Paljonko teillä menee rahaa ruokaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Miten te pärjätte niin vähällä?Antakaa minulle vinkkejä pliis???Mun mielestäni mä tuhlaan aika paljon ruokaan+esikoinen on päiväkodissa!Mä haluan säästä vähän mut se ei ikinä onnistu :headwall: :( Jos mä teen joku tavallinen keitto sit siiheen menee jo 20-30 eu,kun kaikki maustet ja kaikki maksa :ashamed:

What? Keittoon? Siis jos tekee esim jauhelihkeittoo niin ostaa esim paistijauhelihan (4 ?, keittojuureksia 2 pussia 0,80 cnt, lihalientä 1,89 ?, perunat 2 ?, ei mene 10 ?

mä tein keiton ilman perunaa (säästin hiilareissä) laitoin jauhelihaa 600g joka tais maksaa jotain 4egee ja kasviksia n.1ege makaronia on aina kotona ja mausteita,ni en oikein voi laskee niitten hintaa. niistä tulee niin monta käyttökertaa. ylipäätään en yhteen ruokaannokseen saa rahaa kuluun mitään 20euroa. oon useesti tehny pippuripihviä ja valkosipuliperunoita eikä nekää paljoo tullu maksaan. valkosipulit maksaa jotain 2euroo ja riittää moneen ruokaan,kerma maksanee 4-5euroo litra ja perunat saa eurolla. liha on aikas kallista,mutta alle kympillä siitäkin selviää. et jos mä teen pippuripihvi annokset 4 hengelle 15 eurolla ni miten voi yksinkertaseen keittoon mennä 20 euroo...???????

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
Miten te pärjätte niin vähällä?Antakaa minulle vinkkejä pliis???Mun mielestäni mä tuhlaan aika paljon ruokaan+esikoinen on päiväkodissa!Mä haluan säästä vähän mut se ei ikinä onnistu :headwall: :( Jos mä teen joku tavallinen keitto sit siiheen menee jo 20-30 eu,kun kaikki maustet ja kaikki maksa :ashamed:

What? Keittoon? Siis jos tekee esim jauhelihkeittoo niin ostaa esim paistijauhelihan (4 ?, keittojuureksia 2 pussia 0,80 cnt, lihalientä 1,89 ?, perunat 2 ?, ei mene 10 ?

mä tein keiton ilman perunaa (säästin hiilareissä) laitoin jauhelihaa 600g joka tais maksaa jotain 4egee ja kasviksia n.1ege makaronia on aina kotona ja mausteita,ni en oikein voi laskee niitten hintaa. niistä tulee niin monta käyttökertaa. ylipäätään en yhteen ruokaannokseen saa rahaa kuluun mitään 20euroa. oon useesti tehny pippuripihviä ja valkosipuliperunoita eikä nekää paljoo tullu maksaan. valkosipulit maksaa jotain 2euroo ja riittää moneen ruokaan,kerma maksanee 4-5euroo litra ja perunat saa eurolla. liha on aikas kallista,mutta alle kympillä siitäkin selviää. et jos mä teen pippuripihvi annokset 4 hengelle 15 eurolla ni miten voi yksinkertaseen keittoon mennä 20 euroo...???????
koska mä käytän luomu ruokaa ja luomu mausteet ne maksavat jotain 2.90 eu ja luomu vähänrasvainen jauheliha 6-7eu 400-500g :(

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:

koska mä käytän luomu ruokaa ja luomu mausteet ne maksavat jotain 2.90 eu ja luomu vähänrasvainen jauheliha 6-7eu 400-500g :(

nii..merkki maksaa. samanlailla ne lehmät syö,tehään niistä luomu lihaa tai ei. itse en maksais luomusta erikseen kun ruoka on muutenkin suomessa niin kallista. koita säästää jossain jutuissa. osta mausteet isoissa purkeissa ja osta lihatkin lidlistä. en tiä myydäänkö siä luomu juutuja. lidlistä saa kasviksia (pakaste ) kilo n.1euro kun taas esim. kruunusekoite maksaa s marketissa lähemmäs 1,50 ja taitaa olla vaan 300g.

Alkuperäinen kirjoittaja wtf:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
milanna: ostatko sä joka kerta uudet mausteet?
en!Pakkaus riitä noin 3-4 kertaks

siis paljonko sä sitä maustetta sinne soppaan oikein lotraat???
se on pieni pakkaus :laugh:

no kai nyt luomuakin saa isommissa pakkauksissa? vois olla kilohinta vähän halvempi.

Älkää ostako luomua, ette te kuole vaikka ette luomua syö

mä vaan yritän antaa lapsille ,kaikki luomua,mitä kaupasta löyty!Olen mä vähän ruoka hullu :headwall: :x

osta nyt hyvä ihminen edes mausteet ihan tavallisina. tai ei kai siin mitään jos kerta rahaa piisaa. mäkin ostan luomu ruisleipää (tykkään siitä ), mut kaikki muu on ihan tavallista.

kyllä menee kolmen hengen taloudessa melkein tonni. mukaan lasken siis ruokavalioon (vegaani) sisältyvät ravintoainelisät ja vitamiinit plus kaikki perushygieniatarvikkeet (shampoo, perusvoide, hammastahna, tiski- ja pyykinpesuaineet ym.) ja kissojen lihat. meillä siis kaikki mahdollinen ekologisena vaihtoehtona. kasvikset nostaa hintoja törkeästi, siks kannattaa just kesällä ja syksyllä ottaa talteen kaikki marjat, hedelmät ja sienet talvea varten jolloin täältä saa vain himokallista tuontitavaraa.

Uusimmat

Yhteistyössä