Kuinka te aikuiset yleensä nukutte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snowpatrol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Snowpatrol

Jäsen
16.05.2012
364
0
16
Oletteko aina väsyneitä ja nukutteko liian vähän? Kuinka moni nukkuu riittävästi?
Mä itse nukun yleensä todella hyvin. Tuli vain tällainenkin ajatus mieleen, kun esim. töissä kaikki tuntuu olevan aina ihan rättejä.
Menen yleensä aika aikaisin nukkumaan. Herään aamulla 5-7 (arkisin) ja yleensä tulee se 6-10h nukuttua.

Huonosti! :-O Meidän kuopus on tosi surkea nukkuja, ja mun omat unet on menny tässä rytäkässä kans ihan höpöksi. Ennen lapsia nukuin hyvin ja riittävästi, paitsi jos oli työ- tai muuta stressiä, silloin heräilin aamuyöstä murehtimaan...

väsyttää koko ajan, riippumatta siitä menenkö nukkumaan klo 20 vai klo 23.... aamulla esikoinen herättää klo 6-8, yöllä herään väh. 2h välein vessaan (mutta mä oonkin viikolla 40 raskaana joten väsymys taitaapi johtua siitä :D )

Yleensä nukun hyvin. Minimi on 8 h yössä, parhaimmillaan nukun 9-10 h. Vain viikonloppuisin on mahdollisuus tuohon 10 tuntiin. Herätys on arkisin ennen klo kuutta.

En yksinkertaisesti pysty toimimaan väsyneenä, vaan olen kuin humalainen ja olo on hirveä. En voi tinkiä nukkumisesta.

Mulla taitaa olla krooninen univelka kahden peräkkäisen raskauden ja pikkuvauva-ajan jäljiltä. Tuntuu, että vaikka nukkuisin kuinka paljon, joudun aina aamulla heräämään kesken unien :( Ja kyllä, väsyttää!

Lisäksi reagoin kaikkeen mahdolliseen menettämällä yöuneni. Stressi, riidat, huolenaiheet, valoisuus, kuumuus jne. Illalla en saa unta. Ja lisäksi herään aamuneljältä enkä sen jälkeen saa enää nukutuksi.

Olen aina ollut hyvin herkkäuninen ja kesti kauan, että opin nukkumaan mieheni vieressä. Nyt tosin on sellainen vaihe, että en saa nukutuksi missään. 4-5 tunnin unilla on nyt viikon verran menty; alkaa pinna kiristyä.

Huonosti. Minulla on ollut nukahtamisvaikeuksia lapsesta asti, ja nyt aikuisena myös herään kesken unien, joskus alle tunnin välein koko yön. Pyrin saamaan 8t unta yössä, mutta se on siis katkonaista. Unilääkkeet on käytössä myös.

Onnekseni joko kehoni on sopeutunut huonoon uneen tai olen luontojani sellainen, että pystyn suoriutumaan arjesta heikon yön tai useammankin jälkeen. Kunhan ei tarvi mitään älyllistä huippusuoritusta tehdä :D

Niin ja minulla ei ole puolisoa tai lapsia häiritsemässä unta =)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä