Paljonko teillä teinit saa viikkorahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;21681133:
*avaan sateenvarjon*
14-vuotias saa 2e 50 snt viikko
-kotitöitä tekee (imurit, tiskit,roskat, ei makseta mitään, eihän muillekaan makseta siitä että pitää kotinsa siistinä ?!? )
-puhelinlasku saa olla max 15e /kk
- voidaan maksaa leffaan tms jos haluaisi mennä, ja vietäis ja haettais
- bussikortille ladataan arvoa jos haluaa
-Vaatteet saa, jos haluaa älyttömiä esim lippiksiä yli 50e niin saa säästää ja ostaa itse.

Olenkos minä sitten joku natsi joka pilaa lapsen kun en anna enemmän rahaa? en ymmärrä miksi pitäisi antaa, mihin tarvitsee???

Anteeksi vaan, mutta tuo 2,50 €/vko on naurettava summa rahaa. Mitä 14-vuotias sillä ostaa, lakupatukan. Annatko viikottain tuon rahan kouraan? Voihan se lapsesi laittaa rahat vaikka säästöön ja ostaa sen älyttömän lippiksen! Vaikkakin kun tuosta viikkorahasta säästää niin kauan menee säästäessä...

14v saa 3-5 e viikkistä,yleensä vain tuon 3e,kun niin laiskasti mitään kotitöitä tekee...mutta kesän alussa saa 100e lomarahaa ja jos todistuksessa on numerot nousseet saa vielä 5e numerolta,itse tykkää tästä systeemistä,ehdotin kk-rahaa,muttei halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;21995413:
14v saa 3-5 e viikkistä,yleensä vain tuon 3e,kun niin laiskasti mitään kotitöitä tekee...mutta kesän alussa saa 100e lomarahaa ja jos todistuksessa on numerot nousseet saa vielä 5e numerolta,itse tykkää tästä systeemistä,ehdotin kk-rahaa,muttei halunnut.

Niin joo puhelimeen latauskortit ostan,mutta eivät kovin nopeasti kulu,20e puhuu 2-3kk.Leffa ja uimaliput maksetaan,ei kyl kovin usein käy.

Itse teininä vielä n. 6v sitten sain kuukaudessa vaihtelevasti 20-50e. Useimmiten 20e. Vaatteet ja ruuat tietenkin ilmaisia yms, mutta jos "halusin" jotain ns. ylimääräistä vaatetta niin sen maksoin sitten kuukausirahasta. Toisinaan sain 50e kuukausirahaa, jos oli vaikka joulu tulossa yms.

Siivosin viikoittain oman huoneeni ja kuukausittain muutkin osat talosta ihan vapaaehtoisesti "ansaitakseni" kuukausirahan. Toimi.

Muoks: ja saldoraja puhelimessa 20e, toimi. Ei mennyt "kiinni" juuri koskaan.

Anteeksi vaan, mutta tuo 2,50 €/vko on naurettava summa rahaa. Mitä 14-vuotias sillä ostaa, lakupatukan. Annatko viikottain tuon rahan kouraan? Voihan se lapsesi laittaa rahat vaikka säästöön ja ostaa sen älyttömän lippiksen! Vaikkakin kun tuosta viikkorahasta säästää niin kauan menee säästäessä...

Kyllä 2,50 eurolla saa vähintään 10 lakupatukkaa :D siis niitä pienimpiä :--D Mutta tätä et kai halunnut kuulla. ^^

14v. saa kk-rahaa 20€. Siihen kuuluu kotitöitä.
Me maksetaan sitten erikseen vielä harrastus, bussiliput, tarvittavat vaatteet, perus kosmetiikka, puhelinlasku, kavereiden synttärilahjat, leffaliput ja muu pakollinen ylimääräinen meno. Että kyllä sitä rahaa saa yhteen teinityttöön menemään vaikka kuinka paljon.

