paljonko teidän lapsilla 10-13v on pituutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="veera";26268033]Onpas pitkiä lapsia, itse olen 25v neiti 158/51/37
Kaikki on jo minua pidempiä[/QUOTE]

Mä olen 33-v ja sua muutaman sentin lyhyempi :whistle:

Oma 12-v on 158cm ja
10-v 153cm.

Vähän OT, mutta mua pitkänä ihmisenä harmittaa tämä päivittely ja kauhistelu, kuinka pitkiä lapsia kenelläkin on! Minkäs sille mahtaa, että luoja on luonut pituutta toisille enemmän kuin toisille!

[QUOTE="pah";26268476]Vähän OT, mutta mua pitkänä ihmisenä harmittaa tämä päivittely ja kauhistelu, kuinka pitkiä lapsia kenelläkin on! Minkäs sille mahtaa, että luoja on luonut pituutta toisille enemmän kuin toisille![/QUOTE]

se on oikeasti erikoista, koska pituuskasvulle nyt voi tehdä aika vähän.
Oma 6-v on pitkä poika ja aika usein kuullaan siitä päivittelyä :snotty:

[QUOTE="pah";26268476]Vähän OT, mutta mua pitkänä ihmisenä harmittaa tämä päivittely ja kauhistelu, kuinka pitkiä lapsia kenelläkin on! Minkäs sille mahtaa, että luoja on luonut pituutta toisille enemmän kuin toisille![/QUOTE]

älä ota keskustelua liian vakavasti

Miksi sitten et hyväksy itseäsi, kun ei sille pituudelle voi mitään? Mä oon 157 sentin pituinen tappi, eikä mulla ole ikinä kolahtanut mikään maininta pituudestani. Kun en silleen mitään mahda, niin pakko se on ollut hyväksyä. Jo hyvin nuorena. Ja se on ollut ihan helppoa.

Eikä täällä kukaan ole mitenkään kamalasti päivitellyt ja kauhistellut... Kasva aikuiseksi jo...

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26268751:
tyttö täytti huhtikuussa 10v, 157.5cm ja 55kg.

Oikeasti??? Oliskohan aika ruveta vähän kiinnittämään huomiota ruokavalioon???
Meidän 13-vuotias tyttö on 157 ja painaa 35kg. Hoikka mutta ei mitenkään liian laiha tyttö

[QUOTE="miiri";26268822]Oikeasti??? Oliskohan aika ruveta vähän kiinnittämään huomiota ruokavalioon???
Meidän 13-vuotias tyttö on 157 ja painaa 35kg. Hoikka mutta ei mitenkään liian laiha tyttö[/QUOTE]

oot vaan kateellinen

Ongelma nimeltä YLIPAINOISET lapset saa aivan uuden merkityksen minulle tämän ketjun kautta!
Olen aina ihmetellyt miksi tästä asiasta puhutaan niin paljon, kun oman 9-vuotiaan kaveripiirissä ylipainoisia ei ole.
Mutta näköjään niitä on ja PALJON, kun näitä tänne kirjoitettua pituuksia ja painoja katsoo

[QUOTE="miiri";26268822]Oikeasti??? Oliskohan aika ruveta vähän kiinnittämään huomiota ruokavalioon???
Meidän 13-vuotias tyttö on 157 ja painaa 35kg. Hoikka mutta ei mitenkään liian laiha tyttö[/QUOTE]

sinulla on aivan liian laiha tytär

[QUOTE="nea";26268893]sinulla on aivan liian laiha tytär[/QUOTE]

Lasten BMI-mittari antaa tyttärelleni seuraavan tuloksen:

"Aikuista vastaava painoindeksi on noin 16.2 kg/m2.
Lapsi on lievästi alipainoinen. Jos lapsi on täysin terve, tilannetta voi seurata laskemalla lasten painoindeksi kerran kuussa. Jos painoindeksi vielä laskee tai lapsi on väsynyt, hänellä on vatsavaivoja tai muita oireita, on syytä käydä lääkärissä.
Tämän lapsen normaalipainon alue on 36.8 - 55.4 kg."

Joten en nyt väittäisi häntä AIVAN LIIAN LAIHAKSI. Ja samaa mieltä on myös kouluterveydenhoitaja.
Paino on ehkä hieman laskenut suhteessä pituuteen tässä viimeisen vuoden/puolen vuoden aikana pituuskasvupyrähdyksen takia. Mutta syy on vain se, että kaikki se ruoasta saatu energia (jota saa PALJON kun syö kuin hevonen) menee pituuskasvuun. Mitään ei jää painonnousuun. Tilanne tasaantunee, kun pituuskasvu hidastuu.

No pitäiskö mun kommentoida tähän että: Hui ku laiha tyttö!!! Mun on 158cm ja painaa 46kg

Usko että terveydenhoitaja kyllä mainitsee jos ruokavalioon pitää kiinnittää huomiota?

[QUOTE="Kiraki";26268982]No pitäiskö mun kommentoida tähän että: Hui ku laiha tyttö!!! Mun on 158cm ja painaa 46kg

Usko että terveydenhoitaja kyllä mainitsee jos ruokavalioon pitää kiinnittää huomiota?[/QUOTE]

Hoikka jopa ehkä laiha on toki mutta ei TODELLAKAAN mitenkään sairaanloisen laiha. Itseasiassa siroluinen kun on, niin mitkään luutkaan ei törrätä tms.

Ja usko pois, niin myös meidän tytön paino on kyllä tarkkailussa mutta terveydenhoitajan mukaan mitään syytä huoleen EI OLE.
Tytöllä on meneillään joku kasvupyrähdys - syyskuu 2011 ja huhtikuu 2012 välisenä aikana pituutta oli tullut 12 senttiä.
Joten ihan ymmärrettävää on, että kaikki energia menee tällä hetkellä pituuskasvuun. Paino tasaantuu kun pituuskasvu hidastuu.

[QUOTE="miiri";26269035]Hoikka jopa ehkä laiha on toki mutta ei TODELLAKAAN mitenkään sairaanloisen laiha. Itseasiassa siroluinen kun on, niin mitkään luutkaan ei törrätä tms.

Ja usko pois, niin myös meidän tytön paino on kyllä tarkkailussa mutta terveydenhoitajan mukaan mitään syytä huoleen EI OLE.
Tytöllä on meneillään joku kasvupyrähdys - syyskuu 2011 ja huhtikuu 2012 välisenä aikana pituutta oli tullut 12 senttiä.
Joten ihan ymmärrettävää on, että kaikki energia menee tällä hetkellä pituuskasvuun. Paino tasaantuu kun pituuskasvu hidastuu.[/QUOTE]

Olen SH ja meillä hoidossa tyttö anoreksian takia suhteellisesti vastaavilla mitoilla 161/40

Mitään hätää ei varmastikaan ole jos tyttö syö, mutta kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota siihen liikuntaan kun liikkuu niin paljon.. Vaikka Anorektikko alkuun syökin niin hän saattaa "laihduttaa" kuluttamalla enenmmän kuin syö..
Hyvä kun on terkan seurannassa :)
(tarkoitus ei todellakaan ole loukata vaan jos yksikään lapsi säästyy siltä niin olen tyytyväinen avattua suuni :) )

Yhteistyössä