Paljonko sinä olet valmis laskemaan palkkaasi pelastaaksesi euron ja EU:n?

• Viestiketjun aloittaja EKP: Palkkoja on laskettava.
  • Ensimmäinen viesti
"sasa"
"Euroalueella leikattava palkkoja kriisin sel

"Euroopan keskuspankin (EKP) johtokunnan jäsen, saksalainen Jürgen Stark sanoo, että euroalueella ei ole muuta tietä ulos velkakriisistä kuin valtioiden budjettialijäämien pienentäminen, palkkojen alentaminen ja muut rakenteelliset muutokset."
Vähintään yhtä suuri kysymys on julkisen sektorin palvelujen leikkaukset/lakkauttamiset ja tulonsiirroissa sama homma. Kohta on kyyti kylmää.

"vieras"
[QUOTE="sasa";25132536]Vähintään yhtä suuri kysymys on julkisen sektorin palvelujen leikkaukset/lakkauttamiset ja tulonsiirroissa sama homma. Kohta on kyyti kylmää.[/QUOTE]

Eihän sossutukia voi leikata!:O

Jos aiotaan rahallisesti pärjätä (=saadaan asuntoa maksettua, ruoka päytään ja autoihin bensaa) niin yhtään ei nyt saatavista ole vara pudottaa. Eli ei olla valmiita, EU:hun ei edes haluttu, selvä floppihan se oli alunalkaenkin.

"Neith"
en yhtään, varsinkaan jos se raha käytetään toisten maiden pelastamiseen.
ja niin kauan en edes kotimaani hyväksi kun rahaa käytetään: päivähoitoon riippumatta siitä onko vanhemmat töissä tai ei, maahanmuuttajien maahan ottamiseen, sellaisten ihmiset elättämiseen joilla ei ole pienintäkään mielenkiintoa tehdä sitä itse kun saman rahan saa tekemättä mitään, järjettömiin rakennushankkeisiin "kulttuurin" nimissä. ja niin kauan kun eduskunnassa ei puoliteta porukkaa ja pienennetä palkkoja.

"vieras"
[QUOTE="huh";25132525]En yhtään, olen maksanut 50% veroa niin kauan kuin muistan, enempää en vapaaehtoisesti tälle kommunistimaalle vittu maksa![/QUOTE]

Tässä kyseessä oli nyt palkanalennukset, ei veronkorotukset...Mutta ei sulla hätää, hyvin tienaat puutteellisella sisälukutaidollakin.
Ja ilmeisesti eletään eri valtioissa, täällä Suomessa mun veroprosenttia on laskettu porvareiden toimesta noin 5% viimeisen viiden vuoden aikana...ei ihme, että kusessa ollaan.

Mun palkkaa vois alentaa ehkä 10-15%

"vieras"
[QUOTE="vieras";25132677]No kuinkas nyt suut ovat menneetkään, äänestys oli tiukka aikoinaan järki vai ei, ja ei järki voitti niukasti ja mentiin rahaliittoon...[/QUOTE]

Presidenttiehdokkaat Sauli Niinistö ja Paavo Lipponen veivät meidät euroon. Tämä kannattaisi muistaa kun miettii ketä äänestää presidentiksi.

"hmmmmmm"
Kyllä mun palkastani vois ottaa 200€ pois, mutta mutta: eipä siitä olisi v*tunkaan verran hyötyä euron pelastamisen suhteen.

Tosiaan, niin kauan kun rahaa syydetään subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen, mamuihin, kreikkaan ym. yhtä typerään niin pyristelkööt prkl... sitä kun vois alkaa miettiin, et jostain vois vaikka leikatakin menoja.

merkonomi
[QUOTE="vieras";25132677]No kuinkas nyt suut ovat menneetkään, äänestys oli tiukka aikoinaan järki vai ei, ja ei järki voitti niukasti ja mentiin rahaliittoon...[/QUOTE]

Mikä äänestys? Minä en ainakaan ole koskaan päässyt suoraan äänestämään rahaliitosta.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Eiyhtään;25132760:
Ei tuo markkaan takaisin siirtyminen vaikuta ollenkaan pahalta. Edes korot ei nouse niin ei asuntovelallisillakaan ole ylimääräistä huolta.
YLE: Asiantuntija uskoo euron hajoavan, mutta Suomen selviävän - Talousviesti.fi - Talouden asiantuntija

Tuskin palkkojakaan tarvii laskea
Oman valuutan, markan, aikana talous sopeutettiin devalvaatioilla ja siksi se ei aiheuttanut ongelmia palkansaajille, vaan turvasi viennin ja sitä kautta työllisyyden.

merkonomi
[QUOTE="vieras";25132817]Oman valuutan, markan, aikana talous sopeutettiin devalvaatioilla ja siksi se ei aiheuttanut ongelmia palkansaajille, vaan turvasi viennin ja sitä kautta työllisyyden.[/QUOTE]

Heh, sarkasmiyritys? 1994 tehtiin työttömyyden all-time-high ennätys.

En yhtään, palkka on muutenkin niin pieni, menot ei. Ennemmin mm. eduskunnan väki vois laskee palkkojaan, lopettaa verorahoilla syömisen ja taksilla kulkemisen, unohtamatta niiden turhia torkkupeittoja, karaokelaitteita ja apulaisia. Samoin monien isojen firmojen pomojen palkkoja vois laskea reippaastikin.

Yhteistyössä