Paljonko säästätte kuukaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Säästäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säästössä on;28673176:
1950€/kk, ei ole asuntolainaa, pienet menot ja isot tulot.
Niin ja olemme kolmihenkinen perhe. Rahaa käytämme joskus johonkin, esim matkoihin ja nyt lähiaikoina vähän kauneuskirurgiaan ;)

Häh? Minä asun yksin, olen samanikäinen (33v) kuin kommentoimasi kirjoittaja ja mulla jää säästöön noin tonni kuussa. Lisäksi maksan yksin asuntolainaa (500e/kk). Jos olisin parisuhteessa suunnilleen saman verran ansaitsevan kanssa, niin todennäköisesti säästöön saisi yhdessä ainakin 2500e/kk kun asuntolaina + muut peruskulut saisi maksettua puoliksi.

Ja kyllä mulla jää muuhunkin rahaa ihan reippaasti, nettopalkka on noin 2800e/kk (brutto 4400.-) jolloin säästämisen ja lainan maksun jälkeen elämiseen jää vielä 1300e/kk. Kyllä se riittää yhdelle ihmiselle mainiosti muuhunkin kuin perunaan :D.
Joo, about näin se menee. Parhaimmillaan olemme säästäneet yli kolme tuhatta euroa kuussa, kun piti saada nopeasti matkakassa kartutettua, mutta olemme liian mukavuudenhaluisia tehdäksemme sitä säännönmukaisesti. Näin aggressiivinen säästäminen ei varmastikaan onnistuisi, jos meillä olisi lapsia, lapsiperheelle sopiva koti tai edes omat autot. Toisaalta eipä meillä olisi kuluttamiselle aikaakaan. :)

Mulla menee säästöön 300-1000€kk. S-bonusista säästetään yhteiset matkarahat. Eletää välillä turhankin leveästi ja säästöön saisi helpolla enemmän, jos hiukan laskisi, mihin rahojaan pistää. Nettoan n. 1800€ isolla veroprosentilla. Miehen nettotuloja en tarkkaan tiedä, noin 2500€ ehkä ja säästönsä ei mulle kuulu. :) Kaksi vaippaikäistä lasta. Miehellä lainaa, mä olen ollut nyt pari vuotta velaton.