Paljonko teillä on mennyt rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn mielenkkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn mielenkkiinnosta

Vieras
Kysyn ihan mielenkkiinnosta paljonko teillä on mennyt rahaa vaippoihin?
Itse olen päättänyt aloittaa kestovaippailun ja olen ostanut ensimmäisen puolen vuoden vaipat 170 eurolla. Tietysti summaa vielä kasvattaa pesukustannuksen, mutta niitä en osaa laskea.
Siis paljonko te muut olet kuluttaneet rahaa vaippoihin joko kertakäyttö tai kestovaippoihin. Mietin vain paljonko olen säästänyt jo nyt rahaa.

Tuota.. mä olen kait ostanut 9 pakettia tai 10 pakettia kertakäyttövaippoja toukokuun alun jälkeen ja niistä on vielä pari pakettia jäljellä.

Meillä osin pottaillaan ja käytetään kaksia kuivaksiopetteluhousuja, jotka tein itse kangastähteistä. Voi olla, että pääset plussalle sitten kun myyt nyt hankkimasi vaipat käytettynä.

Meillä menee yksi vaippapaketti viikossa kaksosille. Vuosi on nyt niitä osteltu ja yksi vaippapaketti maksaa 8-10 euroa (Muumi tai Lidl-vaipat). Eli yhteensä on mennyt rahaa siis noin 520 euroa. Paljon!

Mä olen tainnut ostaa tasan 2 pakettia vaippoja kun äitini eli vauvan mummo niitä aina tuo. Nytkin taitaa olla viisi pakettia tuolla hyllyssä. Mutta jos rahallisesti lasketaan niin meillä menee normaali päivänä 4-5 vaippaa jos lasketaan vaikka tuolla 5 niin ei ainakaan mene alakanttiin. eli viikossa menee 35 vaippaa eli kuussa n. 140kpl joka on noin 2 pakettia vaippoja kun tuohon mahtuu niitäkin päiviä jolloin menee 4kpl ja yksi paketti maksaa noin 11,60e. Vauva on juuri 7kk eli paketteja on mennyt 14kpl eli rahassa tekee 162,40e.

no me kestoillaan. tyttö on nyt kolme kuukautta vanha ja rahaa on mennyt vaippojen hankintaan n. 250 €, lisäksi saatiin vauvaa katsomaan tulleilta vierailta pari harsopakettia lahjaksi. Noilla vaipoilla pärjätään koko vaippakauden ajan, ainoastaan tytön kasvaessa on ostettava isompia kuorihousuja, joihin menee ehkä n. 100 -150 €.

ei harmainta aavistustakaan. en ole laskenut. mutta oletettavasti paljon!
Meillä nyt on se tilanne, että käytämme kertakäyttövaippoja. 6 hlön taloudessa pyykkiä on muutenkin niin paljon (pesukone laulaa päivittäin) ettei tulis pieneen mieleenkään lähteä kestovaipparumbaan.

tässä kuitenkin pientä arviota...
paketti kestää reilun viikon. arviolta viikossa menee vaippoja n. 10 eurolla. vauva täyttää nyt viikon päästä 8 kk. eli ikää on takana 31 vkoa. tällä laskuopilla rahaa olisi mennyt n. 300 euroa. tosin pienten vauvojen vaipat on halvempia kuin isompien. mutta koska vaippailu ei tähän lopu...

oma arvioni on, että puolen vuoden kertakäyttövaipat vois maksaa suunnilleen saman kuin ostamasi kestovaipat. eli minun laskuoppini mukaan puoli vuotta menee suunnilleen samoihin. kaikki sen jälkeen on sinulle pelkkää säästöä!

Meillä kestoillaan ja täytyy sanoa että kertistely olisi kyllä halvemmaksi tullut (lopetin laskemisen kun nelinumeroinen summa oli mennyt rikki...), mutta kun kestot on mulle vähän niin kuin harrastus (kertistely on niin tylsää...) ja meneehän nuo sitten seuraavalle lapselle ja sitten ne voi vielä myydä eteenpäin (kai niistä vielä jotain saa...). Ostin koko vaippaiän vaipat valmiiksi äitiyslomalla ollessani koska nyt kun olen kotihoidontuella ja rahaa ei ole yhtään ylimääräistä niin eipä vaippoja tarvitse ostaa enää ollenkaan.

Yhteistyössä