Paljonko vettä uuniin kanalle ja riisille?

Mä en oo koskaan mitannu, mut oon laittanu sillain, että riisit ihan reilusti peittyy vedellä. Ja jos on näyttäny, että meinaa kuivua niin lisänny pikkasen vettä...
vähän ympäripyöreetä ohjeistusta =)

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mä laitan hiukan vajaa puolet enemmän vettä ku riisiä.

Minä taas päinvastoin :D Eli reilu puolet enemmän vettä, kuin riisiä. Esim. 4 dl riisiä --> 8 - 9 dl vettä.

Siis joo tätä mä tarkotin, mun ilmasu hiukan tosiaan mättää välil... Vois toisinpäin laitettuna tulla aika kuivat riisit

Mä laitan hiukan vajaa puolet enemmän vettä ku riisiä.

Minä taas päinvastoin :D Eli reilu puolet enemmän vettä, kuin riisiä. Esim. 4 dl riisiä --> 8 - 9 dl vettä.

Siis joo tätä mä tarkotin, mun ilmasu hiukan tosiaan mättää välil... Vois toisinpäin laitettuna tulla aika kuivat riisit

Hi hii :laugh: Ja minun lukutaito :D :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
dodii nyt on uunissa jo. Kiitos vinkeistä!

Tulee aina kattilassa keitettyy riisit erikseen, josko ois pieni poikkeus normaaliin tuo uunissa tekeminen..

Kanafileet vuuan pohjalle, riisiä ympärille ja purkki Uncle Bens currysoosia, pari kanaliemikuutiota murustettuna joukkoon + riittävästi vettä ja 45 minsaa 200-asteisessa uunissa... :P

Mittasin riisit astiaan (3dl), sit siihen se vesi 6-7dl, sohasin hernemaissipaprikaa vielä pussillisen sinne ja sit kanat päälle... Saa nähdä mikä soppa syntyy!

Hyvä soppa tulee ;) Laitoitko mausteita? Aika vähän vettä mielestäni, kun laitoit he-ma-pa myös, joten muista kurkata aina välillä, ettei ruoka pääse kuivumaan :)

Mittasin riisit astiaan (3dl), sit siihen se vesi 6-7dl, sohasin hernemaissipaprikaa vielä pussillisen sinne ja sit kanat päälle... Saa nähdä mikä soppa syntyy!

Hyvä soppa tulee ;) Laitoitko mausteita? Aika vähän vettä mielestäni, kun laitoit he-ma-pa myös, joten muista kurkata aina välillä, ettei ruoka pääse kuivumaan :)

Ei paljon mausteita voi laittaa tuon perheen moniallergikko-tenavan takia.. Niin sit saapi ihmiset maustella lautaselleen..Ite tykkään pöläyttää aina kunnon curry-pilven kanaruokien päälle... :p Broiskut kyllä oli siis marinoituja..
Ja pitää seurailla tilannetta tuolla uunissa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Porkkanakin hyvää joukossa :)

Mie oon kaikki porkkanat just eilen raastanu pakkaseen.. Niin ei enää óllu.. :whistle: Mie oon ihan hulluna pakastettuun porkkanaraasteeseen, kun siitä tulee niin ihanan mehukasta ja herkullista.. :p

Ei paljon mausteita voi laittaa tuon perheen moniallergikko-tenavan takia.. Niin sit saapi ihmiset maustella lautaselleen..Ite tykkään pöläyttää aina kunnon curry-pilven kanaruokien päälle... :p Broiskut kyllä oli siis marinoituja..
Ja pitää seurailla tilannetta tuolla uunissa

Niin just =)

Yhteistyössä