Paljonko teillä on mennyt tänä keväänä rahaa kesäkukkiin, perennoihin, multaan jne.?

0 E. Yrttejä ja salaattia olen laittanut parvekkeelle, siemenet oli viimevuotisia. Mansikkaa saatiin lahjaksi. En tiedä tuleeko sitä kukkia laitetttuakaan.

Jos olisi piha, menisi varmasti enemmän.

Tomaatin, kurkun, kesäkurpitsan, paprikan yms taimet saatiin ilmaiseksi... jaa mut ne ei oo kukkia ;)
Multaan 10e/ 4säkkiä + 3 kasvusäkkiä (en muista mitä maksoi)
8 kesäkukkaa ikkunoiden alle laatikoihin yht 9,90e
2 tuijaa rappusille ruukkuihin yht. 4,90e

Perenoita kävin vaihtamassa paikallisten marttojan tapahtumassa eli 0 e

Kävin tänään puutarha liikkeessä ostamassa kesäkukkia ja pieniä siemenpusseja muutaman. nostin ensin kukkaset kärrystä tiskille ja myyjä ehti kertoa summan "20 ja 30c". Summa jäi mieleeni koska ajattelin hyvä minulla on 20 seteli ja kolikoita lompakossa eli ei tarvitse maksaa kortilla. Minä sitten nostin siemenpussit kärrystä ja kerroin, että nämä vielä tulisi. Myyjä otti pussit ja sanoi uudeksi hinnaksi 16€ ja 40c. Jäin itsekseni ihmettelemään asiaa mutta ajattelin kuulleeni väärin, mutta annoin 20€ ja sain rahasta takaisin 3€ 60c. Tuntuu, että olin ollut kassalla jo ikuisuuden ja takanani oli kärsimättömän oloinen (huokaileva) vanha nainen niin en asiaa viitsinyt alkaa ääneen ihmettelemään ja vatvomaan. Nyt kyllä vähän kaduttaa kun en myyjää oikaissut, kuitista katsoin että oli siementen hinnat vähentänyt aiemmin lyömästään summasta eikä siis lisännyt niitä siihen. Mutta eipä tuosta montaa euroa miinusta kaupalle tullut.

0e viellä,tänään olis aikomus lähteä anopin kanssa ostamaan kukkia puutarhamyymälästä.:)
Ehkä 10-20e tuhlaan terassikukkiin,multaa on viellä viime vuodelta.

710 euroa multiin, turpeeseen, jne (viime vuonna taisi olla summa vajaat 800e)
>100e mukulat ja siemenet (viime vuonna oli hieman vähemmän)
250e taimiin ja kesäkukkiin, mutta mä en ole ostanut vielä pääerää :) (viime vuonna meni kesäkukkiin 250e, taimien osuudesta ei oo yhtään hajuakaan...)

Tonni nyt ainakin mennyt ja kesän aikana menee varmaan helposti 500e vielä. Mä rakastan puutarhassa möyrimistä. Mulla on isoja ruukkuja kai 15 (isoimmat metrisiä) ja muutama parvekelaatikko ja teen vuosittan 1-2 uutta kukkapenkkiä. Osan taimista hankin kierrättämällä muista puutarhoista.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23819985]Miten iso piha ap:lla oikein on? Kerrostalossa ei ihan saa tollasia summia menemään. ;) Max. 10 € on tänä vuonna mennyt. Kaks pientä säkkiä multaa ja itse on laitettu siemenistä kasvit kasvamaan.[/QUOTE]

Kyllä saa sen 200e:) Mulla ainakin oli monet ruukut, kukkaset, jne parvekkeella. En ymmärrä miten joku voi kuluttaa vain 20euroa kukkasiin. Eihän sillä saa kuin yhden ruukun täyteen... 20euroa maksaa amppelit ja runkomarketat kappale mitä itse ostan (marketista saa toki halvemmalla, mutta eipä saa yhtä hienoja ja isoja.)

Viimeksi muokattu:
Anopin kanssa käytiin tänään ostamasssa kukkia,14e tuli maksamaan.Jossain vaiheessa varmaan ostan viellä yhden isomman kukka-amppelin ja yhdelle kukalle pitää ostaa isompi ruukku. :)
20-30 e varmaan menee viellä nuihin kahteen ostokseen.

Yhteistyössä