Paljonkohan verensokerit kun oli niin huono olo et tuntui ettei pysy enää pystyssä

• Viestiketjun aloittaja Diabeteksen vastakohta
  • Ensimmäinen viesti
Laulava Lomittaja
Mun verensokeri oli 2,1 kun mummoa vietiin keskussairaalaan ja piipaa autolla.Ampparissa laittivat jo jotain tippaan ja kaks päivää vietin sairaalassa.Mulla oli sillon jumalaton stressi,painokin oli pudonnut hurjasti vähälle aikaa.Sokereita pitäs tarkkailla..Nyt mun sokerit on pysyny kutakuinkin väillä 3,4-4,4..."Ihanne" tai normaaliarvohan on 4-6.Muistelen.

Täydellisen epätäydellinen
[QUOTE="A.p";26444278]Täytyy yrittää syödä useammin, mutta en mä voi syödä parin tunnin välein, tai yleensäkkään ellei ole nälkä.[/QUOTE]

No kannattaa nyt vaan ottaa ja jättää toi ajattelu "en voi syödä parin tunnin välein" sillä jos oikeasti sairastutut niin joko syöt tai kuolet. Opiskeluaikojeni naapuri (mies tosin) teki juuri tuota että oli pitkiä aikoja syömättä ja sitten kittasi energiajuomia aivan liikaa, 20 vuotiaana määrättiin nitroja syömään loppuelämäkseen. Joten oikeasti, tuolla asenteellasi leikit vain hengelläsi.

Ja otapa selvää mitä kaikkea muuta diabetes aiheuttaa kuin vain vähän huonoa oloa pidemmällä ajalla ja mieti, haluatko niitä oireita vai alatko hoitaa itseäsi jo tänään. Jos on kiirepäivä tiedossa niin pidä jatkuvasti vaikka rusinoita, pähkinöitä tai muuta sellaista laukussasi ja syö niitä, ei voi ikinä olla niin kiire että et tuommoista ehdi suuhusi laittamaan. Ja jos sinun täytyy vielä insuliiniakin alkaa piikittämään niin siihenkin sinun on löydettävä sitä aikaa, jatkuvan verensokerin mittaamisen lisäksi.

mä lisään näiden muiden kommentteihin vielä sen, että jos sulla se diabetes todetaan jossain vaiheessa, sit sä joudut syömään sen 2-3 tunnin välein että sokerit pysyy tasaisina. ei sitä tartte älyttömiä itteensä änkee, vaan pienennetään tietenkin annoskokoa kun ruokailuja lisätään. se on siinä se pointti, että tasaisin väliajoin syödään jotain pientä (ruisleipä, jugurtti, keittoa, päivän ruoka, salaatti jne jne jne) että ne sokerit pysyy tasaisina eikä tuu tollasia piikkejä sokereissa.

----
Mulla on samoja oireita! Erona vaan se että vaikka söisin hyvin ja lähden sen jälkeen 2-3h käymään vaikka kaupungilla niin kotiin tullessa on niin oksettava, pyörryttävä, tärisyttävä olo että on pakko kaupasta ostaa pillimehu minkä vedän siinä sekunnissa ja olo tasaantuu aika pian tämän jälkeen. Huolissani olen koska kuitenkin syön hyvin ja tällaisia oireita tulee :/

Labraan mars
Mulla on samoja oireita! Erona vaan se että vaikka söisin hyvin ja lähden sen jälkeen 2-3h käymään vaikka kaupungilla niin kotiin tullessa on niin oksettava, pyörryttävä, tärisyttävä olo että on pakko kaupasta ostaa pillimehu minkä vedän siinä sekunnissa ja olo tasaantuu aika pian tämän jälkeen. Huolissani olen koska kuitenkin syön hyvin ja tällaisia oireita tulee :/
Mene ihmeessä lääkäriin joka antaa lähetteen sokerikokeeseen ja sen jälkeen vielä sokerirasitukseen. 2 tyypin diabeteskin tarvii usein lääkityksen ainakin jos on ylipainoa. Itse olen menossa huomenna sokerirasitukseen kun paastoarvot oli korkealla.

Yhteistyössä