaa mehua.
 
näillä mennään.
Ihan yhtä niukkaa kuin ennenkin useampi Joulu. Ruokaa tietenkin ostetaan ja vähän kinkkua, torttuja paistetaan. Jotain olisi lahjoja kuopuksellekin saatava ja miksei isompiakin kiva jotenkin muistaa. Olen kyllä yhdet lahjat neulonut.
Onneksi on vapaata useampi päivä niin saa huilata.
 
mn
miks sitä joulua niin kauheesti pitää laittaa, meil lapset tykkää kun leivotaa, koristellaan ja lauletaan joululauluja, jouluna sit on ruokaa, mikä tehdään itse eli tulee aika halvaks.
lapsille on lahjoja 3 pkt lapsi ja ne on ostettu jo lokakuussa valmiiksi. me käytetään s.tilin rahat joululahjoihin, eli säästetään kaikki sinne tuleva raha joululahjoihin, eikä sielt oteta vaik ois kui vähän rahaa.

harmi kun osalla tollanen tilanne, mut yleensä ne lapset ei tarvii niin paljon erikoista kuin vanhemmat luulee.

tee jouluruuat itse ja leipokaa herkkuja. lahjoja voi ostella kirpputorilta.
 
pienillä asioilla joulu
Meillä ei varmaankaan tuonkaan vertaa jää...
Ruokaohjeita on netti pullollaan, valitse parhaat. Laatikot esim tulee halvalla. Kinkku maksaa toki, mutta muut saa halvalla. Lahjat kannattaa etsiä kirppiksiltä tai tehdä itse. Kyllähän tässä on vielä aikaa. Koristeita voi askarrella itse, hyviä vinkkejä tuossa muutama jo kertoikin ja lisää löytyy netistä. Minun lapsuuden paras joulu olis sellainen, että meillä oli kuusi, jossa ei tainnut itseasiassa olla juuri koristeitakaan, jouluruokana syötiin punaisia omenoita ja pipareita ja lahjoja ei juurikaan ollut. Silti oli ihan joulufiilis!
 
ap
Mä asun Helsingissä lasteni kanssa. Ja tuosta rahasta siis pitää jäädä myös tammikuuhun. Toki saan sitten tipoittain ennen seuraavaa palkkaa, mutta iso sähkölasku jne odottamassa. Ja niitä en viitsi jättää maksamatta.
 
mn
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä asun Helsingissä lasteni kanssa. Ja tuosta rahasta siis pitää jäädä myös tammikuuhun. Toki saan sitten tipoittain ennen seuraavaa palkkaa, mutta iso sähkölasku jne odottamassa. Ja niitä en viitsi jättää maksamatta.
eikö sähkölaskun vois maksaa osissa? kannattaa ees kysyä.

mitä tarviisit lapsilles? siis oisko jotain toiveita, koska mä oon just laittamas kassillisen leluja vaihtotorille kun niil ei enää leikitä? voisin lähettää jos tolta löytyy tai sano vaatteiden koko niin niitäkin lähetän jos oikea koko löytyy ja käytetyt käy?
 
näillä mennään
Kyllähän pienille lapsille on helppo ostaa jotain lahjaksi vaikka kirppikseltä ja halvalla pääsee. Kuintenkin isoille on ostettava jotain oikeaa, odottavat he kuitenkin jotain. Porukkaa on paljon. Voittaspas Lotossa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja say:
Missä päin Helsinkiä asutte? Voisin lahjoittaa jotain. Minkä ikäisiä ja merkkisiä lapset ovat?
miksi pitää aina niin tarkkaan julkisella palstalla onkia se asuinpaikka esiin? miksei riitä kun sanoo että helsingissä? mitä väliä sen tarkemmin on tietää? bussit,junat ja ratikat kulkee, niillä kyllä pääsee ympäri helsinkiä paketin noutamaan jos se siitä on kiinni.
oon vaan tätä aina ihmetelly ja ensimmäisenä kiletämättä tulee mieleen että halutaan tietää onko se joku tuttu...
 
Meilläkin oli viime vuonna kuusessa valojen lisäksi pojan tarhassa askartelemat koristeet ja itse koristeltuja ja leivottuja piparkakkuja. Ei muuta tarvittu, todella kaunis oli ja poika ihastuksissaan söi koristeita kuusesta.. =)
Kynttilät tekee joulutunnelmaa eivätkä ole kalliita, ja mieti tarkkaan ne lasten lahjat, kirpparilta voi saada ihan hyvää tavaraa! Sinuna soittaisin sähköyhtiölle ja siirtäisin laskun eräpäivää tai pyytäisin saada maksaa osamaksuna, niin mekin on tehty kun on tiukkaa ollut. Se ei ole mikään ongelma, mielellään vaihtavat eräpäivää kun ei tarvitse sitten esim. lähetellä karhukirjeitä jne.
Tsemppiä teidän Jouluun, tarkka budjetointi voi säästää pitkän pennin!
 
poikia3
Niitä koristeita syntyy myös kierrätysmateriaalista, esim kahvipussin sisustasta hopeapaperia, joulukelloja kananmunakoteloista, lumiukkoja ja tonttuja vessapaperirullia päällystämällä, samoin syntyy hyasintit, rypistämällä sopivan väristä paperia kukiksi.

Varsinkin nuo isommat pojat ovat niin isoja, että voisiko heidän kanssa sopia, että saavat sitten jotain mieluista alesta, kun on niiden aika ja sitten saavat vain jotain pientä jouluksi.

Minulla on jo lahjat avustuskohteisiin lähdössä, eli ei ole mahdollista muuten auttaa.
 

Yhteistyössä