Paljonko säästätte kuukaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Säästäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tällä hetkellä laitan joka kk tonnin säästötilille, mutta valitettavasti osa sieltä siirtyy aina takaisin päin. En ole laskenut, paljoako yhteensä on säästöön jäänyt viime aikoina. Yritän säästää tulevaa hoitovapaata varten. Mies sitten laittaa ittelleen jotain, en tiedä paljonko.

Ei säästetä perheenä, mä maksan hulluna asuntolainaani pois että raaskin ostaa uudella lainalla asuntoauton puoliksi miehen kanssa. Mies tekee omilla rahoillaan mitä lystää. Asuntoauton jälkeen haaveissa sijoitusasunto, taas puokkiin niin ei tule hirmuisesti velkaa. Omalla tilillään mulla on nelisen tonnia pahan päivän varalle.

[QUOTE="vieras";28672238]Tällä hetkellä laitan joka kk tonnin säästötilille, mutta valitettavasti osa sieltä siirtyy aina takaisin päin. En ole laskenut, paljoako yhteensä on säästöön jäänyt viime aikoina. Yritän säästää tulevaa hoitovapaata varten. Mies sitten laittaa ittelleen jotain, en tiedä paljonko.[/QUOTE]

Niin ja tulot on nyt bruttona noin 2800€/kk (äitiysloma+jokainen sunnuntai töissä).

Neljän lapsen yksinhuoltaja, ja laitan säästöön joka kuukausi 300e.
Jätän aina ostamatta seuraavat: meikit, alkoholi/tupakka/päihteet, tilauslehdet, kalliit kännykät, kalliit harrastukset, kampaamo/parturipalvelut, yksityislääkärikäynnit.

Säästöistä otetaan rahaa kesälomaretkiin, auton huoltoon, kodinkoneisiin jne.

Meillä mies vaan töissä tällä hetkellä, itse olen liiton päivärahalla, 2,5kk päästä äitiyslomalla. Mies maksaa asuntolainaa ja mahdollisesti pienempiä laskuja, minä maksan pvrahoilla isommat laskut, kuten talon kulut, kummankin tuloista jää myös elämiseen osa. Säästöön laitetaan sen mukaan, mitä on kulloinkin varaa, sekä s-bonukset menee säästötilille, noista kertyy kuukaudesta riippuen 50-80e. Jos on tiedossa, että tulee joku isompi hankinta, niin laitetaan säästöön vähän enemmän.

Olemme lapseton työssäkäyvä pariskunta ja säästämme noin kaksi tuhatta euroa kuussa. Säästökohteina matkailu, erilaiset isommat hankinnat, sijoituspääoman kartuttaminen ja ylimääräiset asuntolainan lyhennyserät. Opiskeluaika meni köyhäillessä, joten nyt on mukava sijoittaa rahaa itseensä ja omaan hyvinvointiinsa.

Olemme lapseton työssäkäyvä pariskunta ja säästämme noin kaksi tuhatta euroa kuussa. Säästökohteina matkailu, erilaiset isommat hankinnat, sijoituspääoman kartuttaminen ja ylimääräiset asuntolainan lyhennyserät. Opiskeluaika meni köyhäillessä, joten nyt on mukava sijoittaa rahaa itseensä ja omaan hyvinvointiinsa.
Just joo. Olette joko yritysjohtajia tai sitten elämiseen ei jää yhtään rahaa. Elämä on tässä ja nyt. On sitä kiva arkena syödä muutakin kuin perunaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näinköhän;28672740:
Just joo. Olette joko yritysjohtajia tai sitten elämiseen ei jää yhtään rahaa. Elämä on tässä ja nyt. On sitä kiva arkena syödä muutakin kuin perunaa.

täh...
jos opoiskelijana jää elämiseen ehkä 100 euroa vuokran jälkeen, ei välttämättä sitäkään, nii aivan varmasti 2 palksta jää pari tonnia säästöön jos ei ole lapsia, vaikka elälisi luksuselämääkin.

Minun nyt ei pitäisi vastata kun olen vain 1 hlö.

