Meillä ei edes ollut 'häikkää' mut mun maito ei vaan riittänyt pojalle. Annettiin lisämaitoa koko imetyksen ajan, jotka sitten jatkuikin melkein puolivuotiaaksi saakka ja olen nyt jälkeenpäin todella iloinen, että en antanut asian häiritä itseäni sen enempää. Ihanat muistot jäi imetysajasta.
Itse sain imetystukiohjaajalta ohjeet, että kannattaa aina ensin imettää ensin rinnasta ja sen jälkeen antaa lisämaitoa jos tarvis on. Näin vauva kuitenkin imemisellään stimuloi maidon tuloa. Tavoitteena siinä olisi ollut kans vähentää lisämaitoa kunnes oma maito riittää kokonaan. Meillä siihen ei koskaan päästy, vaan mentiin pienillä lisämaitomäärillä koko aika, alussa lisämaitomäärät oli pieniä, n. 20 ml kerrallaan eikä aina tainnut mennä sitäkään (meillä alle 3 kiloinen vauva). Joka imetyskerran jälkeen en lisämaitoa antanut, vähän tilanteen mukaan mentiin. Illalla ja/tai aamuisin lisämaitoa muistaakseni ainakin tarvittiin. Muutaman kuukauden ikäisenä lisämaitoa meni 1-2 dl päivässä eli hyvinkin vähän eli lähes rintamaidolla kuitenkin mentiin. Kuten sanottua, mä en jaksanut siitä paineita ottaa, pääasia minusta oli että poika oli kylläinen ja kasvoi plus sain kuitenkin kokea imetyksen ihanuuden.
Tsemppiä vaan imetykseen!