paljonko teillä menee rahaa ruokakauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tinkimiset(näin me tehdään):
osta puolenhinnan lihaa tai muuta tosi isossa tarjouksessa olevaa lihaa reilusti pakastimeen. Näistä tulee aika iso säästö!
Halpamerkit; rainbow, pirkka. Tosin joskus joku muu merkki on halvempi esim. tarjouksessa.
Tarkista kilohinta esim. juustoissa ettei se euron kalliimpi juusto tunnu halvemmalta(siinä kun saattaa olla 300g vähemmän sitä juustoa).
Jos jollakin tutulla on tukkukortti niin pakasteet on tukussa halpoja. Lidlissä on myös halpoja vihanneksia pakasteessa.
Mene metsään! Siellä on sieniä ja marjoja.
Osta jogurtit litran pakkauksissa ja ei sitä kalleinta.
Prismassa on/oli muuten pillimehut 19snt/kpl. Yleensä nämä on aika kalliita.
Meillä 3henkeä ja kuukaudessa menee 300-400, mutta siinä on muutakin kuin ruoat. Kesäkuun kahvilakäynnit(bonustiedotteesta kävi ilmi) oli meillä 100?:( Kahvilakäynnit vähemmälle tai pois.

Eilen tuli bonustiedote ja se oli taas sen tasan 200 euroa, mitä oli mennyt. Summassa mukana pesuaineet, veskipaprut ja sellaset. 2 lasta (5v & 7v) sekä minä syömässä.

mutta bonus ostojen mukaan prismaan viime kuussa eli mennyt n.900? (mukana siis kaikki mitä ollaan ostettu sieltä, pesuaineet, paperit,hiuslakat... )
mutta tykkäämme viikonloppuvieraista ja meillä käy yleensä joka viikonloppu grillivieraita (ihan itse kutsumme ) eli yleensä la tai su tai molempina syö "ylimääräinen" perhe meidän "laskuun" emme käytä alkoholia joten juomia ei laskussa ole muutakun limpparia...

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
mutta bonus ostojen mukaan prismaan viime kuussa eli mennyt n.900? (mukana siis kaikki mitä ollaan ostettu sieltä, pesuaineet, paperit,hiuslakat... )
mutta tykkäämme viikonloppuvieraista ja meillä käy yleensä joka viikonloppu grillivieraita (ihan itse kutsumme ) eli yleensä la tai su tai molempina syö "ylimääräinen" perhe meidän "laskuun" emme käytä alkoholia joten juomia ei laskussa ole muutakun limpparia...

Tuo muuten tekee joskus piikin meidänkin talouteen. Meillä kun on monen päivän vieraita silloin kun on. Mutta niinpä mekin ollaan usein näissä talouksissa aivan samalla lailla vieraina:)

n. 550-600?. Pesuaineisiin ei mene rahaa, ne saamme muuta kautta. Vaippoihin max. 20?.
Pyrin ostamaan aina pakkaseen -50% lihoja, kun niitä on. Ja aika hyvin onnistunkin, harvoin täytyy ostaa normihinnalla... Muussa en oikeen edes ole yrittänyt säästää... Se mikä täytyy ostaa, niin se täytyy.

Meillä oli viime kuun ostokset pelkästään S-marketissa yli 300 euroa (siinä oli kaikki), kahvilaostos peräti 2 euroa ja se mitä Siwaan meni niin oliskos ollut jotain satasen luokkaa sekin eli kyllä meilläkin se 300-400 e menee vaikkei ole kuin 2 henkeä + kissa ja mies joskus (päivystyksen aikana useammin). Eli mä käyn kahviloissa nykyään tosi harvoin. Täytyypä tässä ruveta oikein väsäämään tänne koneelle jonkunlaista tulot-menot -jutskua. Onkos muuten netissä jotain sivua mihin voisi noita laittaa ite ja tulostaa sitten kun en ole löytänyt mistään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:

Tuo muuten tekee joskus piikin meidänkin talouteen. Meillä kun on monen päivän vieraita silloin kun on. Mutta niinpä mekin ollaan usein näissä talouksissa aivan samalla lailla vieraina:)

piti vielä laittaa että talvella ruokalasku taitaa olla 100-150?viikko ( meitä 2aikuista ja 2lasta, itse syömme töissä ja lapset tarhassa/koulussa joten tämä on vain kans tälläinen kesä piikki kun tavataan ihania ihmisiä...

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Meillä oli viime kuun ostokset pelkästään S-marketissa yli 300 euroa (siinä oli kaikki), kahvilaostos peräti 2 euroa ja se mitä Siwaan meni niin oliskos ollut jotain satasen luokkaa sekin eli kyllä meilläkin se 300-400 e menee vaikkei ole kuin 2 henkeä + kissa ja mies joskus (päivystyksen aikana useammin). Eli mä käyn kahviloissa nykyään tosi harvoin. Täytyypä tässä ruveta oikein väsäämään tänne koneelle jonkunlaista tulot-menot -jutskua. Onkos muuten netissä jotain sivua mihin voisi noita laittaa ite ja tulostaa sitten kun en ole löytänyt mistään?

Minä tein itse tuon tulot ja menot vihkon.
Vasemmalle päivät 1-31 ja ylös menot esim. asuminen, ruoka, terveys, matkailu, vaatteet ja muu. Ensimmäiseen sarakkeeseen tulot. Yhden kun tekee jossa 31 päivää niin sen voi kopioida koko vuodelle siitä samasta.

meille tuli s-ryhmän bonus tiedote ja sen mukaan oli abclle mennyt 500(käytiin kyllä kesäloma reissulla) eli bensaa ja pika ruokaa. mut prismaan oli mennyt 700 ja cm myös 300. eli ollaan liian tuhlaavia. kyl minusta maksimi on semmoinen 500 kk. meillä 2 aikuista ja 2 lasta. tosin olen hoitovapaalla, muksut kotona ja ukko ottaa aina eväät kotoa töihin.

meillä menee s-markettiin ja prismaan kuukaudessa 600-800e. Tämä summa sisältää ruokien lisäksi vaipat kahdelle, hygeniatuotteet, kissanruoksia yms. Tosin, kyllä me aika huoletomasti ostelemmekin, vaikka ihan perusruokaa laitamme. Silloin kun menee sen 800e, olemme kyllä ostellut jotain vaatetta ja kotitaloustavaraakin, leluja.

Ja perheseen kuuluvat 2aikusta + 2lasta + lemmikit

me ei tingitä ruuasta, kun ei ole kerran pakko. toki tarjouksia jonkun verran ostellaan, mutta niitten perässä ei juosta. 4 lasta (2 jo melkein aikuista ), 2 aikuista ja 2 kissaa. meniskö hihatuntumalla 700-800 egeä ruokakauppaan. hintaan sisältyy pulverit ja vessapaperit yms. kaljaa ei juoda juurikaan (viiniä tosin tilattiin netistä ), ei polteta tupakkaa, ei syä sipsejä eikä juurikaan eineksiä.

Meillä menee kerrallaan n. 100 euroa ja kaksi kertaa viikossa käydään, eli kuukaudessa se tekee n. 800-1000 euroa. Talouteen kuuluu kaksi aikuista, 8kk vauva ja kaksi kissaa.

Yhteistyössä