paljonko te nukutte yössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meen nukkumaan yleensä klo 23 maissa ja lapset herää noin 7.30 suurinpiirtein. Ja sen sata kertaa herään yöllä, pienintä imetän, isommilla on toisina öinä jokin hätänä jne. Mut vähiinkin uniin näköjään tottuu. En edes osaa nukkua päiväunia :)

En mäkään klo 22 menis nukkumaan, mutta on pakko kun lapsi herättää aikaisin. Ennen lapsi menin nukkumaan joskus puolenyön maissa ja viikonloppuja odotti ku kuuta taivaalta ku sai nukkua 12h. Ja ei musta oo omituista nukkua 12h. Jos nukkuu "huonoa" unta niin tarve on pidempi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko teidän mielestä normaalia että aikuinen pystyy nukkumaan ja haluaa nukkua 12h? mieheni aina sanoo että ei hän ei edes pysty nukkuman 12-13h

Ei ole päivittäisenä normaalia. Univelkoja pois nukkuessaan 12-14 h on ihan normaalia, mutta silloin seuraavan yöunen pituus on taas normaali. Jos taas aikuinen jatkuvasti nukkuu puolet vuorokaudesta, silloin ei ole kaikki kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
ja oletteko senjälkeen pirteitä?

itse menen arkena nukkumaan klo 23 aikaan ja herään klo 6 ja olen niin väsynyt että pitää nukkua päiväunet.
viikonloppuisin menen nukkumaan klo 23-01 ja herään klo 11-12
onko tämä aivan normaalia kun näin väsyttää?

Kauanko päiväunet kestävät?

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
4 tuntia viime aikoina.

Nukkumaan menen klo 21.30 ja tänäänkn herätyskello soi 7.30, mutta kun en vaan nuku. Ja alan olla ihan loppu tähän unettomuuteen.

Unettomuus on niiiin hirveää!
T. kokemuksella yli vuoden rankka unettomuus, nyt parantumassa.

Millä keinoin oot selättänyt ongelman ja nyt parantumassa?

Menen nykyisin nukkumaan noin puoli yhdeksän aikaan ja herään kuudelta - eli elän samaa rytmiä lapsen kanssa. Aiemmin menin nukkumaan myöhemmin, mutta hulluksihan sitä tulee, kun ei koskaan saa tasattua univajetta. Nyt on 1-3 herätystä pitkin yötä, mutta sen kestää hyvin kun pätkistä kertyy riittävästi unta.

ADHD-aivoni vaatisivat pitkät unet, varsinkin kun nukun levottomasti ja heräilen öisin. Nukun 7-8 tuntia yössä, mikä on kyllä ihan liian vähän. Tarvitsisin unta 10 tuntia yössä, jopa enemmänkin, mutta iltaisin ei vain uni tule tarpeeksi ajoissa... aamulla kyllä nukuttaisi.

Mä menen nukkumaan viikolla 22.30-23 ja herään vailla 7, ja yleensä ihan suht pirteenä.
viikonloppuna sit yleensä nukkumaan meno on myöhemmin ja aamulla nukutaan pidempään. sen olen huomannut et jos viikonloppuna nukkuu kovin paljon pidemmät unet, kun normaalisti, niin mulla koskee päähän ja on semmonen hömelö olo

nukun yössä noin 5-6-7 tuntia ja olen aamulla väsynyt mutten nuku päiväunia ja teen kuitenkin töitä päivät ja illat kotihommia.. alkaa välillä ottaa päähän,mut tähän on jotenkin tottunut.. samoin ne unet ei ole ollut 2½vuoteen yhtenäiset.. eli kahdessa kolmessa pätkässä nukut nuo tunnit..

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
ja oletteko senjälkeen pirteitä?

itse menen arkena nukkumaan klo 23 aikaan ja herään klo 6 ja olen niin väsynyt että pitää nukkua päiväunet.
viikonloppuisin menen nukkumaan klo 23-01 ja herään klo 11-12
onko tämä aivan normaalia kun näin väsyttää?

Kauanko päiväunet kestävät?

päiväunet kestävät noin 2-3h sen minkä lapsetkin nukkuvat. aina ei ole töidenjälkeen mahdollisuus päiväuniin joten esim eilenkään en nukkunut päiväunia muta olin todella väsynyt. ten vuorotyötä + opiskelen iltaisin 3 kertaa viikossa olen miettinyt sitäkin että josko vaan liikaa on kaikkea nyt kuormitunut ja se väsyttää.

Yhteistyössä