Poika 15v saa 40€ kk kuukausirahaa, ja joutuu osallistumaan kotitöihin.
Hän tyhjentää tiskikoneen,vie roskia,ajaa nurmikon kesäsin ja osallistuu lumitöihin talvisin. Siivoaa oman huoneen ja katsoo pienempiä sisaruksia silloin tällöin. Me maksamme tuon lisäksi kännykän, harrastukset,vaatteet ja jos jotain isompaa tarvii niin ne.

Tätä ketjua luettuani en enää ihmettele, että mistä lapset saa rahat kaikkiin niihin energiajuomiin ja karkkeihin. Samat varhaisteinit saattaa käydä parikin kertaa päivässä ostamassa Red Bullin ja karkkipussin tai sipsiä.

Huhhuh! On mennyt hulluksi kyllä!

Me ollaan varmaan natseista natsein perhe. Lapsi ei saa lainkaan viikkorahaa. Kaikki tarpeellinen toki maksetaan, eli vaatteet, kampaajat, harrastukset, lehdet, puhelinmaksut yms. yms. Tarvittaessa annetaan käyttörahaa. Normi kotityöt kuuluu toimenkuvaan, oman huoneen siivous, välillä imurointi, eläinten hoito jne.

14 v kuukausiraha 20e ja 16 v kuukausiraha 30e, kuukausirahaa alkaa saada seiskalla (15e) ja nousee vuosittain vitosella. Kotitöihin kuuluu kerran viikossa koko talon imurointi, astianpesukoneen tyhjennystä, roskien vientiä.. Tuo kuukausiraha on ihan omaan hömppään, kaikki muu eläminen maksetaan tietenkin vanhempien pussista. Tosin esikoinen on ollut jo jonkin verran töissä, niin hän maksaa joitain menojaan itsekin, esim. osan leffa&ulkonasyömiskuluistaan.

Nuo missä teini saa mx 40e/kk, kuulostaa järkeviltä, muut ampuu kyllä yli ja lujaa!

Järki käteen hei, ensin ostetaan teinille kaikki mahdollinen ja mahdoton ja sitten lykätään rahaa kouraan satanen! Eipä oo nykynuorilla enää ongelmia rahoittaa tupakat ja alkoholi...

[QUOTE="Nassi";21997447]Me ollaan varmaan natseista natsein perhe. Lapsi ei saa lainkaan viikkorahaa. Kaikki tarpeellinen toki maksetaan, eli vaatteet, kampaajat, harrastukset, lehdet, puhelinmaksut yms. yms. Tarvittaessa annetaan käyttörahaa. Normi kotityöt kuuluu toimenkuvaan, oman huoneen siivous, välillä imurointi, eläinten hoito jne.[/QUOTE]

Tälleen meilläkin oli kun olin itse teini. En oo ikinä saanu viikkorahaa. Kesät olin duunissa 14v lähtien ja kotona tehtiin veljen kanssa kaikenlaista, itse muistan siivonneeni koko talon yksin usein. Kyllä sain joskus ihan kivastikin rahaa jos sitä oli ja olin hoitanut oman osuuteni hyvin. Mulle tosin ei tullu lehtiä, harrastukset oli halpoja. Reissaamiseen ja ulkona hengailuun, leffoihin, musaan, meikkeihin yms ne rahat sitten meni.
samaa systeemiä sovellan omiin lapsiinikin.

mä maksan esikoiselle 40€ kuussa, ollut tuo jo pari vuotta. edellytän roskien vientiä, pienten siskojen hoitoa silloin tällöin, oman huoneen siistinä pitäminen, astioiden korjaus koneeseen ym. pientä siivoushommaa. maksan lisäksi puhelinlaskut 30€ kuussa sekä kampaaja- ja vaatekulut, joita ei kauheasti kyllä ole (kun en ole itse töissä tällä hetkellä, ei ole sitä rahaa kauheasti syytää) .