Paljonko voisin laihtua syyskuuhun mennessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ella"

Vieras
Laihdutus siis suunnitteilla, mutta toteutukseen tarvisin vinkkejä, ettei homma karkaa heti käsistä. Tällä hetkellä painoa on 91 kiloa ja pituutta 161cm, eli paljon olis urakkaa.

Syyskuussa häät, joten motivaatiota laihtumisen suhteen kyllä olisi, mutta imetän vielä tällä hetkellä, joten varsinaista nälkäkuuria en voi alkaa pitämään.

Miten aloittaisin ja mikähän olisi realistinen lahdutusnopeus, paljonko voisin laihtua syksyyn mennessä?

aikaa siis lähes 9 kk ? Siinä ajassa kerkiää laihtua huikeasti. riippuu ihan motivaatiosta ja asioista joita sen eteen tekee.itse pudotin vuosi sitten 14 kg reilussa 6:ssa viikossa,ja moni teitty sanoo,ett liian nopeesti, mut mulle oli sopiva tahti tämä. aloin vain syömään pienempiä ruoka-annoksia, liikuntaa 3-4 krt viikossa (zumba,lihaskunto,kahvakuula) ja siitä se lähti, alkoi vaan putoamaan tosi nopeesti heti kun syömiset laittoi kohdalleen.ja pois on pysynyt :) Tsemppiä, onnistut kyllä.

Liityin kiloklubiin.
Painoa nyt 86kg ja tavoitteeksi laitoin 69kg,sen mukaan pääseen tavoitteeseen 31 viikossa.

Eli kirjaan syömiseni ja liikkumiseni sinne ja sieltä tulee neuvoja,päivän kalorimäärät ym.Ja valmiita reseptejä.

Itse nyt jätin leivät,perunan,pastan,sokerit ym.Ja tän 8pvän aikana lähtenyt 3 kg :)

Mun mielestä realistinen tavoite olisi 0,5kg/viikossa ilman nälkäkuuria, varmasti putoaa aluksi enemmänkin. Annoskokojen pienentäminen on ollut mulle toimivin ratkaisu ja sokeri pois ruokavaliosta, vaalea leipä, pullat ym.

Ja jos sorrut välillä syömään jotain lihottavaa, niin siitä on turha piiskata itseään liikaa ja luovuttaa. Ajattele sitä ennemmin elämäntapamuutoksena, kuin laihdutuskuurina.

Teillähän on tullut tosi hyviä tuloksia ja nopeasti! Kiva kuulla positiivisia laihdutuskokemuksia.

Joku kiva liikuntaharrastus olisi tarkoitus aloittaa, mutta kynnys esim. salille tai ryhmäliikuntatunnille tämän kokoisena on suuri.

Onko jollain kokemusta lahdutuksesta imetyksen aikana? Varmaan itse imetyskin kuluttaa jonkin verran, sillä olen mässyttänyt viimeisen kuuykauden suklaata varmaan joka päivä (tiedän, yöks...) ja paino on pysynyt silti samana.

Kaikkein haastavimpana pidän itse ruokaa. En ole millään lailla kiinnostunut ruoanlaitosta ja terveellisempien ruokien laittaminen tuntuu vielä haastavammalta. On niin helppoa vaan napata jotain kaapista kun tehdä kunnon ateria salaatteineen kaikkineen... Laihtuisin varmaan hienosti jos joku muu tekis mulle ruoat valmiiksi :D Joten helppoja ja maukkaita ruokavinkkejä saa myös laittaa!

Yksi oma suosikki on ollut erilaiset vokkiruuat. En jaksa vääntää salaatteja ja kasvisten syönti on jäänyt muutenkin vähäiseksi. Nyt teen kaupan pakastevihanneksista (niitähän on vaikka kuinka paljon erilaisia) vokkia: vähän öljyä pannulle, vihannekset paistumaan ja sekaan suppilovahveroita tai herkkusieniä/paistettua kanaa/äyriäisiä tms kevyttä. Maustan joskus pelkällä yrttisuolalla ja joskus vaikka itämaiseen tapaan.

Yhteistyössä