Paljonko sinä olet valmis laskemaan palkkaasi pelastaaksesi euron ja EU:n?

• Viestiketjun aloittaja EKP: Palkkoja on laskettava.
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Heh, sarkasmiyritys? 1994 tehtiin työttömyyden all-time-high ennätys.
Ei sarkasmia. Ongelmat suurenivat vahvan markan politiikan takia. Aluksi Suomea yritettiin sopeuttaa sisäisen devalvaation kautta ja pidettiin kynsin hampain kiinni markan ylivahvasta ulkoisesta arvosta joka johti älyttömän korkeisiin korkoihin, tästä kurimuksesta päästiin eroon markan devalvoinnilla joka laski korot siedettäviksi ja pani vientiin vauhtia.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25133081]Eipä tunnu löytyvän haluja pelastaa euroa ja EU:ta!:O[/QUOTE]
Historiankirjoista voi lukea, että valuuttoja on syntynyt ja valuuttoja on kuollut ennenkin. Kansakuntiakin syntyy ja kansakuntia tuhoutuu. Liittoutumia syntyy ja liittoutumia hajoaa. Haluaisin kyllä asua Itävalta-Unkarissa :xmas:

kele
Otetaan lisää lainaa (valtio siis ottaa) ja annetaan rahat sitten vaikka Kreikkaan, Portugaliin, Italiaan tai ihan kelle vaan kuka nyt pyytää. On se nyt yks '''Kele!, että meidän täytyy maksaa niiden maan sössimiset mitkä ois alkujaan voinut jättää koko hommasta veks. Miettikään nyt joku Bulgariakin EU:ssa, ei mitään järkeä! En ole latiakaan valmis tiputtamaan palkasta, veks vaan koko eurosta ja ihmetellään sitten mitä tapahtuu, voiko se tästä enää huonommaksi mennä?

kele
[QUOTE="vieras";25133081]Eipä tunnu löytyvän haluja pelastaa euroa ja EU:ta!:O[/QUOTE]

miks se pitäis pelastaa? Taidat uskoa Kataisen jorinoita...eipä se Kreikan tukipaketilla pelastunut...silloin jo ois pitänyt käydä kaikkien euromaiden taloudet kunnolla läpi, eikä tehdä mitään pika-apu hätäratkaisuja...

"vieras"

No tuota mun tuntipalkka on 9,34 euroa ja tuilla elävät elää jo nyt varmaan paremmin kuin meidän perhe joten enpä ole kyllä valmis pienentämään palkkaani juuri lainkaan. Veroja voisin maksaa vaikka 20 euroa enemmän kuussa, että toisaalta näin...en nyt jaksa laskea miten se muuttaisi tuntipalkkaani.

Ohimennen
[QUOTE="vieras";25133256]Paljonko sinä olet valmis leikkaamaan palkkaasi ja/tai tulonsiirtojasi EU:n ja euron pelastamiseksi?[/QUOTE]

En saa varsinaista palkkaa, koska olen yrittäjä. Voin myös itse vaikuttaa tuloihini sillä, miten paljon teen töitä. Tärkeämpää on siis miettiä, miten tilanne näkyy verotuksessa.

Ohimennen
[QUOTE="vieras";25133256]Paljonko sinä olet valmis leikkaamaan palkkaasi ja/tai tulonsiirtojasi EU:n ja euron pelastamiseksi?[/QUOTE]

Mitäs itse ap vastaat omaan kysymykseesi?

Ohimennen
[QUOTE="vieras";25133491]Eli sinä et ole halukas vastaamaan kysymykseen paljonko olisit valmis laskemaan tulojasi pelastaaksesi euron ja EU:n.