Mutta tähän mennessä on tullu säästettyä 100-1100€/kk, tuo satanen menee automaattisesti ja sen lisäksi sitte pistän sen mikä tuntuu hyvältä, yleensä 500 tai 1000. Asuntoa varten säästän, ja tänään menossa pankkeihin kyselemään lainaa. Jatkossa menee sit suurempia summia lyhennyksiin, ja yritän pitää säästötilillä sopivaa (n 10000€) summaa pahan päivän varalle :)

Meillä jää yhteensä ehkä 1000 kkuussa. Vasta vaihdettiin asuntoa jolloin säästöt meni melko minimiin, nyt säästetään tulevaa äitiys ja hoitovapaata varten.
Ja edellisille kommentoijille. Ennen lapsia säästöön jäi kevtesti 1300-1500 vaikka mies on melko pienituloinen ja vaikka tuolloin rahaa meni ravintoloihin, baareihin, taksimatkoihin jne. Paaljon enemmän. Nyt elellään tavallista lapsiperhe-elämää kahden lapsen anssa ja tuntuu että noista samoista palkoista ei jäis mitään säästöön jos vähänkin tekee jotain ekstraa, vaikkapa viikonloppumatkan.

Ei säästetä perheenä, mä maksan hulluna asuntolainaani pois että raaskin ostaa uudella lainalla asuntoauton puoliksi miehen kanssa. Mies tekee omilla rahoillaan mitä lystää. Asuntoauton jälkeen haaveissa sijoitusasunto, taas puokkiin niin ei tule hirmuisesti velkaa. Omalla tilillään mulla on nelisen tonnia pahan päivän varalle.

Eikö kannattaisi säästää sitä asuntoautoa varten ennemmin? Asuntolainassa on edullisempi korko, joten sen maksamisella ei kannattaisi pitää kiirettä, säästäisit ensin asuntoautoon niin ei tarvitse ottaa kallista kulutusluottoa?

Säästän tällä hetkellä kolmeen kohteeseen: lapsille, omia eläkepäiviä varten, ja äitini 60 vuotislahjaa varten yhdessä kahden veljeni kanssa. Yhteensä joka kuukausi menee näihin säästökohteisiin 300e.

Alkuperäinen kirjoittaja näinköhän;28672740:

Häh? Minä asun yksin, olen samanikäinen (33v) kuin kommentoimasi kirjoittaja ja mulla jää säästöön noin tonni kuussa. Lisäksi maksan yksin asuntolainaa (500e/kk). Jos olisin parisuhteessa suunnilleen saman verran ansaitsevan kanssa, niin todennäköisesti säästöön saisi yhdessä ainakin 2500e/kk kun asuntolaina + muut peruskulut saisi maksettua puoliksi.

Ja kyllä mulla jää muuhunkin rahaa ihan reippaasti, nettopalkka on noin 2800e/kk (brutto 4400.-) jolloin säästämisen ja lainan maksun jälkeen elämiseen jää vielä 1300e/kk. Kyllä se riittää yhdelle ihmiselle mainiosti muuhunkin kuin perunaan :D.

Enkä ole mikään yritysjohtaja, työskentelen it-alalla (ei pk-seudulla) ja palkkani on ihan alan normipalkka. Samaa luokkaa tienaavat kollegat, ja myös ekonomit, juristit, lääkärit... Eivät kaikki Suomessakaan ole pienituloisia, vaikka lehdistö niin yrittääkin väittää. Valtaosa lie kuitenkin ihan keskituloisia, jolloin lapsettomalla pariskunnalla, jolla on jo vuosia työkokemusta, parin tonnin kuukausisäästäminen on ihan normaalia jos ei ole tuhlaileva elämäntapa.

Tällä hetkellä säästän siihen että saisin kuitattua lopun asuntovelan pois. Sen korko on 0.8% ja säästötililtä saan suunnilleen saman verran, joten ei kannata maksaa lainaa pois. Korkeampien korkojen aikana tein säästämisen sijaan joka kk ylimääräisen lyhennyksen, nyt kerään mieluummin puskuria tilille.