Minun tuloni ovat laskeneet tämän laskusuhdanteen aikana kaksi kolmasosaa, eli yksi kolmasosa on jäljellä, onkohan riittävän suuri pudotus?[/QUOTE]

Kirjoitin jo ylempänä tilanteestani. Eli voin itse toistaiseksi vaikuttaa aika paljon siihen, paljonko ansaitsen. Tulot ovat myös minulla pudonneet hiljattain jonkin verran, mutta omalla yritteliäisyydelläni voin kohentaa tilannettani.

Kuten sanoin jo aikaisemmassa ketjussa, eletään päivä kerrallaan ja katsotaan, mitä vastaan tulee. Ei tuohon sinun kysymykseesi ole niin yksiselitteistä vastausta, kuten ei myöskään siihen, mitä meille tulisi maksamaan markan palauttaminen, paitsi että veikkaan, että se tulisi kalliimmaksi.

"vieras"
Kirjoitin jo ylempänä tilanteestani. Eli voin itse toistaiseksi vaikuttaa aika paljon siihen, paljonko ansaitsen. Tulot ovat myös minulla pudonneet hiljattain jonkin verran, mutta omalla yritteliäisyydelläni voin kohentaa tilannettani.

Kuten sanoin jo aikaisemmassa ketjussa, eletään päivä kerrallaan ja katsotaan, mitä vastaan tulee. Ei tuohon sinun kysymykseesi ole niin yksiselitteistä vastausta, kuten ei myöskään siihen, mitä meille tulisi maksamaan markan palauttaminen, paitsi että veikkaan, että se tulisi kalliimmaksi.
Juu juu, palstallahan on vain realimaailman ulkopuolella eläviä mammoja joita ei maailman puhurit heittele.

Sä voit veikata ihan mitä haluat, mutta se ei vaikuta tosiasioihin.

Ohimennen
[QUOTE="vieras";25133535]Juu juu, palstallahan on vain realimaailman ulkopuolella eläviä mammoja joita ei maailman puhurit heittele.

Sä voit veikata ihan mitä haluat, mutta se ei vaikuta tosiasioihin.[/QUOTE]

Mistä niin päättelet, etteivät heittele? Kyllä tähän ikään mennessä on ehtinyt nähdä ja kokea yhtä sun toista. Millä tavoin sinä itse sitten vaikutat asioihin? Muuten kuin kirjoittamalla näitä iänikuisia aloituksiasi tänne palstalle?

Ohimennen
[QUOTE="vieras";25133535]

Sä voit veikata ihan mitä haluat, mutta se ei vaikuta tosiasioihin.[/QUOTE]

Niin ja sä voit muuten kirjoitella ja linkittää tänne mitä tahansa, se ei vaikuta omiin mielipiteisiini eikä varsinkaan saa minua kallistumaan sellaisiin aatteisiin, joita sinä Hommillasi yrität edistää.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25133491]Minun tuloni ovat laskeneet tämän laskusuhdanteen aikana kaksi kolmasosaa, eli yksi kolmasosa on jäljellä, onkohan riittävän suuri pudotus?[/QUOTE]

Palkkasi on laskenut, et ole laskenut sitä vapaaehtoisesti? Oletko jäänyt työttömäksi? Teethän saman verran töitä kuin ennenkin vai onko kyse siitä että olet vähentänyt töitäsi ja nyt kehut että olet pienentänyt palkkaasi? :D Oliko palkkasi aivan liian korkea jo alun perinkin?

Jos mä laskisin omaa palkkaani reiluun 3 euroon tunnilta niin...:D

Ohimennen
[QUOTE="vieras";25133615]Ei se ole mun vika jos järkipuhe ei tehoa sinuun.:D[/QUOTE]

Järkeä tai ei, siksi sinun on todellakin syytä jo lopettaa nämä kirjoittelu- ja linkitysHommasi tällä palstalla, koska ette saa tällä tavoin puolueellenne lisää kannatusta, vaikka mikä olisi. Milloin olet muuten kasvotusten jossakin puhumassa? Helppo se on huudella eri foorumeilla. Niin ja en siis tarkoita mitään huutelua pubissa klo 02.

Yhteistyössä